סיבמלטה ותופעות לוואי

סיבמלטה ותופעות לוואי

היי,
אחרי הרבה שנים שלא הייתי על תרופות(3 וחצי שנים) חזרתי לפני כחודש לקחת סימבלטה.
מאז שהתחלתי לקחת את הסימבלטה אני מרגישה שהרבה תופעות נוירולוגיות כמו בעיות ריכוז, גמגום וטיקים אכן ירדו בצורה משמעותית אבל מצד שני תופעות הלוואי של התרופה מאוד מקשות.
אני ממש עייפה, ברמה שאני נרדמת בעבודה(בה אני נמצאת כבר שנתיים), אני בלי תיאבון(ירדתי 4 קילו מאז תחילת התקופה וזה המון לחודש), אני בלי מצב רוח...
כרגע לא יודעת כמה זה שווה את הסבל לעומת התועלת...

צריכה מילות חיזוק(אם יש) ומילות חוכמה...
 
קבלי ערימה של חיזוקים


חודש זה עוד לא מספיק זמן כדי שתופעות הלוואי השליליות יירגעו. בכדורים האלה מדברים על 6 שבועות כספתח. ומנסיוני גם תופעות לוואי שעדיין ליוו אותי יותר מזה, עברו לאט לאט.
זה שיש לך שיפור כל כך גדול כמו שאת מתארת זה נפלא, ונשמע ששווה לעבור עוד קצת תקופה קשה בתקווה שהתופעות הרעות יפסיקו.

אני בעיקר מקווה שאת משתפת את הרופא/ה שרשם לך על התופעות לוואי האלה כי לפעמים מבינים ששווה לרדת קצת במינון, גם אם מאבדים חלק מההשפעות הטובות, עד שמוצאים את האיזון הנכון.

וגם, למרות שזה נשמע מעצבן לאללא, לפעמים כדאי לשלב עוד תרופות. היו תקופות שזה לא בא לי טוב, שתרופה אחת הרגה לי את השינה ואז הציעו לי לקחת תרופה נוספת כדי לפתור את התופעת לוואי של התרופה ההיא. אבל לשמחתי, אחרי הרבה מאד ניסוי וטעייה מצאתי דווקא שילוב של כדורים שבשלב זה הוא אופטימלי.

אז אם מילות חוכמה רצית, יש לי אחת ומשקלה בזהב: סבלנות.

לאט לאט, לתת צא'נס, להיות קשובים, לנסות לראות איפה אולי אפשר לשנות טיפה את אורח החיים כדי להפחית את התופעות לוואי השליליות (האם את ישנה לפחות 8 שעות נטו, וכמה שיותר שעות לפני חצות, כפי שמומלץ?), לנסות לאכול לא הייתי אומרת בכוח אבל לאלץ את עצמך לאכול 2 ארוחות מלאות ומזינות ביום ועוד אחת קטנה, גם אם אין תיאבון ואין חשק.
למצוא את המאכלים שיהיה לנו נוח להכין ולא מגעיל או מכביד או מעיק או משהו.
העייפות קשורה קודם כל למעגל הזה של שינה ואכילה בריאות. ואם גם מצליחים לאכול בשעות קבועות זה בכלל מצוין.

והירידה במשקל יכולה גם להיות קשורה למצב רוח הירוד. בקיצור הכל קשור להכל ובכל מה שאת יכולה למצוא איפה יכולה לעשות שינוי כדי להביא את המעגל הזה לתפקד יותר טוב, כך תראי שיפור.

ותני עוד צ'אנס. אם קשה לך את מוזמנת לחלוק פה ולשפוך. זה ממש ממש קשה להסתגל לתרופות והתקופה הראשונית עד שאתה מבין מה קשור למה.
אבל באמת זה תרופות שהזמן עד שהן נכנסות למחזור הגוף הוא בין 3-6 שבועות ולפעמים זה לוקח יותר. התופעות בהחלט יכולות להחלש עם הזמן. ואם עוד שבועיים עדיין תרגישי כך ויהיה לך קשה, תנסי ביחד עם רופא לחשוב על הורדת מינון קטנה, צעד תימני אחד אחורה, ואולי עוד איזו תקופה על מינון יותר נמוך ותוכלי להעלות שוב את המינון.

ממש ממש בהצלחה. משמח מאד לשמוע שמצאת משהו שעושה לך כזה שינוי לטובה. בתקווה שהתופעות הלא טובות יתפוגגו להן, כמה שיותר מהר.

 
תודה על המילים..

קודם כל תודה על המילים..זה בדיוק מה שהייתי צריכה.
זו לא פעם ראשונה שאני לוקחת סימבלטה אבל ז אחרי תקופה ארוכה ותודה לאל די יציבה.
אני לא זוכרת שבעבר היה לי כל כך קשה להסתגל אליהן. אני בקשר רציף עם הרופאה שלי שהדאגה העיקרית שלה הוא עניין האוכל.
אני נותנת את הצאנס אבל עם הזמן התחלתי להרגיש שאולי זה לא שווה את זה ורק כאן יכולים לחזק ולהבין.
תודה,תודה תודה!
 
בתור עכברת ניסיונות אני יכולה להגיד

שהגוף מגיב אחרת לאותן תרופות בתקופות שונות של החיים.
ואני מצטרפת לדאגה של הרופאה לענייו האוכל, ירידה חדה במשקל וחוסרים תזונתיים בהחלט יכולים לגרום לדכדוך עד חולשה עד כל מיני דברים.

כשכתבתי ארוחה מלאה לא התכוונתי לצלחת שגולשת מכל צדדיה, אלא ארוחה מלאה מבחינה תזונתית: חלבון, פחממה עדיף לטווח ארוך (שכחתי כרגע בדיוק איך קוראים לזה), ויטמינים וסיבים, משמע ירקות. זה יכול להיות גם משהו מאד קטן אבל חשוב שיהיה מזין.

וכן, הספקות האלה האם היתרונות של התרופה עולים על חסרונותיה זה כנראה חלק בלתי נפרד מהתהליך.

הזמן יגיד את דברו, תני לזה עוד זמן וספרי לנו איך הולך.

וזה נהדר שהיית תקופה ארוכה במצב מספיק טוב בשביל לא להזדקק לתרופות, וזה שאת חוזרת אליהן עכשיו לא אומר שתמשיכי לנצח, להיפך, לדעתי עם העזרה של הכדורים ש"מרימים" אותנו קצת והכובד של הכדור ברזל שקשור לרגל טיפה נחלש אנחנו יכולים לעשות יותר כדי לשפר את מצבנו, עד לכדי להצליח להיות בלי תרופות שוב ומעבר לזה.

כמה מבלבל וגם בודד זה להיות בניסיון של הסתגלות לתרופה חדשה והכי מבאס זה שה"ממסד" מתייחס לזה די באדישות. אז זה מצוין שיש לך רופאה שקשובה, כי תופעות לוואי יכולות לשבש את החיים ממש.

חודש זה באמת מעט זמן יחסית, אז נקווה שישתפר, ממש אוטוטו

(ואת יודעת מה, לפעמים אנחנו מסתכלים אחורה בנוסטלגיה ושוכחים את הדברים הרעים ונראה לנו - לא אומרת שזה המצב אצלך, רק חושבת על עצמי - שהסתגלנו לכדור בעבר בקלות אבל בעצם שכחנו מה באמת היה. הזיכרון יש לו נטייה כזו לזכור את הדברים הטובים ולשכוח את הפחות. לכן טוב שיש דברים שהרופאים כותבים)
 
מילות חיזוק יכולה בכיף לתת

כי ברור שאת בדרך הנכונה, מעצם זה שיש שיפור משמעותי על ההתחלה.
עם זאת, ויו אמרה, ובצדק, שלוקח זמן לתרופות האלה להתחיל באמת להשפיע בלי תופעות לוואי משמעותיות. דווקא לי עם הסימבלתה (וכיום עם הויאפקס) תופעת הלוואי היתה הפוכה לגמרי. עליתי כמעט 20 קילו מאז שהתחלתי להשתמש בה. היא מגבירה אצלי תיאבון באופן מחריד ממש ובימים של עייפות גדולה ממש ממש קשה לי להילחם בתיאבון ביחד עם המלחמה בעייפות..
אני מקווה שאת לוקחת את הסימבלתה בבוקר (ולא בערב, כמו שאמרו לי בהתחלה לעשות). היא מעוררת, וזה חשוב לזכור, כי לי היתה תקופה נטולת שינה כשרק התחלתי ליטול את התרופה. אחר כך חברה אמרה לי שצריך לקחת אותה בבוקר ופתאום חיי השתנו..
&nbsp
&nbsp
לגבי העבודה - באיזה סוג של עבודה את עובדת? האם היו לך קשיים עד כה (כפיברואית) מבחינת עייפות, הגעה בזמן לעבודה, יכולת לעבוד מספר מסויים של שעות בלי לאבד ריכוז? ובכלל, כמה זמן את חולה ומי את בכלל?
&nbsp
או במילים אחרות, נשמח להכיר
 
למעלה