סגנון הכתיבה בפורום

יאיר5741

New member
סגנון הכתיבה בפורום

חברים, הוספתי שורה ב"אודות הפורום והנהלתו".
זה ממש חשוב לי. לא הקמתי פורום כדי להתנצח. הקמתי אותו מנקודת ההנחה שפעולת המילה מתבצעת נכון לעכשיו על ידי רוב היהודים. אני לא מתעסק בנימוקים שלהם, לא שופט אותם ולא מריע להם. אני מקבל אותם כנתון.
כיוון שכך, יצרתי למעוניינים בכך במה להביע את עצמם ולשאול שאלות.
יש כאן בתפוז במה אידאולוגית נגד המילה, כבודה במקומה מונח. אני לא באתי להתעמת אתה ואף לא לתת לה משקל נגד. קיים צורך במידע על ברית מילה ואני כאן כדי לספק, ככל שידי מגעת.
אני מבקש בכל לשון להשאיר כאן אווירה מכבדת. כשהסבירו לי בהנהלת הפורומים שזכותי למחוק הודעה שמבקרת אותי (פחות מ'תוקפת'), הרגשתי אי-נעימות מזה. למה שארצה לסתום פיות. בימים האחרונים הבנתי שכדי שיהיה נעים פה, חייבים גבולות גזרה. במיוחד כאשר לא חסרים מקומות ברשת, ובאתר זה בפרט, כדי להביע עמדה השוללת ברית.
תארו לכם שבפורום של אוכל, ולא חסרים פה, יבוא צמחוני ויקים רעש בכל פעם שיעלה מתכון בשרי... בהתחלה יסבירו לו יפה, אחר כך ימחקו לו הודעה, בסוף בלית בררה יחסמו אותו. או שיבוא איזה מחזיר בתשובה לפורום יוצאים בשאלה וינסה 'להראות להם את האור'... בצדק יראו לו את הדרך החוצה.
לאחד כזה קוראים 'טרול', ולתופעה 'הטרלה'. מי שמסתובב בפורומים ראה דבר כזה מן הסתם, ומבין שהגדרת הגבולות היא הכרח.
אני מזמין כל מי שיש לו כעס עליי או טענה ברמה האישית לפנות אליי במסר אישי, ואתייחס בכבוד.
(אין צורך לומר שמה שנכתב במסר אישי נשאר שם ולא מתפרסם).
מועדים לשמחה
 

MotheRonit

New member
היי. לא באתי להתגרות

למרות שאני שייכת לשם...
מן הסתם עולם המצוות רחוק ממני, ואני לא שופטת את מה שאני לא מבינה - לכן באתי לפה... כדי להכיר... כי באמת אני תוהה...
אמונה היא דבר מאוד חזק. זאת אומרת, אם הייתי אדם דתי הייתי מקיימת את מצוות הברית למרות הסוגיות שבפעולה (הסכנות והסיבוכים האפשריים והפגם שנוצר) ולא מנסה לבטל (לטעון שהם לא קיימים) אותם - מה שנראה לי מעצים את הסמליות שבקבלת הברית, שזו לא פעולה קלה (רק עור... חסר משמעות... לא כואב.... עובר תוך דקה ועוד ועוד) אלא שיש לברית משמעות אדירה ולכן שווה לי לקיימה למרות הכל - לוותר על האיבר ולהתמודד עם ההשלכות למען כריתת הברית... זה מרגיש רמה גבוהה יותר של רוחניות מאשר אם זו הייתה פעולה סתמית...
מה דעתך

ערב נעים ושבוע טוב
 

יאיר5741

New member
ערב טוב רונית

אני מזדהה בגדול עם מה שאת אומרת.
בהחלט הסיבה לכך שהכנסתי את בני למילה (לפני שלמדתי בעצמי את המקצוע) ושאני מל ילדים של אחרים היא המצווה. לא יודע מה הייתה עמדתי אילו הייתי חסר כל זיקה דתית. לכן אני לא מנסה לשכנע אדם לא דתי למול את בנו.
ואכן, את צודקת שהעמדה הדתית הקלאסית היא שברית מילה היא מצווה שיש בה סכנה. פעם הייתה מציאות של תינוקות שמתו מחמת מילה, ובכל זאת לא ביטלו את המצווה אלא במקרים ספציפיים של היסטוריה משפחתית כזאת. אם כן, אפשר לומר שבמשך שנים רבות היה ממד של פחד סביב ברית מילה, ובכל זאת המניע הדתי הביא לביצוע הברית. ואם ידוע לי, כמו שאת מציגה את הדברים, על סכנות, סיבוכים ופגם - אין לי שום סיבה דתית לטשטש את זה.
ומצד שני...
המציאות השתנתה, ואין כבר תינוקות שמתים מחמת מילה. והסיבוכים נדירים בהרבה, ומגיעים לאחוזים שמתרחשים גם בטיפולים רפואיים סטנדרטיים. סיפורים על מוהלים שמשתמשים בציוד לא סטרילי קיימים, אבל במספרים פחותים בהרבה מפעם, והיום בעידן האינטרנט אין שום הכרח ללכת למוהל כזה.
אין לי שום בעיה במסירת מידע לאשורו, אבל מידע צריך לבדוק. לא די לקרוא רק את השורה התחתונה של מחקרים. אם רוצים להתייחס ברצינות למחקר, צריך לקרוא אותו בצורה ביקורתית. קחי דוגמה ממקום אחר - נסי לחפש באינטרנט מידע על ריטלין, נושא טעון אחר. מהר מאוד תגיעי לפולמוס שלם בעד ונגד. כל צד מציג מחקרים. אז מה. האיכות של המחקרים קובעת, לא הכמות.
לגבי "לא כואב" - ברור שזה הבל, התינוק לא בוכה כי אמרו לו שזה תפקידו בטקס...
מצד שני לגבי "עובר תוך דקה" - רואים את זה הרבה אצל מוהלים זריזים, שחובשים מהר בתחבושת שמרחו עליה מראש משחת אלחוש, ותוך דקה הילד רגוע. גם את זה אני לא מבטיח, אבל עובדה שזה קורה לא מעט.
לסיכום: המניע שלי הוא דתי, לא טיעונים פסידו רפואיים, ואני לא מנסה לטשטש כלום. אבל גם אין סיבה להלך אימים בטענות לא מוכחות.
חורף טוב לך ולכולם.
תודה רבה על דברייך.
יאיר
 
בהתחלה חשבתי לכתוב ביקורת

על כך שאה סוגר את הפורום למתנגדי ברית מילה. עכשיו אני רואה שאתה מוהל. הווה אומר אתה מנהל פורום מתוך מטרות מסחריות. אין פלא שאתה נגד ביקורת. עכשיו אני גם מבין את הטענה נגד השתלטות אנשים עסקים על התקשורת.
 

יאיר5741

New member
העיסוק שלי כמוהל

שלום יקוב
אינך צריך יותר ממבט קצר באינדקס הפורומים של תפוז כדי לראות כמה רבים הפורומים שמנוהלים ע"י איש מקצוע. הם מסומנים באייקון של משקפי שמש.
זה אך טבעי ואפילו ברור מאליו שסוכן ביטוח ינהל פורום של ביטוח, מאמנת תנהל פורום אימון ומוהל ינהל פורום ברית מילה.
אלה דוגמות ששלפתי, אם תרצה תמצא עוד בלי סוף.
שיהיה יום טוב
יאיר
 
איש איש באמנותו יחיה והילדים יחיו במומם

ואין הכוונה לילדים שעברו ברית מילה
יש כוונה לילדים שעברו סיבוכים בברית מילה והתוצאה קטלנית וקשה.

כמוהל אתה וודא מודע להשלכות ...
אם אתה לא מכיר אחד כזה שנדפק לו החיים בגלל המצווה הארורה הזאת
אני מוכן להכיר לך מישהו מאיזור הכרמל.....

בחיים לא אעשה לבן שלי ברית מילה ולא אכפת כל הצרחות של בני משפחה שלי...
או של בת זוגתי.
 

MotheRonit

New member
זה ברור. אבל גם לאיש דת שלא עוסק בזה יש אינטרס "לקדם" את

המצווה. או כל מצווה לצורך העניין. אבל מה שמתאים בתוך הקהילה (מתוך אמונה) לא סותר את זה שאפשר להודות שאינו רלוונטי לזרמים אחרים. (ובקשר למניעים אחרים, כל אדם יחקור ויבדוק אם הם נכונים לו ועבורו).
 
בפורום בלי ברית מילה היו מתייחסים בהרבה פחות כבוד לניקים כמו

רונית ותומר, אז תעשה טובה ואל תנסה להכניס כאן דמגוגיות של מסחר.
לא מתאים לכם הפורום? הלאה לכם. יש ברשת כל כך הרבה פורומים שמתאימים לכם - לכו ותהנו שם.
 
למעלה