נשק וסע

סופהו 1

Well-known member
מה זה קב"ן ?

בתקופה שאני הייתי בסדיר הסתובבו סיפורים על כאלו שהשתחררו דרך קב"ן אבל אף אחד מאיתנו לא ראה קב"ן אמיתי בשר ודם ועד יום השחרור לא ידענו בודאות אם אמת זאת או צ'יזבאת מתקופת הפלמ"ח.
מה זה קב"ן????
השאלה היא האם הקב"ן עושה את תפקידו כראוי ולצערי, התשובה -לא תמיד.
 

סופהו 1

Well-known member
התכוונתי, שאם בשנות ה-76-93 לא חלפה לה שנה מבלי שנקראתי לדגל, כיום את בעצמך מספרת על קריאה למילואים "בשנים האחרונות" אבל לא בכל שנה, ואחר נקרא בפעם האחרונה לפני 4 שנים. האם זה בר השוואה?
נדמה לי ששנינו מסכימים שכבר לא עושים מילואים כמו פעם.
(גם אם לא מסכימים, ברור שהמערך צומצם:))
 

יוסי ר1

Active member
בשנים האחרונות אני לא רואה אנשים שעושים מילואים. אצלנו במקום העבודה יש הרבה גברים בגיל הרלוונטי, ולא זוכרת מתי שמעתי לאחרונה על מישהו שיצא למילואים. האם הצבא צמצם ככ את ימי המילואים או שזה אומר דוקא משהו על הגברים אצלנו.
אני עשיתי עד גיל 46. (ובאותו זמן הורידו את גיל סיום המילואים ל42, לזוגתי ולי היה חלק במהלך שהשפיע על צה"ל לעשות כן).
אהבתי לעשות מילואים, לפגוש את החברה (אותם שהתגייסתי איתם לטירונות).
למשפחה בבית כמובן זה היה קשה, כל שנה לאבד אותי למשהו כמו חודש וחצי.
 

eliUSA

New member
לי דווקא היה נחמד במילואים, במיוחד שמיד עם השחרור העיפו אותי מהיחידה והעבירו אותי לשמירות בדרום, עיסוק שהיה הרבה יותר מהנה מהעיסוק במחשבים ותכנות. בתור מילואימניק גם נחשבתי ל"מבוגר" ולכן "אחראי" ונתנו לי לנהוג בג'יפ בסיורים. פעם איזה סג"מ הצטרף אלי ופתאום בשטח שועל רץ. צועק לי הסג"מ "אחריו! אחריו!" ודורך את הנשק. כנראה רצה לצוד אותו. ניסיתי לרדוף אחרי השועל אבל נכשלתי. אמרתי לבחור שאני מצטער, אני לא נהג קרבי, אני ג'ובניק לבנבן. חוץ מזה הייתי יותר מבוגר ממנו וגם כמסתבר יותר אחראי.
הייתי בזמנו כמה שנים טובות בחו"ל וכשחזרתי ב84 שלחו לי צו התייצבות ושובר נסיעה לאוטובוס. התייצבתי וקיבלה אותי קצינה צעירה שהחלה לחקור אותי על קישורי. בשלב מסוים קצת איבדתי סבלנות וכשהיא שאלה, אז מתי בעצם עברת את הקורס? שאלתי אותה בת כמה היא. 19 הייתה התשובה ואז עניתי לה "זה היה לפני". טוב נודיע לך היא אמרה והלכתי הביתה. עד שהודיעו כבר שוב נסעתי לחו"ל.
 
בעלי עדיין עושה מילואים. חושבת שזה הרצון להיות פיטר פן...מעל חמישים, משחק אותה בחיילים. מפחיד לחשוב מה יקרה במלחמה עם כל הגריאטרים האלו...
 

פונדיצ'רי

Active member
בעלי עדיין עושה מילואים. חושבת שזה הרצון להיות פיטר פן...מעל חמישים, משחק אותה בחיילים. מפחיד לחשוב מה יקרה במלחמה עם כל הגריאטרים האלו...
גם בעלי הלך בשמחה למילואים עד שהצבא היה צריך לדחוק אותו החוצה בגיל 47 בערך.
זה לא הפיטר פן אלא הצורך לברוח מהשיגרה, מהעבודה (לשכירים) ומהאשה בבית (-:
 

סופהו 1

Well-known member
תופעת ההורים המפנקים והבלתי מתחשבים, זכורה לי עוד מהימים שהבאתי לבית ספר והחל טרנד רכבי השטח.
הרי בעיר אין הרבה אתגרים לרכבי שטח, אבל יש מדרכות לטפס עליהן כדי להוריד את המפונקים שלהם ממש בפתח ושילכו לעזאזל הולכי הרגל הגבוהים, או הנמוכים.
הודות לשוטר המתנדב יכולנו לשלוח ילדים בביטחה.
היום אין לי ילדים בגיל ביצפר, אבל יש נכדים ותודה להורים המתנדבים או המנודבים, הממלאים את תפקיד השולפים/המלוים בנאמנות.

אפרופו מילואים- היה די נחמד להיות במילואים. הרחק מהשיגרה והבלאגן של היומיום. מבחינתי יכלו להמשיך לקרוא לי גם כאם לילדים. אבל לא, אז לא.
 
למעלה