מוניות שירות.
נסיעה במונית שרות....
אתמול יצא לי לנסוע עם קו 4 ( 5ש"ח) האוטובוס פשוט ברח לי, אז נסעתי עם מונית השרות. נסיעה של כעשר דקות מבן יהודה לכיוון אלנבי. הנהג עם יד אחת על ההגה, בידו השני המקרופון של מכשיר הקשר. דיבור רציף של....איפו האוטובוס עכשיו? דיווח שוטף על מיקומם של האוטובוסים בקו 4.ממש הצחיק אותי שזה מה שמעניין אותו את הנהג, איפו האוטובוס..באיזה תחנה כמה נוסעים עולים? שאלתי אותו מה זה משנה לו איפו האוטובוס שלפניו? לפי תגובתו הבנתי שממש לא כדי לשאול אותו יותר שאלות. במרוצת הנסיעה הבנתי רק שהוא הנהג מתאים את מהירות נסיעתו...לפי הדיווחים של חבריו מהשטח. היו רגעים שהוא זחל לו במהירות 20קמ"ש...שאולי יתפוס עוד נוסע. לפתע קיבל הוראה לעקוף את האוטובוס בבן יהודה-טרומלדור....אתם שואלים למה? כי בתחנה הקרובה ממתינים מלא נוסעים. ללא כל חשש נהגנו חצה קו הפרדה רציף וממש סיכן את הנוסעים. אין גבול לחוצפה הישראלית.
מוניות שירות.
מוניות השירות הן מפגע בטיחותי חמור מאד. על פי החוק אסור להן לאסוף נוסעים מתחנת אוטובוס - אך נהגי המוניות מצפצפים על החוק. הם בכוונה מפריעים לנהגי האוטובוסים, מתפרצים מנתיב לנתיב, עוצרים בירוק בצמתים מרכזיים ואוספים נוסעים, עוצרים באמצע הכביש ואוספים נוסעים, ועוד ועוד .... בקווים בהם יש זיכיון לחברות אוטובוסים אין מקום למוניות, אלא יש להקפיד שהשירות יהיה ברמה גבוהה, יש לאשר קווי שירות של מוניות בקווים בהם לא פועל אוטובוס ולהדק את הפיקוח של משרד התחבורה בענין התנהגות הנהג, נהיגתו, עמידה בזמנים, מחיר, ובכל יתר תנאי הרשיון. אך אני יודע, חלומות בנפרד ומציאות עגומה בנפרד. רב נהגי מוניות השירות, מהתרשמותי הסוביקטיבית, מתנהגים כפושעי דרכים. עם כל זאת אני מגנה כל נהג אוטובוס שנלחם בהם בכביש - הכביש הוא לא שדה קרב והוא לא הזירה בה יש לטפל במפגע הזה, הזירה היא ברמות של כנסת, בתי המשפט ועוד. שבת שלום.