סין המודרנית

GAL22N

New member
סין המודרנית

שלום לכל באי הפורום אני מחפשת בנרות אחר חומרים / סיכומים בנושאים הבאים: 1. סין בשנות ה30- המאבק ביפן- עמדות צ'אנג קאי שק והקומוניסטים, הקמת החזית בין הכוחות הלאומיים והקומוניסטים ב-1937- והמאבק נגד יפן. 2. סין במלחמת העולם השנייה- המאבק של סין ביפן במלחה"ע ה-2. 3. סין בשנות ה-50 וה-60- דפוסי המשטר הקומוניסטי בסין בתחילת דרכו וביסוסו בעזרת בריה"מ. הפכתי את האינטרנט בחיפושים שונים ומשונים ולא מצאתי משהו רלוונטי במיוחד. אשמח לקבל כל דבר תודה מראש
 

GAL22N

New member
סין

חומרים מתאימים לנושאים המדוברים באנגלית אשמח לקבל אבל להתחיל לברור באינטרנט באנגלית לא טרחתי, כי פעולת הרפרוף (שבעברית לוקחת לי דקה-שתיים) גוזלת ממני זמן לא מועט באנגלית.
 
סין

אפשר להשתמש למשל בויקיפדיה - עברית. בערך של היסטוריה של סין ובתוך הערך לבדוק גם את ההרחבה ב"היסטוריה של הרפובליקה העממית של סין". גם הטבלה בסוף הערך הראשון - יכול לעזור לעשות סדר. במקביל, כדאי לפתוח את הערוץ המקביל והעשיר יותר של היסטוריה של סין המודרנית בויקיפדיה באנגלית שדי מסכם את רוב השלבים הקריטיים בתכנית הלימודים הישראלית. כדאי גם לשים לב לכל ההרחבות הנובעות מערך זה. סיכום נוסף ומקוצר על עיקרי סין המודרנית (לדלג על החלק הראשון) מופיע בקישור השלישי. קיימים כמובן גם הסיכומים של תיכון רבין - כאן
 

K C

New member
על יפאן

שאלתי את זה, וקיבלתי תשובה, אבל אני אשאל שוב. האם צריך ללמוד כל הסעיפים בסוגריים ? פרקים נבחרים מהספר (הרשום בסוגריים הם תתי הסעיפים המחייבים) - פרק 2: המערב פותח את שערי יפן (ארצות הברית משגרת שייטת ליפן, הסכם קנגאוה ופתיחת שערי יפן, הריס משלים את פתיחת יפן, יפן מהדקת את קשריה עם המערב). - פרק 3: הרסטורציה של מייגי ("החזרת השלטון הקיסרי" ו"שבועת חמשת הסעיפים") - פרק 4: מחברה פיאודלית למדינה ריכוזית (הצבא החדש) - פרק 5: הלימוד מן המערב (השאיפה ללמוד מן המערב, משלחת איוקורה: לימוד המערב מכלי ראשון, כשלון הנצרות וטיפוח השינטו, הדת אינה בולמת מודרניזציה). - פרק 6: החינוך החדש (חינוך חובה ובית הספר היסודי, חינוך תיכוני וגבוה) - פרק 7: רפורמה אגררית וראשית התיעוש (כל הפרק) - פרק 8: משבר, מרידות ודרישה לדמוקרטיה (הדרישה לדמוקרטיה והקמת מפלגות) - פרק 10: מלחמת סין-יפן וסיפוח טיוואן (הפרק כולו) - פרק 11: מלחמת רוסיה-יפן וסיפוח קוריאה (הפרק כולו) - פרק 13: יפן במלחמת העולם הראשונה (הפרק כולו) - פרק 14: משטר ותרבות בשנות העשרים (הפרק כולו) - פרק 15: פייסנות כלפי המערב ותוקפנות כלפי סין (הפרק כולו) - פרק 16: טרור וניסיונות הפיכה (הלאומיות הרדיקלית של קיטה איקי, אוקאוה, גינצו, טציבאנה, מרידת הנפל של 26 בפברואר 1936. - פרק 17, 18, 19, 20, 21 - כל הפרקים - פרק 22: השינוי החברתי (חברת השפע העירונית, המחיר החברתי של השגשוג, תסכול הנשים, הצעירים והזקנים). אם התשובה היא - כן, צריך ללמוד, מה הטעם במיקוד לנושא. הרי אם צריך ללמוד את כל הפרקים, מלבד 12 ו-9, מה הטעם בפרסום מיקוד?
 
יפןן - הבהרה חשובה

שים לב, צריך ללמוד את מה שבסוגריים רק אם הפרקים מהספר קשורים לנושאים שבמיקוד. למשל, פרקים 14, 15 ו-16, שבספר אינם רלוונטיים למיקוד, ולפיכך אין צורך ללמוד אותם (ומה שמופיע בסוגריים בצמוד לפרקים אלה). אתה צריך לעשות הצלבה בין המיקוד לספר. תוכל, להיעזר כמובן בסיכום, שכן בפרקים שבסיכום יש הפניות לעמ' הרלוונטיים בספר.
 

K C

New member
עיינתי בסיכום, במיקוד, והצלבתי ביניהם.

וזו מסקנתי : 1. לפי המיקוד לא צריך ללמוד את פרקים 2,8,12,14,15,16,17,23, ו-24. 2. את פרקים 11,18, 21 ו-22 צריך ללמוד, למעט חלקים קטנים. כמובן שיש ללמוד במלואם פרקים שלא הוזכרו. המסקנה השנייה פחות קריטית, בגלל שהחלקים שהושמטו פעוטים, ולא יזיק ללמוד אותם "להעשרה". אני מבקש לקבל אישור למסקנה הראשונה. אולי עדיף ללמוד את פרק 2 בכל זאת, רק כדי לקבל את הבסיס להבנה מהיכן התחילה יפאן בתקופה זו.
 
יפן - התאמה למיקוד 2010

לפני מספר שבועות, העליתי הודעה דומה בפורום ערוץ ההיסטוריה הכוללת התאמת מספרי העמודים מהספר של שילוני למיקוד הנוכחי. ממסקנתך הראשונה אני מסכים עם הקביעה שלא צריך ללמוד את פרקים 2, 8, 12, 14, 15, 16, 17 (אבל הפרק מומלץ כרקע לנושא הרחב של מלה"ע השנייה), ו-23. לדעתי גם לא צריך את פרקים 22-21 שקשורים לפרק 8 בתכנית הלימודים (הזינוק הכלכלי של יפן), שנפל במיקוד. לגבי פרק 2, אני מסכים גם כאן שבהחלט כדאי ללמוד או לקרוא פעם אחת כרקע. התאמת הספר של שילוני למיקוד 2010: 1. היבטים נבחרים בצמיחתה של יפן המודרנית א. עמ' 46-43 מהווים את הליבה. מומלץ לקרוא גם עמ' 112-101 העוסקים בחוקת מייג'י. (מתוך פרקים 3 ו-9) ב. פרקים 7-4 2. האימפריאליזם היפני א. פרק 10 ב. פרק 11 ג. פרק 13 (עד עמ' 164) ד. פרק 13 (עמ' 166-164) 5. מלה"ע השנייה א. 220-214 כרקע. וכמובן עמ' 224-222 (חלקים מפרקים 18-17) ב. עמ' 226-223 (שים לב למפה) (מתוך פרק 18) ג. 230-224 (אני מודע לחזרתיות על העמודים. הנושאים כאן מבטאים בעצם היבטים שונים על אותה תקופה/אותו חומר)(מתוך פרק 18) ד. עמ' 238-230 (מתוך פרק 18) 6. הקמת יפן חדשה (פרק 19) א. עמ' 243-241 ב. עמ' 253-244 ג. עמ' 256-253 7. יפן בשנות ה-50 וה-60 (פרק 20) סעיפים א'+ב' - עמ' 266-257 ג. עמ' 270-266
 

K C

New member
בעניין המיקוד

במיקוד ישנו סעיף 8. תודה על העזרה
 

MichlinM

New member
זה בדוק?

אתה בטוח במה שכתבת כאן? אני פשוט יכול לקרוא את אותם העמודים ואני מכוסה בעניין יפן? עוד משהו - אני בחרתי את יפן, ארה"ב וקרקוב. האם לדעתך אלה בחירות נכונות או יש משהו שיותר קל ללמידה? איפה אני יכול להשיג חומר על כל נושא? (יש לי את הספר של שילוני) תודה תודה תודה.
 
המממ...

זה בדוק במובן שעברתי על הספר, על תכנית הלימודים ועל המיקוד וערכתי הצלבה תוך הכרות עם הנושא (הגשתי תלמידים לבגרות בנושא). צריך לקחת בחשבון שאולי פספסתי עמוד פה או שם (אף על פי שהקפדתי בבדיקה שלי) - ולכן אם יש ספקות לגבי החלוקה שלי או שאתה חושב שפספסתי משהו (מה עוד שיש לך את הספר שילוני), אפשר להסב את תשומת ליבי ואבדוק את העניין שוב. לגבי בחירות נכונות, יפן וארה"ב הם נושאים שיש עליהם סיכומים מלאים באתר והם זכו לביקורות חיוביות מאוד בשנים האחרונות וקרקוב, שבקרוב נעלה סיכום חדש שלו, ושהוא נושא שנחשב מעניין ו"קל".
 

MichlinM

New member
הסיכומים

אני אשמח אם תפנה אותי לסיכומים המדוברים תודה רבה
 
הסיכומים

אני מצרף קישור לדף הקישורים של ערוץ ההיסטוריה. בחלק הימני התחתון של הטבלה, תמצא מספר קישורים המובילים לסיכומים על ארה"ב ויפן (הסיכומים המקוריים וההשלמות). אין צורך כמובן ללמוד את כל החומר, אלא רק את מה שרלוונטי למיקוד.
 

MichlinM

New member
אשמח לעוד עזרה...

השגתי את הספרים על קרקוב - פנים רבות לגבורה (של קראי) ועל ארה"ב - תולדות (של פלורסהיים). אשמח אם תוכל לומר לי מה לקרוא בכל אחד מהספרים. המיקוד לא תואם בהגדרות את הספרים ואני לומד לבד. רב תודות!!!
 
למעלה