סידור לוח המבחנים

moshe_m

New member
סידור לוח המבחנים

למרות שאני קטן אמונה באשר ליכולות הפורום הזה להשפיע , החלטתי להעלות נושא שמפריע לי מאוד : לפי מועדי המבחנים של סימסטר ב´ יצא לי להבחן ב - 5 מבחנים ב - 4 ימים !!! מיותר , כמעט , לציין שהדבר בלתי אפשרי לחלוטין וגורם לי לוותר מראש על מועד א´ ! יש אנשים בחוג שהיו צריכים להבחן ב - 3 מבחנים ביום ! כל הסידור האבסורדי הזה נובע מבעיה פשוטה שניתנת לפיתרון ואפילו מיושמת באוניברסיטאות נורמליות כמו תל - אביב וירושלים . להלן הפיתרון לבעיה : בבואנו להכין מערכת שעות לשנה הבאה יפורסמו בספר המערכת מועדי המבחנים של כל קורס כשם שמפורסמים שעות הקורס והימים בהם הוא מתקיים . כל סטודנט יוכל לתכנן את הקורסים שברצונו לקחת על פי לוח המבחנים . לא ברור לי מדוע הדבר לא נעשה עד היום , האם זה אומר שאנשים לא התלוננו ? האם על כל דבר צריך להלין כדי שיעשה ? אנחנו משלמים את מיטב כספי הורנו כדי לקבל שירות ובמקרה הזה את האפשרות להבחן בשני מועדים כך שאין שום סיבה בעולם שכתוצאה מתכנון כושל ושרירותי של לוח המבחנים נשללת מאיתנו הזכות לשני מועדים . מקווה לתשובה רצינית ומוסמכת של ראש החוג .
 

דן לזר

New member
כמובן שמצטרף

אין ספק שסידור לוח הבחינות הוא די שערורייתי בבר אילן. רק עצם המחשבה שלוח הבחינות ניחת עלי באופן שרירותי, די בה כדי להסביר את המצב כולו. בסמסטר ב´ של שנה א´ נבחנתי ארבע בחינות ביומיים, אחרי שהיו לי חמש ( שלוש ביום אחד ושתיים בשני ). כאשר שאלתי במדור בחינות האם זה סביר, אמרו לי שכן ועושים את זה ואין סיבה שלא אעשה זאת, כמו כולם, גם אני. טוב, נאלצתי לוותר על מקצוע אחד, אחרי הכל, אני מנסה להתייחס ברצינות לבחינות... זה נראה רציני? כלומר, האם מצפים ממני ללמוד ברצינות לשלוש בחינות ביום אחד? האם זו התייחסות רצינית למבחנים ( מילא לסטודנטים... )?
 
תגובת ראש החוג המשולב ../images/Emo40.gif

סטודנטים יקרים, אוניברסיטת בר-אילן נוהגת נוהל שונה מבאוניברסיטאות אחרות. בשיטה זו מערכת השעות נקבעת בנפרד לקביעת מועדי הבחינות. באופן מעשי, לאחר שמדור בחינות קובע את מועד הבחינות, הוא מעביר אותן למחלקות להתייחסות. הנהלת החוג עוברת על המועדים למניעת חפיפות, סבב כזה מבוצע פעמיים - התייחסות והתייחסות לתיקון. עיקר החפיפה קורה במבחנים של מחלקות שונות, כמו המחלקה ללימודי יסוד ביהדות, הבעה עברית וכיוב´. אנו עושים את מרב המאמצים במסגרת הנוהל הקיים על מנת לצמצם חפיפות שמקורן בחוג עצמו. בברכה, שי - בשם ראש החוג.
 

moshe_m

New member
תגובה לתגובת ראש החוג המשולב

א . קראתי את התגובה . ב . מאוד מאכזב , וגם צפוי , שראש החוג בוחר להסביר את השיטה הקיימת , דבר שידוע לכולנו ואינו דורש הסבר נוסף , במקום להתייחס לבעייתיות של השיטה הנוכחית ! ג . נעדרת מתגובת ראש החוג כל התיחסות לפתרון שהוצע ואשר מיושם בהצלחה רבה באוניברסיטאות אחרות . תגובתו הלקונית של ראש החוג מעליבה ומחזקת את התחושה כי היחס להצעות ולבעיות הסוטדנטים מזלזל ולא ענייני . תעודת עניות לפורום . חבל . בברכה , משה .
 
moshe היקר

שים לב להודעה של דן לזר. כל מלה בסלע. אין בסמכות ראש החוג המשולב, או כל ראש פקולטה אחר באוניברסיטה, לשנות את השיטה בהינף יד. ראש החג קרא את הטענות ובטוחני שהפנים אותן. צר לי אם ציפית ליותר מזה. בברכה, צום קל ולימודים מוצלחים. שי
 

דן לזר

New member
תגובה מסטודנט

תודה לראש החוג על תשומת הלב והתשובה המנומקת. אם הבנתי נכון, יש הבנה שמערכת סידור המבחנים בבר אילן אינה מושלמת ומה שניתן לעשות הוא לעשות את מיטב המאמצים במסגרת החוג. אם כך, במסגרת פורום זה, התשובה מספקת. תודה רבה, דן.
 
למעלה