סיכויי קבלה להנדסת חשמל ומחשבים

anonymousx

New member
סיכויי קבלה להנדסת חשמל ומחשבים

אני מעוניין להתקבל לבן גוריון להנדסת חשמל ומחשבים, הבעיה היא שאני רחוק 7 נקודות מסף הקבלה האוטומטי (סף הקבלה בשנה שעברה עמד על 530 לעומת סכם ההנדסה שלי שהינו 523). חסרות לי 3 נקודות בכמותי בפסיכומטרי על מנת לעבור בוודאות את הסף ולהתקבל באופן אוטומטי. אני הנדסאי אלקטרוניקה עם ציונים גבוהים במקצועות האלקטרוניקה ובמתמטיקה בבגרות ובהנדסאי (100). האם האוניברסיטה תתחשב בציונים האלה ותקבל אותי על אף שאני מתחת לסף קבלה או שהם מסתכלים באופן "יבש" כך שאפילו אם חסרות לי רק 3 נקודות בכמותי אני לא אתקבל ואני אהיה חייב לנסות לשפר בפסיכומטרי נוסף? בכל אופן, כנראה שאני אנסה להיבחן שוב בפסיכומטרי כי הבנתי שלוקחים את הגבוה, אבל במידה ואני לא אצליח לשפר אז מעניין אותי לדעת. פניתי לאוניברסיטה כבר לפני למעלה משבועיים במייל ואני לא מצליח לקבל מהם תשובה, לכן אשמח מאוד לעזרה. תודה.
 

PooKiPsiT

New member
בבן גוריון

יש סכם הנדסה מיוחד שנותן משקל גדול יותר לבגרויות בפיזיקה ובמתמטיקה, לא? תעודת הנדסאי לא נותנת יתרון בקבלה לאוניברסיטה, בלי קשר לציונים. ציונים גבוהים יתנו לך פטור מקורסים במידה ותתקבל.
 

anonymousx

New member
בעיקרון

רק המתמטיקה שלומדים ביד' נכללת בחישוב הסכם והיתר כמו שאמרת, נותנים פטור בחלק מהקורסים. השאלה אם הם הולכים בצורה יבשה, כלומר אם אני מתחת לסף קבלה אוטומטי (אפילו אם אני קרוב אליו במרחק של שאלה אחת בכמותי) אז לא התקבלתי וזהו או שהם כן מייחסים איזושהי חשיבות לציונים בהנדסאי ובבגרויות בתחום האלקטרוניקה ובכלל ואז כן יש לי סיכוי טוב להתקבל.
 

PooKiPsiT

New member
לדעתי לא יתייחסו לציונים הללו, אבל

לא למדתי בבן גוריון, אז אולי כדאי לחכות שמישהו שלומד/למד ומכיר את הכללים שם קצת יותר מקרוב יענה.
 

אחוול

New member
מכירים גם מכירים

אב"ג מכירים בציוני המתמטיקה של ההנדסאים לפי היקף שעות לימוד אאל"ט עד 90 שעות לימוד מקביל ל4 יחידות בגרות במתמטיקה ומעל 90 שעות מתורגם ל5 יחידות בגרות. כל זאת בתנאי שממוצע ההנדסאי מעל 75. די בטוח שהציונים במתמטיקה של הנדסאים שלו גבוהים (ממוצע 100) לכן תעודת ההנדסאי תעניק לו יתרון בנוסף לפטורים. לפרטים נוספים כנס ללינק \ למועמדים \ שאלות ותשובות \ בעלי תואר הנדסאי טכנאי. בהצלחה
 

PooKiPsiT

New member
פטורים ברור שזה נותן

השאלה היא מה בנוגע לקבלה עצמה. מה שכתוב באתר של בן גוריון לא כל כך ברור.
 

אחוול

New member
אני חושב שזה כן ברור

ממוצע הנדסאי יכול להעלות את הסכם, בנוסף כפי שאמרתי ציון המתמטיקה של ההנדסאי יכול להחליף את ציון המתמטיקה של הבגרות ברמה של 5 יחידות לכ אם ציונו במקצוע הנ"ל גבוה הדבר ישפיע מאד על הסכם הנדסה שלו.
 

anonymousx

New member
לגבי מתמטיקה

אני כבר יודע, וזה אכן נחשב לי בתור 5 יחידות בחישוב לסכם עם ציון 100 (הציון שלי במתמטיקה הוא 100 ולא ממוצע ההנדסאי). ממוצע ההנדסאי שלי הוא בסביבות 93, לגבי פטורים אין בעיה. השאלה שוב בקשר לקבלה וזה מה שלא ברור לי. כמו שציינתי מקודם, חסרות לי (לפחות שנה שעברה זה היה כך) 3 נקודות בכמותי על מנת לעבור את הסף קבלה האוטומטי (סכם ההנדסה שלי הינו 523) והשאלה שוב האם הם מייחסים חשיבות לציונים בהנדסאי/בגרויות לקבלה או שהם הולכים באופן יבש לפי חישוב הסכם. באתר שלהם זה לא ברור ומופיע שם רק חישוב סכם הנדסה יבש. תודה על העזרה.
 

anonymousx

New member
והסכם שחישבתי כולל את ציוני ההנדסאי

הבעיה שהם נותנים חשיבות מאוד גבוהה לכמותי בפסיכומטרי, ואני עומד על 131. אני צריך 134 על מנת לעבור את הסף קבלה בוודאות.
 

anonymousx

New member
תיקון

הסכם כולל רק את הציון במתמטיקה בהנדסאי, אין שם אפשרות להוספת יתר הציונים בלימודי ההנדסאי.
 

אחוול

New member
כשאתה נרשם

הם מבקשים שתשלח את גיליון הציונים של ההנדסאי שלך ובחישוב הסכם באתר שלהם יופיע לך ממוצע הנדסאי . אין לי מושג איך הם מחשבים אותו תוכל להתקשר למדור רישום ולברר אאל"ט .08-6461600
 

anonymousx

New member
הבעיה ש

אני עדיין לא בטוח שאני בכלל אוכל להתחיל ללמוד בשנה הבאה (בגלל הצבא) אז לפחות רציתי לדעת מה מצבי ולכן אני עדיין לא נרשם. השאלה אם הם בכלל מתחשבים בציוני הנדסאים לסכם, כי לפי מה שאני רואה באתר אין התחשבות מלבד מתמטיקה. חבל שהם לא עונים במייל והשעות פעילות בטלפון שלהם מצומצמות למדי. תודה על העזרה בכל אופן.
 

AgeGen

New member
אני באותה בעיה

520 סכם הנדסה, ולי אין תעודת הנדסאי. וכל זה אחרי שני פסיכומטרי וממוצע בגרויות 109... ממש לא בא לי ואין לי זמן לעשות עוד פסיכומטרי (במיוחד בשביל עוד 3-4 שאלות נכונות מתוך 240...), וגם אני ניסיתי ליצור קשר עם הפקולטה ללא הצלחה. אם אתה מקבל איזה תשובה הגיונית יהיה נחמד לדעת!
 

anonymousx

New member
אין בעיה :)

ברגע שאני אצליח לקבל מהם איזושהי תשובה אני אשמח לשתף. בהצלחה.
 
למעלה