סוגיית מספור הקווים הפנימיים

מצב
הנושא נעול.

Shark Alarm

New member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
 

scooby5

New member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
כל נושא המספור הוא המערב הפרוע של משרד
התחבורה וחברות האוטובוסים. לא הגיוני בעליל, שבעיר אחת יופעלו קווים שונים ע"י מפעילות שונות תחת אותו מספור ואף יעברו באזורים קרובים.
 

Shark Alarm

New member
כל נושא המספור הוא המערב הפרוע של משרד
התחבורה וחברות האוטובוסים. לא הגיוני בעליל, שבעיר אחת יופעלו קווים שונים ע"י מפעילות שונות תחת אותו מספור ואף יעברו באזורים קרובים.
אני מדבר על אותה מפעילה...

קח את הדוגמאות שלי, כולן הן דוגמאות של אגד... למה לא להתחיל את המספור במספר 1
(הכוונה לקווים הפנימיים) הדוגמא שאתה הבאתה טובה לחולון/בת ים
 

oschlick

New member
אני מדבר על אותה מפעילה...

קח את הדוגמאות שלי, כולן הן דוגמאות של אגד... למה לא להתחיל את המספור במספר 1
(הכוונה לקווים הפנימיים) הדוגמא שאתה הבאתה טובה לחולון/בת ים
שפשוט כי הסבתות כבר רגילות למספרים האלה
40 שנה. וכמו שהראתה הרפורמה האחרונה בגוש דן, אסור להרגיז את הסבתות. :)
 

Shark Alarm

New member
שפשוט כי הסבתות כבר רגילות למספרים האלה
40 שנה. וכמו שהראתה הרפורמה האחרונה בגוש דן, אסור להרגיז את הסבתות. :)
אני אדגיש שוב את השאלה שלי

האם אי פעם היה בראשון/רחובות קו 1,2,3 פנימי
 

scooby5

New member
אני מדבר על אותה מפעילה...

קח את הדוגמאות שלי, כולן הן דוגמאות של אגד... למה לא להתחיל את המספור במספר 1
(הכוונה לקווים הפנימיים) הדוגמא שאתה הבאתה טובה לחולון/בת ים
הבנתי בדיוק למה התכוונת
הוספתי בעיות משלי...
 

connex

Member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
ברחובות היו קווים שבוטלו
זכור לי קו 2 למרמורק וקו 8 (כמדומני) לכפר גבירול (אינני תושב רחובות אך המספור זכור לי משלטים ישנים)
 

olli3

New member
מנהל
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
לגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1 :)
 

connex

Member
לגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1 :)
אני יכול לסתור את השורה האחרונה שלך

ביבנה טרם כניסת ויאוליה היה קו פנימי 18 ומאוחר יותר הצטרף 19. לאחר כניסת ויאוליה הם חירבשו ל1-5 בבאר יעקב שמצדיקה כבר שירות תחבורה פנימי עצמאי פועלים4 קווים בסך הכל שמקיפים את המושבה וכולם מגיעים מרמלה (21), לוד (247), תל אביב (157) ובני ברק (354) אותי מעצבן מספור הקווים הפנימים בלוד. לפני כניסת ויאוליה היו 3 קווים פנימיים בלוד: 1,2,6 היום יש 8 כאשר הרוב זה חלופות (על הדרך ארצה לשאול האם היו באגד קווים 3,4,5)
 

oshri5917

New member
אני יכול לסתור את השורה האחרונה שלך

ביבנה טרם כניסת ויאוליה היה קו פנימי 18 ומאוחר יותר הצטרף 19. לאחר כניסת ויאוליה הם חירבשו ל1-5 בבאר יעקב שמצדיקה כבר שירות תחבורה פנימי עצמאי פועלים4 קווים בסך הכל שמקיפים את המושבה וכולם מגיעים מרמלה (21), לוד (247), תל אביב (157) ובני ברק (354) אותי מעצבן מספור הקווים הפנימים בלוד. לפני כניסת ויאוליה היו 3 קווים פנימיים בלוד: 1,2,6 היום יש 8 כאשר הרוב זה חלופות (על הדרך ארצה לשאול האם היו באגד קווים 3,4,5)
תשובה לגבי מספור הקוים
ראשון לציון 1,2 פעלו עד שנות התשעים ובוטלו אין לי מושג לאן נסעו,3 היה מהתחנה המרכזית הישנה שלצערי אינה קיימת עוד והיה לשיכון המזרח,4 בוטל,5 קיים רק משנות השמונים או התשעים(אינני יודע אם היה קו קודם אם מיספור זה, 6,7 כיום נוסעים מת"מ חדשה לרכבת משה דיין(בעבר היה קו 6 לצריפין(שונה ל9),7 היה סיבובי מתמ"י לאזור מזרח ראשל"צ),8 בעבר היה קו מיוחד לחוף הגולשים, 9כיום לצריפין,בעבר קו מיוחד לים,10 כיום קו פנימי,בעבר היה קו לאסף הרופא שבוטל 11 בעבר היה מרמת אליהו לתמ"י(אחר כך האריכו אותו,וביטלו את קו 3),12 בעבר קו מיוחד לים כיום לפלמחים,13 בעבר קו מיוחד לפלמחים,15 בעבר במסלול קו 20 מקניון הזהב לשיכון גורדון ,16 בער קו מיוחד לים,17 לנחלת יהודה קיים,18 לבית דגן קיים,19 כיוםן קו של דן,בעבר היה קו מיוחד לים שפעל ללא קו אליו,20 לחולון,21 מתמ"י(כיום ממזרח העיר)לחוף הים, 33 היה מלוד או רמלה לים,58 היה מרחובות לחוף הים בחודשי הקיץ(60 בא ממכרת בתיה) 59 היה מרחובות לחוף פלמחים(בחודשי הקיץ פעל עד שנות התשעים) רחובות היו בעבר פני מיים 75,1,2,3,4,5,6,10 קוים 8,50 בוטלו ב2.1.94 אור יהודה בעבר היה קו פנימי 6 לא יודע מה היה מסלולו
 

elitrou

New member
לגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1 :)
גם אז היו הרבה חריגים, אני מכיר בעיקר בצפון
קוי 2XX מחוץ לאזור רחובות: 248 - חיפה - אום אל פחם 251 - חיפה - עכו 272 ,271 - חיפה - נהריה 281 - סאסא - חיפה 296 - אבן מנחם - חיפה קוי 3XX: 301 - חיפה - עפולה 331 - חיפה - נצרת 332 - חיפה - נצרת עילית 343 - עכו - נצרת 361 - חיפה - צפת 367 - צפת נהריה קוי 4XX: 411, 412 - עפולה - בית שאן 430 - חיפה - טבריה קוי 5XX: 500, 501, 505 - חיפה - קרית שמונה 522 - חיפה - מלכיה 511 - קרית שמונה - צפת גם בספרה השניה היו משמעויות אחרות, מלבד מרחק. עם הקמת מסוף 2000 בארלוזורוב, מוספרו הקוים המגיעים לשם בסיומת 80, ללא קשר למרחק. חלקם קיימים עד היום: 480, 380, וחלקם בוטלו (980 לחיפה למשל). היום קיימים שם גם קוים אחרים - כמו 369א' למשל, שזו תופעה מעניינת בפני עצמה - קו עם 3 ספרות ו-א'.
 

nitsansh

New member
גם אז היו הרבה חריגים, אני מכיר בעיקר בצפון
קוי 2XX מחוץ לאזור רחובות: 248 - חיפה - אום אל פחם 251 - חיפה - עכו 272 ,271 - חיפה - נהריה 281 - סאסא - חיפה 296 - אבן מנחם - חיפה קוי 3XX: 301 - חיפה - עפולה 331 - חיפה - נצרת 332 - חיפה - נצרת עילית 343 - עכו - נצרת 361 - חיפה - צפת 367 - צפת נהריה קוי 4XX: 411, 412 - עפולה - בית שאן 430 - חיפה - טבריה קוי 5XX: 500, 501, 505 - חיפה - קרית שמונה 522 - חיפה - מלכיה 511 - קרית שמונה - צפת גם בספרה השניה היו משמעויות אחרות, מלבד מרחק. עם הקמת מסוף 2000 בארלוזורוב, מוספרו הקוים המגיעים לשם בסיומת 80, ללא קשר למרחק. חלקם קיימים עד היום: 480, 380, וחלקם בוטלו (980 לחיפה למשל). היום קיימים שם גם קוים אחרים - כמו 369א' למשל, שזו תופעה מעניינת בפני עצמה - קו עם 3 ספרות ו-א'.
לצפון יש מספור נפרד כפי שציינת
בירושלים כל הקוים התחילו בעבר ב-4, וגם היום יש חריגים מעטים. בין ת"א ובאר שבע יש הרבה קווים (7 אם ספרתי נכון) ולא נשארו מספרים מתאימים (נדמה לי שכל סדרת 37X כבר היתה תפוסה), אז הוסיפו את 369 ואח"כ 369 א'...
 
לגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1 :)
הערות ותוספות למה שכתבו מעליי
הרבה פעמים גוזרים מספר קו חדש ממספר קיים באופו ש"שובר" את החוקיות לגבי ספרת המאות, למשל:
קו 688 (מטרופולין, ערד-אחוה) שמספרו נגזר מקו 388 (ערד-ב"ש). הקו לא קשור לאזור נתניה.
מטרופולין גם לקחה את קו 58 (ב"ש-ירוחם) וגזרה ממנו את 358/458 (מירוחם לבני-ברק וירושלים) ומאוחר יותר את 258 (ב"ש-מודיעין). כאן שמרו את עקרון ה-3XX וה-4XX (למרות ש-45X אלה קווי רמלה-ת"א).
דן מפעילה את קו 354 מבני-ברק לבאר-יעקב שמתבסס על קווים 54/154 (ז"ל). נא לא לבלבל עם 354 של מטרופולין (ב"ש-נתב"ג).
לאפיקים (ולפניה דן) יש את 386 ו-389 (מבוססים על 86 ו-89 הוותיקים) - מספרים ערדיים לחלוטין (ערד-ב"ש וערד-ת"א בהתאמה).
קווים 430/432 מטבריה לחיפה דומים לקווים 830/832 מטבריה לת"א. כך גם 435 מחיפה לצומת גולני דומה ל-835.
קו 139 מאשדוד לרמלה הוא שריד של קו 439 (שבוטל) מאשדוד לירושלים דרך רמלה. באופן דומה 144 מחולון לנתב"ג מתבסס על 404 מחולון לירושלים דרך רמלה. במגדל העמק הקווים הפנימיים הם 7 ו-8. האם מסלולו של קו 8 מבוסס על מסלול ישן של קו 348 מעפולה? בבית-שאן הקו הפנימי הוא 12. מן הסתם לא היו 11 קווים קודמים שבוטלו. לא ברור לי מה מקור המספר. בדימונה הקווים הפנימיים הם 1, 2 ו... 12 (הקו לרכבת). לאחרונה נוסף בדימונה קו 321 לים-המלח, יחד עם קו אזורי חדש של ים-המלח (21), שניהם כנראה בעקבות קו 421 מת"א לים-המלח. הקו המקומי של אפרת וגוש-עציון הוא 44. מאיפה הגיעו למספר הזה אין לי מושג. לגבי קו 18 הפנימי שהיה בעבר ביבנה: האם יתכן שמספרו נגזר מקו 48 או קו 178 (ואם כן, למה לא קו 8)?
 

olli3

New member
מנהל
הערות ותוספות למה שכתבו מעליי
הרבה פעמים גוזרים מספר קו חדש ממספר קיים באופו ש"שובר" את החוקיות לגבי ספרת המאות, למשל:
קו 688 (מטרופולין, ערד-אחוה) שמספרו נגזר מקו 388 (ערד-ב"ש). הקו לא קשור לאזור נתניה.
מטרופולין גם לקחה את קו 58 (ב"ש-ירוחם) וגזרה ממנו את 358/458 (מירוחם לבני-ברק וירושלים) ומאוחר יותר את 258 (ב"ש-מודיעין). כאן שמרו את עקרון ה-3XX וה-4XX (למרות ש-45X אלה קווי רמלה-ת"א).
דן מפעילה את קו 354 מבני-ברק לבאר-יעקב שמתבסס על קווים 54/154 (ז"ל). נא לא לבלבל עם 354 של מטרופולין (ב"ש-נתב"ג).
לאפיקים (ולפניה דן) יש את 386 ו-389 (מבוססים על 86 ו-89 הוותיקים) - מספרים ערדיים לחלוטין (ערד-ב"ש וערד-ת"א בהתאמה).
קווים 430/432 מטבריה לחיפה דומים לקווים 830/832 מטבריה לת"א. כך גם 435 מחיפה לצומת גולני דומה ל-835.
קו 139 מאשדוד לרמלה הוא שריד של קו 439 (שבוטל) מאשדוד לירושלים דרך רמלה. באופן דומה 144 מחולון לנתב"ג מתבסס על 404 מחולון לירושלים דרך רמלה. במגדל העמק הקווים הפנימיים הם 7 ו-8. האם מסלולו של קו 8 מבוסס על מסלול ישן של קו 348 מעפולה? בבית-שאן הקו הפנימי הוא 12. מן הסתם לא היו 11 קווים קודמים שבוטלו. לא ברור לי מה מקור המספר. בדימונה הקווים הפנימיים הם 1, 2 ו... 12 (הקו לרכבת). לאחרונה נוסף בדימונה קו 321 לים-המלח, יחד עם קו אזורי חדש של ים-המלח (21), שניהם כנראה בעקבות קו 421 מת"א לים-המלח. הקו המקומי של אפרת וגוש-עציון הוא 44. מאיפה הגיעו למספר הזה אין לי מושג. לגבי קו 18 הפנימי שהיה בעבר ביבנה: האם יתכן שמספרו נגזר מקו 48 או קו 178 (ואם כן, למה לא קו 8)?
אכן, אך אני דיברתי על מה היה פעם.
דר"א 958 מכרמיאל הוא גם נגזרת סטייל מה שעשו מטרופולין :) רק שכאן הוא של אגד. 870 ו670 הם על ההקבלה ל370 ו470 המהירים.
 

magicbs

New member
לגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1 :)
ולפי איזה איזור מחליטים מה הקידומת?
ז"א למה למה חיפה-ב"ש זה מתחיל ב-9 ולא ב-3?
 

olli3

New member
מנהל
ולפי איזה איזור מחליטים מה הקידומת?
ז"א למה למה חיפה-ב"ש זה מתחיל ב-9 ולא ב-3?
רשמתי את סדר ההיררכיה.
כל קו שמגיע לחיפה ולערים אחרות בצפון, יהיה תמיד עם 9XX (ואני לא מדבר על השנים האחרונות). לאחר מכן קידומת 4XX לוקחת, אחריה קידומת 7XX לוקחת, אחריה 6XX, אחריה 5XX ואחריה 3XX. לא זוכר איפה קידומת 8XX ו2XX נכנסות בהיררכיה, אבל קל לבדוק את זה.
 

magicbs

New member
רשמתי את סדר ההיררכיה.
כל קו שמגיע לחיפה ולערים אחרות בצפון, יהיה תמיד עם 9XX (ואני לא מדבר על השנים האחרונות). לאחר מכן קידומת 4XX לוקחת, אחריה קידומת 7XX לוקחת, אחריה 6XX, אחריה 5XX ואחריה 3XX. לא זוכר איפה קידומת 8XX ו2XX נכנסות בהיררכיה, אבל קל לבדוק את זה.
נכון, אבל איך מוחלט מה הקידומת הלוקחת
הרי קו חיפה ב"ש יכול להיות 3XX או 9XX, וקו ירושלים-חיפה יכול להיות 4XX או 9XX. איך מוחלט איזו קידומת תהיה?
 

olli3

New member
מנהל
נכון, אבל איך מוחלט מה הקידומת הלוקחת
הרי קו חיפה ב"ש יכול להיות 3XX או 9XX, וקו ירושלים-חיפה יכול להיות 4XX או 9XX. איך מוחלט איזו קידומת תהיה?
לא יודע... פעם קו חיפה ב"ש היה 354 בכלל.
והוא עבר דרך נתב"ג. הוא בעצם היה דומה ל354 של היום בחלק של ב"ש עד נתב"ג. יכול להיות שמה שקבע את זה היה שחיפה את העיר התחבורתית בישראל בשנים הרחוקות? תמיד אמרו לי שבחיפה הייתה עבודה כי היו מפעלים, הייתה הרכבת והיה הנמל...
 

nitsansh

New member
לא יודע... פעם קו חיפה ב"ש היה 354 בכלל.
והוא עבר דרך נתב"ג. הוא בעצם היה דומה ל354 של היום בחלק של ב"ש עד נתב"ג. יכול להיות שמה שקבע את זה היה שחיפה את העיר התחבורתית בישראל בשנים הרחוקות? תמיד אמרו לי שבחיפה הייתה עבודה כי היו מפעלים, הייתה הרכבת והיה הנמל...
זה כנראה לפי החלוקה האזורית של אגד
קווי ת"א והדרום, חיפה והצפון, וירושלים. פעם כל הקוים התחילו מ-3 הערים הגדולות... קידומת 4 היתה של כל הקווים מירושלים, מת"א לדרום קידומת 2 ו-3, לשרון 4 עד 6, לצפון מ-7 עד 9... לקוים מחיפה לצפון היה מספור נפרד, גם כן לפי סדר גיאוגרפי: 2 לעכו-נהריה, 3 לעפולה-נצרת, 4 לטבריה-בית שאן, 5 לקרית שמונה... בעיקרון הסדר הזה נשמר עד היום אבל יש הרבה חריגים מסיבות שונות ומשונות...
 

nitsansh

New member
לגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1 :)
לגבי מספרי דן... 3X היו לדרום מזרח תל אביב
ודרום רמת גן, 6X למרכז וצפון רמת גן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה