"סוג של" בלשנות פוליטית בטקס השואה

"סוג של" בלשנות פוליטית בטקס השואה

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "ב-27 בינואר 1945, נפתחו שערי הגיהינום. אושוויץ, המפעל הגדול ביותר בתולדות האנושות להשמדת אדם - שוחרר. הזוועה שהתגלתה לעיני חיילי הצבא האדום שנכנסו למחנה הייתה בלתי נתפסת".

דברים דומים אמר גם סגן נשיא ארה"ב פנס. הוא רק החליף את המילים "חיילי הצבא האדום" במילה "חיילים". יצא לו בערך משהו כזה: "הזוועה שהתגלתה לעיני חיילים שנכנסו למחנה הייתה בלתי נתפסת". מבלי לפרט, מי היו אותם חיילים מסתוריים. בכל נאומו הוא לא הזכיר אף פעם את הצבא האדום. לא את חלקו בהבסת הנאצים, לא את העובדה שהוא היה זה ששחרר את אושוויץ ב-27 בינואר 1945.

מעניין, שאינני מצליח למצוא בגוגל בעברית את התבטאותו המדויקת של פנס בנוגע לחיילים המסתוריים. נראה לי שבכל הכתבות על הטקס, הכותבים מתחמקים מציטוט כזה.
גם גוגל לא שש למצוא לי את הציטוט המדויק של דברי סגן הנשיא האמריקאי: http://היום בו נפתחו שערי מחנה אושוויץ בינואר 1945
הצלחתי למצוא רק: את זה "הוא תיאר את היום בו נפתחו שערי מחנה אושוויץ בינואר 1945", בלי ציטוט.

זה מזכיר לי שידור משחק כדורסל בברה"מ לשעבר, בו השדרנית כלל לא הזכירה נגד מי משחקת נבחרת ברה"מ!
כיום כפי שאנו רואים, התהפכו היוצרות. כיום זו השיטה המקובלת במערב.
 
חידוש לשוני של YNET

"התכנית הישראלית-פלסטינית" - כך קורא YNET לתכנית טראמפ, שההנהגה הישראלית הנוכחית מקבלת בהתלהבות, ואילו "השותף" השני, ההנהגה הפלסטינית, דוחה בתוקף

"הקרמלין: "מנתחים את התוכנית, נמשיך לעשות מאמצים עבור שלום במזה"ת"
פורסם: 29.01.20 , 15:22
דובר הקרמלין דימטרי פסקוב התייחס לתוכנית טראמפ ואמר כי "
הקרמלין ממשיך לנתח את התוכנית הישראלית-פלסטינית". עוד אמר לסוכנות הידיעות הרוסית TASS כי "מחר תתקיים פגישה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו, ואז יהיה לנו יותר מידע ממה שאנו יודעים כעת". הוא הוסיף: "רוסיה תמשיך לעשות את כל המאמצים עבור השלום במזרח התיכון"."
([URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5668607,00.html[/URL])

בנוסף לחידוש הלשוני, גם מדובר בשקר גס. YNET משקרת במצח נחושה בכך שהיא מייחסת את החידוש הלשוני הנ"ל לדובר הקרמלין ולסוכנות הידיעות הרוסית, בכך שהיא מציגה את המילים בגרשיים, כציטוט ישיר של דברי הדובר כביכול.
לאמיתו של דבר, דובר הקרמלין התבטא כלהלן (בתשובה לשאלה על יחסה של רוסיה לתכנית טראמפ): "אנו ממשיכים לנתח מידע זה וללמוד את התכנית שהכין ממשל הבית הלבן. מחר צפויה פגישה עם נתניהו בה נתעדכן יותר, ממקור ראשון.
בינתיים אפשר רק לציין, שהתכנית זכתה לתמיכה מלאה מצד ישראל, וכן זכתה לתמיכה מצד כמה מדינות נוספות, אבל נדחתה באופן נחרץ ע"י הצד הישיר השני של "העסקה" - הפלסטינים. אנו ממשיכים לנתח את המצב.."
Мы продолжаем анализировать эту информацию и изучать план, который был подготовлен в администрации Белого дома. Завтра также будет встреча с [премьер-министром Израиля Биньямином] Нетаньяху и поступит еще информация, что называется, из первых рук".
пока можно ишь констатировать, что план получил полную поддержку Израиля, был поддержан рядом других государств, но встретил категорическое неприятие со стороны непосредственного участника так называемой сделки, речь идет о палестинцах.
 
מה זה בעברית "עסקה"?

עד היום חשבתי, שזה משהו שמסכימים עליו שני צדדים לפחות. מתברר, ש"עסקה" זה משהו שמכתיב הפריץ. הוא החליט לקחת משהו ממישהו ולתת למישהו אחר, ועכשיו קוראים לזה "עסקה":
דובר הקרמלין: עסקת המאה סותרת כמה החלטות של האו"ם
13:15סוכנויות הידיעות
דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר היום (ראשון) כי עסקת המאה סותרת כמה החלטות של האו"ם. העסקה, שפורסמה בשבוע שעבר על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כוללת הכרה בריבונות הישראלית על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. בתמורה, ישראל תקפיא את הבנייה למשך ארבע שנים, שבמהלכן יתקיים משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית עתידית, תחת מגבלות, שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים.

סוף ציטוט.
בנוסף, וואלה פשוט משקר, כאשר הוא כביכול "מצטט" את הקרמלין כמשתמש בביטוי המגוחך "עסקת המאה".
אגב, אין זו פעם ראשונה שאימפריית הרשע מכנה את פשעיה במילה "עסקה". הנשיא הקודם אובמה אמר בראיון שארה"ב "תווכה בעסקה להחלפת השלטון באוקראינה". וזאת, מבלי לציין בין מי למי היא "תווכה"
 
מה זה טרור?

וואלה:
דיווח בסוריה: מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית עלה ל-23
16:57גיא אלסטר
15 פעילים פרו איראנים, בהם שלושה אזרחי איראן, ושמונה חיילים מצבא סוריה נהרגו בתקיפה הישראלית באזור דמשק - כך מסר היום (חמישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. מוקדם יותר נמסר כי לפחות 12 פעילים פרו-איראנים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק.
- - -
סוף ציטוט.
הערה: "הארגון הסורי לזכויות אדם" הוא ארגון שמשרדו נמצא בלונדון, וממומן בידי בריטניה וארה"ב. הם רחוקים מלהיות פרו-רוסים, פרו-אירנים או פרו-אסד.
 
למעלה