סיגנלט או סינגלט

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
סיגנלט או סינגלט

אני בעריכה אחרונה לפני יציאת ספר על MRI (ואפילו יש סעיף מאחד הפרקים שנערך מקצועית בעזרתו האדיבה של deathcaster).
אפשר לראות את הפורטל החדש של ה-MRI כאן (שמסביר על בדיקות, פיזיקה, היסטוריה, מחקרים שנעשים כיום בתחומי MRI- וגם NMR זו אותה היסטוריה ופיזיקה) ולראות מה מכיל
הספר באתר הספר. לכשיצא הספר, גם אודיע כאן, בכל מקרה אנחנו נדאג לתמחר אותו בצורה סבירה על מנת שכל מי שרוצה יוכל לרכוש אותו ולהבין את הפיזיקה וכ"ו בתחום היטב.
בעריכה הסופית של הספר, המתרחשת בימים אלו, עלתה שאלה מהעורכת הלשונית כיצד צריך לכתוב- "סיגנלט או סינגלט"- הפסקה ממנו לקוח המשפט הוא:
"בעקבות הצימוד, הסיגנל מופיע לא כסיגנלט (או סינגלט) פשוט אלא כמולטיפלט, כלומר כסיגנל בעל כמה נקודות שיא (דובלט, טריפלט וכדומה), שמידת המורכבות שלו תלויה במספרם ובאופיים של הגרעינים השכנים. הפענוח מאפשר לחוקרים לאפיין את מבנה המולקולה שבדוגמה."

מה דעתכם?
 

BigBadWolf

Member
כן, בדיוק

כמו שלשני פיקים קוראים דובלט, לשלושה טריפלט ולהרבה מולטיפלט. אז כך פיק אחד נקרא סינגלט.
 

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
אני יכול לשונית להכניס את הדובלט, טריפלט תחת מולטיפלט...?

כפי שרשום בטקסט:

בעקבות הצימוד, הסיגנל מופיע לא כסינגלט פשוט אלא כמולטיפלט, כלומר כסיגנל בעל כמה נקודות שיא (דובלט, טריפלט וכדומה), שמידת המורכבות שלו תלויה במספרם ובאופיים של הגרעינים השכנים. הפענוח מאפשר לחוקרים לאפיין את מבנה המולקולה שבדוגמה.
 

BigBadWolf

Member
בעיקרון כן, אין בעיה

בדרך כלל משתמשים במילה מולטיפלט כשלא ברור מה בדיוק המולטיפליסיטי של הפיק, אבל טכנית המילה מתייחסת לכל סיגנל שמכיל יותר מפיק אחד (כתוצאה מצימוד, לא כתוצאה משני חומרים שונים כמובן).
 
למעלה