נתקלתי בבעיה להסביר

3תיתי

New member
נתקלתי בבעיה להסביר

את התרגיל 1/2 1-4 (ארבע פחות אחד וחצי). אינני יודעת איך להסביר את היפוך הסימן, כלומר שמדובר בארבע פחות אחד פחות חצי. כן יודעת להסביר שאפשר לפרוט מהארבע שני חצאים ולעשות שלמים פחות שלמים, ושבר פחות שבר. איך ללמד לפתור תרגיל כזה?
 
ארבע פחות אחד וחצי - ההסבר

ניקח דוגמא מהמספרים השלמים. 40 פחות 13 . נחסר (בחישוב בע"פ) קודם 10 מה - 40. אח"כ נותר לנו לחסר גם 3 . בסך הכל חיסרנו 13. לגבי השבר נחסר קודם אחד ונותר לנו לחסר עוד חצי. אני מקווה שהסברי הובן, כי אינני יודעת לאיזה גיל זה מכוון ולאיזה ילד. אם זה ילד בוגר יותר שמכיר סוגריים זו הזדמנות נהדרת להסביר את חילוף הסימן עם פתיחת הסוגריים (3 + 10 ) - 40. 40 פחות 10 ועוד (וגם) פחות 3.
 

3תיתי

New member
ההסבר הובן ואני אסירת תודה לך!

מדובר בילדתי בת השמונה, שעוסקת בבית בלימוד שברים. הגענו לחיסור שברים עם פריטה. זה הולך בסדר גמור, ואבל אז חשבתי על בעיה שבה אמנם יש פריטה, אבל אף אחד לא באמת פותר זאת כך. ההסבר מצויין וסוגריים היא יודעת, אם כי היפוך סימנים בשל סוגריים עדיין לא. (מינוס לפני סוגריים ובהם חיבור). זה יעזור לי להסביר.
 
למעלה