סיכום בדיקותי בנושא הוצאת רשיון בינלאומי בשבת

roni50

New member
סיכום בדיקותי בנושא הוצאת רשיון בינלאומי בשבת

כפי שכתוב באתר משרד הפנים,
השעות בהן ניתן לקבל רישיון בכל המשרדים המטפלים בכך, הן:
א'-ה' 10:00-19:00 | ו' וערבי חג 09:30-14:00
גם מקומות הפתוחים במוצאי שבת, לא יטפלו בהוצאת רישיון, במוצ"ש.

את עניין המסוף במסוף נהר הירדן, לא הצלחתי לבדוק.
היה לי מספר שגוי.
על פי הפרסום הרשמי, שעות הקבלה זהות לייתר המשרדים.
טלפון המסוף: 04-6093410, אם מישהו רוצה לברר.

אבל למה, לעזאזל, לא קיים בשדה התעופה משרד שמטפל בכך?
שיהיה חג שמח לכולם,
רוני
 
ניסית .

פניות ציבור רשות שדות התעופה
טלפון : 03-9758337
כתובת דוא"ל : [email protected]

מעבר נהר הירדן-
משרד האוכלוסין
שעות הפעילות: כפוף לשעות הפעילות במסוף.
טלפון: 6093444 - 04

משטרת הגבולות: 6481103 - 04

 

ולריה 21

New member
סתם שאלה..בשביל מה צריך רישיון בינלאומי

עם נוסעים לח''ול לתקופה של פחות משנה?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
מה הקשר?
צריך רשיון בינלאומי למטרות ביטוח.
היו דיונים ארוכים בפורום, אם זה מענין אותך.
 
הרשיון הישראלי הוא "לאומי" בלבד

הרשיון לנהיגה בחו"ל הוא "רשיון בינלאומי".
היחידים שיכולים לנהוג ברשיון לאומי מחוץ לארצם הם רק מערב אירופאים שארצותיהם נמנות על "אמנת שנגן", ורק בארצות ההסכם.
ישראל איננה שייכת לאירופה אלא ליבשת אסיה..... (מה שנקרא "אזייאתיים"...)

אפילו באירופה שהיו הסכמים עם ישראל מלפני שנים רבות, שעד היום מעוגנים בתקנות התעבורה, לא היו חוקיים מעולם מכיוון שמערכת הביטוח גם האישית וגם ביטוח הרכב בחו"ל, דורש רשיון בינלאומי שנערך בהסכמים בינלאומיים בהסכמה הדדית.

בשנת 2011 הודיע השוק האירופי שהרשיונות הישראלים צריכים להיות מתאימים לרשיונות האירופאים. ישראל לא רצתה לשנות את הרשיונות אחרי ששנתיים קודם שינו את הרשיונות בלי להתייעץ עם האיחוד האירופי, ובשנת 2013 הודיע האיחוד האירופי כי כל הסכמים מבוטלים (למרות זאת משרד התחבורע ממשיך להטעות את הציבור ומסרב למחוק את התקנה הזו).

היום כדי לנהוג בחו"ל, (ולא רק בגלל הביטוח) חייב התייר הישראלי להוציא רשיון נהיגה בינלאומי, ולצרף אליו את הרשיון הישראלי אך ורק לצורך תשובה אם הוא נהג חדש או לא, וכמובן רק אם יישאל.

זה בקיצור.
נהיגה שלא באמצעות הרשיון הבינלאומי, דינה כנהיגה ללא רשיון, וכמובן שהביטוח אוטומטית מתבטל.

כיוון שדיברת על שנה, אני רוצה להדגיש, שמי שנוהג בחו"ל מעל חצי שנה, חייב להוציא רשיון נהיגה מקומי. הרשיון הנהיגה הבינלאומי הוא בתוקף אבל לנהיגה בחו"ל אחרי חצי שנה נהיגה חובה רשיון מקומי.

הבעיה היא לא מה יקרה אם לא יקרה שום דבר, יש רבים שמסתכנים בכך בגלל 16 שקלים מצחיקים, אלא בקרות "אירוע ביטוח" (תאונה, או במקרה של דוח תנועה ומגיעים לבית משפט מקומי וכדומה) רק אז תתחיל התסבוכת וזה עלול לעלות עשרות אלפי יורו (מכונית חדשה, עורך דין, בית חולים וכדומה).

 

T o m c o

Member
מנהל
הערה קטנה..
אם אני לא טועה, ויכול מאוד להיות שאני טועה.
יצאה לפני כשנה הודעה ממשרד התחבורה האמריקאי המתיר נהיגה ברישיון ישראלי בשטחי ארה"ב לתקופה שלא תעלה על מספר חד ספרתי נמוך של חודשים (3? 6?), מה שבאופן מסויים מתיר נהיגה ללא רישיון נהיגה בינלאומי.
דבר זה לא מבטל בשום צורה, פנים ואופן את הדרישה לרישיון בינלאומי מטעם חברות הביטוח השונות על מנת לבטח את הנוסעים במקרה של תאונה או צרות אחרות.
 
לא נשמע סביר, כיוון שארה"ב חתומה

על הסכמי הנהיגה הבינלאומית.
אבל לא בדקתי אף פעם מה קורה שם.

 

T o m c o

Member
מנהל
אני זוכר שקראתי כתבה כזו לפני שנה כשטסתי לארה"ב לחודש וחצי.
זה כמובן לא מנע ממני להוציא רישיון בינ"ל בממסי...
שוב, גם יכול להיות שאני טועה וזוכר ארה"ב כשמדובר על מדינה אחרת, מדובר על זכרון עמום שמשתלב לי טוב עם זה שטסתי לארה"ב.
 

T o m c o

Member
מנהל
כן. ולא רק.
מבחינת החוק בשאר העולם זה נחשב כנהיגה ללא רישיון בתוקף. לכן זה כולל גם את חברות הביטוח של חברות ההשכרה.
 

ולריה 21

New member
עכשיו הבנתי...

אנחנו אף פעם לא עושים ביטוח חו''ל ... מה שכן ,כאשר אנחנו משכירים רכב עם הרישיון הישראלי אנחנו פשוט עושים ביטוח מלא על הרכב.
איך זה שאף אפחד אף פעם לא אמר לנו משו לגבי זה שאין לנו רישיון בינלאומי ולכן הביטוח לא בתוקף?
 

T o m c o

Member
מנהל
ראשית, הרבה מדינות (בעיקר אירופה) לא מודעות לעובדה הזו.
שכן הרישיון הישראלי נראה כאילו הוא עומד בתקן האירופי הזמני (שהיה נהוג עד 2011) אך אינו נהוג עוד כיום ולמעשה משאיר את הרישיון כלא עומד בשום תקן בינלאומי שהוא.
מעבר לזה זוהי לא חובת חברת ההשכרה לוודא זאת. זה תפקידכם כנהגים, בחלק מחברות ההשכרה אחד מסעיפי החוזה עליו חותמים הוא הצהרה כי הנהגים נוהגים ברישיון נהיגה בתוקף. נהיגה ללא רישיון נהיגה בינלאומי שוות ערך לנהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, מה שמגלגל את האחריות אליכם...
&nbsp
 
הפקידים בחו"ל טועים ונותנים לישראלים רכב בהציגם רשיון לאומי

הסיבה העיקרית היא שהרוב של העובדים במשרדים כאלו לא יודע היכן נמצאת ישראל ובטוחים שהיא באירופה.

במדינות אמנת שנגן יכול כל נהג ברשיון הלאומי שלו לנהוג בארץ אחרת, למשל גרמני יכול לנהוג ברשיון שלו באיטליה, יווני יכול לנהוג ברשיון שלו בצרפת וכו.

נהג ישראלי צריך להקפיד שמספר הרשיון הבינלאומי יירשם על טופס השכרת הרכב (לרוב בצד שמאל למעלה בחוזה ההשכרה), אפילו אם ידרשו ממנו את הרשיון הלאומי, כמו כן לא לשכוח שכל מי שנוהג ברכב, חייב שמספר הרשיון הבינלאומי שלו יהיה על החוזה, אחרת הביטוח לא תופס לגביו.

 

SPnage

New member
למען האמת, בשום מקום בחו"ל לא דרשו ממני את הרישיון הבינלאומי

בכל מקום ששכרתי רכב, גם באירופה (איטליה, שוויץ, גרמניה ויוון) וגם בארה"ב במספר ערים שונות, מעולם לא דרשו את הרישיון הבינלאומי אלא רצו את רישיון הפלסטיק הישראלי. גם כשהצעתי את הרישיון הבינלאומי, לא רצו לקבל אותו ודרשו את הרישיון מפלסטיק.
מצד אחד לא ברור לי איך זה שמקבלים את הרישיון הזה בכל מקום בלי שאלות, אבל כמובן שלא שווה להסתכן באי כיסוי ביטוחי עבור 18 ש"ח.
אז אני תמיד יוצא עם הרישיון הבינלאומי, אך מעולם לא יצא לי להשתמש בו.
 
שורה מעליך הסברתי למה......

ואתה צריך להתעקש. שירשמו מה שהם רוצים אבל גם את מספר הרשיון הבינלאומי, או שאולי במקום פקיד טיפש אתה תיתן את הדין אם יקרה משהו ?

אם ביוון הצגת את הרשין הישראלי, רק שיהיה לך ברור שלא רק מהבחינה הביטוחית אלא גם מבחינת החוק המקומי נהגת ללא רשיון וללא ביטוח.

כל הטיעונים חסרי ערך. אז מה ? בשנות השישים נהגנו ברכב באירופה על סמך פנקס קופת חולים.....
אבל כבר אמרנו בזמנו:"הגנב זה לא זה שגונב אלא זה שנתפס"......

 

ולריה 21

New member
פספסתי את הדיון הארוך..

נסענו השנה המון לחו''ל והשכרנו רכב עם ביטוח מלא ללא רישיון בינלאומי,רק עם הרישיון הישראלי.
 
נהגתם ללא רשיון וללא ביטוח

אילו היתה תאונה עם נפגעים, הייתם הולכים לבית סוהר בגין נהיגה ללא רשיון וללא ביטוח.
ראי פירוט שלי מעל תגובתך.

 

dudi4321

Member
בקפריסין ובגרמניה

כשנהגתי לא היה צריך רשיון בינלאומי ואפשר להסתפק ברשיון הישראלי שכתוב גם בלועזית.
רשימת המדינות מופיעה באתר של משרד התחבורה.
 
למעלה