נמלי הים החדשים

nitro11

New member
נמלי הים החדשים

כיום ישראל בונה שני נמלי ים חדשים,
אחד באשדוד הנקרא נמל הדרום,
ואחד בחיפה הנקרא נמל המפרץ.

אחת הסיבות לבניית הנמלים היא הצורך
בנמלים המסוגלים לקלוט ספינות ענק הקיימות כיום.
הנמלים הנוכחיים מסוגלים לקלוט ספינות
בקיבולת של 15 TEU ( 15000 מכולות).
הנמלים החדשים יוכלו לקלוט ספינות בקיבולת 18 TEU (18000 מכולות).
לכאורה הכל טוב ויפה אבל לפי מה שאני יודע
כיום קיימות בעולם ספינות בקיבולת 20 TEU,
וממש בימים אלו סיימו לבנות ספינה, אחת מתוך כמה, בקיבולת 24 TEU.

האם נמלי ישראל החדשים ישארו מאחור בעולם הספנות,
או שאולי אני מחמיץ משהו.

אוניית המכולות הגדולה בעולם



 

simo341

New member
אז למה לא חשבו על זה קודם לכן ? ......

הרי יכלו להרחיב את שטח הנמל עוד יותר גדול מימה שזה עכשיו.
 

simo341

New member
איזה אדריכל חיפאי הציע להקים נמל נוסף מאחורי החדש

הנמל החדש כנראה גם תורם בזה שהוא עוצר את
סחף החולות אל חופי הקריות.
בטוח בסוף כנראה ימצאו גם פיתרון לגידול של האוניות ושל המכולות.
זה בלאו הכי כל הזמן כל הזמן במצב של עלייה ............
 

fifo39

New member
חדרה

אפשר להקים נמל נוסף בחדרה בצידו הדרומי של נחל חדרה בדיוק בנקודה שבה הוא נשפך אל הים על יד התחנה של אורות רבין.
 

ש מים

New member
לא

ממש ממש לא!
  1. אין מקום.
  2. עלויות לא רציונאליות.
  3. סחף חולות.
  4. חוסר תשתיות.
 

simo341

New member
באשקלון יש אפשרות להקים נמל

בצמוד אל תחנת הכוח רוטנברג.
אבל כנראה בגלל הקרבה אל עזה לא יקימו דבר כזה ......
 

ש מים

New member
לא מכיר את הנתונים לגבי אשקלון

אין דבר כזה "תבנית כללית". כל תכנון/מקרה לגופו.
 

nitro11

New member
חדרה היא אפשרות טובה להקמת נמל

לגבי הצורך אני לא בטוח.
פעם רצו להקים נמל באשקלון, אך לא עשו זאת
עקב הקרבה לעזה ובסוף בחרו באשדוד.
 

simo341

New member
ניטרו - תמיד אפשר להרחיב גם נמל ישן

את נמל חיפה הישן הרחיבו כבר פעם אחת.
אין בעיה להרחיב גם הנמל החדש שבונים מימול על חשבון הים.
לא חסרים פיתרונות.
צריך רק בעלי מקצוע עם שכל שחושבים קדימה וצריך כסף להשקעות.
בחולות של חדרה יש המון מקום על יד תחנת הכוח
או מימול בתוך אי מיובש.
 

nitro11

New member
את נמל חיפה יהיה צורך להתאים לספינות ענק.

במצב הנוכחי נמל חיפה (ואשדוד) לא יוכל
להתחרות בנמל המפרץ, עקב כך שהוא אינו מתאים לספינות ענק.
&nbsp
המדינה מתכננת, בנוסף לנמל המפרץ והדרום, לשדרג
את נמל חיפה ואשדוד בכדי לאפשר להם להתחרות בנמלים החדשים.
השאלה היא האם יש צורך בכל הנמלים הללו, נמל המפרץ, חיפה, הדרום ונמל אשדוד
בנוסף לנמל אילת והנמל היבשתי שאני לא יודע איך ישפיע על הנמלים הקיימים.
 

simo341

New member
נמל אילת כיום אינו יכול להתחרות בכל השאר

המצב של אילת הוא חלש ביותר.
אין רכבת לשם, ואין אזורי תעשייה נילווים כמו שיש לשאר,
המקום קטן מאוד וגם נמצא על שטח מיועד לתיירות.
ועוד ממוקם בתוך לשון-ים צרה מוקפת מדינות עם נמלים יותר גדולים ופעילים,
ובנוסף גם תורם להרס שוניות האלמוגים שנמצאות לא רחוק משם.

הנמלים היבשתיים "המדוברים" הם בסף הכל שטחים לאיחסון המכולות.
שיהיו מקושרים אל אלה בחופי הים.
 

nitro11

New member
נמל אילת לעד יהיה נמל קטן

מסכים עם הנקודות שהעלית,
אך לדעתי (לא בהכרח נכונה) בניית מסילת רכבת משא
לאילת תהפוך את הנמל שם ליותר מושך (אטרקטיבי)
לחברות ספנות, וכך תוכל להוריד עומס מהנמלים
הקיימים ואף להתחרות בהם.
 

simo341

New member
המון שנים מדברים להעביר את נמל אילת למקום אחר

מישהו כאן אמר לפני שנה שיש תוכנית לחדש את פרוייקט
"תעלת הימים" בין אילת לים-המלח ושם להעביר את נמל אילת.
כמובן שזה עלויות מאוד גבוהות עם השקעה רבה
 

ש מים

New member
אין "תרומה" בעצירת סחף החולות!

עצירת סחף החולות היא האסון מספר אחד של החופים! זו הסיבה שעצרות את כל בניית המרינות המטורפת וייבושי הים של שנות ה-90'.

ולאד' החיפאי קוראים בני איזק, אבל הפרטים שסיפקת לא מדוייקים.
 

fifo39

New member
יש בעיה להרחיב נמל ימי ?

בתוך הים יש שטחים עצומים שניתן לייבש.
חוץ מזה, לא בטוח ש-התעשייה הפטרוכימית לא תשרוד עוד 10-20 שנה כי כנראה ימצאו לה תחליפים אחרים.
 

ש מים

New member
הבנאדם העלה את "סחף החולות" ועל זה עניתי

ואגב, המונח המקצועי הנכון הוא "הסעת החול" ולא "סחף" (מציע לקרא את הקישור שצירפי).
לגבי הרחבת נמל: אין כלל אצבע. כל מקרה לגופו. השיקולים הם שיקולים תכנוניים "רגילים" (כלכלה, מיקום, משאבי קרקע ועוד).
 

simo341

New member
לגבי מה ש-fifo אמר ..................

כמו ש-שטח יבשתי של נמל-אווירי מזהם אז כנ"ל לגבי נמל-ימי כידוע לך .....
בטח אתה זוכר ש-פעם אוניות היו משחררות בתוך הים זפת מגעילה
שהייתה מגיעה אל החוף,
יצא לי להכיר פעם מישהו שהוא גר באזור הקריות שהוא סיפר לי
ש-כל האוניות שהם עוגנות בנמל חיפה משחררות חומרים רעילים בתוך המים
שזה מגיע ממש אליהם, אבל כנראה בזכות המזח של נמל המפרץ
זה נכנס הישר אל הקישון ולא ממשיך בחוף הים.
לא שאני בעד זה !.
אבל ככה זה מגיע ישירות אל מכון הטיהור שנמצא ממש לא רחוק משם.
 
אצלנו לא חושבים מספיק קדימה

זה קורה בכל מערכות התחבורה. החל, ברכבת "הבלתי גמורה"; בנתיבי תחבורה ציבורית; החניונים בכניסות לערים; ברכבת התחתית; וכמובן בנמלים.
 

simo341

New member
לא חושבים ולא מפתחים בתי ספר, ומכוני מחקר בנושא

וגם לא מביאים תמיד בעלי מקצוע שהם מתמחים בכל דבר שהוא קשור לזה.
אפילו במדינות קומוניסטיות לשעבר יש יותר התקדמות ......
 

רשר

Well-known member
מנהל
היקף הסחר וההובלה הימית במזרח הים התיכון קטן על האוניות האלו

אף אחד לא ישלח לאזור אחת מהן כי זמן השהיה בנמל בשביל להוריד ולהעלות כמה מכולות יכלה את כל הרווח שהן מתוכננות להביא,
לכן אם הן בכלל יכנסו לים התיכון ההחלפה תהיה לכל הקרבה באיטליה ומשם בקטנות יותר מזרחה,
 
למעלה