Slab Track
כשני ק"מ מערבה מצומת יסיף, סמוך לתחנת הדלק, הקימה "לסיכו" קטע ניסויי קצר של מסילת Slab Track. מיסעת הבטון של ה-Slab Track אמנם מייקרת את עלות המסילה, אך זו מצטיינת בתחזוקה זולה וקלה יותר ממסילות הרבד. בנוסף, מסילת הבטון מאפשרת כניסה לכלי רכב בעלי גלגלים, במקרי חירום שבהם נדרשת כניסה למנהרות לצורך חילוץ.
שימו לב למכלי הפלסטיק שבהם נתונים האדנים. במקרה הצורך, פשוט שולפים את האדנים מהמכלים ומחליפים. אין צורך במווסתי רבד ולא במבטשות. תפקידם של המוטות הצהובים הוא בשלב היציקה - בקביעת מיקום, גובה ומִפתח הפסים.
Slab Trackסיור מבנה עליון בקו לכרמיאל.
שבת שלום, ששת קוראיי הנאמנים.
מדור התשתיות של הפורום קיים השבוע סיור בפרויקט המבנה העליון של "נתיבי ישראל" בקו לכרמיאל. פרויקט המבנה העליון הנו פרויקט בעלות כוללת 1.5 מיליארד ש"ח, שמשתלב בשלושה מגה-פרויקטים: 531, מסילת העמק והקו לכרמיאל. הפרויקט מבוצע ע"י שותפות של 3 חברות: "לסיכו", "שיכון ובינוי" ו-DB הגרמנית. עובדה זאת לבדה, הופכת את פרויקט המבנה העליון למגה-פרויקט בפני עצמו. את הפרויקט מנהלת "אתגר הנדסה וייעוץ" עבור "נתיבי ישראל". לפני שאעבור לתיאור תכולת הפרויקט, אבקש להודות מקרב לב למארחינו מ"אתגר הנדסה וייעוץ" על האירוח הלבבי לו זכינו לקבל בסיור.
תודה לאינג' אריק פולק, מנהל הפרויקט והאיש שהוביל עבורנו את הסיור בהסברים מקצועיים, מעניינים ומלומדים.
תודה נוספת שלוחה לערן אסינגר מ"אתגר" על מלאכת התיאום היעילה ואישורי הכניסה לתחנות אחיהוד וכרמיאל, שאינן נכללות בפרויקט המבנה העליון.
אחרונים ומאוד חביבים: תודה למשתתפי הסיור שהטריחו עצמם צפונה בעיצומו של חודש אוגוסט (כן-כן, חודש ספטמבר עדיין בגדר שמועה בלבד).
בתמונה: מבט מתוך מנהרת גילון הדרומית אל חצר הפורטל המערבי.
בתמונה: מבט מתוך המנהרה הדרומית של מנהרות גילון אל הפורטל המערבי.
כשני ק"מ מערבה מצומת יסיף, סמוך לתחנת הדלק, הקימה "לסיכו" קטע ניסויי קצר של מסילת Slab Track. מיסעת הבטון של ה-Slab Track אמנם מייקרת את עלות המסילה, אך זו מצטיינת בתחזוקה זולה וקלה יותר ממסילות הרבד. בנוסף, מסילת הבטון מאפשרת כניסה לכלי רכב בעלי גלגלים, במקרי חירום שבהם נדרשת כניסה למנהרות לצורך חילוץ.
שימו לב למכלי הפלסטיק שבהם נתונים האדנים. במקרה הצורך, פשוט שולפים את האדנים מהמכלים ומחליפים. אין צורך במווסתי רבד ולא במבטשות. תפקידם של המוטות הצהובים הוא בשלב היציקה - בקביעת מיקום, גובה ומִפתח הפסים.