סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
Slab Track

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
Slab Track
כשני ק"מ מערבה מצומת יסיף, סמוך לתחנת הדלק, הקימה "לסיכו" קטע ניסויי קצר של מסילת Slab Track. מיסעת הבטון של ה-Slab Track אמנם מייקרת את עלות המסילה, אך זו מצטיינת בתחזוקה זולה וקלה יותר ממסילות הרבד. בנוסף, מסילת הבטון מאפשרת כניסה לכלי רכב בעלי גלגלים, במקרי חירום שבהם נדרשת כניסה למנהרות לצורך חילוץ.

שימו לב למכלי הפלסטיק שבהם נתונים האדנים. במקרה הצורך, פשוט שולפים את האדנים מהמכלים ומחליפים. אין צורך במווסתי רבד ולא במבטשות. תפקידם של המוטות הצהובים הוא בשלב היציקה - בקביעת מיקום, גובה ומִפתח הפסים.

 

GLSRA

Active member
בועז, לא ברור נושא מיכלי הפלסטיק.

Slab Track
כשני ק"מ מערבה מצומת יסיף, סמוך לתחנת הדלק, הקימה "לסיכו" קטע ניסויי קצר של מסילת Slab Track. מיסעת הבטון של ה-Slab Track אמנם מייקרת את עלות המסילה, אך זו מצטיינת בתחזוקה זולה וקלה יותר ממסילות הרבד. בנוסף, מסילת הבטון מאפשרת כניסה לכלי רכב בעלי גלגלים, במקרי חירום שבהם נדרשת כניסה למנהרות לצורך חילוץ.

שימו לב למכלי הפלסטיק שבהם נתונים האדנים. במקרה הצורך, פשוט שולפים את האדנים מהמכלים ומחליפים. אין צורך במווסתי רבד ולא במבטשות. תפקידם של המוטות הצהובים הוא בשלב היציקה - בקביעת מיקום, גובה ומִפתח הפסים.
בועז, לא ברור נושא מיכלי הפלסטיק.
באיזה שלב מדובר על החלפת האדנים שאתה מדבר עליה ?
נראה שבתמונה הבאה, ממילא הכל יצוק בין הפסים, כך שכבר לא ניתן להחליף כלום.
תקן אותי אם אני טועה.
 

בועז ל

New member
הבטון יצוק סביב מכלי הפלסטיק, אך לא בתוכם.

בועז, לא ברור נושא מיכלי הפלסטיק.
באיזה שלב מדובר על החלפת האדנים שאתה מדבר עליה ?
נראה שבתמונה הבאה, ממילא הכל יצוק בין הפסים, כך שכבר לא ניתן להחליף כלום.
תקן אותי אם אני טועה.
הבטון יצוק סביב מכלי הפלסטיק, אך לא בתוכם.
הדבר מאפשר החלפה מהירה של האדנים שנמצאים בתוכם.
 

בועז ל

New member
מיסעת בטון

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
מיסעת בטון
מאפשרת מעבר של כלי רכב בעלי גלגלים לתוך המנהרה במקרי חירום ו/או במקרים אחרים. לסחבקכם נודע כי אחת הבעיות שהועלו ביחס לגשר 10 ב-A1 ע"י כבאות והצלה הייתה היעדר מדרך בטון מהצד החיצוני של הפסים, מה שמונע גישה בכלי רכב רגילים. עושה רושם שהתכנון בפרויקט המערכות של A1 יצטרך להתמודד עם דרישה זו.

 

בועז ל

New member
עוד קצת Slab Track

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
עוד קצת Slab Track
מוטות המתכת האופקיים שתפקידם, כאמור, לקבע גובה ומִפתח של הפסים.

 

בועז ל

New member
קצב הנחת מסילות S.T

עוד קצת Slab Track
מוטות המתכת האופקיים שתפקידם, כאמור, לקבע גובה ומִפתח של הפסים.
קצב הנחת מסילות S.T
כאמור, העבודה על מסילות S.T אמורה להתחיל בסוף נובמבר השנה. העבודה תתבצע במקביל בשתי המנהרות. אורך כל סגמנט S.T יעמוד על 126 מ' ומשך העבודה (הנחה ויציקה) עתיד לגזול כשנים עד שלושה ימי עבודה.

 

GLSRA

Active member
לפי החישוב הזה מדובר ב למעלה מ180 ימי עבודה נטו

קצב הנחת מסילות S.T
כאמור, העבודה על מסילות S.T אמורה להתחיל בסוף נובמבר השנה. העבודה תתבצע במקביל בשתי המנהרות. אורך כל סגמנט S.T יעמוד על 126 מ' ומשך העבודה (הנחה ויציקה) עתיד לגזול כשנים עד שלושה ימי עבודה.
לפי החישוב הזה מדובר ב למעלה מ180 ימי עבודה נטו
4600 מטר כל מנהרה,
סה"כ סלילה 9200 מטר
כל מקטע 126 מטר, כך שיש להניח וליצוק 74 מקטעים (74 * 126 = 9324 מטר)
כל מקטע 2-3 ימי עבודה, סה"כ בין 150 ל- 220 ימי עבודה.
לקחתי את הממוצע, יוצא בול 180 ימי עבודה נטו (שמונה חודשים ברוטו)
כמובן אם יעבדו ממש במקביל, אפשר לסיים את הפרויקט בארבעה חודשים.
 

בועז ל

New member
סמוך לקטע הניסוי - מסילה תפעולית

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
סמוך לקטע הניסוי - מסילה תפעולית
קטע קצר של מסילות ומפלגים הוכן סמוך לקטע הניסויי של "לסיכו". קטע זה אמור לשמש כמסילה תפעולית עבור הציוד שינוע עליהן במהלך המשך העבודות להנחת המסילות. הקטע התפעולי מתחבר למסילות הקו הראשי, סמוך לגשר ההפרדה המפלסית שמבוצע בימים אלה ע"י "אולניק". גשר זה, אגב, מבוצע במסגרת פרויקט המבנה התחתון ומנוהל ע"י מיודענו איתמר גליל מ"איתם". עם סיום עבודות המבנה העליון, הקטע יפורק.





 

davidfainshtein

Member
מנהל
מרתק. אוכל את הלב שלא הצלחתי להגיע.

סמוך לקטע הניסוי - מסילה תפעולית
קטע קצר של מסילות ומפלגים הוכן סמוך לקטע הניסויי של "לסיכו". קטע זה אמור לשמש כמסילה תפעולית עבור הציוד שינוע עליהן במהלך המשך העבודות להנחת המסילות. הקטע התפעולי מתחבר למסילות הקו הראשי, סמוך לגשר ההפרדה המפלסית שמבוצע בימים אלה ע"י "אולניק". גשר זה, אגב, מבוצע במסגרת פרויקט המבנה התחתון ומנוהל ע"י מיודענו איתמר גליל מ"איתם". עם סיום עבודות המבנה העליון, הקטע יפורק.
מרתק. אוכל את הלב שלא הצלחתי להגיע.
 

בועז ל

New member
אהבתי את הסביבה

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
אהבתי את הסביבה
קטע ניסוי, מסילה תפעולית, גשר הפרדה מפלסית חקלאית. אז למה שלא אעלה עוד כמה תמונות של הסביבה?

הערה: בתמונות ניתן לגלות ארבע מסילות בסביבת קטע הניסוי. בעוד רגע אדרוש להקים שם תחנה תפעולית
, אלא ששום תחנה תפעולית לא תוקם שם. מבני השו"ב היחידים שיוקמו בקו לכרמיאל יוקמו בתחנות הנוסעים של אחיהוד וכרמיאל.







 

davidfainshtein

Member
מנהל
אני מניח שהמסוט יהיה ידני בלבד...

אהבתי את הסביבה
קטע ניסוי, מסילה תפעולית, גשר הפרדה מפלסית חקלאית. אז למה שלא אעלה עוד כמה תמונות של הסביבה?

הערה: בתמונות ניתן לגלות ארבע מסילות בסביבת קטע הניסוי. בעוד רגע אדרוש להקים שם תחנה תפעולית
, אלא ששום תחנה תפעולית לא תוקם שם. מבני השו"ב היחידים שיוקמו בקו לכרמיאל יוקמו בתחנות הנוסעים של אחיהוד וכרמיאל.
אני מניח שהמסוט יהיה ידני בלבד...
 

בועז ל

New member
לפני שקופצים לתחנת אחיהוד...

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
לפני שקופצים לתחנת אחיהוד...
מבט אחרון, והפעם ממזרח למערב, על גשר ההפרדה המפלסי החקלאית שמבצעת "אולניק". הפסקה.

 

GLSRA

Active member
בועז, כרגיל תודה רבה - אחל שרשור

לפני שקופצים לתחנת אחיהוד...
מבט אחרון, והפעם ממזרח למערב, על גשר ההפרדה המפלסי החקלאית שמבצעת "אולניק". הפסקה.
בועז, כרגיל תודה רבה - אחל שרשור
 

סנוי

New member
עדכון נחמד מאוד בועז! תודה רבה

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
עדכון נחמד מאוד בועז! תודה רבה
 

Yarenn

New member
תודה. לא הבנתי מה הקשר בין הפרויקטים השונים.

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
תודה. לא הבנתי מה הקשר בין הפרויקטים השונים.
 
לא יעני. "נתיבי ישראל" הוציאה מכרז אחד לעבודות המבנה העליון

אה.. זה יעני הכל יחד...
לא יעני. "נתיבי ישראל" הוציאה מכרז אחד לעבודות המבנה העליון
בשלושת הפרויקטים המסילתיים שבאחריותה ולכן מבחינתה מדובר בפרויקט אחד.
 

בועז ל

New member
הפורטל המזרחי של מנהרות גילון

סיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד
).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
הפורטל המזרחי של מנהרות גילון
במקום אווירה של פעילות ועבודות הכנה על הקמת מבנה האנרגיה הגדול.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה