סוגיית מספור הקווים הפנימיים

מצב
הנושא נעול.

רב קו 561

New member
לגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1 :)
לגבי מספור הקוים
קוי תל אביב פ"ת קיבלו את המספור 49,50,51,66,82. קווי פנים בפ"ת היו מסדרת 7X. עם הרפורמה וכניסת חברת קווים שונה כל היגיון המספרים והם מתחילים ב-22 עד 25 ואז קופצים ל-35,44,53 ושוב קפיצה ל-81-89 ושוב קפיצה ל-97-99.
 
לגבי מספור הקוים
קוי תל אביב פ"ת קיבלו את המספור 49,50,51,66,82. קווי פנים בפ"ת היו מסדרת 7X. עם הרפורמה וכניסת חברת קווים שונה כל היגיון המספרים והם מתחילים ב-22 עד 25 ואז קופצים ל-35,44,53 ושוב קפיצה ל-81-89 ושוב קפיצה ל-97-99.
לגבי קווי פנים בפ"ת:
עוד לפני כניסת קווים, דן שינו את המספרים מ- 7X למספרים שבין 1 ל-12 (יותר מאוחר נוסף גם 14). המספור כיום מתחיל מ-10. יש קווים פנימיים: 10 ו-16, 21-25, 31, 41, 44, 46, 53, 62, 67, 97-99. ההגיון במספור הזה הוא לפי חלוקה לאזורים: 1X - שכונות יוספטל וקרית אלון 2X - שכונות אחדות, מחנה יהודה ושעריה (ומסוף בית רבקה) 3X - היה אמור להיות כפר גנים ונוה עוז, אבל קו 30 בוטל (אוחד עם 53) ונשאר רק קו 31 שמשרת את נוה עוז הותיקה. 4X - קרית אריה וקרית מטלון (לכן הקווים לתחנת הרכבת קרית אריה הם 44 ו-46. 41 הוא קו לקרית מטלון). 5X - הדר (אם) המושבות (למעשה קו 53 משרת גם את הדר המושבות, גם את נוה גן וגם את כפר גנים ג, לאחר איחודו עם קו 30) 6X - סגולה (כולל תחנת הרכבת) 9X - עמישב והדר גנים 8X - קווים מפ"ת לישובים בסביבה (החריג הוא 91 - לכפר סירקין, שאפשר לקשרו גם לקבוצת 9X, כי כפר סירקין סמוך לעמישב). קווים 5,7,17,27 (מחוץ לשיטת המספור של פ"ת) מקשרים בין פתח תקוה לראש העין ולכפר קאסם. וקווים 76, 78 בעצם שייכים לקבוצת קווי 7X של בקעת אונו. לגבי קווי פ"ת-ת"א, עוד לפני 82 היה פעם קו 62 בין התחנה המרכזית בפ"ת לבין מרכז תל אביב. לאחר שהזיזו את 66 להתחיל מהתחנה המרכזית (במקום מהעיריה) והפעילו את 82 מבית רבקה, ביטלו את 62 בפ"ת (העבירו אותו לבני ברק).
 
לגבי קווי פנים בפ"ת:
עוד לפני כניסת קווים, דן שינו את המספרים מ- 7X למספרים שבין 1 ל-12 (יותר מאוחר נוסף גם 14). המספור כיום מתחיל מ-10. יש קווים פנימיים: 10 ו-16, 21-25, 31, 41, 44, 46, 53, 62, 67, 97-99. ההגיון במספור הזה הוא לפי חלוקה לאזורים: 1X - שכונות יוספטל וקרית אלון 2X - שכונות אחדות, מחנה יהודה ושעריה (ומסוף בית רבקה) 3X - היה אמור להיות כפר גנים ונוה עוז, אבל קו 30 בוטל (אוחד עם 53) ונשאר רק קו 31 שמשרת את נוה עוז הותיקה. 4X - קרית אריה וקרית מטלון (לכן הקווים לתחנת הרכבת קרית אריה הם 44 ו-46. 41 הוא קו לקרית מטלון). 5X - הדר (אם) המושבות (למעשה קו 53 משרת גם את הדר המושבות, גם את נוה גן וגם את כפר גנים ג, לאחר איחודו עם קו 30) 6X - סגולה (כולל תחנת הרכבת) 9X - עמישב והדר גנים 8X - קווים מפ"ת לישובים בסביבה (החריג הוא 91 - לכפר סירקין, שאפשר לקשרו גם לקבוצת 9X, כי כפר סירקין סמוך לעמישב). קווים 5,7,17,27 (מחוץ לשיטת המספור של פ"ת) מקשרים בין פתח תקוה לראש העין ולכפר קאסם. וקווים 76, 78 בעצם שייכים לקבוצת קווי 7X של בקעת אונו. לגבי קווי פ"ת-ת"א, עוד לפני 82 היה פעם קו 62 בין התחנה המרכזית בפ"ת לבין מרכז תל אביב. לאחר שהזיזו את 66 להתחיל מהתחנה המרכזית (במקום מהעיריה) והפעילו את 82 מבית רבקה, ביטלו את 62 בפ"ת (העבירו אותו לבני ברק).
יש גם 96, כלומר: 96-99
 

אוהד11

New member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
לדן היו עד הפעלת הרפורמה 1 ו- 2, ומשם מה,
בשמה של שיטת המזלג שינו אותם ל- 72/172 ומתחילים מ- 3, אלא אם כן אה מתייחס לקווי בני ברק. גם שם מוזר, כי יש 1,2,3, מדלג ל- 5,6,7,8 ואז קופץ ל- 18. בעבר הפעילה דן שני קווים בעבר הירקון, 2ד שהפך ל- 12, ו- 3ד שבוטל. למה הקווים הללו היו עם האות "ד" ולא קיבלו מספר נורמלי ? לא ברור. בפ"ת היו המספרים מ- 1 ואילך, אלא ששינו אותם למספרים שונים בלתי עוקבים. הקווים החדשים שהפעילה "קווים" בבקעת אונו ובפ"ת הם בחלקם בני ספרות בודדות, ללא קשר למבנה המספרים שהוגדר עם כניסת קווים לפ"ת. בבת ים מפעיל דן את קו 6 (המוגדר פנימי, למרות שהוא משרת גם את חולון ות"א), ומה עם 1-5 באזור ? עם הפעלת הרפורמה, קווי אגד בחולון שהיה 1 הפך ל- 11, 4; הופעל 2, ובפעימת תוקן הוספה לו חלופה 2א (למה א, חסרים מספרים ?), 3 הוא בכלל של דן, 4 נשאר 4, 5 נשאר המספר אבל שונה המסלול. באילת יש 1, 2, 5, 6 שנוסף לאחרונה ו- 15. מה עם כל היתר ? ראוי לציין, כי עד הפעלת הרפורמה פעלו בחולון 1 של דן ו- 1 של אגד, ובמקום אחד היתה להם תחנה משותפת. יש להזכיר גם את תל השומר, שבו פועלים 139 של דן ו- 139 של קווים. גם בשוהם יש מספור מוזר. היה 1 שהפך ל- 13, ונשאר 2. מה עם כל היתר. בנתב"ג פועל 5 של אגד וחלופה שלו עם ספרות. בנס ציונה היו 1 ו- 3, וכיום יש 1, 1א ו- 13.
 

mister K

New member
לדן היו עד הפעלת הרפורמה 1 ו- 2, ומשם מה,
בשמה של שיטת המזלג שינו אותם ל- 72/172 ומתחילים מ- 3, אלא אם כן אה מתייחס לקווי בני ברק. גם שם מוזר, כי יש 1,2,3, מדלג ל- 5,6,7,8 ואז קופץ ל- 18. בעבר הפעילה דן שני קווים בעבר הירקון, 2ד שהפך ל- 12, ו- 3ד שבוטל. למה הקווים הללו היו עם האות "ד" ולא קיבלו מספר נורמלי ? לא ברור. בפ"ת היו המספרים מ- 1 ואילך, אלא ששינו אותם למספרים שונים בלתי עוקבים. הקווים החדשים שהפעילה "קווים" בבקעת אונו ובפ"ת הם בחלקם בני ספרות בודדות, ללא קשר למבנה המספרים שהוגדר עם כניסת קווים לפ"ת. בבת ים מפעיל דן את קו 6 (המוגדר פנימי, למרות שהוא משרת גם את חולון ות"א), ומה עם 1-5 באזור ? עם הפעלת הרפורמה, קווי אגד בחולון שהיה 1 הפך ל- 11, 4; הופעל 2, ובפעימת תוקן הוספה לו חלופה 2א (למה א, חסרים מספרים ?), 3 הוא בכלל של דן, 4 נשאר 4, 5 נשאר המספר אבל שונה המסלול. באילת יש 1, 2, 5, 6 שנוסף לאחרונה ו- 15. מה עם כל היתר ? ראוי לציין, כי עד הפעלת הרפורמה פעלו בחולון 1 של דן ו- 1 של אגד, ובמקום אחד היתה להם תחנה משותפת. יש להזכיר גם את תל השומר, שבו פועלים 139 של דן ו- 139 של קווים. גם בשוהם יש מספור מוזר. היה 1 שהפך ל- 13, ונשאר 2. מה עם כל היתר. בנתב"ג פועל 5 של אגד וחלופה שלו עם ספרות. בנס ציונה היו 1 ו- 3, וכיום יש 1, 1א ו- 13.
בתל אביב יש שני מסופים מהם יוצאים קווים 6 ו-7
גם מוולפסון וגם מעתידים (ששניהם נמצאים בשטח השיפוט של תל אביב). אך מדובר למעשה בארבעה קווים שונים. לא ברור לי למה לא נותנים מספר אחר ל-7ב ול-6מ. ואל תשכח שיש גם שני קווי 37 ושני קווי 289 (שגם עוברים באותו אזור). זאת נוסף לשני קווי 139 שיוצאים מאותו מסוף. כזכור לך, בזמנו הסבנו את תשומת ליבם של קודקודי הרפורמה לכפילויות המספרים המבלבלות. אבל כמובן שלא נעשה שום דבר.
 

אורי404

New member
בתל אביב יש שני מסופים מהם יוצאים קווים 6 ו-7
גם מוולפסון וגם מעתידים (ששניהם נמצאים בשטח השיפוט של תל אביב). אך מדובר למעשה בארבעה קווים שונים. לא ברור לי למה לא נותנים מספר אחר ל-7ב ול-6מ. ואל תשכח שיש גם שני קווי 37 ושני קווי 289 (שגם עוברים באותו אזור). זאת נוסף לשני קווי 139 שיוצאים מאותו מסוף. כזכור לך, בזמנו הסבנו את תשומת ליבם של קודקודי הרפורמה לכפילויות המספרים המבלבלות. אבל כמובן שלא נעשה שום דבר.
יש הרבה כפילויות מול "דן"
למשל X89 של "אפיקים" וכעת X89 של "דן". אלא אם הכוונה היא ל-289 של חברה נוספת לשתיים. בבני ברק יש שני קווי 240: אחד של "דן" לבת ים. השני של "סופרבוס". אאל"ט למודיעין עילית.
 

אוהד11

New member
יש הרבה כפילויות מול "דן"
למשל X89 של "אפיקים" וכעת X89 של "דן". אלא אם הכוונה היא ל-289 של חברה נוספת לשתיים. בבני ברק יש שני קווי 240: אחד של "דן" לבת ים. השני של "סופרבוס". אאל"ט למודיעין עילית.
בחולון יש 289 של דן ו- 289 קו לילה של אגד
ושניהם עבורים בסמוך
 

אורי404

New member
בחולון יש 289 של דן ו- 289 קו לילה של אגד
ושניהם עבורים בסמוך
זה נשכח ממני. קיימת עוד כפילות עם קו לילה
566 של "אגד" טייבה וטירה לתל אביב. על אותה דרך ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן נוסע קו הלילה 566 של "קווים".
 

אוהד11

New member
בתל אביב יש שני מסופים מהם יוצאים קווים 6 ו-7
גם מוולפסון וגם מעתידים (ששניהם נמצאים בשטח השיפוט של תל אביב). אך מדובר למעשה בארבעה קווים שונים. לא ברור לי למה לא נותנים מספר אחר ל-7ב ול-6מ. ואל תשכח שיש גם שני קווי 37 ושני קווי 289 (שגם עוברים באותו אזור). זאת נוסף לשני קווי 139 שיוצאים מאותו מסוף. כזכור לך, בזמנו הסבנו את תשומת ליבם של קודקודי הרפורמה לכפילויות המספרים המבלבלות. אבל כמובן שלא נעשה שום דבר.
הכפילויות הללו הן "זוטות" עבורם, העיקר שלא
להפריע להם עם מזלגות ושאר ירקות
 

alantan

New member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
למרות הגישה שקו פנימי צריך להיות מספר נמוך
לדעתי בגוש דן הדבר מביא לבלבול ולקושי מסויים בהקמת מפות ומידע מסודר. אני לא טוען שאי אפשר שיהיו שני קווים בגוש דן עם אותו מספר, אבל רצוי שלפחות באיזורים דומים לא יחזרו מספרים. כך למשל באיזור צפון ת"א-ר"ג-גבעתיים-בני ברק-פ"ת-בקעת אונו רצוי שלא יהיו חזרות וכן באיזור דרום ת"א-בת ים-חולון-ראשון לציון. כמו כן, לא צריך להיות חזרה באותה רשות ת"א כפי שקורה עם קווי 6 ו-7 בת"א שהוזכרו כאן. יש בהחלט מספיק מספרים פנויים כדי להסדיר זאת.
 

oshri5917

New member
למרות הגישה שקו פנימי צריך להיות מספר נמוך
לדעתי בגוש דן הדבר מביא לבלבול ולקושי מסויים בהקמת מפות ומידע מסודר. אני לא טוען שאי אפשר שיהיו שני קווים בגוש דן עם אותו מספר, אבל רצוי שלפחות באיזורים דומים לא יחזרו מספרים. כך למשל באיזור צפון ת"א-ר"ג-גבעתיים-בני ברק-פ"ת-בקעת אונו רצוי שלא יהיו חזרות וכן באיזור דרום ת"א-בת ים-חולון-ראשון לציון. כמו כן, לא צריך להיות חזרה באותה רשות ת"א כפי שקורה עם קווי 6 ו-7 בת"א שהוזכרו כאן. יש בהחלט מספיק מספרים פנויים כדי להסדיר זאת.
בקשר למיספור הקוים
קווי תל אביב בשנותצ החמישים והשישים היו קווי אגד כך 101-103 כנראה לא היו 104 הפך ל92 אז היה מתמ"י לג'סי כהן בחולון 105 הפך ל91 106 הפך ל93 107 הפך ל94 108-114 לא היו אז כנראה 115 הפך ל90 116 לא היה כנראה 117 הפך ל88 118-123 כנראה לא היו 124 הפך ל81 תמ"י-סלמה-שדרות ירושלים-שכונת עמידר 125 הפך ל83 126 הפך ל84 127 הפך ל85 לרחובות 200-201 לת"מ 202 לא יודע לגבי מסלולו 203 רחובות-יפו 204-205 חלופות של קו 201 206-210 לא היו כנראה 211 תל אביב-ראשל"צ-רחובות 212 קיים 213 רחובות-אשדוד 214 רחובות-אשדוד דרך חצור 215 לא היה כנראה 216 היה 5 פנימי רחובות 217-219 לא היו כנראה קווי ראשל"צ הפנימיים אולי alantan יודע 1-2 לאן היו ? 3 היה מתחנה מרכזית ישנה לשיכון המזרח 4 בוטל 5 קיים משנות השמונים 6 הפך ל9 7 היה ובוטל ,12,16,19,8-9 קוים מיוחדים לים
 

nitsansh

New member
בקשר למיספור הקוים
קווי תל אביב בשנותצ החמישים והשישים היו קווי אגד כך 101-103 כנראה לא היו 104 הפך ל92 אז היה מתמ"י לג'סי כהן בחולון 105 הפך ל91 106 הפך ל93 107 הפך ל94 108-114 לא היו אז כנראה 115 הפך ל90 116 לא היה כנראה 117 הפך ל88 118-123 כנראה לא היו 124 הפך ל81 תמ"י-סלמה-שדרות ירושלים-שכונת עמידר 125 הפך ל83 126 הפך ל84 127 הפך ל85 לרחובות 200-201 לת"מ 202 לא יודע לגבי מסלולו 203 רחובות-יפו 204-205 חלופות של קו 201 206-210 לא היו כנראה 211 תל אביב-ראשל"צ-רחובות 212 קיים 213 רחובות-אשדוד 214 רחובות-אשדוד דרך חצור 215 לא היה כנראה 216 היה 5 פנימי רחובות 217-219 לא היו כנראה קווי ראשל"צ הפנימיים אולי alantan יודע 1-2 לאן היו ? 3 היה מתחנה מרכזית ישנה לשיכון המזרח 4 בוטל 5 קיים משנות השמונים 6 הפך ל9 7 היה ובוטל ,12,16,19,8-9 קוים מיוחדים לים
214 לחצור???
אני לא שמעתי על קו כזה... היה 256 שנסע מגן יבנה לתל אביב דרך רחובות...
 

אוהד11

New member
בקשר למיספור הקוים
קווי תל אביב בשנותצ החמישים והשישים היו קווי אגד כך 101-103 כנראה לא היו 104 הפך ל92 אז היה מתמ"י לג'סי כהן בחולון 105 הפך ל91 106 הפך ל93 107 הפך ל94 108-114 לא היו אז כנראה 115 הפך ל90 116 לא היה כנראה 117 הפך ל88 118-123 כנראה לא היו 124 הפך ל81 תמ"י-סלמה-שדרות ירושלים-שכונת עמידר 125 הפך ל83 126 הפך ל84 127 הפך ל85 לרחובות 200-201 לת"מ 202 לא יודע לגבי מסלולו 203 רחובות-יפו 204-205 חלופות של קו 201 206-210 לא היו כנראה 211 תל אביב-ראשל"צ-רחובות 212 קיים 213 רחובות-אשדוד 214 רחובות-אשדוד דרך חצור 215 לא היה כנראה 216 היה 5 פנימי רחובות 217-219 לא היו כנראה קווי ראשל"צ הפנימיים אולי alantan יודע 1-2 לאן היו ? 3 היה מתחנה מרכזית ישנה לשיכון המזרח 4 בוטל 5 קיים משנות השמונים 6 הפך ל9 7 היה ובוטל ,12,16,19,8-9 קוים מיוחדים לים
היה 109 שהפך ל- 4 בחולון, והיה 111 שהפך ל- 89
 

אוהד11

New member
בקשר למיספור הקוים
קווי תל אביב בשנותצ החמישים והשישים היו קווי אגד כך 101-103 כנראה לא היו 104 הפך ל92 אז היה מתמ"י לג'סי כהן בחולון 105 הפך ל91 106 הפך ל93 107 הפך ל94 108-114 לא היו אז כנראה 115 הפך ל90 116 לא היה כנראה 117 הפך ל88 118-123 כנראה לא היו 124 הפך ל81 תמ"י-סלמה-שדרות ירושלים-שכונת עמידר 125 הפך ל83 126 הפך ל84 127 הפך ל85 לרחובות 200-201 לת"מ 202 לא יודע לגבי מסלולו 203 רחובות-יפו 204-205 חלופות של קו 201 206-210 לא היו כנראה 211 תל אביב-ראשל"צ-רחובות 212 קיים 213 רחובות-אשדוד 214 רחובות-אשדוד דרך חצור 215 לא היה כנראה 216 היה 5 פנימי רחובות 217-219 לא היו כנראה קווי ראשל"צ הפנימיים אולי alantan יודע 1-2 לאן היו ? 3 היה מתחנה מרכזית ישנה לשיכון המזרח 4 בוטל 5 קיים משנות השמונים 6 הפך ל9 7 היה ובוטל ,12,16,19,8-9 קוים מיוחדים לים
היה 251 מת"א לגדרה ו- 255 לקבוצת יבנה
 
למרות הגישה שקו פנימי צריך להיות מספר נמוך
לדעתי בגוש דן הדבר מביא לבלבול ולקושי מסויים בהקמת מפות ומידע מסודר. אני לא טוען שאי אפשר שיהיו שני קווים בגוש דן עם אותו מספר, אבל רצוי שלפחות באיזורים דומים לא יחזרו מספרים. כך למשל באיזור צפון ת"א-ר"ג-גבעתיים-בני ברק-פ"ת-בקעת אונו רצוי שלא יהיו חזרות וכן באיזור דרום ת"א-בת ים-חולון-ראשון לציון. כמו כן, לא צריך להיות חזרה באותה רשות ת"א כפי שקורה עם קווי 6 ו-7 בת"א שהוזכרו כאן. יש בהחלט מספיק מספרים פנויים כדי להסדיר זאת.
אני גם מציע לשנות את המספור של קו 3 של דן
זהו לא קו פנימי, וזה מבלבל, אנשים רגילים שמספר חד ספרתי הוא קו פנימי. בדומה לשינוי של 1,2 ל-72,172 אפשר בפעימה הבאה לשנות את 3. את 7ב חייבים דחוף לשנות!!! קודם כל זהו לא קו פנימי של בני ברק, דבר שני הוא עובר בצפון ת"א, מצפון לירקון, גם 7 (אוניברסיטה-וולפסון) עובר בשכונות שמצפון לירקון(נכון שלא באותם רחובות אבל עדיין). אני הייתי עד לזוג ששאלו נהג 7ב שעצר במכון מור אם הוא מגיע לוולפסון, וכשהוא אמר שלא, הם התווכחו איתו. גם קו 10 צריך לשנות את מספרו. פה לא מדובר בקו שמגיע קצת דרומית לת"א אלא בקו שמגיע עד ראשון לציון!!! לא ייתכן שיקבל מספר כזה נמוך. בכלל את הספרה 10 צריכים לשמור לקו מיוחד/מהיר וכו'. את קו 18ב אפשר להשאיר באותו מספר, לא מדובר בקו פנימי שעובר אך ורק בבני ברק. אולי את 18,19 של דן לשנות למספרים יותר גבוהים (במיוחד כשהתפנו מספרים עם הקידומת 4X). וכך כל המספרים עד 20 יהיו פנימיים של תל אביב גם בראשון לציון ובפתח תקווה וברחובות הייתי מקטין את המספרים לחד-ספרתיים ולדו-ספרתיים עד 20.
 

cwen

New member
אני גם מציע לשנות את המספור של קו 3 של דן
זהו לא קו פנימי, וזה מבלבל, אנשים רגילים שמספר חד ספרתי הוא קו פנימי. בדומה לשינוי של 1,2 ל-72,172 אפשר בפעימה הבאה לשנות את 3. את 7ב חייבים דחוף לשנות!!! קודם כל זהו לא קו פנימי של בני ברק, דבר שני הוא עובר בצפון ת"א, מצפון לירקון, גם 7 (אוניברסיטה-וולפסון) עובר בשכונות שמצפון לירקון(נכון שלא באותם רחובות אבל עדיין). אני הייתי עד לזוג ששאלו נהג 7ב שעצר במכון מור אם הוא מגיע לוולפסון, וכשהוא אמר שלא, הם התווכחו איתו. גם קו 10 צריך לשנות את מספרו. פה לא מדובר בקו שמגיע קצת דרומית לת"א אלא בקו שמגיע עד ראשון לציון!!! לא ייתכן שיקבל מספר כזה נמוך. בכלל את הספרה 10 צריכים לשמור לקו מיוחד/מהיר וכו'. את קו 18ב אפשר להשאיר באותו מספר, לא מדובר בקו פנימי שעובר אך ורק בבני ברק. אולי את 18,19 של דן לשנות למספרים יותר גבוהים (במיוחד כשהתפנו מספרים עם הקידומת 4X). וכך כל המספרים עד 20 יהיו פנימיים של תל אביב גם בראשון לציון ובפתח תקווה וברחובות הייתי מקטין את המספרים לחד-ספרתיים ולדו-ספרתיים עד 20.
7ב הוא כבר כמה שנים טובות לא 7ב
אלא 7. אני מסכימה שזה מבלבל שיש גם אותו וגם את ה 7 שנוסע לוולפסון, אבל הם אפילו לא קרובים זה לזה. 7 וולפסון מגיע עד האוניברסיטה, ו 7 בני ברק מסתובב ברמת החייל. זה אפילו לא קרוב. אולי לזה של בני ברק צריך לקרוא 17?
 
7ב הוא כבר כמה שנים טובות לא 7ב
אלא 7. אני מסכימה שזה מבלבל שיש גם אותו וגם את ה 7 שנוסע לוולפסון, אבל הם אפילו לא קרובים זה לזה. 7 וולפסון מגיע עד האוניברסיטה, ו 7 בני ברק מסתובב ברמת החייל. זה אפילו לא קרוב. אולי לזה של בני ברק צריך לקרוא 17?
אני יודע אבל קראתי לו 7ב כדי להבדילו מ-7 השני
ולמא לא לקרוא לו 21 או 27 או 28 או 29? קידומת 2X זה של עבר הירקון/רמת החייל. 17 יש בת"א, נכון שבדרום ת"א, אבל לא חסרים מספרים, ולא כדאי שבאותה עיר יהיו שני קווים עם אותו מספר.
 

cwen

New member
אני יודע אבל קראתי לו 7ב כדי להבדילו מ-7 השני
ולמא לא לקרוא לו 21 או 27 או 28 או 29? קידומת 2X זה של עבר הירקון/רמת החייל. 17 יש בת"א, נכון שבדרום ת"א, אבל לא חסרים מספרים, ולא כדאי שבאותה עיר יהיו שני קווים עם אותו מספר.
27 התפנה, אז אפשר באמת להשתמש בו
כדאי לשמור על הספרה 7 כדי לא לבלבל את הציבור. לא חובה, אבל נראה לי הגיוני. אולי כדאי לשלוח לדן את ההצעה.
 

droriko

New member
סוגיית מספור הקווים הפנימיים

שלום לכולם... אחרי שהעלתי את סוגיית נושא מיקום התחנה המרכזית בערים, ולאור הצלחת הדיון- אשמח להעלות נושא חדש- מספור הקווים הפנימיים בערים מדוע בחלק מן הערים, לא בוצע מספור התחלתי מהמספר 1
בערים כמו חיפה, ירושלים, קרית שמונה, אשקלון (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות), המספור מתחיל מ- 1 עד לסיום הקווים הפנימיים. הדבר כאן הוא מאוד הגיוני. מה גם שלעיתים, בערים קטנות, מספיקים מספר קווים מועט (כמו באשקלון או בקרית שמונה) והגיוני שמספור הקווים הפנימיים יהיה עד הספרה 9 (כמובן שאם צריך יותר, והעיר גדולה יותר, אז מספור הקווים יחצה את המספר החד ספרתי) בערים כמו ראשון לציון ורחובות (ואני מאמין שישנן עוד דוגמאות) המספור אינו מתחיל מהמספר 1. כך לדוגמא, הקווים הפנימיים מתחילים מהמספר 5 (בזמנו היה גם קו 4 שבוטל) עולים ל- 6,7,9-14,17,18. ברחובות העניין דומה, מספור הקווים מתחיל במספר 7,13,14-17,26. השאלה היא האם היו קווים שבוטלו ולכן יש את ה"חורים" האלה, או ש... בעצם אני לא יכול לחשוב על עוד הסבר הגיוני.... אשמח לתגובתכם
יש משהו אחר שנראה לי תמוה
וזה שיש המון קוים עירונים עם מספרים גבוהים :204,139,240,189 והרשימה עוד ארוכה .
 

אוהד11

New member
יש משהו אחר שנראה לי תמוה
וזה שיש המון קוים עירונים עם מספרים גבוהים :204,139,240,189 והרשימה עוד ארוכה .
בעבר כתבתי על התופעה הזו שנראית מוזרה, ביחוד
שבאותה תחנה אפשר למצוא קן בן ספרה אחת ולצידו קו בן שלוש ספרות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה