נראה לי שצריך לשנות את שם הפורום

musmus

New member
נראה לי שצריך לשנות את שם הפורום

לקרוא לו צמחונות וזכויות בע"ח או משהו דומה. משום שעוסקים פה הרבה בזכויות בע"ח ורצוי שגם מי שאינו צמחוני יתפתה להכנס לפורום. מה דעתכם?
 

Neta558

New member
אני לא חושבת שזה נחוץ

קודם כל, חבל לי שאתה מעונין להשמיט את ה"טבעונות" משם הפורום, זה בדיוק הפוך מאחת ממטרות הפורום. עוסקים בצמחונות יחסית הרבה, ברוב המקומות מכירים בכך, קשה למצוא אדם שאינו יודע מהי צמחונות...אך הטבעונות אינה מוכרת כמעט, בודאי שלא על כל פניה. רבים אינם יודעים מהי טבעונות, או שאינם יודעים מהי האידיאולוגיה העומדת מאחוריה, ולכן גם אין הכרה נכונה בטבעונות במקומות שונים. אני רואה חשיבות גדולה בפורום שיעסוק בנושא. בנוסף, מאחר שהפורום מיועד בעיקר לדיונים על צמחונות וטבעונות מטעמים אידיאולוגים, נראה לי רק טבעי שדיונים רבים כאן יעסקו בזכויות בעלי חיים. אני אנני מפרידה עיסוק בנושא מהטבעונות שלי. צמחונות וטבעונות זה לא רק תפריט מזון, זה הרבה יותר מזה, ובכך ששם הפורום הוא צמחונות טבעונות, והוא מציג נושאים רבים ומגוונים הקשורים לנושאים אלה מתחומים שונים, אנו רק תורמים לפיתוח ההגדרה של אלה.
 

vegan

New member
טבעונות כוללת זכויות בע"ח

לגבי הדיוק בשם: ההגדרה המקובלת לטבעונות מוסרית (VEGAN) כוללת המנעות מפגיעה בבעלי חיים לא רק במזון, אלא גם בלבוש, מוצרים שנוסו בבע"ח, בידור... לכן לזכויות בע"ח מקום בפורום הדן בטבעונות, גם בלי לציין זאת בשם הפורום. אם תעיין באתרים של אגודות העוסקות בטבעונות ואף בצמחונות, תמצא מידע רב גם על נושאים של זכויות בע"ח שאינם קשורים למזון. לגבי משיכה של מתעניינים - זו בדרך כלל מדיניות טובה לא להכריז בכותרת על טבעונות. אתרים ופרסומים רבים מדגישים את הצמחונות, למרות שבתוכן והדיעות הם טבעונים. ההכללה של "צמחונות" בשם, משרתת לדעתי מטרה זו. הכללה של "זכויות בעלי חיים" יכולה למשוך כאלה שיש להם נגיעה בנושא, אך עוד לא הגיעו למסקנה שצריך ליישם אותו גם באורח החיים של עצמם. זה גם יביא לכאן קצת הודעות בעניין אימוץ בעלי חיים. אם חלק ממטרת הפורום הסברתית, יכול לעזור לשנות את השם, כך שימשוך יותר אנשים. אם הוא מיועד לדיון פנימי של אנשים שכבר צמחונים או טבעונים, אז השם הנוכחי מספק ומייצג נכון את תוכנו.
 
למעלה