לגבי מספור הקויםלגבי מספור, פעם הדברים היו מסודרים וברורים.
דר"א בבאר שבע היה פעם קו 1, זה היה קו פועלים לאיזור התעשיה עמק שרה. בחיים שלי לא ידעתי מה המסלול שלו, הסימן זיהוי שלו היה תחנות עמוד עם שלט בצבע שחור אדום ולבן (כמו אלו שהיו פעם בדן). פעם ב... הייתי נתקל בו נוסע ואף פעם לא ידעתי האם זה הסעות בחינם לעובדים או אוטובוס ציבורי לכל דבר. עכשיו לגבי מספור: יש מצב שחולון קיבלו את המספרים הקטנים באגד (לא מתייחס לדן עם 1-2-3), ראשל"צ קיבלה קווים מ5 ומעלה ורחובות אחרים? סתם מעלה השערה שלא נראה לי שיש לה אחיזה במציאות... מעבר לכך, היה הגיון בכל קו וקו. אם תיקח את אגד בינעירוני, תוכל לשים לב שלכל קו יש 3 ספרות. הספרה הראשונה מסמלת איזור בארץ. קידומת 2 (2XX): איזור רחובות. קידומת 3 (3XX): איזור הדרום. קידומת 4 )4XX): ירושלים לוד ורמלה. קידומת 5: הרצליה והסביבה. קידומת 6: נתניה והסביבה. קידומת 7: חדרה והסביבה. קידומת 8: הצפון. קידומת 9: חיפה. * הייתה היררכה בנושא הזה. חיפה, טבריה וחלקים מהצפון>ירושלים>צפון>חדרה>נתניה>הרצליה>דרום>רחובות. זה בעצם אומר שאם יש קו בין באר שבע לחיפה, הוא תמיד יתחיל בספרה 9, קו שמגיע מירושלים לחיפה אף הוא יהיה 9, לעומת זאת קו בין באר שבע לירושלים יתחיל בספרה 4. אפשר לראות את זה גם בקווים החדשים של אגד לדרום. קו 870 מעפולה לבאר שבע, קו 958 מכרמיאל לבאר שבע. קו 670 מנתניה לבאר שבע. גם בקווי חדרה ניתן לראות זאת כמו קווי 7XX מחדרה לנתניה וכן הלאה... בנוסף הספרה האמצעית מסמלת את המרחק בעצם. אם ניקח את סדרת קווי 300. נוכל לראות שאשקלון הקרוב ביותר קיבלה את ה300/301, אשדוד קיבלה את ה31X, שדרות ונתיבות את 35X קווים לבאר שבע קיבלו את הספרה 36X ו37X קווים דרומיים יותר קיבלו את 38X (כמו קו 389 מת"א לערד ו388 מב"ש לערד) ו39X הינם קווי אילת. הספרה האחרונה של כל מספר מסמלת את מהירות הקו: XX0 וXX5 הם קווים ישירים או מהירים. XX1 הינו קו מאסף וXX2 נוסע במסלול המאסף עם מעט יותר תחנות. XX9 לרוב יהיה קו אקספרס. במרוצת השנים נוספו קווים נוספים ולאט לאט נזנחו החוקיות האלו, אך עם שמירה על הקידומת ובמקרים רבים גם על הספרה האמצעית. בחברת דן במשך שנים רבות הקווים החד ספרתיים היו קווים עירוניים בת"א (1-2-3 הוארכו לחולון במרוצת השנים). גם סדרת הקווים 1X הייתה קווים עירוניים בת"א. סדרת קווים 2X הגיעה לצפון תל אביב ולצפון החדש. סדרת 3X הינה לרמת גן. סדרת 4X היא לקווי בת ים, 5X לפתח תקווה, 6X - לא זוכר מה היה במקור. 7X היית בשימוש אגד לקווי חולון בעיקר, 8X לקווי בת ים בעיקר (אם אני לא טועה) ו9X לחולון וראשל"צ. בכלליות סדרות 7X - 8X - 9X שימשו את איזור חולון-בת ים-ראשל"צ. עם כניסת החברות החדשות, נהרס כמעט לחלוטין כל תהליך המספור. אם בעבר היה קו 43א אז הוא הפך ל143. כמו כן קווים שבוטלו עם השנים השאירו חורים ברשימת הקווים (קו 45 למשל בדן), שלאחר מכן מולאו ביצירת קווים אחרים שלא קשורים לאיזור של הקו הקודם. כניסת החברות החדשות גרמה לכך שיהיו קווים עם מספר זהה באותו איזור וכאלו שיעברו באותם הרחובות אפילו או יצאו מאותם מקומות. לגבי שאלתך לגבי מספור הקווים שלא התחיל בספרה 1, נראה לי שמדובר בלא הרבה ערים. בערים קטנות או עיירות יש לרוב רק קו אחד ומספרו כמה מפתיע הוא 1
קוי תל אביב פ"ת קיבלו את המספור 49,50,51,66,82. קווי פנים בפ"ת היו מסדרת 7X. עם הרפורמה וכניסת חברת קווים שונה כל היגיון המספרים והם מתחילים ב-22 עד 25 ואז קופצים ל-35,44,53 ושוב קפיצה ל-81-89 ושוב קפיצה ל-97-99.