סוגיה עדינה למתלבטים

shaycohen2

New member
סוגיה עדינה למתלבטים

יחימוביץ טוענת למעשה שקול שיילך אליה הוא קול נגדי לביבי (טוענת שתחליף אותו או תוביל את האופוזיציה). אם כך- למה חתמה על הסכם עודפים עם לפיד? הרי לפי כל הסימנים (וגם ההצהרות של לפיד), הסיכוי שלפיד יחבור לקואליציית ביבי הוא גדול. קול לעבודה יכול לחזק את קואליציית ביבי. חומר למחשבה.
 

הרווק1

New member
סוגיה נוספת

השאלה היא מאוד פשוטה

מה תעשה ציפי ליבני באופוזיציה עם 7 מנדטים שהיא לא עשתה עם 28 מנדטים??


<מוגש כחומר למחשבה>
 

shaycohen2

New member
מה הטענה שלך?

שאם העמדות שלך שונות מזו של מפלגת השלטון, אין לך מקום בכנסת?
אין פחיתות כבוד בישיבה באופוזיציה, בין אם זה עם 3 מנדטים או 30. במדינה מתוקנת, אם עמדותיך שונות בתכלית מעמדות הקואליציה, אתה אמור לשבת באופוזיציה, ולהוות אלטרנטיבה עתידית, לא לרוץ לקואליציה בכל תנאי ובכל מחיר.
מה הכוונה ב"מה תעשה באופוזיציה?". זו שאלה לא לעניין שמעידה על חוסר הבנה בסיסי של עקרונות השיטה הפרלמנטרית. מנחם בגין ישב כמעט 30 שנה באופוזיציה. האם יש לך טענות בעניין גם אליו?
 

הרווק1

New member
תנשום..

לקחת את זה לכיוון שגוי לגמרי.

אין בכלל בעיה לשבת באופוזיציה

הבעיה היא הדרך בה אתה בוחר לנהל את המאבק מהאופוזיציה.

ציפי ליבני עם 28 מנדטים הציגה אופוזיציה נרפית וכושלת

והשאלה היא למה לתת לה היום את הקול כאשר כבר ידוע שהיא אופוזיציונרית כושלת?

מה היא תעשה באופוזיציה עם 7 מנדטים שהיא לא הצליחה לעשות עם 28?

<או שהיא שוב תברח ותשאיר את המנדטים לעמיר פרץ?>

מישהו יכול לספר על הצעת חוק שהיא ניסתה לקדם? מישהו יכול לספר באיזו וועדה היא ישבה?
 

shaycohen2

New member
נשמתי :)

ציפי לבני לא הציגה אופוזיציה נרפית.
היא תקפה וביקרה את ממשלת נתניהו בכל פעם שהיה צורך בכך, וממשלת נתניהו נתנה מספיק הזדמנויות.
בד"כ, יו"ר האופוזיציה פחות מעורב בעבודת הוועדות. למיטב זכרוני, ביבי לא ישב בועדה בכנסת ה-17 (כשהיה יו"ר אופוזיציה).
בעניין הפרישה, חוזר על תשובה קודמת:
אני מזכיר לך שלבני הייתה חברת כנסת משנת 99 ועד שנת 2012 באופן רצוף. חלק גדול מהזמן הזה היא בילתה באופוזיציה ולא התפטרה. להפך, היה עליה לחץ גדול מאנשים כמו מופז להצטרף לקואליציה והיא לא עשתה זאת. הנסיון לייחס לה נטיה להתפטרות הוא פשוט ספין לא נכון. יש לי ספק גדול מאוד אם יאיר לפיד יתמיד בכנסת משך זמן המתקרב למשך הזמן בו עסקה לבני בעשייה ציבורית. לכן אני חושב שהביקורת שהוא מפנה אליה בעניין זה היא הכפשה חצופה ולא מוצדקת. מראה משהו על "הפוליטיקה החדשה" שהוא מציג.
 

הרווק1

New member
ציפי ליבני הציגה אופוזיציה נרפית מאוד

אי אפשר להתכחש לזה..ופה אתה כבר מגזים.

יש דברים שחייבים להודות בהם כדי שהדיון יתקיים באופן ענייני.

לומר שלבני לא רצה לקואליציה בכל מחיר- זה נכון

לומר שיש לה וותק רב- זה נכון

אבל לומר שלבני הייתה אופוזיציה לוחמת? - זה כבר לעבוד על עצמך
(ע"ע לבני והמחאה החברתית?)
 

shaycohen2

New member
לא הבנתי

זה לא סוד שציפי לבני קרובה יותר לנושא המדיני, אבל מה הקשר למחאה? המחאה לא אורגנה ע"י פוליטיקאים - היא הייתה מחאה עממית. האם לבני כשלה כיוון שלא גייסה לשורות המפלגה את מנהיגי המחאה? אולי בכך שלא הכריזה שתנהיג את המחאה בקיץ הבא ואז הצטרפה לקואליציה ( זוכר את הצהרות מופז אחרי היבחרו לגבי הובלת המחאה בקיץ הבא?). מה בדיוק ציפית שתעשה בקשר למחאה?
 

הרווק1

New member
לא מכיר עוד יושב ראש אופוזיציה

אחד בעולם ש-400 אלף איש יוצאים לרחובות להפגין נגד מדיניות הממשלה והוא יושב על הגדר ולא מצטרף
 

shaycohen2

New member
אתה בטוח?

אני דווקא יכול לתת לך כמה דוגמאות הפוכות. בכל מקרה, לבני הביעה תמיכה במחאה אך לא היה מקום לכך שתצטרף. מנהיגי המחאה ניסו, במידה רבה של צדק, להקנות לה נופח א-פוליטי.
 

mr dish

New member


שי, תתפלא עד כמה הציבור חכם ולא מטומטם.

מעניין יהיה לקרוא את שטויותיך, ב-23 לחודש....
 

שוש828

New member
השאלה העקרונית היא מה תעשה ציפי לבני

שאלה כללית שכזו, כי עד כה לא ראיתי אותה עושה יותר מדי.
 
שלי בתוך שבועיים כח"כית ביטלה 20 גזירות

אכזריות מחוק ההסדרים. שלי הח"כית היחידה שבכלל טורחת לקרוא בכל שנה את ספר התקציב וחוק ההסדרים האנטי-דמוקרטי המצורף. להזכירך: בזכותה נסגר אסון ויסקונסין רגע לפני שנתניהו הפך אותו לארצי. וכל זה רק בזכות הלוחמה וההתמדה של שלי יחימוביץ', שלא התפתתה לשמש כשרה בממשלת נתניהו והעדיפה להפר אפילו משמעת הן מפלגתית והן קואליציונית, בכדי להציל את אזרחי ישראל מאסון ויסקונסין. אז היא עוד לא היתה להזכירך יו"ר מפלגת העבודה, שלא לדבר בכלל על כך שמאז כניסתה לכנסת ישראל הצליחה לחוקק לא פחות מ42 חוקים חברתיים, שכל אחד מאיתנו נהנה לפחות מאחד מהם, אם לא יותר, בימים אלה ממש. ומה עשתה לבני למען אזרחי ישראל כל שנותיה כפוליטקאית? שלא לדבר בכלל על כך שהיתה אחראית ליישום הפרטת המדינה לדעת ע"י נתניהו המפריט הלאומי.
 

shaycohen2

New member
מה הקשר למה שכתבתי?

בכל מקרה, אין ספק שיחימוביץ פרלמנטרית חרוצה ותמשיך להיות כזו גם בקדנציה הבאה, בלי קשר לכמות המנדטים שתקבל העבודה.
להנהיג את המדינה היא פחות מתאימה.
 
הקשר שלבני לא עשתה שום דבר חברתי למען האזרחים

להזכירך: לבני הרבה יותר זמן בכנסת ובפוליטיקה מיחימוביץ' שבזמן הקצר שלה כח"כית הספיקה לעשות כל כך הרבה למען אזרחי ישראל. למה לבני בכל תקופתה כפוליטיקאית לא פעלה למען אזרחי המדינה? איך תסביר זאת?
 

shaycohen2

New member
פרשנות שלך

שוב, אני לא מטיל ספק בחריצות של יחימוביץ. היא חברת כנסת פעילה מאוד. מעטים מאוד מהמנהיגים שהובילו את הממשלות או האופוזיציות בכל שנות המדינה היו פעילים בחקיקה חברתית כמוה. בחלק מהדברים אני מסכים איתה, בחלק אחר לא. בכל מקרה, לבני פעלה רבות למען המדינה. יכול להיות שהתחום המדיני בו השקיעה את מירב זמנה לא קרוב לליבך, אך לדעתי החשיבות שלו לעתידנו כאן היא אדירה, גם אם נראה לך, בטעות, שהוא לא משפיע על חייך הפרטיים ועל הארנק שלך.
 
למה פרשנות שלי? בוא תראה לי אפילו חוק חברתי..

אחד שחוקקה לבני בכל שנותיה בכנסת ישראל. ובוא לא נשכח גם את העובדה שלבני הית המוציאה לפועל של המפריט הלאומי נתניהו, וככזאת אחראית לא קטנה בכלל להפרטת המדינה לדעת. ואם לא די בכך הרי שלבני הצביעה בעד כל חוקים האנטי-חברתיים והתקציבים האנטי-חברתיים. וזאת עובדה, לא פרשנות ולא נעליים.
 

shaycohen2

New member
אתה ממשיך בלי להתייחס למה שאני כותב

כמו תמיד. כפי שציינתי, לבני, באופן אישי, יותר קרובה לתחום המדיני ופחות לתחום החברתי כלכלי. בניגוד לדעת שלי יחימוביץ, התחום המדיני לא פחות חשוב מהתחום החברתי. על אותו משקל, האם שלי יחימוביץ הייתה פעילה בתחום המדיני?
 
התחום המדיני זה כסת"ח להתעלם מהעיקר

ולעסוק בתפל. כבר שנים שהן הימין והן השמאל באופן אובססיבי כמעט פולחני עוסקים בתחום המדיני וטוחנים מים, ולא יוצא מזה שום דבר טוב. אם כבר נהפוכו, רק רע יצא מזה. החל מרצח רבין וכלה במה שהביאה עלינו ההתנתקות החד-צדדית של שרון, שהתנגדתי לה בכל תוקף. ועדיין הימין והשמאל לא למד אתהלקח וממשיך להתעסק בלטחון מים, ולהונות את אזרחי ישראל, בזמן שביבי ופקידוניו באוצר עושקים את אזרחי ישראל, מרסקים את החברה הישראלית ופוגעים ביותר אזרחים מכל ארגוני הטרור גם יחד. ועד שסוף סוף קמה פוליטיקאית מזן אחר, שמבינה שאנחנו נמצאים לפני אסון, ורוצה לעזור לאזרחי ישראל ולהביא לעתיד טוב יותר להם ולילדיהם, כל השמאל המדיני מנסה לים לה מקלות בגלגלים ולמנוע ממנה להציל את אזרחי ישראל. כדי שחס וחלילה אזרחי ישראל לא יתעוררו ויתחילו לעסוק בעיקר במקום בתפל, וימשיכו לטחון מים ולבבז אתהזמן על שטויות עוד איזה עשור-שניים, עד שכבר יהיה מאוחר מדי להצילם.
 

shaycohen2

New member
לא מקבל את זה

התחום החברתי כלכלי חשוב מאוד, אין ספק. ביבי מוליך אותנו בכיוון הלא נכון (ראה מצב הגרעון)- גם בזה אני מסכים. אם זאת, אי אפשר להתעלם מהתחום המדיני. מדובר בחבית נפץ שרק מחכה להתפוצץ. המשך הקיפאון יביא עלינו בידוד מדיני שגם יפגע קשות בכלכלה ובצמיחה, שלא לדבר על ההתקרבות למצב של מדינה דו לאומית כאשר פתרון שתי המדינות הולך ומתרחק תחת שלטון נתניהו. אסור להתעלם מכך. אי אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא ולהתעסק רק בעניינים אחרים- מדיניות כזו תביא עלינו אסון. ממשלה בישראל חייבת לעסוק בכל התחומים הקריטיים למדינה.
 
למעלה