סוף כל סוף פתחו פורום תסריטאות!

sprung monkey

New member
סוף כל סוף פתחו פורום תסריטאות!

אני כותב למגירה די הרבה (אמנם בזמן האחרון כמעט ולא יוצא לי), ואני כל הזמן קופץ מכתיבת תסריט אחד לתסריט שני - זה לא כל כך טוב, אני יודע, אבל אני מאבד פוקוס. הבעיה הכי גדולה שלי עם כותבים בארץ, זה שאין להם מושג איך לכתוב בפורמט הנכון. אני לא יודע אם אתם מכירים את האתר Tasrit.com, אבל יצא לי לעבור שם על כמעט כל המאגר של התסריטים (אלה תסריטים של חובבנים שהעלו את התסריט שלהם לאתר), ופשוט אף אחד מהם לא היה בפורמט המתאים. וזה פשוט גורם לך לנטוש את קריאת התסריט אחרי שתי שורות. האם יש מישהו כאן שכתב תסריט בפורמט הנכון? אשמח לראות את התסריט, כי אני כבר מחפש המון זמן תסריטים בעברית בפורמט מתאים. דבר שני שרציתי להגיד, שהטעם של הישראלים בטלוויזיה פשוט איום ונורא! כשסדרות כמו "שמש", "אסתי המכוערת", כל הטלנובלות מ"לגעת באושר" עד ל-"מיכאלה" ו-"השיר שלנו" זוכות להצלחה היסטרית, שפשוט כל משפט שם הוא שלשול טלויזיוני שמבזה את האינטיליגנציה של מי שצופה, זה מצב עגום מאד. לאחרונה יצא לי לראות את הסדרה "טירונות", עוד סדרה מהוללת, ופשוט חשבתי לעצמי כמה הסדרה הזו מוערכת יתר על המידה, שכל דמות שם היא סטריאוטיפ, ושלדעתי הייתי יכול לכתוב משהו הרבה יותר מעניין. אשמח לדעת מה אתם חושבים.
 

Sakura Chan

New member
ארמ..

ג'אנר הטלנובלה בכוונה מכיל דמויות סטראוטיפיות. טלנובלה נועדה לאנשים פשוטים.. שחוזרים מעבודה ואין להם כוח לאיכות ולהתעמק בדמויות מסובכות, מה שבא להם ליראות זה דמויות סטראוטיפיות שגם אם הם יפסידו כמה פרקים הם לא יפספסו שום דבר כי הדמויות תמיד יתנהגו באותו אופן. דווקא מיכאלה הייתה איכותית יותר לדעתי בגלל הדמות העגולה והכפולה של מיכאלה.
 

bobby6killer

New member
../images/Emo45.gif

וכמה סרטים עם תסריט כלכך פשוט ומטומטם הישראלים אוהבים? ויתר על כך,כמה קומדיות חסרות עלילה יצאו בזמן האחרון? המון,וכולם הצליחו בטירוף...אנשים איבדו את הדבר החשוב ביותר בקומדיות לדעתי: צריך עלילה טובה!!!
 

sprung monkey

New member
שאני לא אתחיל לדבר על "סרטי בורקס"

פשוט הסרטים הכי גרועים בעולם. צריך לקרוא להם "סרטי עובש". ולזו שהגיבה לי על הדמויות הסטריאוטיפיות: זה מובן מאליו שדמויות בטלנובלות הן סטריאוטיפיות, לא הייתי בכלל צריך לציין את זה. התכוונתי שהדמויות ב"טירונות" הן סטריאוטיפיות. בכלל, בתור מי שהיה בטירונות קרבית, אני יכול להגיד לכם שהסדרה ממש לא אמינה. ודבר אחרון - להגיד "מיכאלה" ו"איכותית" באותו משפט זה פרדוקס אחד גדול. איכס.
 

bobby6killer

New member
בטח ש"טירונות" לא אמינה

רוצה אמינות? תראה אחים לנשק... דר"א אחים לנשק-אחד הדברים הכי יפים שם זה שכל פרק מבוים ע"י בימאי אחר,ממש כיף לראות כל פרק דרך העיניים של במאי אחר... כמובן שיש איזה 2 במאים מביימים כל אחד 2 פרקים...
 
הקולנוע בישראל ירוד באופן מחריד

אך לאחרונה יש כמה ניצני תקווה. הסרטים המעולים כנפיים שבורות וחתונה מאוחרת שלדעתי הם פניני הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות מורות על שינוי מהותי שמתחיל להתגבש. בנוגע לטלויזיה בארץ. ביזיון. זהו. אם משווים לענקית הטלויזיה העולמית והאמריקאית למדיי אפשר לקלוט בזווית העין סדרות מופת כמו עוז, עמוק באדמה ועוד כה רבות וטובות. לא צריך לחתור גבוה מידי אך הארץ שלנו מחביאה בקרביה חומר תסריטי אדיר. צריך רק לנצל. בקשר לקומדיות, בסוף השבוע הקודם ראיתי קומדיה של סטודנט לקולנוע (כחלק מכנס fisheye שהיה מעולה) והיא היתה נהדרת! שמה הוא : חוק הדתיים השלובים ומספרת בקצרה על דייט שהשתבש וכתוצאה מכך (ומכמה ערסים עצבניים) הופכת לסרט זורם ומצחיק. כמובן שאפשר היה להוסיף ולשנות. הבעיות העיקריות שלה היו המוזיקה והעריכה הנוראות. אך כל השאר היה נפלא! הקומדיה נעה ללא הפסקה ושיעשעה לאורך כל הדרך. כמו שקומדיית טעויות צריכה לעשות. היא גם סגרה מעגל באופן נהדר:) ובקשר לתסריט בפורמט הנכון, חפש ורכוש ספר של קובי ניב (לא שאני חסיד כה נלהב שלו פשוט ככל שידוע לי אין עוד ספרים בסגנון בשוק הא"י). הוא מתאר באופן טוב למדיי את הפורמט הנכון ונותן דוגמאות.
 

bobby6killer

New member
פרדוקס?

"סרט זורם" ו"עריכה נוראה". סוג של פרדוקס או שאני טועה?
 
העריכה היתה נוראה רק במעברים

מסויימים מאוד בין סצינות בעיקר בקטעים של קינטיקה של מרדפים. העורך כנראה רצה להראות יכולותיו העילייים בהחדרת קטעי מעבר יצירתיים וחסרי טעים לחלוטין. פרט לפגמים מעטים אלו העריכה של יתר הסצינות זורמת וטובה ביותר.
 

bobby6killer

New member
../images/Emo45.gif

פשוט גרמת לזה להישמע כיאילו כל העריכה היא ככה...
 

ganooov

New member
סדרות הטיוי הפופולריות בישראל,

הן בדיוק אותו זבל כמו הסדרות הפופולריות בחו"ל. סדרות העל, סטייל אוז ואחים לנשק, פשוט קשה יותר להפיק בתקציבים הישראליים, אבל יש כמה דוגמאות לא רעות לכך גם בישראל. חוק הדתיים השלובים סרט סטודנטים מבריק, שהיה יכול להיות קצת יותר טוב. הרמה בו היא רמה מעל לרוב סרטי הסטודנטים. הבמאי שם עוד יצליח בישראל.
 
בהחלט סרט ענק../images/Emo45.gif ולבימאי לבטח יש

עתיד מזהיר בתחום. באיזו מסגרת ראית את הסרט? איזה דוגמאות לסדרות טלויזיה איכותיות ברמה של חו"ל יש / או היו בארץ?
 

shellydeez

New member
עגום אבל אני לא חושבת

שהיו או יש סדרות כאלה. אבל בגלל שהפורום בקולנוע עסקינן אני חייבת להגיד שהסרט :"כנפיים שבורות" לדעתי הוא ברמה של חו"ל ואף יותר! נשבתי בקסמי הסרט
 

pink cigarette

New member
התסריטים שלי הם בפורמט נכון,

אבל אני מניחה שתבין אותי אם אני חוששת להעביר אותם לכל אדם באינטרנט..
 
למעלה