סורי שאני לא מנצלש"ת...

סורי שאני לא מנצלש"ת...../images/Emo109.gif../images/Emo53.gif

ממש סליחה על ההודעה החדשה, אבל אני חייבת עזרה! אני עולה לכיתה ט', והמורה שלי לערבית בכיתה ח' לימדה... איך לומר? לא טוב...! ועכשיו אני עולה לתיכון, ונתנו לי רשימה של מילים ונושאים דיקדוקיים שאני צריכה לדעת לפני התיכון... והמורה הקודמת שילי לא לימדה את הכל! אז קודם כל, אני רוצה להגיד תודה על המאמר של הזמנים- סופסוף אני יודעת עתיד וציווי! חחח מזל שפתחתם את הפורום! בכל מקרה, באחד הנושאים שנתנו לי ללמוד היה כתוב "ששת השמות+תנועות העזר" עכשיו, למדתי על תנועות העזר (לא כ"כ טוב, אבל מילא
), אבל לא הבנתי מה זה "ששת השמות".... מישו יכול להסביר לי? בבקשה? תודה רבה! אהה ואני חדשה כאן... חחח קוראים לי מאי, בת 14 מר"ג.
 
ששת השמות:

ששת השמות הם שמות שבהם הإ התחילית אינה שואשית ונספה כדי לאפר הגייה (מילה לא יכולה להתחיל בשווא). מתוך משפט הإ מתווצל, כלומר אינה נשמעת. ששת השמות הם: إسْم-שם إبْن-בן إبْنَة-בת إمرَأة-אשה إثْنَان-שניים إثْنَتَانِ-שתיים מקווה שזה יעזור.
 
תודה! אבל...../images/Emo109.gif

לא הבנתי מזה "שואשית" ו"לאפר הגייה"? ואתה מתכוון לזה שהאליף "נופלת" כשאני שמה אל הידיעה או משו כזה? סורי, אני גרועה...
 
*שורשית, ולא, היא לא נופלת,

אלא פשוט מתווצלת (כמו האליף באל הידיעה באמצע משפט) ואינה נשמעת. אני בת, אגב.
 
אוקיי... ../images/Emo109.gif

סורי שכתבתי "אתה"... חחח אממ אז אני חושבת שהבנתי... אבל יהיה לך קשה לתת לי דוגמא שתעזור לי! בבקשה! אהה ולבונוס (סורי שאני לא משרשרת כראוי ושמה את הכל בתגובה אחת...), יש לי בבית את הספר הכתום-צהוב של "אלערבייה", ושם גם כתוב את שלושת השמות האלה!
 

B o N u s

New member
למדתי את זה השנה P-:

אבל רק את השלושה הראשונים [כולל אישה ולא כולל בת]
 
למעלה