נסתרות דרכי הטארוט?

קפה בהקפה יקר,

מה כוונתך?

רחל
 
תודה רבה! מניח שיש איזה רעיון בסיסי מנחה שעומד בבסיס הגישה

והשאלה אם ניתן לתארו כאן
תודה
 
תודה, קפה בהקפה,
הנה דעתי האישית והבלתי קובעת :

קלפי הטארוט הם למעשה 78 קלפים מאויירים הכוללים סמלים.
הם משמשים ככלי מיסטי לייעוץ.
שפתם היא שפת סמלים אליה יכול להתחבר כל אדם - אף מגיל צעיר.
בעבר הם שימשו לכלי ניבוי/ניחוש עתידות ולקוראים בהם היה נהוג לקרוא "מגידי עתידות". כיום הם כלי ייעוצי יותר מאשר כלי לניבוי עתידות ועם זאת עדיין ניתן לזהות בהם מגמות שונות אפשריות.

בעבר הועלה מאמר בנושא ע"י דר' ירון זפרן - בקישור:
https://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3170308,00.html

בדומה לכוכבים באסטרולוגיה, למשקעי הקפה, למספרים ולאותיות בנומרולוגיה - הם משקפים מצב אך אינם קובעים אותו.

שפת הקלפים היא שפת הסמלים והיועצים בעזרתם קרויים "קוראים בקלפים" כפי שהמשתמשים בקפה קרויים "קוראים בקפה"...


המשך בהודעה הבאה
 
המשך
תמצית: קריאה בקלפים

מטרת השימוש בקלפים: הקלפים הם כלי לתקשור ולהתחברות לתדר רוחני כדי לגבש הכוונה עבור הפונה באמצעות קורא בקלפים בעניין מסוים.

כלים: קלפים ,שאלה/שאלות, הגדרת לו"ז.

אמצעים: תיקשור באמצעות פרישות קלפים וניתוח אינטואיטיבי של הקלפים ע"י הקריאה בהם.

שפה: שפת הקלפים היא שפת הסמלים ולכן, היא אוניברסאלית ומתאימה לבני כל הגילאים (כמעט ).

דרך הקריאה: אינדיבידואלית כאינטרפרטציה אישית על מסגרת בסיסית של הקלפים.

בשל העובדה ששפת הקלפים היא שפת הסמלים הרי שלכל קלף מגוון עצום של התייחסויות .
אולם למרות זאת לכל קלף שני היבטי פרשנות מרכזיים המאפיינים אותו. בהתאם לכך נוצרו סטיגמות לקלפים שונים.
נתקלתי לא פעם בסיטואציות בהן הקריאה בקלפים מתייחסת לקלפים באופן סטיגמטי ו/או דוגמאטי.
נניח,
אם עולה קלף הקיסרית= הכל ורוד כי הקיסרית מדברת על שפע, שגשוג, יופי, נשיות, מנהיגות.
אם עולה קלף השטן- הכל שחור. השטן "רע". יש בו תחכום, רוע, תחמנות.
אך האם עצרת לחשוב שלכל קלף היבטים מגוונים? לכל קלף עשויות להיות פרשנויות נוספות ורבות?

בהודעות הבאות מידע נוסף


עשה/עשו במידע כטוב בעינייך/בעיניכם ועל אחריותך/אחריותכם,

רחל
 
המשך

בעברית יש 26 סימנים גראפיים מוסכמים המכונים אותיות ועוד כ 17 סימנים גראפיים המכונים
ניקוד.
כמה מילים ניתן להרכיב מהם?
האם יש מילים עם יותר ממשמעות אחת?
בכתיבה ללא ניקוד מה כתוב כאן: טבח?
את זה נוכל לדעת לפי ההקשר של המילה בתוך משפט.

למשל:
הטבח הכין חביתה וסלט.
מכאן נבין כי המילה "טבח" מתארת בשלן.
לעומת זאת,
הטבח בסוריה גובה קורבנות רבים.
מכאן נסיק כי המילה "טבח" מתארת הרג המוני ישיר ומכוון.
מתוך כך הן הגיית המילה והן הניקוד שלה משתנים.
לא ארחיב כאן בעניין מילים בעלות יותר ממשמעות אחת.
העקרון ודאי ברור.
כמה סימנים גראפיים מוסכמים יש במוסיקה לתיאור צלילים? כמה יצירות מוסיקליות ניתן
לבנות מהם? מהי משמעות קצב הנגינה? כיצד זה עשוי להשפיע על המאזינים?
דוגמה נוספת: המילה "אבל".
הילד רצה לצאת לחצר אבל אימו אסרה עליו .
כאן מילה זו היא נרדפת למילה "אולם" .

"אבל כבד ירד על העיר"
כאן המילה מתייחסת לעצבות גדולה שאופפת בני אדם על רקע אובדן.
יש כמובן המון דוגמאות נוספות אך אסתפק בשתי אלו.
ניקוד עושה את כל ההבדל בהגיית הצלילים וההברות ובמשמעותן. הניקוד נקבע גם על רקע הקשר בתוך משפט של מילה מסוימת.
מתוך הבנה שהקשר בין הקלפים הוא בדומה לערבוב צבעים, לתווים, לניקוד-
הרי שהנסיון להעניק להם חד משמעיות מצמצמת את היכולת לקרוא בהם ומחטיאה את המטרה.

מידע נוסף בהודעה הבאה
 
המשך
אציין שוב כי הקלפים הם כלי.
צ'לו לא פורט את עצמו לדעת, גם לא כינור או גיטרה.
מישהו מנגן עליהם= מפעיל אותם ומתוך ההפעלה הזו מתרחש צליל מוסיקלי.
האם כל הנגנים על כלי נגינה מסוים עושים זאת אותו הדבר?
איך נדע מי מהם מוכשר יותר או מי מהם מצטיין? מי בכלל מזייף?
כל נגן מביא עימו לנגינה את מהותו הפנימית. כך גם כל מלחין מעניק לצלילים משהו פנימי ייחודי לו.
אחרת החלילן מהמלין לא היה כזה מיוחד :)
בקריאה בקלפים, קורא הקלפים מנגן ופורט על נימי הפונה. מרטיט את ליבו ברטט עליז או בזמר נוגה.
ואת זה הוא עושה בהבנת העיקרון הכי חשוב: הבנת שפת הקלפים מתוכו. מליבו. מנשמתו .
לצערי לא מלמדים בקורסים השונים את ההתנהלות האינטואיטיבית אלא ראשי פרקים ומסגרות פרוש קשיחות.
גם לא מסבירים כיצד עשויה להשתנות משמעותו של קלף מהיבטיו לקלפים אחרים בפריסה, ממיקומו, מהיותו ישר או הפוך, מהמשמעות המעמיקה שבצירופי הקלפים שעלול לשנות את משמעותו וליצור משמעות חדשה.
כמו שמערבבים שחור ולבן ומקבלים אפור או כמו שמערבבים כחול וצהוב ונולד ירוק וכן הלאה.
גמישות היא מילת מפתח כאן ובכל תחום בחיים.
כל קלף אחר, אינו נמצא יחיד כשהוא מופיע בפריסה של יותר מקלף אחד. לפיכך, הסיפור שהוא מספר על רצף קלפים כלשהו עשוי להשתנות מפריסה לפריסה.
אחרי שהתחברנו לקלפים מהאינטואיציות שלנו , כדי להיות גמישים מוטב להכיר מגוון גדול של פרשנויות המתייחסות לכל קלף.

המשך בהודעה הבאה
 
המשך

קלפים ותפקידים
בדרך כלל פונים השואלים לקריאה בקלפים כשהם בצומת בחיים, בנקודת מפנה או בעיתות משבר/כאב.
הקלפים הם כלי עזר לתקשור עבור הקורא בהם במטרה להדריך/לכוון את השואל
ולסייע לו לצמוח באופן המיטבי עבורו בנקודת זמן כלשהי בחייו בה פנה. זה דורש רגישות וחמלה . רגישות וחמלה הם כח מניע לעורר תקווה בלב הדואב.
הקלפים הם כלי עזר לקורא בהם כדי להתחבר לתדר של השואל ולדלות מידע החיוני עבור השואל.
לקלפים היבטים מגוונים הבאים לידי ביטוי בסוגיהם, בפרשנויותיהם, בסמליהם ובתפקידים שונים שהם ממלאים בהתאם לפרישה.
ניתן להעזר בקלפים לחידוד האינטואיציות ולהעלאת תדר התקשור.
ניתן להשתמש בהם לקריאת קלפים באופן טכני ו/או באופן טכני ובשילוב האינטואיציות.
קריאה בקלפים זו הדרך ו/או יכולת של הקורא בקלפים לספר סיפור הקשור לשואל ולהנחות אותו. הסיפור כולל רבדים מעמקי תת המודע של השואל.
לכל קלף יש סיפור משלו המשתלב עם סיפורי יתר הקלפים בפרישה מסוימת.
סיפורי הקלפים מבטאים סיפור של השואל בנקודת זמן מסוימת בעניין כלשהו.
התפקיד של הקורא בקלפים הוא לזהות היכן נמצא השואל בתוך הסיפור הזה ולכוון אותו בהתאם.
כשהשואל ישמע את הסיפור שלו – הוא יוכל להבין מה עליו לעשות ולבחור את דרכו.
כדי להבין מהו הסיפור של כל קלף, ואת הצדדים השונים שיוצרים את הסיפור, עלינו תחילה להבין את המשמעות של כלי מיסטי זה ולהתחבר לקלפים מהאינטואיציות.
בקריאה "טכנית" לתפקידים השונים של הקלפים חיוניות גדולה.
ב"קריאה קרה" – קריאה טכנית יכולה להיות יעילה ברמה זו ו/או אחרת.
בקריאה מתוך תקשור אין צורך להתמקד בקלפים והמידע המתקבל זורם מהקורא באופן טבעי. זו פסגת הקריאה בקלפים והביטוי הטהור שלהם ככלי.


היבטים שונים של הקלפים באים לידי ביטוי במגוון אפשרויות:
*סוג הארקנה קובעת את עצמת השיעור/המסר
*קלף ישר
*קלף הפוך = חוסם, מכשול, הפרעה, ממה להמנע
*מיקום הקלף בכל פרישה שהיא:
עבר
הווה
הזדמנות אפשרית/פוטנציאל אפשרי
מכשול אפשרי
מחשבות
רגשות
אופי/תכונות
שיעור
מסר
ייעוץ
הכוונה
ישר ו/או הפוך על פי מיקומו בפרישה , לציין כי קלף הפוך בעמדת קלף הפוך בפרישה נקרא כקלף ישר.
הקשר שלו/היבטיו ליתר הקלפים הסמוכים לו בפרישה העשויים לחדד, לגרוע, לשנות את משמעותו המקורית. היבטים אלו יכולים להיות נגזרת מסוג הארקנה/היסוד/כל סמל שהוא/פרשנות הקלפים/צירופי קלפים/מכנים משותפים אחרים.
הקשר שלו לשאלה שנשאלה/לבקשה שהועלתה.

אפשרויות הכוונה/הדרכה באמצעות קלפים:
ניתן לחבר מקלף בודד מסר בנושא מסוים ו/או מסר כללי (למשל: מסר יומי).
ניתן לחבר מכמה קלפים מסר בפרישה כלשהי (למשל: פרישת מסר בשלוש).
ניתן להציג את השיעור הרוחני שעל השואל לעבור (מקלף בודד כלשהו מהארקנה הבכירה ו/או מפרישה ייעודית לכך)
ניתן לחבר תשובה לשאלה מכל פרישה שהיא.
ניתן לזהות חסמים/מכשולים המשפיעים על התנהלות השואל גם אם אינו מודע להם.
ניתן לגבש המלצות לכיוון מיטבי עבור השואל (פוטנציאל אפשרי) מתוך מספר כיוונים אפשריים.
ניתן לזהות תכונות אופי מעצימות/ מעכבות.
ניתן לזהות משברים חיצוניים שעוררו משברים פנימיים בשואל.

הארה והמלצות:
קלפים מסוימים מהארקנה הבכירה במיקומים מסוימים בפרישה מבטאים שאין לקורא זכות לקבל מידע עבור השואל.
כדאי להמנע מלהתאמץ לגזור תשובה מהקלפים האחרים המופיעים באותה פרישה.
כדאי להמנע מפרישה חוזרת על אותה שאלה באותו מעמד.
כדאי להמליץ לשואל לפנות שוב במועד אחר.
גמישות מחשבתית: גמישות מחשבתית היא תנאי לקריאה דינמית ויעילה. מומלץ להמנע מלהתקבע על פרשנות מסוימת בנוגע לקלף כלשהו אלא להרחיב ולהעמיק את המידע ולחדד את מיומנות התקשור בעזרתו.
למידה: מומלץ לא לשקוט על השמרים וללמוד כל הזמן ידע הקשור לקלפים בפרט ולמודעות עצמית בכלל. באותה הזדמנות לנסות לחבר בין השניים. מידע רב מצוי כיום בספרים שונים בשפות שונות וגם באינטרנט - והוא נגיש לכל אדם.
יסודות: כידוע, יש יסודות מוחשיים ויסודות לא מוחשיים. הללו מצויים גם בקלפים. היסודות המוכרים יותר הם: אדמה (עפר), מים, אוויר , אש ויסוד לא מוכר- יסוד חמישי - האתר. בכל פרישה מומלץ לשים לב ליסודות העולים . מספר קלפים גדול מיסוד מסוים מלמד על דומיננטיות יסוד זה בחיי האדם הפונה ולהצביע על הזדמנויות ו/או אתגרים. העדר יסוד כלשהו בפרישׂה גם הוא משמעותי לעניין הקריאה.
ארקנות: כדאי לשים לב למספר הקלפים שעלו בפרישה מכל ארקנה. מספר גדול של קלפים מהארקנה הבכירה יעיד על שיעור משמעותי בחיי הפונה. לציין כי מדובר כאן בעת שימוש בכל 78 הקלפים ולא רק בקלפי הארקנה הבכירה, כמובן.
צירופים: הצירופים מכילים סודות חשובים . כדאי ללמוד ולהגות מליבכם צירופי קלפים !
אי שיפוט: חובה להמנע משיפוט הפונה במחשבה, ברגש ו/או בדיבור. מומלץ ביותר להמנע מלפרוש לפונה שיש לנו טינה כלפיו ולמחות אותה מליבנו ככל האפשר.

לסיכום:
הדומיננטיות של כל קלף בכל פרישה שהיא היא מורכבת וכדי להתקדם ולפתח יכולת קריאה מיטבית בקלפים נדרשת מיומנות שהיא פועל יוצא מחידוד האינטואיציות, ניסיון וידע. לא תמיד ניתנת תשובה לשואל באמצעות הקורא בהם וכדאי לומר זאת ולא להמציא תשובות/להתאמץ לנתח את הקלפים האחרים/ לפרוש מחדש באותו מעמד פרישה נוספת באותו עניין.
בקריאה מתוך תקשור – המידע המתקבל עולה על כל השאר!


לסיום:
הפניה היא בלשון זכר מטעמי נוחות אך מכוונים לזכר ולנקבה כאחד.


ניתן לכתוב ברובריקת החיפוש מילים שונות ולהגיע למידע רב המצוי בפורום.

למשל: "כמו בובה על חוט"
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/121/162399256/רוחניות/טארוט

כל ההודעות שמרכיבות תגובות לדבריך כאן הם דעתי האישית בלבד בלי קשר למידת ההסכמה/אי ההסכמה שלי לציטוטים וקישורים שהועלו.


עשה/עשו במידע כטוב בעיניך/בעיניכם ועל אחריותך/אחריותכם!

רחל
 
תודה רבה!! מעניין מאד וקצת שינה את התפישה האינטואיטיבית

הלא מבוססת שהיתה לי.
רציתי לשאול כך, אם אפשר: האם ניתן להסיק כי (תיאורטית) שני מתקשרים/קוראים (הכוונה למנוסים ורציניים) שיפתחו בדיוק אותם קלפי טארוט יכולים לומר לאותו אדם שבה לייעוץ דברים שונים? ואפילו דברים שונים מאד? אם השאלה מסבכת או לא לעניין - אקבל תגובה כזאת בהבנה.
תודה. ושוב תודה
 
רק לציין שהנ"ל הוא תגובה למה שכתבת עד 22:42

הגבתי בעקבות זאת, ומה ששלחת מאוחר יותר טרם הגעתי לקרוא.
תודה
 
קראתי עכשיו את ההמשך. מעניין, מעשיר - ולא פשוט, יש לציין

תודה רבה וגדולה
 
בהחלט אפשרי

גם אם לא פשוט


תודה על העלאת הסוגיה וההזדמנות שנתת לי להעלות שוב מידע מהעבר,

אשמח אם נמשיך לנהל דיונים נוספים בעתיד,

רחל
 
תודה רבה! תודה על ההסברים המפורטים והסבלניים ועל

מאור הפנים.
בהחלט נראה שיש מקום להרחיב בעתיד.
תודה
 
למעלה