נשל אצל נחשי אלבינו

k a t h y

New member
נשל אצל נחשי אלבינו

יש לי קינגסנייק אלבינו והבעיה היא שאני לא מצליחה לזהות מתי הוא בנשל. בגלל העיניים הבהירות קשה להבחין בשינוי הצבעים וגם בעור לא רואים שום שינוי. אם למישהו פה יש במקרה איזו עצה מקורית בשבילי איך לזהות מתי הוא בנשל אז אני ישמח מאוד לקבל אותה. זה פשוט מציק לי כי אני נותנת לו אוכל גם כשהוא בנשל ואני לא שקטה עם זה. וגם בלי קשר אני תמיד מעדיפה לדעת. בתודה מראש קתי.
 

naja

New member
לא כ"כ קשה.

אם תסתכלי טוב תראי שבתקופת הנשל העור שלו מאבד ברק וגם הגוון שלו קצת משתנה. לעיתים גם הבטן מקבלת גוון קצת כסוף. בכל מקרה אין לך מה לחשוש לגבי האכלה בזמן הנשל. לעיתים הנחש מסרב לאכול בנשל אבל גם אם הוא יאכל זה לא נורא מאחר והעיכול שלו מהיר יחסית וזה לא יעיק עליו יותר מידי.
 

k a t h y

New member
זהו שגם על העור לא רואים

אני כמעט בטוחה שהוא עכשיו בנשל מקודם כשהסתכלתי ראיתי טיפה שינוי בעיניים וגם לפי הרישומים שערכתי הוא אמור להיות בנשל עכשיו אבל כבר קרה לי פעם שחשבתי שהוא בנשל ובסוף זה יצא שהוא לא..טוב נקווה שיהייה בסדר. אמרו לי שככל שהוא יגדל הסימנים יהיו יותר ברורים..נחכה ונראה.
 

09

New member
יש לי שאלה...

למה אסור להאכיל נחש בזמן תקופת הנשל?
 

k a t h y

New member
זה לא בדיוק שאסור..

ברוב המקרים נחשים לא אוכלים בנשל אבל מי שכן אז לבריאות. בכל מקרה, אני יודעת על טענה אחת שלא רצוי בגלל שגם ככה הנחש עובר תהליך אחד עם הנשל אז אין צורך "להפיל" עליו עוד תהליך שזה העיכול של האוכל..ואם נגיד זה אוכל חי לא מופשר, אז זה יכול להלחיץ את הנחש הנוכחות של הטרף הכוונה כי בזמן הנשל הנחש עוד יותר לא רואה טוב..תקנו אותי אם אני טועה או תוסיפו אם החסרתי..
 
תשובות ל09

מותר להאכיל נחש בתקופת הנשל רק שרוב הנחשים יסרבו כי הם אינם רואים טוב וכל תנועה נראת להם מאיימת ולכן חוץ מלסרב הם עלולים להיכנס ללחץ מיותר. בטבע כשנחש מוכן להשיל את עורו הוא נכנס למקום מוגן ושם הוא שוהה עד אשר הוא מוכן להשיל את עורו מכיוון שהוא אינו רואה טוב הוא מעדיף להיות במקום מסתור ולא להסתובב ולהיות חשוף ופגיע יותר לטורפים. אם יש לך נחש שאוכל בלי שום בעיות בתקופת הנשל אתה יכול להאכיל אותו אבל זה גם לא רע לתת לנחש את השבוע שבועיים האלו לנקות את הגוף ולא להאכיל אותו בתקופה הזאת.
 

09

New member
תודה על התשובות...

בינתיים לנחש שלי היה נשל אחד.. הנשל הראשון שלו!! :) הוא סך הכל בן חודש בערך... חמוד שהוא! אם למישהו יש רעיונות לשמות אני ישמח לקבל.. זה נחש בירית... ולא ידוע המין...
 

naja

New member
אני חושב ש...

עד כמה שידוע לי בתקופת הנשל המטאבוליזים של הנחש קצת מאט ולכן לא כדאי להאכיל ואם כבר מאכילים אז בטרף קטן. בכל מקרה כמו שיונתן כתב זה כדאי ואפילו מומלץ לעשות מדיי פעם הפסקות באוכל ולתת למערכת העיכול של הנחש להרגע.
 
למעלה