ניוטראל
Active member
כתבה באתר כל העיר ירושלים:
ובא לציון גואלכתבה באתר כל העיר ירושלים:
לפי התכנון, בתוך כשנתיים, עד קיץ 2023, חברת אגד תחדול מלהעניק שירותי ההסעה במרכז העיר ובחלק מהשכונות בירושלים, כאשר חברת ההיסעים סופרבוס תכנס במקומה ותפעיל שירותי הסעה, בעיקר באזור דרום העירלהבנתי הכוונה לאחד המכרזים של עיבוי הרשת. כלומר אגד תמשיך להפעיל את מרבית הקווים הקיימים, בעוד שסופרבוס תפעיל קווים חדשים וכן *חלק קטן* מהקווים של אגד.
בעיני לא נתפס. לא מאמין שחברה כלשהיא תצליח להחליף את אגד בפרק זמן כל כך קצר, על אף כל הבעיות של אגד. זה צריך להיות הרבה הרבה יותר הדרגתי. שיוכיחו את עצמם קודם עם 2 או 3 קווים למשך תקופה. אחר כך יקבלו עוד 5, וכן הלאה.תנחומיי לתושבי ירושלים. עוד יתגעגעו לאגד.
אז כפי המובא.בעיני לא נתפס. לא מאמין שחברה כלשהיא תצליח להחליף את אגד בפרק זמן כל כך קצר, על אף כל הבעיות של אגד. זה צריך להיות הרבה הרבה יותר הדרגתי. שיוכיחו את עצמם קודם עם 2 או 3 קווים למשך תקופה. אחר כך יקבלו עוד 5, וכן הלאה.
וממילא לא הייתי לגמרי מוציא את אגד אלא משאיר את שתיהן, כדי לא לשים את כל הביצים בסל אחד.
מכרזים לא באמת עובדים ככה.בעיני לא נתפס. לא מאמין שחברה כלשהיא תצליח להחליף את אגד בפרק זמן כל כך קצר, על אף כל הבעיות של אגד. זה צריך להיות הרבה הרבה יותר הדרגתי. שיוכיחו את עצמם קודם עם 2 או 3 קווים למשך תקופה. אחר כך יקבלו עוד 5, וכן הלאה.
וממילא לא הייתי לגמרי מוציא את אגד אלא משאיר את שתיהן, כדי לא לשים את כל הביצים בסל אחד.
בעוד מספר חודשים אם לא תהיה דחייה, קווי סופרבוס בבית שמש אמורים לעבור לנתיב אקספרס שזכתה במכרז להפעלת קווי בית שמש לצד תנופה שזכתה במכרז להפעלת קווי פרוזדור ירושלים (שגם הם יוצאים מסופרבוס)מצער לשמוע שאגד ירושלים מוחלפת ע"י זכיינית.
מה שטוב בתוכנית החדשה היא שורת קווי ה 5xx הירושלמיים בבגין ואם היו נותנים אותם לזכיינית לצד אגד דווקא הייתי בעד. רשת מהירה נפרדת על בסיס בגין, ידין וברעם ואולי גם רשת על בסיס הזז היו נותנות ערך נוסף של חיבורים פרבריים בלי מעבר במרכז העיר שראויים למיתוג נפרד.
מה שקצת מדאיג הוא שמדובר בזכיינית של בית שמש אז יתכן שתהיה חוסר התאמה מסויימת לציבור הכללי בעיר. אם יש מכרז נפרד לשכונות צפון מרכז העיר אולי היה עדיף שאותה החברה של בית שמש היתה זוכה במכרז לאוכלוסייה דומה.
אם סדר הגודל של הפעלה עירונית בירושלים מחייב זכיינית ליצור חברת בת אז אולי כדאי לחברת הבת להעלות מהאוב את שמה של "המקשר".
באיזה שלב אגד תוכל להתמודד על מכרזים כמו כל מפעילה אחרת ? אגד ללא ירושלים זו למעשה חברת ברירת מחדל לקווים ארציים ארוכים שאף מפעילה אזורית לא רוצה להפעיל.
הכללים לתחרות הם שאסור שאף מפעיל יחזיק יותר מרבע מהענף אצלו (ויש גם עוד כללים אזוריים, וכללים הסכמיים).מצער לשמוע שאגד ירושלים מוחלפת ע"י זכיינית.
מה שטוב בתוכנית החדשה היא שורת קווי ה 5xx הירושלמיים בבגין ואם היו נותנים אותם לזכיינית לצד אגד דווקא הייתי בעד. רשת מהירה נפרדת על בסיס בגין, ידין וברעם ואולי גם רשת על בסיס הזז היו נותנות ערך נוסף של חיבורים פרבריים בלי מעבר במרכז העיר שראויים למיתוג נפרד.
מה שקצת מדאיג הוא שמדובר בזכיינית של בית שמש אז יתכן שתהיה חוסר התאמה מסויימת לציבור הכללי בעיר. אם יש מכרז נפרד לשכונות צפון מרכז העיר אולי היה עדיף שאותה החברה של בית שמש היתה זוכה במכרז לאוכלוסייה דומה.
אם סדר הגודל של הפעלה עירונית בירושלים מחייב זכיינית ליצור חברת בת אז אולי כדאי לחברת הבת להעלות מהאוב את שמה של "המקשר".
באיזה שלב אגד תוכל להתמודד על מכרזים כמו כל מפעילה אחרת ? אגד ללא ירושלים זו למעשה חברת ברירת מחדל לקווים ארציים ארוכים שאף מפעילה אזורית לא רוצה להפעיל.
כתושב גילה לשעבר בעידן שהיו לשכונה 3 קווים בלבד האינטרס של השכונה בחיבורים פרבריים מהירים למוקדים ברחבי העיר ברור לי. נסיעה בתח"צ להדסה עין כרם למשל היתה סיפור שלם. חומת שמואל וארמון הנציב נמצאות במיקום דומה על אותה הטבעת העירונית והאינטרס שלהן דומה כשהן נשענות על מגרש אגד בתלפיות אז הגיוני שהמוקד התחבורתי הזה יהיה מרכז של מפעילה והשכונות יקבלו קווים לא רק לפי החיבור למרכז העיר אלא לפי צרכים מקומיים.אני חוזר וכותב. סופרבוס לא מחליפה את אגד בכל רשת הקווים, אלא רק בחלק ממנה.
ליתר דיוק, שליש מקווי אגד יעברו לסופרבוס. עוד שליש יעברו למפעיל נוסף במסגרת מכרז אחר, ואגד תישאר עם חלק מהקווים העירוניים.
בעצם, ירושלים מפוצלת לשלושה אשכולות עירוניים. לא בטוח כמה זה חכם, בכלל ובאופן שבו זה נעשה.
אני מסכים שיש סיכון רציני בהכנסת מפעילים חדשים, תמיד ובוודאי כשמדובר בעיר מורכבת כמו ירושלים, אבל זה לא שאגד מפסיקה להפעיל קווים עירוניים בירושלים. להפך, להערכתי אגד תוכל לפתוח קווים חדשים בעיר כך שכל מפעיל יחזיק בערך שליש.
כתבה בכלכליסט
אם זה שליש לכל מפעילה אז אני בעד. ייתן מוטיבציה לכל מפעילה לעשות את החלק שלה טוב. ושליש מירושלים זה הרבה קווים כך שטוב שלא יותר משליש.כתושב גילה לשעבר בעידן שהיו לשכונה 3 קווים בלבד האינטרס של השכונה בחיבורים פרבריים מהירים למוקדים ברחבי העיר ברור לי. נסיעה בתח"צ להדסה עין כרם למשל היתה סיפור שלם. חומת שמואל וארמון הנציב נמצאות במיקום דומה על אותה הטבעת העירונית והאינטרס שלהן דומה כשהן נשענות על מגרש אגד בתלפיות אז הגיוני שהמוקד התחבורתי הזה יהיה מרכז של מפעילה והשכונות יקבלו קווים לא רק לפי החיבור למרכז העיר אלא לפי צרכים מקומיים.
אם זה שליש לכל מפעילה אז אני בעד. ייתן מוטיבציה לכל מפעילה לעשות את החלק שלה טוב. ושליש מירושלים זה הרבה קווים כך שטוב שלא יותר משליש.
אני שואל אחרת!ההשתלטות של סופרבוס לאחרונה מאוד מדאיגה, קודם המטרונית ועכשיו ירושלים.. כתושב עפולה שסופרבוס פועלת בה מ2015 אני מאוד לא מרוצה ממנה, הרכש של החברה כל כך זול וגרוע שזה משהו מזעזע.. האוטובוסים שהיא מפעילה בעפולה של גולדן דרגון נוראיים - חלקם רועשים מאוד, חלק כבר עם מנוע שעושה רעש של צפצפה, חלקם רועדים וחלק עם דלתות שלא נסגרות כמו שצריך ויש לציין שסופרבוס נכנסה לעפולה עם אוטובוסים חדשים מהניילון
ונכון למה שראיתי אין וולו יותר בעפולה - סופרבוס הוציאה אותו משימוש לחלוטין אז היא החליפה את כל הצי בגולדן דרגונים מתפרקים
אגב, כעת קו 15 מופעל ברובו באוטובוסים חשמלייםאני שואל אחרת!
יש אזכור במכרז הירושלמי, להפעלת אוטובוסים חשמליים!?!
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.