סטודנטים לחינוך לא צריכים לשלם שכר לימוד

סטודנטים לחינוך לא צריכים לשלם שכר לימוד../images/Emo70.gif

המכללות לחינוך נמצאות בתחתית סולם הדרגות של המוסדות האקדמיים בארץ; אוניברסיטאות מכללות ציבוריות מכללות לחינוך (המכללות הפרטיות לא נכנסות לפה בכלל)
המדינה לא מעריכה אותנו הן כספית והן ערכית. סטודנט לחינוך החל מלימודיו עד לעבודה שלו מוציא הרבה כסף (ואני עדה לכמויות הכסף שאני מוציאה לעבודה המעשית). המשכורות מגוכחות לעומת כמות ההשקעה של המחנכים (ובמחנכים אני מתכוונת למורות/ים וגננות/ים) גם בזמן יום הלימודים וגם לאחר מכן.
חינוך, בין אם נרצה ובין אם לא, הוא קצת (הרבה) יותר ממקצוע. הוא ייעוד, שליחות, מטרה, אידיאולוגיה, להט השינוי- תבחרו. אז למה אנחנו צריכים לשלם שכר לימוד
מה דעתכם?
 

song4me

New member
יש בזה משהו..

מבחינה רעיונית מה שאת טוענת בהחלט נכון ואני מסכימה שאכן יש להתחשב בתלמידי החינוך אשר בוחרים במקצוע בידיעה שעתידם (עתידנו..) המקצועי והכלכלי לא יהיה מזהיר כלל, אלא עושים זאת בדיוק מתחושת השליחות שאת מתארת. ראשית, מבחינה מעשית יש הרבה בעייתיות בעניין (כגון תלמידי חינוך שמאוחד יותר יחליטו לעשות הסבה וכלל לא יעסקו במקצוע וכו'). שנית, האם זה לא ייצור בעייתיות מסויימת בדרך שבה יראו אנשים מבחוץ את מקצוע החינוך? כמובן שזה נחשב לאחד המקצועות החשובים ביותר, אך האם אין כאן זלזול בו מעצם הפיכתו למקצוע שכל בחפץ בו יוכל ללמוד אותו בחינם? האם לומדי החינוך יישארו שווים, ולו רק ברמת התואר שלהם לשאר האקדמאיים? לדעתי מעשה שכזה רק יוריד את רמתו של המקצוע בהשוואה למקצועות אחרים. אני לא בטוחה שמה שרציתי להגיד הובהר כמו שצריך.. אבל הרעיון הוא שהאם מהלך שכזה יוביל אותנו למצב שבו יאמרו אנשים מבחוץ: "תלמידי החינוך האלה... אפילו על התואר שלהם הם לא משלמים...", או כל ביטוי מזלזל אחר.. שלא תביני אותי לא נכון, אני באמת חושבת שיש לתת הטבות לתלמידי חינוך, אבל אני לא חושבת שבנקודה הספציפית הזו נכון לערוך שינוי. אבל יכול להיות שרק הקצנתי מעט את הדברים...
 

תרווד

New member
סטודנטים מעל סכם קבלה לא גבוה במיוחד [600]

במכללות להוראה וחינוך יכולים להתקבל לתוכניות המצויינים של המכללות ולא לשלם שכ"ל.
 
ו..?../images/Emo29.gif

(מעבר לתנאים הכה רבים לתכנית הזו שלפעמים פשוט שווה לוותר על זה)
 

naama 12345

New member
אפ-אפ-אפ!! רגע רגע!

זה אני לא מוכנה! משמיצים לי את המצוינות ואני אשב בשקט?? להיות סטודנט במצוינות זו זכות, לא חובה. ותאמינו לי, זה לא בשמים. אני או-טו-טו בוגרת התכנית בלוינסקי ואני חושבת שצלחתי אותה די יפה. וכמוני עוד רבים. חוצמיזה, מלגות אפשר לקבל לא רק דרך המצוינות. הידעתם, למשל, שאם תלכו ללמוד מקצוע נדרש בחינוך, כמו מתמטיקה או בעיקר אנגלית- תקבלו מלגה של 70% משכר לימוד?? כן כן! אבל באופן עקרוני, אני מסכימה עם אפרת. לא יודעת עד כמה זה מעשי, וצריך גם לחשוב על הצד שהני- אם יורידו את שכר הלימוד לחינוך, יהיו חייבים לעשות משהו עם נתוני הקבלה כדי שהמסלולים לא יוצפו בסטודנטים שרק רוצים לקבל תואר בחינם. היי, אפרת, לשמור לך את נושא "לימודים בחינם" בבלוג שלנו?
 
שאלה טובה ../images/Emo45.gif

אני מקבלת מלגה לא מלאה מטעם העבודה של אבא שלי, יוצא לי לשלם 75% בערך ממה שצריכה ותאמינו לי שעם כל העלות של החומרים מסביב (כי אני לומדת הוראה יצירתית ומשתמשים כל הזמן בחומרי יצירה וכו') וגם ספרים וצילומים שנעשים- כל זה עולה המון כסף, מגיעה ללפחות 200 שקל בחודש הוצאה על הלימודים, ושלא נדבר על הנסיעות שזה בכלל הרבה כסף...
 

SupermanZW

Well-known member
כל הסטודנטים צריכים לשלם או לא לשלם שכר לימוד

אין שום סיבה לפטור סטודנטים למקצוע מסויים משכר לימוד ושהשאר ישלמו, או חינוך חינם לכולם או שכולם משלמים. את שכר המורים צריך להעלות וגם את דרישות הקבלה של המכללות לחינוך, אבל אין שום הצדקה שסטודנטים לחינוך יהיו פטורים משכר לימוד כאשר סטודנטים אחרים יהיו חייבים לשלם.
 
בטח שהם צריכים,

להיפך, יש יותר מדי מורים ופחות מדי משרות. מה שכן צריך, זה לעלות את השכר של המורים. אין סיבה שיורידו את השכר לימוד רק לסטודנטים לחינוך (אלא אם כבר, אז להוריד באופן גורף לכל הסטודנטים).
 
חייבת להגיב

אני סיימתי ללמוד חינוך מיוחד אני כבר מורה במערכת החינוך זו שנתי השניה
סיימתי את הסטאז'. נכון שחינוך זה מעבר מלמקצוע אבל את זה אפשר להגיד גם על עוד הרבה מקצועות - כגון רפואה. נכון שמשכורות לא משהו (בלשון המעטה) רק לידיעה שלא רק המחנכים משקיעים.אני "רק" מורה מקצועית. אני "רק" מורה להוראה מתקנת" אבל משקיעה לא פחות , בלהכין דפי עבודה/משחקים/הערכות לתעודה ועוד.... לי אין "רק" 30 תלמידים כי לי יש כמה כיתות.... לגבי שאלתך- את צריכה לשלם שכר לימוד כמו שכל סטודנט אחר צריך לשלם שכר לימוד. אין הבדל, אין הפליה.
 
../images/Emo18.gifכאן נחמקה הודעה../images/Emo70.gif../images/Emo29.gif

בגלל ניבולי פה. כדאי להימנע מזה להבא
 

harhanegev

New member
עכשיו יש לכותב/ת אתגר :

לכתוב שוב את הביקורת, באופן ענייני וראוי.
 
למעלה