סימנים מנבאים לסכרת הריון לפני הריון?

ginger lemon

New member
סימנים מנבאים לסכרת הריון לפני הריון?

שלום נשים יקרות,
אשמח להתייעץ אתכן ברשותכן..
אני בת 31, עם שחלות פוליציסטיות ומטופלת בivf. הסוכר שלי בצום הוא בין 91 ל97, הרופאת מדפחה והרופאה בivf אומרים שזה תקין וסירבו לתת לי בדיקה להעמסת סוכר, העניין הוא שכבר שנתיים אני סובלת מנימול בידיים וברגליים ומכאבי ראש וסחרחורת אם אני לא אוכלת כל כמה שעות. גם השמנתי לאחרונה רק באזור הבטן. אם לא מאשרים לי העמסת סוכר, יש דרך אחרת שאני יכולה לבדוק האם אני מפתחת סכרת והאם אפתח אותה בהריון? לפני שנתיים הסוכר שלי היה 65.. הקפיצה הזו ממש מטרידה אותי. מצד שני, היא החלה ברגע שהפסקתי גלולות וברור לי שדבר קשור לדבר.
האם יש פה פוליציסטיות שעניין הסוכר התפרץ אצלן בהריון, או להפך מי שתזונה וספורט עזרו לה לפני ההריון ובמהלכו? (יש לי גם מעי רגיז/איטי, תזונה עם ערך גליקימי נמוך בכלל לא פשוטה עבורי).
אשמח לטיפים ורעיונות..
תודה.
 

גוגו63

New member
לא יודעת אם זה רלוונטי עדיין,אבל מנסה לענות

אז הי :) אני בהריון ויש לי שחלות פוליציסטיות. אצלי הסוכר בצום נע בין 85-90 ופעם אחת היה 93 (לפני 5 שנים). אני עם גלולות מגיל 17 עד ממש לפני ההריון (33), הפסקת הגלולות לא שינתה לי את הערך בצום (נבדקתי לראשונה בשבוע 7-8 והערך בצום היה 90, ויש לציין שבשליש ראשון טחנתי פחמימות שלא כהרגלי והפסקתי באופן מוחלט עם הספורט - ממש הפכתי בטטת כורסא כי הרגשתי רע).
אצלי הפסקת הגלולות (הפסקתי במטרה להכינס להריון) דווקא גרם לירידה קלה במשקל והציצי התכווץ (הרופא אמר שזה בגלל הירידה באסטרוגן החיצוני) וגם לא קיבלתי מחזור טבעי.
עכשיו לחלק הרלוונטי :) - בשבוע 25 עשיתי בדיקת סקר לסכרת הריון (50גר) ויצא לי מעט מעל התקין (תקין זה עד 140, קבוצת סיכון זה 140-200, סכרת הריון זה מעל 200 ולי יצא 147). מאוד הופתעתי והתבאסתי כי העסק מלחיץ אותי. בגלל התוצאה נאלצתי לעשות בדיקה נוספת וגועלית במיוחד שזה העמסה של 100 גר (זו הבדיקה האבחנתית), עשיתי היום ונראה תוצאות מחר. לא יודעת אם זה קשור לפולציסטי אבל בכל זאת העלת את זה וזה מתאים.
חפרתי :)
 
למעלה