סוגיית יום הולדת

סוגיית יום הולדת

באיזה קשיים אתן נתקלות מול הילדים שלכן לפני ימי ההולדת שלהם (אם בכלל)?
דרישות שלהם מול יכולות שלכן, את מי להזמין, וביום ההולדת עצמו, וכו'...
ואיך אתן פותרות את הקושי?
 
אצלי עדיין אין בעיה כזו...הוא צעיר


 
בגיל 6 נעשה לראשונה מסיבה לחברים מהגן

עד השנה לא עשיתי. עכשיו הילדה בגן שבו זה נהוג והיא רוצה כזו. ברור לי שלא יהיו מפעילים/מתנפחים וכאלו. יש חצר גדולה ויהיו הפעלות מהסוג שאני יכולה לעשות בעצמי. הילדה מצידה מתכננת על משחק חיפוש המטמון ועל משחקי ריצה וקפיצה.
התכנון הגולמי שלי לעכשיו:
בהתחלה כמה תחנות יצירה, לזמן ההגעה בטפטוף של הילדים. לא משהו שדורש עזרת מבוגר.
אחר כך משחקים קבוצתיים על הדשא ששיאם במשחק מציאת המטמון ברחבי החצר.
חזרה לעוגת יום ההולדת, כמה שירים וכו'.
צליית תירסים ונקניקיות על האש (יש לנו פינת מדורה מסודרת) ומכאן לכיבוד ובעצם לסוף המסיבה.

עכשיו כשאני כותבת את זה, אני לא בטוחה שזה יספיק לשעה וחצי. טוב, יש לי עוד עבודת תכנון לעשות.
 
אני גם חשבתי ככה, אבל לא ידעתי להגיד מפאת

חוסר נסיון בגילאים האלו. ועדיין כשאני חושבת על ימי הולדת שלי כצעירה יותר, היה בהם הרבה פחות הפעלה על לפחות אותו זמן, כך שנראה לי שהתוכנית היא בסדר גמור.
 
זה הנושא האהוב עלי

אחד מהדברים שאני הכי אוהבת זה ימי הולדת וממש מתבאסת ממה שנהיה מזה בשנים האחרונות. יש לי 4 ילדים ומעולם לא עשינו יומולדת לכיתה/גן. אנחנו חוגגים עם המשפחה או חברי משפחה קרובים, יומולדת צנוע, בד"כ פיקניק בפארק כי הבית לא מכיל את כל המשפוחה. גם כשהילדים ביקשו יומולדת עם מפעיל ואמרתי לא הסברתי שבגן/כיתה חוגגים בגן/כיתה ובבית עם המשפחה אין צורך במפעיל, שהם לא חברים הכי טובים של כל הכיתה וזה שאין להם יומולדת עם מפעיל לא אומר שהיומולדת שלהם פחות מיוחד או שפחות אוהבים אותם. מביאים לפארק כדורים או משחקים. אנחנו גם לא הולכים לכל ימי ההודלת שיש לילדים בגןכיתה אלא רק לחברים הטובים. אני חושבת שחשוב לכבד חבר ביום ההולדת שלו אבל לא כל 40 ילדי המסגרת הם החברים הכי טובים לא?
אני חושבת שלעשות יומולדת לילדים שלי לכיתה/גן ושהם יקבלו 40 משחקי קופסא או מתנות אחרות ב20-30 ש"ח זה לא יתרום להם אלא רק יגרום להם להעריך פחות משחקים. אני חושבת שילד בגילם של הילדים שלי לא יכול להכיל מסיבה עם 40 ילד ו40 מתנות וההתרגשות לא תורמת אלא אפילו מזיקה.
אני גם חושבת שזה סממן מובהק של עולם השפע שאותו אני מנסה לסנן ולמנן עבור ילדי, אני חושבת שילד שמתרגל להפקות כאלה מה הוא ירצה בבר/בת מצווה? יש לי הרבה מה לומר על זה אבל הילדים צריכים את תשומת ליבי עכשיו אז זה מה שהספקתי...
 

alonagol

New member
כל כך מסכימה איתך!

הבת השניה שלי, בת 7, מתחילה לדבר על יום ההולדת שלה חצי שנה לפני המועד... כל שנה! יש לה המון תכניות למסיבה, ואני לצערה לא מאפשרת אותן. כל עוד חוגגים במסגרת הכיתה, במיוחד בכיתה א', אני לא מאפשרת חגיגה פרטית, מלבד עם המשפחה. יותר מאוחר, כשמתחילים להזמין רק חברות קרובות, אז אנחנו מארגנים מסיבה מיוחדת, אבל צנועה מאוד.

אם עולות בעיות כמו - את מי להזמין ומי לא, או מה תהיה ההפעלה, אנחנו פותרים זאת בשיחה עם הילדה. ישנם קווים אדומים שנאמרים מראש, אבל מגיעים לפתרון יחד.
 
למעלה