נסעתי היום לראשונה

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
כן גם אני תמהתי למה קו 2 נכנס לשם

וגם במוצאי שבת זוהי בדיחה לא מוצלחת
מה, שמקומם זה, שכעת יש שירות אוטובוסים פנימי בהוד השרון ובכפר סבא מאוחר יותר בתחנות סוקולוב ונורדאו וכך גם במוצאי שבת.
עד לפני כשנתיים זה לא היה כך. כך, שהיה עוד יותר הגיוני להוסיף רכבות.
בהודעה כתבת באופן עדין על טיב השירות בקו הרכבת הזה. הדברים האלה מקוממים. זה עוד, כאשר מדובר בקו עם ביקוש נוסעים גבוה, שטרם הגיעו למימוש מלוא הפוטנציאל.
כן גם אני תמהתי למה קו 2 נכנס לשם
אפשר לחשוב שמחכים לו בבית עלמין כמה זומבים עם הרב קו ביד
 

אורי404

New member
דווקא יש בנורדאו נוסעים

כן גם אני תמהתי למה קו 2 נכנס לשם
אפשר לחשוב שמחכים לו בבית עלמין כמה זומבים עם הרב קו ביד
דווקא יש בנורדאו נוסעים
אני מדי פעם נוסע מאוחר בימי חול ובמוצאי שבת בקו 2, כולל בקטע המדובר בנורדאו. דווקא יש שימוש בתחנות בנורדאו של תושבי הסביבה.
אבל מובן, שלו הייתה פועלת הרכבת, הייתה עוד יותר הצדקה לנסיעה דרך נורדאו.
 

droriko

New member
הם יכולים לצאת לויצמן

דווקא יש בנורדאו נוסעים
אני מדי פעם נוסע מאוחר בימי חול ובמוצאי שבת בקו 2, כולל בקטע המדובר בנורדאו. דווקא יש שימוש בתחנות בנורדאו של תושבי הסביבה.
אבל מובן, שלו הייתה פועלת הרכבת, הייתה עוד יותר הצדקה לנסיעה דרך נורדאו.
הם יכולים לצאת לויצמן
אני רוצה רק להזכיר לך שקו 2 נכנס לנורדאו בעקבות הדרישות של נוסעי הרכבת,לפני זה הוא היה נוסע ישר על ויצמן
 

אורי404

New member
אולי כדי לא לערבב חלופות

הם יכולים לצאת לויצמן
אני רוצה רק להזכיר לך שקו 2 נכנס לנורדאו בעקבות הדרישות של נוסעי הרכבת,לפני זה הוא היה נוסע ישר על ויצמן
אולי כדי לא לערבב חלופות
עד כמה, שידוע לי רק הנסיעה האחרונה (בכל כיוון) בימי שישי לא נכנסת לנורדאו. יתר הנסיעות כן.
 

droriko

New member
הייתי מסכים אם זה היה חלק ממדיניות עקבית

אולי כדי לא לערבב חלופות
עד כמה, שידוע לי רק הנסיעה האחרונה (בכל כיוון) בימי שישי לא נכנסת לנורדאו. יתר הנסיעות כן.
הייתי מסכים אם זה היה חלק ממדיניות עקבית
אבל ברגע של-149 מאותה העיר יש חלופות דרך התעש בבוקר, אתה מבין שמה שמפעיל את מתכנני הקוים זה לא דאגה מיתר חלופות(תשאל את אלן) אל פשוט בלבול אחד גדול.
 
סיום הכפלת המסילה היה באוקטובר 2012

וגם לא פתרו בעיות אחרות
כמו למשל שעת היציאה של הרכבת האחרונה. שעה מוקדמת, כאשר ברב הקווים האחרים עדכנו והוסיפו רכבות.
סיום הכפלת המסילה היה באוקטובר 2012
הלו"ז המלא האחרון שהרכבת הוציאה היה ב-1 בספטמבר 2012, כלומר: מאז סיום ההכפלה לא יצא לוח זמנים חדש.
הקו לבאר שבע מחכה לרכבת השניה והשלישית שלו עוד יותר זמן מההתאמות בלו"ז שקו יבנה מערב - הוד השרון סוקולוב מחכה להם.
כך שאין כאן פגיעה במזיד בקו הזה, אלא התמהמהות כללית של הרכבת בהוצאת לוח זמנים חדש.
אולי בועז יוכל לעדכן מה הצפי ללו"ז חדש.

עדיף להמתין עם הטענות על השירות בקו עד ללו"ז הבא.
ולא צריך לשכוח שמאז שנפתח קטע הקו שבין ת"א לראשל"צ משה דיין, השירות בקו השתפר מאוד. מספר הרכבות בשעות השפל הוכפל, מספר הרכבות בשעות השיא שעוברות בכל תחנות תל אביב גדל, שעת תחילת השירות הוקדמה.
ובחודשים האחרונים סופסוף גם ההכפלה הושלמה והדיוק גדל.
השיפורים הנוספים יגיעו, הם רק מתמהמהים, כמו כל דבר כמעט במדינת ישראל.
 

droriko

New member
אבל אמרו שהלו"ז זמנים הבא יהיה בינואר

סיום הכפלת המסילה היה באוקטובר 2012
הלו"ז המלא האחרון שהרכבת הוציאה היה ב-1 בספטמבר 2012, כלומר: מאז סיום ההכפלה לא יצא לוח זמנים חדש.
הקו לבאר שבע מחכה לרכבת השניה והשלישית שלו עוד יותר זמן מההתאמות בלו"ז שקו יבנה מערב - הוד השרון סוקולוב מחכה להם.
כך שאין כאן פגיעה במזיד בקו הזה, אלא התמהמהות כללית של הרכבת בהוצאת לוח זמנים חדש.
אולי בועז יוכל לעדכן מה הצפי ללו"ז חדש.

עדיף להמתין עם הטענות על השירות בקו עד ללו"ז הבא.
ולא צריך לשכוח שמאז שנפתח קטע הקו שבין ת"א לראשל"צ משה דיין, השירות בקו השתפר מאוד. מספר הרכבות בשעות השפל הוכפל, מספר הרכבות בשעות השיא שעוברות בכל תחנות תל אביב גדל, שעת תחילת השירות הוקדמה.
ובחודשים האחרונים סופסוף גם ההכפלה הושלמה והדיוק גדל.
השיפורים הנוספים יגיעו, הם רק מתמהמהים, כמו כל דבר כמעט במדינת ישראל.
אבל אמרו שהלו"ז זמנים הבא יהיה בינואר
אבל כנראה שהתכוונתי לינואר בעוד 10 שנים
 
כתבתי שלוח הזמנים הבא מתמהמה

אבל אמרו שהלו"ז זמנים הבא יהיה בינואר
אבל כנראה שהתכוונתי לינואר בעוד 10 שנים
כתבתי שלוח הזמנים הבא מתמהמה
אבל גם להתמהמהות הזו יהיה סוף.
כאשר יפתח קטע הקו בין יבנה מערב לאשקלון או לשדרות, מתישהו באמצע עד סוף השנה הנוכחית, בהכרח יהיה לו"ז חדש, אם לא יהיה אחד קודם לכן.
 

luckydude

Active member
אני משער שחלק מהבעיה נגרמת כתוצאה ממחסור

סיום הכפלת המסילה היה באוקטובר 2012
הלו"ז המלא האחרון שהרכבת הוציאה היה ב-1 בספטמבר 2012, כלומר: מאז סיום ההכפלה לא יצא לוח זמנים חדש.
הקו לבאר שבע מחכה לרכבת השניה והשלישית שלו עוד יותר זמן מההתאמות בלו"ז שקו יבנה מערב - הוד השרון סוקולוב מחכה להם.
כך שאין כאן פגיעה במזיד בקו הזה, אלא התמהמהות כללית של הרכבת בהוצאת לוח זמנים חדש.
אולי בועז יוכל לעדכן מה הצפי ללו"ז חדש.

עדיף להמתין עם הטענות על השירות בקו עד ללו"ז הבא.
ולא צריך לשכוח שמאז שנפתח קטע הקו שבין ת"א לראשל"צ משה דיין, השירות בקו השתפר מאוד. מספר הרכבות בשעות השפל הוכפל, מספר הרכבות בשעות השיא שעוברות בכל תחנות תל אביב גדל, שעת תחילת השירות הוקדמה.
ובחודשים האחרונים סופסוף גם ההכפלה הושלמה והדיוק גדל.
השיפורים הנוספים יגיעו, הם רק מתמהמהים, כמו כל דבר כמעט במדינת ישראל.
אני משער שחלק מהבעיה נגרמת כתוצאה ממחסור
בציוד נייד. בשנה האחרונה הגיעו המון קרונות דאבל חדשים אבל הקטרים החדשים נמצאים באיחור כבד (אאל״ט בעת שהוזמנו דובר על אספקתם בספטמבר 2012, עכשיו אומרים אולי יגיעו בחודש הבא, נחייה ונראה...).
 

droriko

New member
הרכבת היא לא עסק פרטי

המחיר באמת מעצבן
הרכבת היא לא עסק פרטי
היעוד שלנו היא לא לעשות עלינו כסף בשביל שקברניטיה יוכלו להתפרנס יותר. לא יכול להיות שהיא גם תיקח מאיתנו כסף במיסים וגם תיקח מאיתנו יותר כסף בכניסה לתחנה. לדעתי הנושא הזה הרבה יותר חשוב מתחבורה הציבורית בשבת,ונוגע להרבה להרבה יותר אנשים. אבל אתה לא תראה למשל את מרצ נוגעים בזה, כי להילחם בחרדים זה הרבה יותר סקסי מלהילחם בועדי העובדים "הסוציאלים" . אני גם לא תולה יותר מדי תקוות בליכוד ובעבודה,כל חבר כנסת מתחיל שם יודע שאם הוא רוצה להיבחר גבוה בפריימריז הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה לא להתעסק עם הועדים בגדולים, ישראל כץ לא סתם הגיע למקום שני או שלישי בפריימריז שם.
 

אורי404

New member
אני מאוד מסכים, במה שכתבת בהתחלה

הרכבת היא לא עסק פרטי
היעוד שלנו היא לא לעשות עלינו כסף בשביל שקברניטיה יוכלו להתפרנס יותר. לא יכול להיות שהיא גם תיקח מאיתנו כסף במיסים וגם תיקח מאיתנו יותר כסף בכניסה לתחנה. לדעתי הנושא הזה הרבה יותר חשוב מתחבורה הציבורית בשבת,ונוגע להרבה להרבה יותר אנשים. אבל אתה לא תראה למשל את מרצ נוגעים בזה, כי להילחם בחרדים זה הרבה יותר סקסי מלהילחם בועדי העובדים "הסוציאלים" . אני גם לא תולה יותר מדי תקוות בליכוד ובעבודה,כל חבר כנסת מתחיל שם יודע שאם הוא רוצה להיבחר גבוה בפריימריז הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה לא להתעסק עם הועדים בגדולים, ישראל כץ לא סתם הגיע למקום שני או שלישי בפריימריז שם.
אני מאוד מסכים, במה שכתבת בהתחלה
העניין הוא, ש"רכבת ישראל" (בדומה לגופים ממשלתיים אחרים) יש חברי מפלגות שונות והקשר ביניהם חזק.
לכן צעדים שונים, שמנסים לבצע (אני לא מדבר על דברים גדולים, כמו למשל הפרטת הרכבת, אלא על דברים קטנים באופן משמעותי), יש עובדים, שדואגים היטב לטרפד את זה.
במקרה הספציפי הזה, ניחא והיה מדובר בטרפודים חוקיים, אבל מסריחים. העניין הוא, שלא פעם ולא פעמים הם לקחו את החוק לידיים, כמו למשל עיצומים והשבתות שונות, למרות אי-אישור בית המשפט.
 

alantan

New member
אבל הרכבת עולה הרבה מאוד כסף, גם עם מחירי

הרכבת היא לא עסק פרטי
היעוד שלנו היא לא לעשות עלינו כסף בשביל שקברניטיה יוכלו להתפרנס יותר. לא יכול להיות שהיא גם תיקח מאיתנו כסף במיסים וגם תיקח מאיתנו יותר כסף בכניסה לתחנה. לדעתי הנושא הזה הרבה יותר חשוב מתחבורה הציבורית בשבת,ונוגע להרבה להרבה יותר אנשים. אבל אתה לא תראה למשל את מרצ נוגעים בזה, כי להילחם בחרדים זה הרבה יותר סקסי מלהילחם בועדי העובדים "הסוציאלים" . אני גם לא תולה יותר מדי תקוות בליכוד ובעבודה,כל חבר כנסת מתחיל שם יודע שאם הוא רוצה להיבחר גבוה בפריימריז הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה לא להתעסק עם הועדים בגדולים, ישראל כץ לא סתם הגיע למקום שני או שלישי בפריימריז שם.
אבל הרכבת עולה הרבה מאוד כסף, גם עם מחירי
נסיעה גבוהים, היא אינה יכולה להרוויח וזקוקה לתוספת מהממשלה. אין מה לעשות, אם רוצים רכבת (למעשה כל תחבורה ציבורית ראויה), צריך לשלם.
 

droriko

New member
דבר ראשון,חלק גדול מהרבה מאד כסף הזה

אבל הרכבת עולה הרבה מאוד כסף, גם עם מחירי
נסיעה גבוהים, היא אינה יכולה להרוויח וזקוקה לתוספת מהממשלה. אין מה לעשות, אם רוצים רכבת (למעשה כל תחבורה ציבורית ראויה), צריך לשלם.
דבר ראשון,חלק גדול מהרבה מאד כסף הזה
זה משכורות חסרות פרופורציה של עובדיה הרכבת,שנוצרו כתוצאה מהסחטנות של הועד, על זה אני מדבר.
דבר שני, המדינה צריכה לסבסד את המחיר בדיוק כמו שהיא עושה באוטובוסים. תחבורה ציבורית ראויה זאת תחבורה ציבורית שמשרתת את כלל הציבור, לא רק את מי שידו משגת, כי אם לא אז בוא נעלה את המחיר ל-100 דולר לכרטיס, ונעשה קוים רק מישובים עשירים לתל אביב,תאמין לי שמבחינה כלכלית זה יעבוד יופי.
 

alantan

New member
מבחינה כלכלית זה יהיה אסון, כי אף אחד לא יקנה

דבר ראשון,חלק גדול מהרבה מאד כסף הזה
זה משכורות חסרות פרופורציה של עובדיה הרכבת,שנוצרו כתוצאה מהסחטנות של הועד, על זה אני מדבר.
דבר שני, המדינה צריכה לסבסד את המחיר בדיוק כמו שהיא עושה באוטובוסים. תחבורה ציבורית ראויה זאת תחבורה ציבורית שמשרתת את כלל הציבור, לא רק את מי שידו משגת, כי אם לא אז בוא נעלה את המחיר ל-100 דולר לכרטיס, ונעשה קוים רק מישובים עשירים לתל אביב,תאמין לי שמבחינה כלכלית זה יעבוד יופי.
מבחינה כלכלית זה יהיה אסון, כי אף אחד לא יקנה
כרטיס, כולם יהיו במוניות ב-25 דולר...

אבל ברצינות, אולי אתה צודק לגבי המשכורות ברכבת ישראל, אני לא מכיר את הנתונים, אבל מדובר בנושא כואב בכל מערכת תחבורה ציבורית. תמיד עלויות כח האדם, גם כשהן סבירות, הם גבוהות מספיק כדי לגרום להפסדים תפעוליים.

אגב, נהגי רכבת ידועים כמרוויחים טובים בכל העולם המערבי, כי עלות הכשרתם גבוהה ולכן קשה להחליף אותם בנהגים זולים בהכשרה מינימלית...
 

droriko

New member
תעשה לי טובה

מבחינה כלכלית זה יהיה אסון, כי אף אחד לא יקנה
כרטיס, כולם יהיו במוניות ב-25 דולר...

אבל ברצינות, אולי אתה צודק לגבי המשכורות ברכבת ישראל, אני לא מכיר את הנתונים, אבל מדובר בנושא כואב בכל מערכת תחבורה ציבורית. תמיד עלויות כח האדם, גם כשהן סבירות, הם גבוהות מספיק כדי לגרום להפסדים תפעוליים.

אגב, נהגי רכבת ידועים כמרוויחים טובים בכל העולם המערבי, כי עלות הכשרתם גבוהה ולכן קשה להחליף אותם בנהגים זולים בהכשרה מינימלית...
תעשה לי טובה
עם כל הכבוד להכשרה שנהג קטר מקבל,לא יכול להיות שהוא ירוויח יותר ממהנדס אלקטרוניקה שיש לו הכשרה "קצת" יותר גבוהה
 

alantan

New member
כאן באנגליה המשכורות דומות בין שני המקצועות

תעשה לי טובה
עם כל הכבוד להכשרה שנהג קטר מקבל,לא יכול להיות שהוא ירוויח יותר ממהנדס אלקטרוניקה שיש לו הכשרה "קצת" יותר גבוהה
כאן באנגליה המשכורות דומות בין שני המקצועות
כנראה שיש מעט יותר מהנדסי אלקטרוניקה מנהגי קטרים. מה גם שהם לומדים באוניברסיטה בכוחות עצמם לעומת נהגי הקטרים שצריך להכשיר אותם ברכבת עצמה (ולכן יש פחות כאלה...).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה