סיום התקשרות עם לקוח וזכויות יוצרים

  • פותח הנושא vavi5
  • פורסם בתאריך

vavi5

New member
סיום התקשרות עם לקוח וזכויות יוצרים

שלום רב, אשמח להתייעץ כיצד עליי לנהוג במקרה הבא:
אני מעצבת גרפית עצמאית, עבדתי מול לקוח שהוא מפיק דפוס כשנה וחודשיים, בכל תקופת ההתקשרות הוא קיבל ממני שירות מקצועי ברמה גבוהה ותמיד בזמן לשביעות רצון הלקוחות. הוא בחר לנהוג כלפיי בצורה לא מכבדת, כאשר משך תשלומים חודשים מעל הנדרש או נעלם פתאום ללא הסבר ל-3 חודשים ולא ענה לי לטלפונים או הודעות או מיילים ופתאום יצר קשר ואמר שלקח במקומי מעצב אחר ולא חייב לי דין וחשבון אך באותה נשימה ביקש שנחזור לעבוד יחד כי המעצב החדש לא עומד בעומסים... אני בחרתי לסיים את ההתקשרות בנינו. עכשיו הוא דורש לקבל לידיו את כל הקבצים הפתוחים שעבדתי עליהם, אסביר שקבצים פתוחים מכילים בתוכם תיקייה של פונטים שלי ברשיון וכן תמונות ואיורים שאני חתומה ומחוייבת לא להעביר לצד שלישי בשום מקרה! הוא מציק לי בלי סוף, מדבר לא יפה ואף שיגר לעברי חצי איום... הבהרתי לו שחוקית אינני יכולה להעביר לו קבצים כאלו אבל אשלח לו תיקייה מסודרת של קבצים סופיים ואיכותיים המוכנים לדפוס (העבודה עליהם הסתיימה כבר והודפסה וסגרתי מולו את כל החובות שלי). מה הדין במקרים כאלו? כאשר אני מחוייבת חוקית לא להעביר פונטים וחומרים ברשיון? מה עניין זכויות היוצרים על העבודות האלו שעיצבתי? האם זכויות היוצרים של המעצב או הלקוח? (אין בנינו חוזה חתום מכיוון שהוא לא היה מוכן לחתום על כזה בשום שלב בהתקשרות).
אשמח לייעוץ והכוונה, בתודה גדולה מראש.
 
למעלה