סוגיה שהפציפיסטים יאלצו לתת עליה

EmGee

New member
חתיכת מטומטם חמדן כפוי טובה

קח את העולם ותחלק אותו לעשירונים ותגלה מהר מאוד מאתה נמצא בעשירון העליון. למה? כי אתה חי במדינה שדואגת לך. באמת איזה מסכן אתה שלקחו לך 3 שנים מהחיים, לך תסתכל איך אנשים חיים בקונגו או בויאטנם ותלמד להעריך את מה שיש לך כאן. כל עוד אתה חי במדינת ישראל אתה נותן ומקבל. לא טוב לך? לך תגור באירופה או בצפון אמריקה ותעוף מהשדה ראיה של מי שיודע להעריך את מה שהמדינה עושה בשבילו. אני מתבייש לחלוק איתך את אותו לאום!
 
יש לך אוכל, גג מעל הראש...

מיטה,ארון, בגדים??ברור שכן. המדינה נתנה לך מספיק. תפסיק להיות חמדן.
 
עזוב את זה,

הוא כנראה צריך לחיות בדיקטטורה כדי להבין כמה המדינה הזאת נותנת לו. היא נותנת לו את האפשרות לכתוב דברי הבל כפויי טובה מבלי שהמשטרה תדפוק לו בדלת ב-4:23 בבוקר. חפיף, תמיד יהיו ת'אנשים המסכנים שיאשימו את המדינה והצבא בכשלונם האישי ובהיותם לוזרים מוחלטים. תמיד יהיו את אלה שאוהבים להגיד "דופקים אותי, אני מסכן", במקום להבין כמה הצבא והמדינה יכולים לתרום לך, באותה מידה שאתה יכול לתרום להם. יש לנו ארץ נהדרת
 

Neta558

New member
רגע

אתה בעצם רוצה שאדם שמאמין במשהו לא יאמין בו כי אנשים שלא מאמינים בו עשויים להגיד שהם כן מאמינים בו? רעיון טוב, אני אשקול את זה.
 
לא לא לא...

לא התכוונתי לבטל ת'אמונה שלכם בפציפיזם. אני רוצה לדעת איך מונעים הסתננויות כאלה, כי לבנות אידאולוגיה שלמה על אנשים שבכלל לא מאמינים בה, ו"דוגלים" בה מתוך אינטרסים- זה לא חכם במיוחד.
 

Neta558

New member
למה זה קשור דוקא לפצפיזם?

לכל אידיאולוגיה יכולים להיות "מסתננים". יש אנשים שעברו להתנחלויות כי יותר זול שם. אני בטוחלה שיהיה מאד קל לשכנע אותם להתפנות, האם זה לא פוגע בניסיון לישב את ארץ ישראל השלמה? מה עושים כדי למנוע ממסתננים לא אידיאולוגים שכאלה לעבור להתנחלות? יש אנשים שמשתמשים בסימון הכשרות כדי לוודא שהמוצר אינו מכיל רכיבים מן החי. הפרדת הכלים עצמה אינה חשובה להם. מה עושים כדי למנוע מהם להסתנן לסמלי הכשרות? מי שלא רוצה להתגייס ימצא את דרכו החוצה, הוא לא צריך את הפצפיזם בשביל זה. למעשה, משחררים על סיבות אחרות יותר, מהר יותר והרבה יותר בקלות מאשר על פצפיזם. בנים פצפיסטים יושבים בכלא על סירובם ולא משתחררים, כך שאין הרבה חכמה ב"להסתנן" לאידואולוגיה כדי לא להתגיס, נכון? אף אחד לא בונה אידיאולוגיה בעזרת אנשים שלא מאמינים בה. אין פה אידיאולוגיה לבנות, אין פה התארגנות פצפיסטית גדולה ואף אחד לא סומך על כל מי שהשתחרר מהצבא שהוא פצפיסט. בקיצור, אני לא מבינה איזה ערך מעשי יש לדבריך.
 
אין מקום להשוות בין הדוגמאות שהצגת.

אנחנו מדברים כאן על עניין של חיים ומוות, תרומה, הקרבה. אנושיות. אנושיות כלפי כל אותם אלה שמוכנים להתגייס כדי להגן על אלה שיותר דחוף להם לעשות כסף או ללמוד.
 
למעלה