סוגיית מספור הקווים הפנימיים

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
יש משהו אחר שנראה לי תמוה
וזה שיש המון קוים עירונים עם מספרים גבוהים :204,139,240,189 והרשימה עוד ארוכה .
189 ו-240 הם קווים עירוניים, אבל לא פנימיים
הם חוצים מספר רשויות ואורכן אינו מתאים כל כך לקו בעל ספרה אחת. בכל מקרה, אני מופתע שלא הבחנת בכך שהרעיון של המספור באירגון מחדש הוא שהסיומת של המספר מעיד על הציר העיקרי בו הקו נוסע, או ה"גזע" שלו. כך: 204 במשפחת X04 139 במשפחת X39 240 במשפחת X40 189 במשפחת X89 זאת אינה המצאה של נתיבי איילון - כך נהוג במערכות רבות בעולם והמטרה היא להקל על הזכרון של איזה קו נוסע מאיפה. כמובן שככל שעוברים החודשים, נפרמים המזלגות ונהיים יותר ויותר כמו ספגטי, מה שמייתר את ההגיון שבמספור.
 
189 ו-240 הם קווים עירוניים, אבל לא פנימיים
הם חוצים מספר רשויות ואורכן אינו מתאים כל כך לקו בעל ספרה אחת. בכל מקרה, אני מופתע שלא הבחנת בכך שהרעיון של המספור באירגון מחדש הוא שהסיומת של המספר מעיד על הציר העיקרי בו הקו נוסע, או ה"גזע" שלו. כך: 204 במשפחת X04 139 במשפחת X39 240 במשפחת X40 189 במשפחת X89 זאת אינה המצאה של נתיבי איילון - כך נהוג במערכות רבות בעולם והמטרה היא להקל על הזכרון של איזה קו נוסע מאיפה. כמובן שככל שעוברים החודשים, נפרמים המזלגות ונהיים יותר ויותר כמו ספגטי, מה שמייתר את ההגיון שבמספור.
המספור הזה קיים בישראל עוד לפני הרפורמה של
יולי. למשל: קווי דן 50, 150, 250, 350, קווי קווים 87, 187, 287, 387 (שהוא בכלל קו תלמידים), קווי אפיקים 86, 186, 286, 386, 486
 

אוהד11

New member
189 ו-240 הם קווים עירוניים, אבל לא פנימיים
הם חוצים מספר רשויות ואורכן אינו מתאים כל כך לקו בעל ספרה אחת. בכל מקרה, אני מופתע שלא הבחנת בכך שהרעיון של המספור באירגון מחדש הוא שהסיומת של המספר מעיד על הציר העיקרי בו הקו נוסע, או ה"גזע" שלו. כך: 204 במשפחת X04 139 במשפחת X39 240 במשפחת X40 189 במשפחת X89 זאת אינה המצאה של נתיבי איילון - כך נהוג במערכות רבות בעולם והמטרה היא להקל על הזכרון של איזה קו נוסע מאיפה. כמובן שככל שעוברים החודשים, נפרמים המזלגות ונהיים יותר ויותר כמו ספגטי, מה שמייתר את ההגיון שבמספור.
אלן, האם, לדעתך, משנה לנוסע אם עוברים במקום
4/104/204 או 17, 43 ו- 57 ? את הנוסע מעניין הקו שאיתו הוא צריך לנסוע, ואם עוברים עוד קווים שמתאימים לו הוא ינצל אותם ללא הבדל האם זה קו מזלג שמספריו נגזרים מהספרה 4 או המסמפר 39 או הממספר 89. הרי יותר מבלבל אם היה 74 שהפך ל- 271 ולצידו השאירו את 76, שנוסעים באותו מסלול, וכך גם 1/2 שהפכו ל- 72/172, השאיור לצידם את 3 בחלק מהמסלול והשאירו את 129 שפועל במסלול חופף ל- 72, ובגלל החלטה מינהלית לא שינו את מספרו. לפיכך, השיטה הזו "צולעת"
 

alantan

New member
אלן, האם, לדעתך, משנה לנוסע אם עוברים במקום
4/104/204 או 17, 43 ו- 57 ? את הנוסע מעניין הקו שאיתו הוא צריך לנסוע, ואם עוברים עוד קווים שמתאימים לו הוא ינצל אותם ללא הבדל האם זה קו מזלג שמספריו נגזרים מהספרה 4 או המסמפר 39 או הממספר 89. הרי יותר מבלבל אם היה 74 שהפך ל- 271 ולצידו השאירו את 76, שנוסעים באותו מסלול, וכך גם 1/2 שהפכו ל- 72/172, השאיור לצידם את 3 בחלק מהמסלול והשאירו את 129 שפועל במסלול חופף ל- 72, ובגלל החלטה מינהלית לא שינו את מספרו. לפיכך, השיטה הזו "צולעת"
לנוסע מזדמן שעשוי להפוך לנוסע קבוע הדבר משנה
נוסע שאינו מכיר את רשת הקווים הסבוכה - אמור לו פשוט, סע באחת הקווים שמסתיימים ב-04. הרבה יותר קל לו לזכור זאת וגם יותר קל למצוא את דגל התחנה המתאים, מאשר לחפש שלושה מספרים שאין בינם כל קשר. קו 271 דווקא מתאים. חבל רק שאת 274 לא מספרו מחדש כ-371. קווי 75-76 אינם קריטיים כי מדובר בקווי יוממים וככאלה הם אינם ממש חייבים להופיע בתוך סדרת ה-X71. אפשר היה למספרם כ-671 ו-771, אבל אני חושב שזה לא קריטי. אני לא רואה מה האובססיה עם קווים 1 ו-2, אלה קווים ארוכים עורקיים לא קווים שמחברים איזו שכונה קטנה למרכז עיר כמו כפר סבא. אין מניעה שימספרו אותם כ-1 או 2, אבל בשיטה הנוכחית יש דווקא יותר הגיון למי שאינו מכיר את הסטוריית הקווים. חבל באמת ש-129 לא הפך ל-272. קו 3 הוא משותף עימם רק בקטע די קצר, ואני לא חושב שהוא אמור להיות באותה סדרה, או בסדרה כלשהי. מה שצולע כאן זה שלאט לאט מפרקים את מה שעשו והופכים הכל חזרה לספגטי.
 

cwen

New member
לנוסע מזדמן שעשוי להפוך לנוסע קבוע הדבר משנה
נוסע שאינו מכיר את רשת הקווים הסבוכה - אמור לו פשוט, סע באחת הקווים שמסתיימים ב-04. הרבה יותר קל לו לזכור זאת וגם יותר קל למצוא את דגל התחנה המתאים, מאשר לחפש שלושה מספרים שאין בינם כל קשר. קו 271 דווקא מתאים. חבל רק שאת 274 לא מספרו מחדש כ-371. קווי 75-76 אינם קריטיים כי מדובר בקווי יוממים וככאלה הם אינם ממש חייבים להופיע בתוך סדרת ה-X71. אפשר היה למספרם כ-671 ו-771, אבל אני חושב שזה לא קריטי. אני לא רואה מה האובססיה עם קווים 1 ו-2, אלה קווים ארוכים עורקיים לא קווים שמחברים איזו שכונה קטנה למרכז עיר כמו כפר סבא. אין מניעה שימספרו אותם כ-1 או 2, אבל בשיטה הנוכחית יש דווקא יותר הגיון למי שאינו מכיר את הסטוריית הקווים. חבל באמת ש-129 לא הפך ל-272. קו 3 הוא משותף עימם רק בקטע די קצר, ואני לא חושב שהוא אמור להיות באותה סדרה, או בסדרה כלשהי. מה שצולע כאן זה שלאט לאט מפרקים את מה שעשו והופכים הכל חזרה לספגטי.
זה היה די צפוי
שיטת ההחלפות לא מספיק טובה ונוחה, כי היא מתאימה רק לאנשים עם רב קו ולא לנוסעים מזדמנים, את תקציב הפרסום בזבזו על סרטונים בטלויזיה שלא אומרים כלום, על מפות שקשה להבין ולא באמת נותנים תמונה של המערכת ועל דיילים שלא יודעים כלום במקום להכין תוכנית החלפות שכל אחד יוכל למצוא בה את המסלולים שהוא זקוק להם. גם ההחלפות עצמן, יש מקומות שבאמת יורדים ומאותה תחנה, או מהתחנה שבמרחק חמש פסיעות לוקחים את האוטובוס הבא שבא בתדירות גבוהה, אבל יש גם מקומות שצריך ללכת לפעמים שלוש וחמש דקות לתחנת ההחלפה (שזה המון), או לחילופין להמתין רבע שעה לאוטובוס השני - וזה הופך את כל העסק ללא יעיל ולא כדאי לנוסע. אז ברור שבתנאים כאלה הדרישה מצד הנוסעים תהיה לאפשר נסיעה בקו אחד, ואז לאט לאט הקווים חוזרים להיות ספגטי. ככה זה כשעושים חצי עבודה.
 

alantan

New member
זה היה די צפוי
שיטת ההחלפות לא מספיק טובה ונוחה, כי היא מתאימה רק לאנשים עם רב קו ולא לנוסעים מזדמנים, את תקציב הפרסום בזבזו על סרטונים בטלויזיה שלא אומרים כלום, על מפות שקשה להבין ולא באמת נותנים תמונה של המערכת ועל דיילים שלא יודעים כלום במקום להכין תוכנית החלפות שכל אחד יוכל למצוא בה את המסלולים שהוא זקוק להם. גם ההחלפות עצמן, יש מקומות שבאמת יורדים ומאותה תחנה, או מהתחנה שבמרחק חמש פסיעות לוקחים את האוטובוס הבא שבא בתדירות גבוהה, אבל יש גם מקומות שצריך ללכת לפעמים שלוש וחמש דקות לתחנת ההחלפה (שזה המון), או לחילופין להמתין רבע שעה לאוטובוס השני - וזה הופך את כל העסק ללא יעיל ולא כדאי לנוסע. אז ברור שבתנאים כאלה הדרישה מצד הנוסעים תהיה לאפשר נסיעה בקו אחד, ואז לאט לאט הקווים חוזרים להיות ספגטי. ככה זה כשעושים חצי עבודה.
מסכים עם כל מלה
 
זה היה די צפוי
שיטת ההחלפות לא מספיק טובה ונוחה, כי היא מתאימה רק לאנשים עם רב קו ולא לנוסעים מזדמנים, את תקציב הפרסום בזבזו על סרטונים בטלויזיה שלא אומרים כלום, על מפות שקשה להבין ולא באמת נותנים תמונה של המערכת ועל דיילים שלא יודעים כלום במקום להכין תוכנית החלפות שכל אחד יוכל למצוא בה את המסלולים שהוא זקוק להם. גם ההחלפות עצמן, יש מקומות שבאמת יורדים ומאותה תחנה, או מהתחנה שבמרחק חמש פסיעות לוקחים את האוטובוס הבא שבא בתדירות גבוהה, אבל יש גם מקומות שצריך ללכת לפעמים שלוש וחמש דקות לתחנת ההחלפה (שזה המון), או לחילופין להמתין רבע שעה לאוטובוס השני - וזה הופך את כל העסק ללא יעיל ולא כדאי לנוסע. אז ברור שבתנאים כאלה הדרישה מצד הנוסעים תהיה לאפשר נסיעה בקו אחד, ואז לאט לאט הקווים חוזרים להיות ספגטי. ככה זה כשעושים חצי עבודה.
גם בהחלפה בין 2 רכבות תחתיות צריך ללכת 3-5דקו
 

אוהד11

New member
לנוסע מזדמן שעשוי להפוך לנוסע קבוע הדבר משנה
נוסע שאינו מכיר את רשת הקווים הסבוכה - אמור לו פשוט, סע באחת הקווים שמסתיימים ב-04. הרבה יותר קל לו לזכור זאת וגם יותר קל למצוא את דגל התחנה המתאים, מאשר לחפש שלושה מספרים שאין בינם כל קשר. קו 271 דווקא מתאים. חבל רק שאת 274 לא מספרו מחדש כ-371. קווי 75-76 אינם קריטיים כי מדובר בקווי יוממים וככאלה הם אינם ממש חייבים להופיע בתוך סדרת ה-X71. אפשר היה למספרם כ-671 ו-771, אבל אני חושב שזה לא קריטי. אני לא רואה מה האובססיה עם קווים 1 ו-2, אלה קווים ארוכים עורקיים לא קווים שמחברים איזו שכונה קטנה למרכז עיר כמו כפר סבא. אין מניעה שימספרו אותם כ-1 או 2, אבל בשיטה הנוכחית יש דווקא יותר הגיון למי שאינו מכיר את הסטוריית הקווים. חבל באמת ש-129 לא הפך ל-272. קו 3 הוא משותף עימם רק בקטע די קצר, ואני לא חושב שהוא אמור להיות באותה סדרה, או בסדרה כלשהי. מה שצולע כאן זה שלאט לאט מפרקים את מה שעשו והופכים הכל חזרה לספגטי.
אם כך, מדוע בפעימה הראשונה הפעילו את 58, שהוא
למעשה, קו מזלג של 57, ולא מספרו אותו 157 אלא נתנו לו מספר רץ 58. מדוע "זכה" קו 58 שלא מספרו אותו במספר בן שלוש ספרות ?
 

cwen

New member
אם כך, מדוע בפעימה הראשונה הפעילו את 58, שהוא
למעשה, קו מזלג של 57, ולא מספרו אותו 157 אלא נתנו לו מספר רץ 58. מדוע "זכה" קו 58 שלא מספרו אותו במספר בן שלוש ספרות ?
אולי כי הוא מופעל במיניבוסים?
וגם מוגדר כקו שכונתי. וגם הבנתי שהם חשבו אז לבטל לגמרי את 57 ובסוף חזרו בהם.
 

אוהד11

New member
אולי כי הוא מופעל במיניבוסים?
וגם מוגדר כקו שכונתי. וגם הבנתי שהם חשבו אז לבטל לגמרי את 57 ובסוף חזרו בהם.
סוג הרכב אינו קשור, כי 40 מופעל ע"י מפרקיות
ואילו 240 מופעל ע"י אוטובוסים רגילים, 25 מופעל ע"י מפרקיות ו- 125 ע"י רגילים, 42 מופעל ברובו ע"י מפרקיות ו- 142 מופעל ע"י רגילים. אם שקלו לבטל את 57 או לא בפעימה הראשונה - הוא המשיך לפעול וממשיך לפעול כיום, ואילו במקביל להפעלת 58 הופעל גם 125, כשכבר אז חשבו על רעיון המזלג, והוא קו מזלג עם 25
 

cwen

New member
סוג הרכב אינו קשור, כי 40 מופעל ע"י מפרקיות
ואילו 240 מופעל ע"י אוטובוסים רגילים, 25 מופעל ע"י מפרקיות ו- 125 ע"י רגילים, 42 מופעל ברובו ע"י מפרקיות ו- 142 מופעל ע"י רגילים. אם שקלו לבטל את 57 או לא בפעימה הראשונה - הוא המשיך לפעול וממשיך לפעול כיום, ואילו במקביל להפעלת 58 הופעל גם 125, כשכבר אז חשבו על רעיון המזלג, והוא קו מזלג עם 25
אבל מעולם לא חשבו לבטל את 25
אם הם חשבו לבטל את 57, והיו קוראים ל 58 במספר 157, ואז מבטלים אחרי שנה את 57 היה נשאר רק 157 בלי קו הבסיס שלו. אני גם לא בטוחה שהוא ראוי לתואר "קו מזלג". החלק המשותף שלו עם 57 די קטן.
 

droriko

New member
אבל מעולם לא חשבו לבטל את 25
אם הם חשבו לבטל את 57, והיו קוראים ל 58 במספר 157, ואז מבטלים אחרי שנה את 57 היה נשאר רק 157 בלי קו הבסיס שלו. אני גם לא בטוחה שהוא ראוי לתואר "קו מזלג". החלק המשותף שלו עם 57 די קטן.
אבל זה חלק שנוסעים בו הרבה אנשים
 

droriko

New member
גם 55 נוסע שם. אז גם הוא קו מזלג?
קו מזלג צריך להיות כשהחלק המשותף גדול יחסית לקצוות. פה זה הפוך.
לא יודע מזה "יחסית לקצוות"
אבל קוי מזלג אלה קוים שבמקטע המשותף שלהם עולים הרבה אנשים והם עוזרים אחד לשני . 25 ו-125 הם כאלה, 18 ו-125 הם כאלה, וגם 57 ו-58(וכן גם 55). 139 ו-39 למשל הם לא, כי אמנם הם מתחילים באותו מקום , אבל במקטע המשותף שלהם לא עולים כמעט אנשים.
 

cwen

New member
לא יודע מזה "יחסית לקצוות"
אבל קוי מזלג אלה קוים שבמקטע המשותף שלהם עולים הרבה אנשים והם עוזרים אחד לשני . 25 ו-125 הם כאלה, 18 ו-125 הם כאלה, וגם 57 ו-58(וכן גם 55). 139 ו-39 למשל הם לא, כי אמנם הם מתחילים באותו מקום , אבל במקטע המשותף שלהם לא עולים כמעט אנשים.
אבל זה קטע ממש קצר
בסך הכל וויצמן וחלק מהמאבק. לא עשיתי סקר אבל אני משוכנעת שרוב הנוסעים או שצריכים לרדת בקטע הזה או לעלות בקטע הזה, והרוב לא יעלו על מה שבא קודם, אלא על מה שהם צריכים. אני לא רואה באיזו צורה הקווים האלה עוזרים אחד לשני וכמה אנשים יכולים לעלות על הראשון שמגיע בלי קשר למספר שלו. אחר כך הם מתפצלים וכל אחד נוסע למקום לגמרי אחר. עם 39 ו 139 אני חושבת שזה סיפור דומה למרות שהם תוכננו כקווי מזלג והקטע המשותף הרבה יותר ארוך. יצא לי כמה פעמים לנסוע בהם ולרדת בתחנה המשותפת האחרונה ובאמת לא הרבה ירדו במהלך הנסיעה (למרות שהיו כאלה שירדו, וגם לא עליתי ברידינג אז אולי ירדו אנשים לפני שעליתי). 25 ו 125 באמת משרתים קטע משותף ארוך שבו אנשים יכולים לעלות על הראשון שמגיע ולהגיע איתו ליעד שלהם.
 

droriko

New member
אבל זה קטע ממש קצר
בסך הכל וויצמן וחלק מהמאבק. לא עשיתי סקר אבל אני משוכנעת שרוב הנוסעים או שצריכים לרדת בקטע הזה או לעלות בקטע הזה, והרוב לא יעלו על מה שבא קודם, אלא על מה שהם צריכים. אני לא רואה באיזו צורה הקווים האלה עוזרים אחד לשני וכמה אנשים יכולים לעלות על הראשון שמגיע בלי קשר למספר שלו. אחר כך הם מתפצלים וכל אחד נוסע למקום לגמרי אחר. עם 39 ו 139 אני חושבת שזה סיפור דומה למרות שהם תוכננו כקווי מזלג והקטע המשותף הרבה יותר ארוך. יצא לי כמה פעמים לנסוע בהם ולרדת בתחנה המשותפת האחרונה ובאמת לא הרבה ירדו במהלך הנסיעה (למרות שהיו כאלה שירדו, וגם לא עליתי ברידינג אז אולי ירדו אנשים לפני שעליתי). 25 ו 125 באמת משרתים קטע משותף ארוך שבו אנשים יכולים לעלות על הראשון שמגיע ולהגיע איתו ליעד שלהם.
ויצמן הוא הרחוב הראשי של גבעתיים
יש הרבה מכורזין והמאבק שנוסעים אליו , וגם יש הרבה שנוסעים בויצמן עצמו מספר תחנות(הרבה זקנים).
 

alantan

New member
אבל זה קטע ממש קצר
בסך הכל וויצמן וחלק מהמאבק. לא עשיתי סקר אבל אני משוכנעת שרוב הנוסעים או שצריכים לרדת בקטע הזה או לעלות בקטע הזה, והרוב לא יעלו על מה שבא קודם, אלא על מה שהם צריכים. אני לא רואה באיזו צורה הקווים האלה עוזרים אחד לשני וכמה אנשים יכולים לעלות על הראשון שמגיע בלי קשר למספר שלו. אחר כך הם מתפצלים וכל אחד נוסע למקום לגמרי אחר. עם 39 ו 139 אני חושבת שזה סיפור דומה למרות שהם תוכננו כקווי מזלג והקטע המשותף הרבה יותר ארוך. יצא לי כמה פעמים לנסוע בהם ולרדת בתחנה המשותפת האחרונה ובאמת לא הרבה ירדו במהלך הנסיעה (למרות שהיו כאלה שירדו, וגם לא עליתי ברידינג אז אולי ירדו אנשים לפני שעליתי). 25 ו 125 באמת משרתים קטע משותף ארוך שבו אנשים יכולים לעלות על הראשון שמגיע ולהגיע איתו ליעד שלהם.
מה שקרה כאן זה שיווק גרוע של קווי X39
למעשה אני מבין את הרעיון של המתכננים - רצו שקרליבך יהיה רחוב שבו מחליפים הרבה קווים בצורה נוחה: קווי X26, X39 ו-X89. שימו לב למפה הבאה, שממחישה זאת בצורה ברורה: http://telaviv.busmappa.com/dynamic?routes=026,039,089 הרעיון היה שכל מי שמגיע ב-X26 או X89 יוכל בקלות להחליף ל-X39 בתדירות מאוד גבוהה וכך להגיע לדיזנגוף. בגלל זה המזלג של X39. לגבי 25 ו-125, חבל שלא מספרו מחדש את 24 כ-225.
 

droriko

New member
מה שקרה כאן זה שיווק גרוע של קווי X39
למעשה אני מבין את הרעיון של המתכננים - רצו שקרליבך יהיה רחוב שבו מחליפים הרבה קווים בצורה נוחה: קווי X26, X39 ו-X89. שימו לב למפה הבאה, שממחישה זאת בצורה ברורה: http://telaviv.busmappa.com/dynamic?routes=026,039,089 הרעיון היה שכל מי שמגיע ב-X26 או X89 יוכל בקלות להחליף ל-X39 בתדירות מאוד גבוהה וכך להגיע לדיזנגוף. בגלל זה המזלג של X39. לגבי 25 ו-125, חבל שלא מספרו מחדש את 24 כ-225.
זה סתם מבלבל השינוי מספרים הזה
אני עדיין כל הזמן מתבלבל בין 172 ל-171 , או בין 172 ל-72 . אני מניח שבסופו של דבר זה יקלט , אבל יקח הרבה זמן . ואני חושב שאם לי זה קשה, אז למשל לגבי הקשישים . כנ"ל לגבי 161 . זה פשוט חסר כל היגיון השינוי הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה