נקודות מעכבות בתהליכי אימון

lirazagmon

New member
נקודות מעכבות בתהליכי אימון

היי לכולם, גם רונה, גם נועם ומאמנים אחרים העלו כאן קשיים בעבודה עם מאומנים. עיקר הקושי בתהליכי אימון הוא להביא את המאומן בסופו של דבר לתהליך של שינוי. הרי אם לא מדובר בשינוי תפיסתי המוביל לשינוי התנהגותי, אין כל טעם בתהליך האימון. ברגע שמאומן "נעלם /לא עובר ל- DOING זהו איתות אזהרה למאמן! כנראה שהתהליך /הדרך לא מתאימים לו, יש גורמים שמעכבים אותו ולכן הוא "בועט". כיצד? באופן ההתנהגות שלו כמובן... לירז אגמון מאמנת אישית ומנחת קבוצות http://www.efind.co.il/viewuser/liraz |
 

amicar

New member
אני רואה זאת בעין שונה לגמרי

מה זה מאומן?האם זה מישהו שרוצה שידריכו אותו? מאומן הוא פסיבי-אדם שצריך להניע אותו ולכן לא מגיע לתוצאות. זה איתות אזהרה למאמן שאין תהליך אימוני אלא יעוצי. אם הוא היה מתאמן הרי הכל היה יותר פשוט. מתאמן הוא אקטיבי-האימון היה ניזם על ידו וכל התהליך היה מתקדם.
 

רונה80

New member
גם אני..

ברגע שמאומן "נעלם /לא עובר ל- DOING זהו איתות אזהרה למאמן! לא רואה את זה ככה, זאת הזדמנות מצויינת לזהות דפוס ולהתאמן עליו , מסכימה שאם זה חוזר ואין התקדמות אז כנראה שהאדם אינו מתאים לאימון וגם אני מעדיפה "מתאמן" במקום "מאומן". יום טוב רונה
 

meira itskovich

New member
מעניין

בדיוק רציתי לשתף בחוויה שחוויתי עם מתאמנת שלי אתמול : הגיעה אלי עם המון מוטיבציה ורצון ,בעיקר עקב בעיות בקשר עם בתה. בהתחלה הייתה בעשייה . עכשיו ,לאחר כחודשיים ,הקשר עם הבת השתפר כמו גם נושאים אחרים ופתאום הרגשתי שהיא בנסיגה ודי "מחפפת" במשימות. אתמול שוחחתי איתה על הנושא והבהרתי לה ,שאין טעם להמשיך את התהליך אם היא לא מחוייבת ולא פעילה מספיק. פתחנו את הנושא (לטענתה היא פיתחה עצלות למרות שהיא מאד אוהבת את המפגשים וכו') -סיכמנו שנוריד את תדירות המפגשים לפעם בשבועיים וקבענו לנו יעד - לסיים התהליך ב-4 המפגשים הבאים. יצאתי מהמפגש ברגשות מעורבים : שמחתי על הדרך שפעלתי ועל כך שהעמדתי אותה במקומה ומצד שני הייתי בתחושה לא טובה וניסיתי לבדוק עם עצמי מה חלקי בכך שמלכתחילה היא הגיעה למצב הזה ואיזה לקחים אני אמורה להפיק.אם היא היתה מחליטה לסיים הייתי מרגישה החמצה מאחר שלא מיצינו את כל התהליך ולא העברתי לה עדיין את כל הכלים שהיא אמורה לדעתי לרכוש ,שלא לדבר על ההפנמה שלהם. לשמחתי, קיבלתי ממנה הבוקר מייל , בו היא מודה לי על כך שהחזרתי אותה למסלול והכי חשוב - היא כבר שלחה לי דוח מסויים שהיתה אמורה לשלוח עד שבת. משתפת , כדי שתדעו שזה לא רק בשליטתנו ויש סיבות שונות לכך שמתאמן בנסיגה או מתעייף מהתהליך. לדעתי -כמו הכותבים מעלי , יש לפתוח את הנושא , לשקף למתאמן את המצב ולא להמשיך באימון אם הוא אינו משתף פעולה.
 
אהבתי

מאירה, אהבתי את השקיפות ואת הנכונות לשים דברים על השולחן - זה טוב גם למתאמן וגם למאמן. אחד הדברים שאני מצאתי שטוב לי ולמתאמנים שלי, זה בסוף כל מפגש "ציור" התמונה העתידית של המתאמנים - ככה אני שומר אותם במגרש, מתוך ידיעה איפה הם נמצאים בתהליך עצמו... מה שכן, רציתי לשאול אותך 2 שאלות בהקשר של הרגשות שלך אחרי הפגישה : 2. האחריות שלנו כמאמנים, היא לתהליך. אם המתאמן מתחיל לחפף - זה לא באחריות שלנו. הצלחת להחזיר/לשמור אותה בתהליך - למה התחושה הלא טובה ? 3. ושוב, במסגרת האחריות שלנו לתהליך, אם המתאמן בוחר, במודע, להפסיק - סימן שנתת לו מספיק כלים (לדעתו) והוא צריך זמן להפנים את התהליך. אז למה החמצה ??? וכן, מי שלא מבין, לא תמיד חייבים להתחיל מאחד - תראו איך זה מערער את המחשבה - ככה מתחילים לצאת מהקופסא :) יום נפלא, נועם
 

meira itskovich

New member
תודה על הפידבק :) תראה נועם,

לא חשוב באיזו מסגרת למדנו, כולנו קיבלנו כלים לאימון וביניהם סדר כרונולוגי,כללים וכו'. בפועל,כל אחד מאיתנו מביא גם את עצמו (וטוב שכך). במקרה הספציפי הזה נוצרה כימיה מאד טובה ביני לבין המתאמנת והיא באמת עשתה דרך מאד יפה, בתקופה קצרה .מצד שני אני לא חושבת שהיא באמת הפנימה את הכלים ולא סיימנו את התהליך - אם היא היתה עוזבת בשלב הזה הייתי מרגישה החמצה ענקית. אמנם בסופו של דבר היא החליטה להמשיך ,אבל לא יכולתי שלא לתהות אם היה לי חלק בזה- כמו למשל :אולי לא הצבתי מספיק גבולות,אולי לא הייתי ערה קודם לכן לסימני התרופפות... זה לא שהייתי עסוקה בהלקאה עצמית ,אבל אני חושבת שמכל אימון אנחנו גם למדים משהו על עצמנו והיה לי חשוב לבדוק את עצמי. שיהיה סופ"ש מקסים:))
 

רונה80

New member
כל אימון הוא מערכת יחסים

מסכימה איתך מאירה, כל אימון הוא מערכת יחסים, דפוסים שונים של תקשורת והתנהלות מלווים גם את המאמן וגם את המתאמן במהלך האימון, דפוסים בהם אנו אוחזים גם בחיי היומיום עם הסובבים אותנו. זאת הזדמנות מצויינת עבורינו ללמוד על עצמנו ועל מקומנו בתהליכים שאחרים עוברים כמו למשל: אשמה, הצבת גבולות, לקיחת אחריות עבור המתאמן , שיפוט וביקורת, המקומות שאנחנו נרדמים ולא שמים לב בהם, ועוד.. סופשבוע נפלא
 

raana4

New member
נק מעכבות

ליזה שלום מחוייבות לתהליך לעניות דעתי זה ראשית וראשונים לתהליך אימוני. האם המאומן מיינדד לתהיך. המ זה אומר עליך כמאמנת שהמתאמן לא עובר שינוי? לדעתי שום דבר. התשובות אצלו , אולי טוב לו רק לפרוק, אולי אינו שלם עדיין עם התהליך אולי אינו באינטגרטי או אינו מעוניין לפתוח אופקיו ללמידה ושינוי? אנחנו איננו יועצים אנחנו האיש עם הפנס שמאיר לאן שהמתאתן רוצה לכוון את הזרקור. בברכת יום מקסים רענן לחיים
 
למעלה