נניח ש....

נניח ש.... ../images/Emo19.gif../images/Emo19.gif

כן כן, זו אני ולא אחרת. שאלות קשות וחסרות מענה מטרידות אותי בליל יום חמישי זה וקיוויתי שתוכלו לעזור. זה עתה הרמתי את האקווריום של דגתי האהובה שיבולת ואמרתי לעצמי, נאמר שהייתי רוצה להשתגר לאנשהו ברגע זה. האם הייתי צריכה לומר שמשגרים רק אותי, כי אני מחזיקה את האקווריום, או שמא הייתי צריכה לומר שמשגרים שניים, כי שיבולת, למרות גודלה, או יותר נכון - קוטנה, היא עדיין צורת חיים נפרדת? הרי אין צורך לפרט "אדם עם תיק" אם הוא אוחז תיק. התיק משתגר יחד איתו... האם זה שונה כשזו צורת חיים? ונאמר לרגע שלא ושאין צורך לפרט ולומר "אדם ודג לשיגור לספינה, בבקשה". מה לגבי חתול או כלב?
 
אני מניח שתאורטית בגלל שאת מחזיקה את הבעל"ח אז בסריקת המיקום שלך המשגר יבחין בזאת וישגר את שניכם כי הרי זה נשמע מוזר שישגרו אותך בלי הבעל"ח והוא ייפול לרצפה פתאום (בכלזאת לא מדובר כאן בסרט של מל ברוקס ../images/Emo6.gif) אבל אם הבעל"ח נמצא לידך ואת לא מחזיקה אותו ברצועה אז אני חושב שיהייה רצוי שתצייני את זה בשביל שישגרו אותו איתך ..
 
דווקא היה יכול להיות משעשע...

אם הייתי משתגרת ומגלה בנק' היעד אקווריום ריק, בעוד במקום בו השתגרתי הייתה נשארת שלולית מים ובה דג מקפץ. אבל אם זה דג אחר ולא שיבולת, כרגע אני עוד רוצה ששיבולת תחיה. כשזה דג תיאורטי זה כן יוצא משעשע בצורה סלפסטיקית כלשהי.
 

Moshe972

New member
שכחתם למה מצאו את סקוטי על כוכב נטוש?

הכלב של אדמירל ארצ'ר....
 

subatoi

New member
כן, מדובר על בע"ח.

אבל לא מדובר על מישהו שהחזיק אותו למיטב ידיעתנו. רוב הסיכויים שפורת'וס היה פשוט האובייקט של הניסוי וזהו.
 

goldy

New member
הכל מתפרק אטום אחרי אטום

ומורכב מחדש בדיוק באותו האופן. אלא אם כן את רוצה להתמקד במשהו. נ.ב
No goodbye, just good memories​
 
אני חושב שהקטע הזה היה ברור לה .. היא התמקדה בשאלה האם צריך לציין שאתה רוצה להשתגר עם הבעל"ח ביחד או שהכלב או חתול או וואטאבר שעומד לידך לא ישתגר איתך ...
 

goldy

New member
one to beam up / two to beam up

מפעיל המשגר תמיד יודע מה לעשות.
 

subatoi

New member
אני פעם הגעתי למסקנה

שכנראה שיש שם בינה מלאכותית איפשהו במשגר. כי אם המפעיל צריך לרדת לפרטים קטנטנים מה משתגר ומה לא, זו עבודה קשה מאוד. הכל על הספינה נראה די פשוט לתפעול, ולא נראה הגיוני שהוא צריך לרדת לרמה של "הנעליים כן, אבל גרגרי החול שמתחת להן לא". "בגדים וכובע שייכים למשתגר אבל הצמחייה שצמודה אליו לא". צריך להיות משהו שמפקח על זה אוטומטית ויודע לזהות מה ראוי לשיגור ומה לא. וככה גם מקרים גבוליים כמו הדג מסתדרים. אגב, גם בדלתות שנפתחות מעצמן יש בינה מלאכותית שיודעת מתי אתה מתקרב ורוצה לצאת (ואז הדלת נפתחת) ומתי אתה סתם הולך אחורה ולא רוצה לצאת. וגם בשער של סטארגייט (שיודע מתי עבר הבנאדם האחרון והוא יכול להסגר, ומתי הוא צריך לחכות לבנאדם שמתעכב), אבל זה דיון למקום אחר.
 

Bufreak

New member
נו, אני חייב להוסיף עוד כמה:

גם למתרגם האוניברסלי יש בינה מלאכותית, שאומרת לו מתי הדובר מצטט פתגם קלינגוני עתיק, ולכן הוא לא מתרגם אותו. ולספינות יש בינה מלאכותית מרשימה. הן יודעות יותר טוב מאיתנו מה זה למעלה ומה זה למטה, בחלל. ותמיד ספינות נפגשות פנים מול פנים, ואף אחת מהן לא עושה עמידת ראש. אפילו לרצפה יש בינה מלאכותית! בכל פרק שבו מישהו מאבד את היכולת להיות מוחשי, אז הרצפה מפגינה יכולת מרשימה בידיעתה שהיא צריכה להחזיק אותו. טוב, זה באמת קטנוני לעשות את זה, אבל לפעמים זה כיף
. דוד (היי, טאשה!).
 
אתם כנראה צודקים.

לבינה המלאכותית הזו קוראים "צוות הפקה"... אה, ומתישהו גם זכור לי שמזכירים שיש פילטר כזה במשגר שמונע מחיידקים ווירוסים להגיע בשיגור. אז איפשהו יש מסנן מטונף מלא גרגירי חול, עלים יבשים, חיידקים וחרקים תמימים שבמקרה היו בנעל של ד"ר קראשר.
(היי דוד...)
 

oblique

New member
אני מניח שבקשר לשורה האחרונה אתה מתבדח...

הדלתות הנפתחות מעצמן -הנן סיפור מעניין מאוד. באחד מתוכניות הדוקו - "איך עשינו את מס"ב" נראה פוטאג' של מאחורי הקלעים של מס"ב המקורי שבו שני פועלי במה מושכים רצועות אשר פותחות וסוגרות את הדלת. באחת הפעמים הם החליטו לעבוד על שאטנר ופשוט ביצעו את הפעולות בסדר הפוך כלומר סגרו כשהתקרב ופתחו כשהתרחק... אני לא יודע מתי הומצא החיישן האופטי " תא פוטו-אלקטרי" אבל ברור לך שלאחר המצאתו זה מה שחובר בפועל לדלתות החל ממסע בין כוכבים הדור הבא והלאה. פשוט כי זה יותר זול משני פועלי במה שעולים כך וכך דולרים ליום עבודה... לגבי כאשר אני "סתם הולך אחורה" אם תשים לב אף אחד לא נצמד לדלת ובנוסף כאשר אתה לא מעוניין שהמנגנון יפעל יש "נעילה" זהו פשוט מפסק נוסף שמבטל את החיישן ומאפשר פתיחה ידנית בלבד או לחלופין אישור שלך לבטל את הנעילה...
 

subatoi

New member
בקשר לשורה האחרונה

לא, לא התבדחתי (לפחות לא יותר מכל שאר ההודעה שלי), אז אשמח להסבר (ואני לא מדבר על מעבר בשער בין/מכדה"א, ששם יש את וולטר עם היד על השאלטר. אני מדבר על כוכבים מבודדים). בקשר לדלתות - תמיד אפשר למצוא דוגמאות שמישהו הולך אחורה, או שמישהו לא מתכוון להכנס והדלת באמת לא נפתחת. אני זוכר דוג' אחת כזו מ-TOS (לא זוכר פרק, אבל בוודאות ראיתי כזה), ובטח מתוך 600+ פרקים של הסדרות החדשות, אפשר למצוא גם בהן דוגמאות כאלה.
 

לאונידס

Active member
שאלות המשך: אם מישהו חולה ומשגרים אותו

כל החיידקים הוירוסים ושאר חולירות ישארו מופתעים בחלל הריק? שיטה נהדרת לריפוי. אבל מה קורה אם מישהי בהריון? העובר של הנוסע בזמן ואישתו שיגר את עצמו (בזמן ולא במרחב, אבל הרעיון דומה) ולכן מת. אז בהריון צריכים לשגר 3, אמא עובר ושיליה. מצד שני אולי זו דרך קלה ונוחה להפטר מגידולים סרטניים? איך בעצם מגדירים מכלול צורת חיים כדי לשגר אותה? התגובה הראשונה שקופצת לראש היא DNA. אבל לכדוריות דם אדומות אין DNA ולתאי רביה יש רק מחצית וגם המחצית הזו עברה שינוי. קל להגיד "אינטיליגנציה מלאכותית" כפתרון לדברים שלאינטיליגנציה טבעית קשה להתמודד איתה, אבל זו רק התחמקות.
 

subatoi

New member
יש איזשהו ביו-פילטר שמוזכר מדי פעם,

שמסנן טפילים ודברים חייזריים. אם אפשר להתאם אותו לסינון מחלות "פשוטות", זו שאלה מעניינת. בטח דיברו על זה פעם, אבל אני לא זוכר.
 

EBow

New member
המממ

לגבי האמא בהריון, כל עוד העובר והשלייה מחוברים אליה ברצף של תאים חיים, אין סיבה שהמשגר לא ייקח אותו איתו. מעבר לכך, יתכן שיש הגדרה במשגר שמהרגע שהסריקה זיהתה ייצור חי שעונה להגדרה של מה שאמור להיות משוגר, היא קובעת שכל מה שכלול בנפח שלו ישוגר יחד איתו, עוברים וחוליירעס יחדיו. לגבי דרך להיפטרות מגידולים סרטניים - קשה לי להאמין. גידול סרטני הוא למעשה קבוצת תאים שהתרבתה מעבר לשליטה, אבל עדיין מדובר בתאים חיים שמקבלים הזנה ממערכת הדם ומחוברים לאיברים חיוניים. לא סביר שהמשגר ישרטט את הגבול בין התאים הללו לתאים הבריאים ויישגר רק אותם - הוא צריך לצורך העניין להכיר כל איבר ואיבר באופן אינדבידואלי כולל מספר התאים שאמור להיות בו (מה שמלכתחילה אינו אבסלוטי ועשוי להיות מושפע לכאן או לכאן ע"י מוטציות טבעיות ובלתי-מזיקות). ומה ייעשה המשגר עם צורות חיים חדשות שאין לו מידע לגבם? עשו את זה מספר רב של פעמים בסדרה ואף פעם לא הייתה תקלה שבגללה נותרו חלק מהאיברים של צורת החיים הזו במקומם ולא שוגרו. יתכן שברגע שהמשגר מזהה צורת חיים עפ"י קיום עקרוני של DNA (ו/או מולקולות ידועות אחרות המהוות את גרעין התא ביצורים חייזריים כאלו ואחרים החיים בייקום מב"כ) הוא מאתר את הנפח שלה ומשגר את כולו. לגבי הביופילטר - כנראה שהוא סורק את הגוף המשוגר ובמידה והוא מאתר חיידקים ובקטריות לפי מפרט ידוע הוא לא מגשים (Materializes?) אותם ביעד אלא פשוט נפטר מהאטומים שלהם. כל מה שלא עונה למפרט הזה נחשב מבחינתו חלק מהגוף המשוגר.
 

לאונידס

Active member
כוונתי היתה ל DNA ספציפי

ככל שאני יודע DNA של תאים סרטניים שונה מ DNA של אותו אדם (אולי יש סוגי סרטן יוצאי דופן?) ולכן אם המבחן במה לשגר ומה להגשים הוא DNA האי שאפשר לסנן אותם. לזיהומים וטפילים כמו חיידקים וירוסים ופטריות יש מעפיינים גנטיים כל כך שונים שבכלל אמור להיות קל לסנןו אותם. אישה בהריון אפשר פשוט לשגר כמו שמשגרים יותר מאדם אחד, משגרים כמה יחדיו.
 

EBow

New member
ובכן

הידע המצומצם שלי בביולוגיה מסתיים כאן ולכן אאלץ להסכים.
 
למעלה