סיכום הדברים מועדת הכספים

רחל5

New member
סיכום הדברים מועדת הכספים

להלן סיכום דברי חברי הכנסת בועדה היום. היו עוד דוברים, אבל סיכמתי את רוח הדברים של חברי הכנסת עצמם, כי הם אלה שיחליטו בסוף. אפשר להיות קצת אופטימיים, אבל לחכות בסבלנות ולראות מה קורה עם הכדור הזה, שחזר למשרד האוצר, למיטב הבנתי. רוחמה אברהם (ליכוד): הנושא כאוב ורגיש ואין לנו הזכות להחליט ולחתוך את האפשרות ללדת ילד שני. מצפה להתיעלות במשרד הבריאות ולא לקיצוצים. הביאה מספר דוגמאות להתיעלות בתחומים מנהליים. אלי אפללו (ליכוד): מניעת טיפולים לילד שני מזכירה את הנעשה בסין. מדובר ב- 2000 ילדים שלא יוולדו, והרי המציל נפש אחת כאילו הציל עולם. ההצעה תביא לכך שילדים יהיו לעשירים בלבד. איוב קרא (ליכוד): העיד על נסיון אישי בתחום. טען כי יש להודות לזוגות שעוברים את העינוי הזה, שכולל סבל פיסי, השקעת זמן, נטילת תרופות ומצבי רוח משתנים, בכדי להביא שמחה לא רק לעצמם, אלא גם למדינה. הזכיר את צה"ל שמשאיר בנים יחידים בעורף – וזוהי אמירה מסויימת. יעקב ליצמן (יהדות התורה): סיפר על בדיקה שערך בתור יו"ר ועדת הכספים בעבר. כאשר האוצר מכניס חוק הוא טוען שעלותו נמוכה. כאשר הוא מוציא אותו בעקבות קיצוצים, הוא טוען שעלותו גבוהה פי עשר. גם כאן רואים שהמספרים של האוצר מתנדנדים. פעם 60 מליון, פעם 90 מליון, הרופאים נוקבים במספרים אחרים, קופ"ח במספרים אחרים... הזכיר את ההשקעה של מדינת ישראל בעליה. סומך על ועדת הכספים שתדחה את החוק הזה. ניסן סלומינסקי (מפד"ל): טען שהוא נבוך. הוא הכין נאום ברכה למשרד האוצר כי חשב שההצעה העומדת על סדר היום היא מימון טיפולים לילד שלישי, ולפתע מתברר לו שההצעה מדברת בכלל על ביטול הטיפולים לילד שני...
הציע לאוצר לעשות חישוב עלות כלב למשפחה, ואולי לעבור למדיניות ילד וכלב. טען שאם זו עז שהאוצר מכניס במטרה להוציא – זה נושא רציני מדי ולא משחק לעיזים. ציין כי הורים יעשו כל שביכולתם ואף מעבר בכדי לממן את הטיפולים. יקחו הלוואות בשוק האפור, יסתכנו בהריונות מרובי עוברים. לא מעלה בדעתו שמישהו יתמוך בחוק הזה, גם מהקואליציה. חיים אורון (מרצ): פנה להירשזון וביקש שיודיע כי הנושא לא יעבור, וכך נחסוך דיון שלפעמים נכנס ל"פינות אפלות". קודמיו השוו את הנושא לביטחון, עליה, דמוגרפיה, בריאות, אך הוא לא משווה אותו לאף נושא. הנושא עומד בפני עצמו. סיכם בדברים – אין כאן עניין של קואליציה או אופוזיציה, בואו נריב על דברים אחרים. אהוד רצאבי (שינוי): מאיפה לקח משרד האוצר את האומץ לגעת בנושא הזה? משולם נהרי (ש"ס): מי שאין לו ילדים משול כמת. החיים קשים כפליים כאשר זוג יודע שהוא יכול ללדת ולא מאפשרים לו זאת. ברך את היו"ר (אברהם הירשזון) על כי הוכיח מנהיגות גם כשהוא בקואליציה. מיכאל נודלמן (איחוד לאומי): לא ניתן יד לקיצוץ לא אנושי. אורית נוקד (עבודה): מכירה את הנושא. מסכימה עם הדברים הנאמרים. דניאל בנלולו (ליכוד): הקיצוץ יפגע בשכבות החלשות. ניסים דהן (ש"ס): יצא בתוכחה למשרד הבריאות. שאל "איך עשו לכם חינוך מחדש?" כאשר היה שר בריאות אמרו לו שיש טיעונים מקצועיים שלא להפסיק את הטיפולים האלה, ועכשיו רוצים להפסיק. יש בארץ רופאי הפריון הטובים בעולם, רק בגלל האפשרות לעוד נסיונות, עוד הצלחות, ועוד למידה. מדינת ישראל מושכת מכל העולם צעירים שבאים לעבור כאן טיפולי פריון במחיר מלא שמסבסד את הטיפולים לזוגות ישראלים. אברהם הירשזון (ליכוד, יו"ר ועדת הכספים): לסיכום – פונה לפקידי האוצר ומבקש שיחזרו למשרד האוצר ויעבירו להם את רוח הדברים...
 

s h i r a 3 0

New member
רחל - המון תודה על המידע המפורט

והמעודכן.נדמה שעברנו שלב במאבק.
מה אפשר להבין מכך? מה קורה עכשיו? מה יהיה השלב הבא?
 
האם את יודעת../images/Emo35.gif

מתי הועדה תתכנס שוב לקבלת אישור נוסף. הרי למיטב הבנתי משרד האוצר מביא הצעה לועדה ואז הועדה מאשרת או פוסלת סעיף סעיף ומחזירה לאוצר כמו יו-יו עד שכל הצעת החוק מאושר סופית לפני הקריאות בכנסת.
 
רוח אופטימית../images/Emo42.gif

אני כל כך שמחה שישנם אנשים עם קצת אנושיות ןמחשבה הגיונית כל הכבוד והלוואי שהקיצוןץ לא יעבור בהצלחה לכולנו
 
הטיעון של ניסים דהן חדש לי -

האם נכון הענין הזה שבאים לפה זוגות מחו"ל לעבור טיפולים (מה שנקרא "תיירות מרפא") ומממנים כך (בעקיפין, כמובן) את הטיפולים שלנו? אם כן, כדאי אולי להשתמש בטיעון הזה גם אנחנו, משהו בנוסח: הרופאים הישראלים לומדים ומתנסים בהפריות בזכות האוכלוסיה הישראלית שמטופלת אצלם, מה שמביא לרמה כה גבוהה עד שמגיעים לכאן זוגות מחו"ל ומכניסים כסף למדינה על מנת שאותם רופאים, שרכשו את הידע והנסיון על הזוגות הישראלים, יטפלו גם בהם. אם כך, לפחות חלק מתקציב ההפריות הוא לא ע"ח תקציב משרד הבריאות, אלא בתמורה להכנסות שהמשרד מקבל עבור דברים שנלמדים "על בשרנו". שילך האוצר ויחפש לו עצים אחרים לטפס עליהם.
 

נועה 35

New member
יש לי הרגשה שמדובר במשהו שולי

למרות שניסים דהן היה שר הבריאות ואני מניחה שהוא מכיר את המערכת מבפנים, יש לי הרגשה שמדובר במשהו שולי שמתמקד בעיקר ביהודים דתיים או חרדיים שבטח מקבלים אזרחות מתוקף חוק השבות וטיפולים על חשבון המדינה במקום לשלם על זה מקום מגוריהם - אחרת כבר היינו שומעים על זה עוד קודם.
 
צריך לבדוק את זה

אני יודעת שבמחלקה שאני עובדת בה בביה"ח באים אנשים מחו"ל (מחו"ל זה כולל גם את ירדן והשטחים וגם חו"ל אמיתי) והם משלמים כפול מהמחיר הרגיל של כל טיפול כי הם לא אזרחי ישראל ולא משלמים מס בריאות. הגיוני מאוד שגם במחלקות אחרות זה מתבצע - איך אפשר לבדוק באילו היקפים? אולי פה ניתן להעזר ברופאים ומנהלי מחלקות שיודעים סדרי גודל?
 

נועה 35

New member
לדעתי זה האינטרס שלהם

אני חושבת שהאינטרס של בתי החולים הוא לבצע כמה שיותר טיפולים ולהראות כמה שהם נחוצים וכמה שהם, אפילו, יכולים להיות ריווחיים וכמה שהם טובים ומקצועיים עד כי אנשים מחול באים לכאן לקבל טיפולים. אם אכן יש משהו בדבריו של ניסים דהן, נראה לי שזה יהיה אינטרס ישיר שלהם לחלוק את המידע הזה עם כולם. זו אחת הסיבות למה נראה לי שדבריו של דהן קלושים - אחרת הם כבר היו קמים ונזעקים ומספרים לעולם על העניין הזה. ועוד דבר - יש לי קשר עם לא מעט אנשים מחול (יהודים ולא יהודים) ורובם לא מודעים לאיכות טיפולי ההפרייה החוץ גופית בישראל. אז נכון, מספר האנשים שאני מכירה הוא עדיין לא מספר מייצג בשום צורה שהיא, אבל זה בכל זאת אומר משהו (על אינתיפדה ופיגועים הם כן שמעו...)
 

חן123

New member
אני בטוחה שזה ברמת הקוריוז

וההקפים זניחים, אבל לעצם העניין: א. אף בית חולים לא שש לספר את ההקפי פעילות שלו, זה נותן אינפורמציה למתחרים, שאף אחד לא אוהב לחשוף. ב. ביצוע טיפול לא מראה על רוחיות. יש טיפולים שהם הפסדיים במודע ומבצעים אותם פשוט כי צריך. ראי לדוגמא את ההבדל בין מחלקות יולדות בבתי החולים (שלידות כידוע זה רווח מטורף) שניראות כמו בתי מלון, למחלקות פנימיות לדוגמא.
 

נועה 35

New member
על טיפולים ריווחיים הם שמחים לספר

מנסיון של 5 שנות עבודה כעיתונאית - על טיפולים חדשניים וריווחיים בתי החוילם מאד אוהבים לספר. לכל בית חולים יש מחלקת דוברות, שהיא בדרך כלל עניפה וחרוצה והם שולחים הודעות לעיתונות על כל פיפס ושטות שנראה להם כי יגדיל את חינם בעיני המטופלים והרשויות שמעליהם. אם באים מטופלים מחו"ל לבצע טיפולי הפרייה בארץ - זה יכול להעיד על מקצועיות וגם, אולי, על ריווחיות - שני דברים שבתי חולים דווקא אוהבים, בדרך כלל, להתפאר בהם.
 

חן123

New member
דווקא לא מסכימה

על מנת לדעת אם פרוצדורה מסויימת היא רווחית צריך לתמחר אותה. אני יכולה להגיד לך באופן וודאי שתמחורים מדוייקים כמעט ולא מתבצעים. ועדיין, לא ממש ניראה לי שמגיעה כמות רצינית של זוגות מחו"ל כדי לטפל בארץ, בעיקר שמדובר בטיפול ארוך ולא במשהוא חד פעמי.
 

נועה 35

New member
למרות ההסתייגות שלי זה שווה בדיקה

אולי אני טועה ואכן יש כאן טיעון. אני מניחה שכל מנהלן בית חולים אמור לדעת את המספרים האמיתיים.
 
יפה מאוד!!! שיעשע אותי

ח"כ ניסן סלומינסקי בהומור שבו השתמש...ואולי ההשראה באה מהמכתב שכתבתי גם אליו והנדון שלו- שני ילדים וכלב
... ואני שמחה שגם אני תרמתי קצת, טיפה, למרות שלי זה כבר לא יעזור באופן אישי- אבל הטפיחה האמיתית על השכם מגיעה לכם!!!!!!!!ותודה עצומה!
 

venus13

New member
נישמע לי מצויין - ותודה ענקית לכם

לכל מי שטרח בעשיה ולכל מי שכתב עכשיו אפשר להיערך למאבק על הילד השלישי .... ונוס
 
למעלה