סוכר לבן

מני אה

New member
סוכר לבן

היי, סוכר לבן נחשב לממש רע. אבל מה שאני לא מבין זה למה, אם ממילא כל הסוכרים, כמו תפוח אדמה שהעמילן מתפרק לאותו סוכר, פירות פרוקטוז, חלב לקטוז, כולם כולם מתפרקים לאותו סוכר פשוט ממילא.
זה שאולי מה שיש בו סוכר לבן, בדר"כ לא מכיל עוד רכיבים כי הוא נמצא בעוגיות ולא במשהו עם סיבים תזונתיים וחלבונים וכו' זה משהו אחר.
למה לשים סוכר לבן בקפה/תה וכו' יהיה בעייתי?
תודה
 

אלישבע777

Well-known member
גם סוכר חום, הוא סוכר לבן עם חומרי צבע טבעיים מקנה הסוכר

הסוכר החום, שאנשים חושבים שהוא בריא, הוא ממש אותו דבר. על פי רוב הוא סוכר לבן, שהוסיפו לו מולסה, שהוא חומר חום כהה הצובע המופק מתהליך זיקוק הסוכר. אם כי הטעם קצת שונה בין סוגי הסוכר.
עקרונית - אפשר לחיות היטב, גם ללא פחמימות!! השומן והחלבון יכולים לספק את על האנרגיה הנחוצה לגוף, בדיוק כמו אצל טורפים. הסוכר נוצר בגוף, משומן או מחלבון, כשאין במזון פחמימות, או בצום.
עמילן, הוא בהחלט פחמימה והוא מתפרק לאותו חד סוכר שהגוף צריך. העניין הוא בקצב. פחמימות מורכבות, מתפרקים לאט ואינם מעלים את רמת הגלוקוז בדם בבת אחת. רמת גלוקוז בדם גבוהה אינה רצויה, ולכן הגלוקוז הופך די מהר לשומן, ( טרי גליצרידים) שאינן מסיסות במים וכך הן מובלות לאגירה ברקמת שומן.
אז מדוע העמילן והסוכר הוא חלק בלתי נפרד ממזוננו?
כי עמילן או סוכר או שניהם, נמצאים בכמויות נכבדות במזון צמחי. ומזון צמחי, חשוב לא פחות מאשר מזון מן החי. יש בו סיבים תזונתיים והוא משביע ועל פי רוב, דל שומן וגם... זול וטעים. הבעיה היא לא המזון הצמחי כמו הממתקים והמאפים. הללו מכילים המון עמילן, סוכר ושומן! הם הגרועים ביותר, אלא מה - הטעמים ביותר...
לסוכר ולעמילן, יש אפקט המשרה אושר! שובע, מלאות ושביעות רצון. על כן כל כך הרבה אנשים אוהבים מזון מתוק עתיר עמילן וסוכר - מאפים מתוקים וכל מיני חטיפים. הבעיה, שתחושת האושר והשובע ממאכלים עתירי פחמימות ושומן, קצר זמן וממכר למדי. על כן, אנשים נוטים לחזור ולאכול עוד ועוד, מאכלים מנחמים אלה. והתוצאה - השמנה וסוכרת מסוג 2.
הכלל הראשון לשמירה על הבריאות - לצמצם את הפחמימות המתוקות למינימום ההכרחי ואם אפשר ללא סוכר מתוק מכל סוג כולל דבש, וכמה שפחות פירות מתוקים ( ויטמינים זהים נמצאים גם בירקות) - זה עדיף. וכלל נוסף - לצמצם ככל האפשר את המזונות המכילים עמילן. אלא שכאן זה הרבה יותר קשה, כי המזונות המכילים עמילן הם משביעים ביותר - חיטה וכל מוצרי קמח חיטה (איטריות, לחם מכל סוג), תפוחי אדמה, אורז, תירס ( קמח תירס) בננות. אז מה נשאר??... בשר ביצים , מוצרי חלב - גם הם יכולים להיות בעייתיים, כי יש בהם הרבה שומן רווי, ומקורם בבעלי חיים שחייהם היו קצרים ומרים עד השחיטה האכזרית.

לכן צריך רק שיקול דעת ואיזון. כפית סוכר בקפה, אינו הבעיה, אלא מספר הכפיות הכללי ביום מעוד מיני מזונות ולא רק בקפה. היום - יש חובת סימון על המוצר - כמה כפיות סוכר הוא מכיל. הסוכר והעמילן ממכרים, ולכן צריך להתרגל כבר מילדות, לצמצם את כמות הממתקים והחטיפים. למרבה המזל, יש תחליפי סוכר טובים לשים בקפה ואפשר גם להתרגל בלי זה בכלל.
 

מני אה

New member
תודה

ממה שכתבת אני רוצה להתרכז ב:עמילן, הוא בהחלט פחמימה והוא מתפרק לאותו חד סוכר שהגוף צריך. העניין הוא בקצב. פחמימות מורכבות, מתפרקים לאט ואינם מעלים את רמת הגלוקוז בדם בבת אחת. רמת גלוקוז בדם גבוהה אינה רצויה, ולכן הגלוקוז הופך די מהר לשומן, ( טרי גליצרידים) שאינן מסיסות במים וכך הן מובלות לאגירה ברקמת שומן." למה זה בעייתי? את אומרת שזה יהפוך מהר יותר לשומן אבל גם תפוח אדמה, חלב וכו' יהפכו עוד במערכת העיכול לסוכר פשוט ורק אחר כך יתרכבו למשהו אחר (בכבד?) אז למה סוכר לבן שונה מפסטה? וגם אם המהירות הייתה שונה, למה שזה ישפיע על הבריאות, שניהם יהפכו לשומן (ושומן זה לא רע לגוף ממילא, רק מסוים ובעודף)
 

אלישבע777

Well-known member
עוד תשובות. העתקתי את הקטע כדי שאוכל להתייחס אליו

ממה שכתבת אני רוצה להתרכז ב:עמילן, הוא בהחלט פחמימה והוא מתפרק לאותו חד סוכר שהגוף צריך. העניין הוא בקצב. פחמימות מורכבות, מתפרקים לאט ואינם מעלים את רמת הגלוקוז בדם בבת אחת. רמת גלוקוז בדם גבוהה אינה רצויה, ולכן הגלוקוז הופך די מהר לשומן, ( טרי גליצרידים) שאינן מסיסות במים וכך הן מובלות לאגירה ברקמת שומן." למה זה בעייתי? את אומרת שזה יהפוך מהר יותר לשומן אבל גם תפוח אדמה, חלב וכו' יהפכו עוד במערכת העיכול לסוכר פשוט ורק אחר כך יתרכבו למשהו אחר (בכבד?) אז למה סוכר לבן שונה מפסטה? וגם אם המהירות הייתה שונה, למה שזה ישפיע על הבריאות, שניהם יהפכו לשומן (ושומן זה לא רע לגוף ממילא, רק מסוים ובעודף) עמילן מתפוח אדמה ועמילן מפסטה, צריכים להתפרק וזה לוקח זמן. לכן עליית קצב הסוכר בדם יותר אטית מחד סוכר או דו סו סוכר. רמת הסוכר בדם, צריכה להשמר קבועה פחות או יותר. לכן חלק מן הסוכר הופך די מהר לחומצות שומניות שהם אולי גורמים להשמנה, אבל הנזק המיידי שלהם פחות. עלית סוכר בדם במהירות מזיקה. היא גורמת לצמיגות הדם, מזיקה לכלי הדם , מעלה את הלחץ האוטסמוטי, עד שהיא יורדת בעקבות פעילות האינסולין. לכן עמילן כמקור סוכר, עדיף על סוכר לבן או על סוכר חום או על דבש. עקונית , אין הסבל רב בין פסטה לדבש... הכל יהפך לשומן או לרב סוכר גליקוגן הנאגר בכבד ובשרירים לפעילות שוטפת ומיידית. בגבולות הסביר - הכל בסדר, אבל בפיתויי המזון שיש לנו , קל מאד לאכול יותר ממה שצריך ומה שאנו רוצים. הכי טוב הוא להמנע מפחמימות עד כמה שאפשר, אבל, זה מנוגד לאורח החיים שלנו. יחידי סגולה יכולים לוותר על כל סוג של מאפה, פירות עתירים סוכר, ומוצרים עמילניים כגון תפוחי אדמה. לאכול סלט ירוקות, מאכלי חלב, קטניות, ביצים ובשר ,בעיקר - זה לא מעשי ויש הטוענים שגם דיאטה זו , עתירת חלבון מעמיסה על הכליות ( יש חומרים שמסולקים על ידי השתן החוצה, אחרי הפרוק) ויוצרת כמיהה למתוק שקשה להתגבר עליה. הסוכר כנאה מנחם זמנית ואף ממכר. גם עמילן נותן תחושה של שובע לזמן קצר וגם לו אפקט מנחם. גם העמילן ממכר. קוראים לה תמכרות לגלוטן אבל ההתמכרות היא בעקר לעמילןן.הגלוטן חלבון ואיני בטוחה שהוא ממכר.
 
למעלה