נעמי חזן בפורום נוער מרצ - היום!!!

אוקייייייייייי , אז ככה

אכן פניתי ואני שמחה על כך. לתשומת ליבכם , תגובתה של ח"כ נעמי חזן לשאלתי (ותודה לחריפוש שנתן לי את הכיוון). נמשיך לעקוב ובכוונתי באמת לבדק למה הכוונה ב " אנא עזרו לנו בעניין זה" , כפי שכתבה.
 
וכמובן , סליחה ששכחתי

תודה רבה לנוער מרצ שהפנה את תשומת ליבנו לאירוח.
 
יופי, כל הכבוד לך אביגיל

שמת לב שכותבים את שמך יש בו את החצי השני של החד שלך? יענו אבא?
ולעניננו - איך באמת אנחנו יכולים לעזור? איך בדיוק כותבים לה לכנסת? מייל? פקס? דואר? יש לך מושג? את ידעת שחד הורית גם לא יכולה להחזיר רכב על שמה? מי שמע היום שרכב זה מותרות?
 
אם אני לא טועה

עבר לאחרונה איזה תיקון בקשר לרכב ו"מרשים" לנו להחזיק איזה רכב ישן עד שנת ייצור מסויימת , מתוך הנחה שזה כבר לא מותרות. אני אחפש את המאמר או הכתבה שקראתי את זה. והסיפור של השם שלי .....זה בגלל שההורים שלי הכינו רק שמות של בנים , לפני שנולדתי , מה לעשות , יצאה בת , אז חיברו שני שמות ויצא להם אותי.
לגבי יצירת הקשר , יש באתר הכנסת כתובות מייל של כל החכ"ים , אבל אני אברר וגם בקשר למה שקורה ביום שלישי.אני הייתי רוצה להגיע לירושלים באותו היום , ולצפות בעבודת הוועדה אם אפשר (נדמה לי שיש נציגות של חדוריים שתעשה את זה) , אבל אני לא יודעת אם אוכל .
 
בבקשה

כתבה ממעריב מ -19.12.2000 (אווווו , ישן
) לגבי רכב למקבלי הבטחת הכנסה. כמובן שכל "הזכויות" המדוברות לגבי חדוריות וחדוריים הן בנוגע לסיוע ותמיכה (מבחינת הביטוח הלאומי) למשפחות שנזקקות לכך. אני רוצה לספר מנסיוני האישי. לפני כמה חודשים ומאחר ואינני עובדת כעת ניגשתי לביטוח לאומי והגשתי טופס תביעה להבטחת הכנסה . מילא , עשרות הטפסים שהייתי צריכה להגיש (תלושי שכר מהתקופה שעבדתי (עד לפני שנתיים) אישורים על קצבת האבטלה שקיבלתי (לפני שנה) אישורי חשבונות בנק ותצהירים למיניהם . הכל עשיתי וברוח טובה. מה ששבר אותי ,שבשורה התחתונה , לחץ לי הפקיד את היד , (היה נחמד סבלני ואדיב , זאת ייאמר לזכותו ) ואמר לי כך: הסכום שמגיע לך הוא כ - 2700 ש"ח (אני לא זוכרת בדיוק) , אבל , את חייבת לגשת ללשכת עבודה (וכמובן לעבור שם את כל התהליך מחדש) ולקבל כל עבודה שתוצע לך בשכר מינימום. (ומהסכום הזה , אם מהקצבה או אם ממשכורת מינימום , אני אמורה לחיות). לא שכל עבודה , לא מכבדת את בעליה , חשבתי לעצמי , אבל אני כבר לא בשנות העשרים שלי , עברתי קריירות בחיי , ופתאום מרעים לי את התנאים. בזמן תקופת קבלת דמי האבטלה , יש "הטבות" הגיוניות , כמובן לאקדמאים ולמי שעבר את גיל 35 ואי אפשר להציע להם כל עבודה. חייבים להתאים את העבוה המוצעת , לכישורים. ואילו כאן , פתאום ניצול של המצב שלי שלא ניתן לשינוי (כי , נו באמת , כמה עבודות כבר מחכות לי שרק אני אגיע ? ואני מחפשת , באמת מחפשת ) ו"יקחו" אותי לעבודה , נניח בנקיון , או במתפרה או משהו דומה , בשכר ששווה בדיוק לסכום של קצבת הבטחת הכנסה , בלי שום התחשבות , מי אני ומה אני , ניצול של מצבי לטובת שיפור מצב האבטלה במדינה. ככה אני רואה את זה. עשיתי לחשבון מהיר שאני אצא קירחת מכאן ומכאן בכל מקרה. הסכום המוצע לי כקצבת הבטחת הכנסה , מצד אחד אפילו לא מכסה את המשכנתא שאני משלמת כל חודש , ומצד שני גדול הסיכוי שאני אצטרך לעבוד בעבודה לא מתאימה לי , במשרה מלאה ואיעדר מן הבית ליום שלם תמורת שכר מינימום. ואז כמובן גם יגדלו ההוצאות שלי , כי אצטרך להכניס את ג´וניור למועדונית או משהו כזה , ועוד בייביסיטר לשעות שאחרי המועדונית ועוד תשלום נפרד עבור ארוחות כמובן וגם לא אצליח להקדיש לו את הזמן המגיע לו , אמא עצבנית ועייפה אחרי יום עבודה מתסכל שלא תורם כלום לטובת המשפחה. לא בכסף (להיפך) ולא בחדוות חיים. אמרתי לו - באמת תודה רבה , אבל חשבונות הטלפון והחשמל שלי יותר גבוהים מהסכומים שאתם מציעים. אין לי בעיה להיענות להצעות עבודה , אבל כל עבודה? למה הניצול הזה? אני מביאה איתי מטען של שנים של תרומה (להכנסות המדינה) תשלומי הביטוח הלאומי החודשיים ששלמתי במשך 20 שנה היו כפליים ופי שלשה ממה שאתם מוכנים "להקציב" לי כיום ולסייע , שלא לדבר על שאר המיסים , 50% מחיי עבדתי עבור המדינה. מן הסתם , תסייעו לי באותה הפרופורציה שאני סייעתי לכם , כעת כשאני לא עובדת , כי אין , לא כי אני רוצה. המדינה מתיימרת לעזור? שתעזור . אני מוכנה לתרום בעבודה שתואמת את כישורי! למה החוקים שונים כשמדובר באבטלה ובהבטחת הכנסה? ניצול חולשות? אפילו הלכתי ללמוד על חשבוני , לצורך הסבה מקצועית ושילמתי עשרות אלפי שקלים עבור כך , בלי שניצלתי את "ההכשרה המיקצועית" (הדי עלובה) יש לציין שאתם מציעים. אני לא מרגישה חוצפנית בבואי לבקש כעת סיוע מן במדינה שלי. שילמתי עבור זה במיטב שעותי ובמיטב כספי בעבר. אז זהו , החסכונות והפיצויים שחייתי מהם בשנתיים האחרונות עומדים להיגמר. ואני באמת לא יודעת מה לעשות אחרי זה.
 
בירוקרטיה.. מוכר ../images/Emo4.gif

גם מולי (זה השם שאני נותן לאמא, מותר? זה שם אידיוטי אז מקסימום אשנה אותו אח"כ...) בכל אופן- גם מולי שלי צריכה למלא את כל טפסי ההנחה בהקפדה יתרה שחס וחלילה לא יחשבו שעומדת מולם עשירה על הררי זהב שכל רצונה הוא לעשוק את העירייה/ בית הספר/ מוסד ממשלתי כלשהו... לא, ממש לא כדאי ללכת ראש בראש בגופים הפקיש שאמרת לו "שלום ולא להתראות" שמח על ההצגה השניה שעשו לו בסניף חזר הביתה אמר- אחח, איזה קטע מצחיק היה לי בעבודה האפורה שלי והתיישב מול הטלויזיה לראות דודו טופז את לעומת זאת חשבת על זה כל הדרך הביתה- איך הוא עצבן אותך, וכמה הוא חוצפן ואיך הראת לו באבו אביו. אל
תלכי ראש בראש החסכונות שלך נגמרים, לא של המדינה לך אין את קלינטון, למדינה יש למדינה אין את ג´וניור, לך יש מה לעשות שאהבה זה מצרך נדרש אבל לא מקיים? כשיש שני לירות קונים לחם- בשביל להתקיים ופרח- שיהיה בשביל מה להתקיים יש לך בשביל מה להתקים אבל.. עם מה? אל תתיחסי, אני תמיד קיצוני שכזה
 
לא ראש בראש

כלומר , לא עם הפקיד שהיה בסדר דווקא. (ואני דווקא חשבתי שמה על תלוש המשכורת שהוא מקבל בשביל לתת לאחרים הרבה פחות
) . אלא עם עצמי ראש בראש המלחמה הזו. החשבון הזה. אבל כשאין ברירה אז באמת אין ברירה , רק שאני לא רואה איך הברירה שלהם שהם מייעדים לי , תפתור לי את הבעיה הפרטית שלי. רוצים לנצל אותי , כן , ממש לנצל בשביל אפס כסף. וכשהרווחתי הרבה ידעו יופי לקחת ממני את החצי שמגיע להם. מכאן נובע הכאב הפרטי שזועק מול "התקציב הלאומי" שהוא תקציב של "אין" בדרך כלל. והמשפטים שלך מאוד יפים
 
מה קורה לשרתי תפוז???

מזל שיש לי דרכים אחוריות להכנס לפה
אם את כה רבת כשרונות (ואת רבת כשרונות, במיוחד בתחום האומנותי/ עיצובי) מדוע לך להסתפק בעבודות קיקיוניות שכאלו?? בקשר להערה האחרונה- תודה
גם שלך
 
יש לו דרכים משלו

לאמר שהוא אוהב
וגם לך
מלשן !
(והיום לבנות ארבעים פלוס עם בעיות "תחזוקת ילדים" וחוסר נסיון (מוכח [בספרי מס הכנסה]) במה שהן אוהבות לעשות קצת קשה "להתחיל מהתחלה" בכל מקצוע .)
 
למעלה