סיעני טרור.

מצב
הנושא נעול.

yossi0073

New member
סיעני טרור.

סיעני טרור.
שלום רב, ברור שמי שאשם ברצח אנשים באוטובוסים באשר הם ,הם הטרוריסטים המפגעים.ואותם יש להעניש.אותם ושולחיהם,אבל יחד עם זאת חברות האוטובוסים הפנים-עירוניות מסיעות ברצח אותם אנשים.הן,החברות,סיעניות טרור.איך? אם אחרי הכל לא עושים מאמץ מינימלי להפחית את העומס באוטובוסים עמוסים לעיפה,למשל,ע"י שינוי תדירות מכל חצי שעה לרבע שעה הדבר היה מפחית את כמות הנפגעים. אז...שחס וחלילה שלא יהיו פיגועים לא באוטובוס ולא במקום אחר.אבל לבל נשכח מי יהיה הסיען לאותו רצח שהלוואי שלא יהיה. דעת יחיד אמיצה.
 
אולי מוטב שלא נצא גם למועדונים,

סיעני טרור.
שלום רב, ברור שמי שאשם ברצח אנשים באוטובוסים באשר הם ,הם הטרוריסטים המפגעים.ואותם יש להעניש.אותם ושולחיהם,אבל יחד עם זאת חברות האוטובוסים הפנים-עירוניות מסיעות ברצח אותם אנשים.הן,החברות,סיעניות טרור.איך? אם אחרי הכל לא עושים מאמץ מינימלי להפחית את העומס באוטובוסים עמוסים לעיפה,למשל,ע"י שינוי תדירות מכל חצי שעה לרבע שעה הדבר היה מפחית את כמות הנפגעים. אז...שחס וחלילה שלא יהיו פיגועים לא באוטובוס ולא במקום אחר.אבל לבל נשכח מי יהיה הסיען לאותו רצח שהלוואי שלא יהיה. דעת יחיד אמיצה.
אולי מוטב שלא נצא גם למועדונים,
פאבים או בתי קפה כדי שאלו לא יהיו עמוסים והמחבלים לא יבואו להתפוצץ בהם, הלא כן?
 

אורי404

New member
אבל זה ככה, לצערינו. מקומות המוניים

אולי מוטב שלא נצא גם למועדונים,
פאבים או בתי קפה כדי שאלו לא יהיו עמוסים והמחבלים לא יבואו להתפוצץ בהם, הלא כן?
אבל זה ככה, לצערינו. מקומות המוניים
כמו אלה שכתבת ואוטובוסים מלאים הם מקומות יותר פוטנציאליים להסתננות מחבלים.
 

fireman

New member
אני רואה בדעת יחיד זו

סיעני טרור.
שלום רב, ברור שמי שאשם ברצח אנשים באוטובוסים באשר הם ,הם הטרוריסטים המפגעים.ואותם יש להעניש.אותם ושולחיהם,אבל יחד עם זאת חברות האוטובוסים הפנים-עירוניות מסיעות ברצח אותם אנשים.הן,החברות,סיעניות טרור.איך? אם אחרי הכל לא עושים מאמץ מינימלי להפחית את העומס באוטובוסים עמוסים לעיפה,למשל,ע"י שינוי תדירות מכל חצי שעה לרבע שעה הדבר היה מפחית את כמות הנפגעים. אז...שחס וחלילה שלא יהיו פיגועים לא באוטובוס ולא במקום אחר.אבל לבל נשכח מי יהיה הסיען לאותו רצח שהלוואי שלא יהיה. דעת יחיד אמיצה.
אני רואה בדעת יחיד זו
תאוריה מופרכת. אתה לא יכול להפנות אצבע מאשימה כלפי חברות התחבורה הציבורית כאילו הן אשמות בפיגועים באופן מסויים כי זה מה שאתה בעצם עושה גם אם לא כתבת את זה באופן מפורש. אתה לא יכול להאשים כל מקום המהווה ריכוז קהל שהוא סייען טרור....אז גם קניון השרון הוא סייען טרור? גם התחנה המרכזית בבאר שבע היא סייענית טרור? גם עזריאלי הוא סייען טרור? גם מנהלי מסעדת מקסים סייעני טרור? זה פשוט שטויות! באוטובוס שנוסעים בו 100 אנשים יכולים להיהרג עשרה אנשים ולהפצע עוד 90 ובאוטובוס עם 40 נוסעים יכולים להיהרג 30 נוסעים ועשרה יפצעו.... אני לא מוצא קשר בין הדברים.
 

mucool2

New member
אתה צודק

אני רואה בדעת יחיד זו
תאוריה מופרכת. אתה לא יכול להפנות אצבע מאשימה כלפי חברות התחבורה הציבורית כאילו הן אשמות בפיגועים באופן מסויים כי זה מה שאתה בעצם עושה גם אם לא כתבת את זה באופן מפורש. אתה לא יכול להאשים כל מקום המהווה ריכוז קהל שהוא סייען טרור....אז גם קניון השרון הוא סייען טרור? גם התחנה המרכזית בבאר שבע היא סייענית טרור? גם עזריאלי הוא סייען טרור? גם מנהלי מסעדת מקסים סייעני טרור? זה פשוט שטויות! באוטובוס שנוסעים בו 100 אנשים יכולים להיהרג עשרה אנשים ולהפצע עוד 90 ובאוטובוס עם 40 נוסעים יכולים להיהרג 30 נוסעים ועשרה יפצעו.... אני לא מוצא קשר בין הדברים.
אתה צודק
באוטובוס דחוס האנשים הצמודים למחבל סופגים את כל ההדף והרסיסים, ולכן כמות הנפגעים צפויה להיות קטנה יותר. לפי ההגיון של yossi0073 גם מאבטחים בכניסות לקניונים הם סייעני טרור, כי היו לא מעט פיגועים דווקא בתור לפני המאבטח.
 

yossi0073

New member
לגבי הסיענות.הבנתם נכון את דבריי.

אתה צודק
באוטובוס דחוס האנשים הצמודים למחבל סופגים את כל ההדף והרסיסים, ולכן כמות הנפגעים צפויה להיות קטנה יותר. לפי ההגיון של yossi0073 גם מאבטחים בכניסות לקניונים הם סייעני טרור, כי היו לא מעט פיגועים דווקא בתור לפני המאבטח.
לגבי הסיענות.הבנתם נכון את דבריי.
כעסכם,כמו במיקרים לא מעטים,מראה על צדקתי זה לא הגיוני לבנות עוד קניון עזריאלי,זה לא הגיוני לבנות עוד מסעדת מקסים וכו' להפחתת העומס. זה כן הגיוני להתחשב במצב ולהכניס עוד אוטובוס בזמנים סמוכים יותר. באמת האשמתי את חברות האוטובוסים בסיוע לטרור ואם הדברים לא נאמרו ברור,אלא בין השורות זו טעות שלי.
 

ozrok

New member
פשרה

לגבי הסיענות.הבנתם נכון את דבריי.
כעסכם,כמו במיקרים לא מעטים,מראה על צדקתי זה לא הגיוני לבנות עוד קניון עזריאלי,זה לא הגיוני לבנות עוד מסעדת מקסים וכו' להפחתת העומס. זה כן הגיוני להתחשב במצב ולהכניס עוד אוטובוס בזמנים סמוכים יותר. באמת האשמתי את חברות האוטובוסים בסיוע לטרור ואם הדברים לא נאמרו ברור,אלא בין השורות זו טעות שלי.
פשרה
ישנם מצבים בהם יש עומס בתחנות האוטובוס ואנשים נדחקים אל דלת האוטובוס. פה באמת קיים סיכון שמחבל יבוא ויתפוצץ ליד הדלת, בזמן שאנשים ממתינים לעלות. אם התדירות של האוטובוסים היתה עולה, ייתכן והסיכון הזה היה מופחת. לגבי התאוריה שלך לגבי אשמת חברות האוטוסובים בסיוע, אינני חושב שיש טעם להגיב האופן ענייני.
 

אוהד11

New member
אינני מבין מה אמור להביע השירשור

לגבי הסיענות.הבנתם נכון את דבריי.
כעסכם,כמו במיקרים לא מעטים,מראה על צדקתי זה לא הגיוני לבנות עוד קניון עזריאלי,זה לא הגיוני לבנות עוד מסעדת מקסים וכו' להפחתת העומס. זה כן הגיוני להתחשב במצב ולהכניס עוד אוטובוס בזמנים סמוכים יותר. באמת האשמתי את חברות האוטובוסים בסיוע לטרור ואם הדברים לא נאמרו ברור,אלא בין השורות זו טעות שלי.
אינני מבין מה אמור להביע השירשור
הזה. האם דינן של חברות תחב"צ, שמטרתן להסיע נוסעים מנקודה לנקודה, כמו נהגי טרנזיטים שמסיעים ביודעין שב"חים תמורת בצע כסף ואח"כ מיתממים שלא ידעו ולא הבינו את חומרת מעשיהם ?
 
יוסי: אתה צודק 100%. בתור חוקר

לגבי הסיענות.הבנתם נכון את דבריי.
כעסכם,כמו במיקרים לא מעטים,מראה על צדקתי זה לא הגיוני לבנות עוד קניון עזריאלי,זה לא הגיוני לבנות עוד מסעדת מקסים וכו' להפחתת העומס. זה כן הגיוני להתחשב במצב ולהכניס עוד אוטובוס בזמנים סמוכים יותר. באמת האשמתי את חברות האוטובוסים בסיוע לטרור ואם הדברים לא נאמרו ברור,אלא בין השורות זו טעות שלי.
יוסי: אתה צודק 100%. בתור חוקר
של התופעה הזו במשך 25 שנה ובתור אדם שכתב הן עבודת גמר על הנושא בסיום תואר שני והן דוקטוראט על הנושא, אני יכול לבשר לך שהתיאוריה שלך יותר מנכונה. אילו לא היו משביתים בשנים האחרונות, אוטובוסים שגילם 7 או 8 שנים, ניתן היה להוסיף אותם לנסיעות ולתגבר את מירב הקווים. אני טוען כבר זמן רב שאורך חייו של אוטובוס מרצדס הינו למעלה מ-30 שנה ולדעתי זו מצטרפים מהנדסים בכל תחומי התחבורה. ההשבתה הזו מיותרת ונועדה להכניס ממון לכיסים של כל מיני פוליטיקאים. האמת מאוד כואבת אבל הצדק עימך באופן מוחלט וצריך להגביל את מס' הנוסעים באוטובוס. גם הד"ר אורי מילשטיין הביע בעבר דעה זו ואף הוכיח אותה. במקום להשבית, יש להוסיף אוטובוסים חדשים נוספים ולהשאיר את הישנים בעבודה. הטעות הכי קשה הינה הצמצום שעושות אגד ודן במס' האוטובוסים ובמס' העובדים. הן נאלצות לעשות זאת עקב הרפורמה המזוייפת שמתבצעת בשנים האחרונות שנועדה לגרום ליעול אבל מביאה עימה את העולם הרביעי בסגנון אפריקני המזכיר מדינה כמו צ'ד שאנו מתחילים להראות דומים לה מאוד... מישהו אמר פה השבוע שגם באירופה נהוג להשבית אוטובוסים לאחר 15 שנה וכי הם נבנים מראש לתקופה זו. אמש דיברתי בטלפון עם מנכ"ל מרצדס העולמי, שהוא מכר ותיק שלי והוא כמעט נפל מהכסא לשמע השטות הזו. בגרמניה עצמה נוסעים אוטובוסים בני 25 שנה בקווים המרכזיים של העיר פרנקפורט יחד עם אוטובוסים בני שנה ואין שום הבדל בין אלה לאלה. הכל זה עניין של תחזוקה. לא פעם אמרו לי הן באגד והן במפעל שגם כיום אוטובוסים מדגם 0305 מוגמרים ממודל 1973, יכלו לנסוע כיום בארץ ללא שום בעיות בטיחות וללא שום בעיות אחרות. הנידרפלור הוא תירוץ גרוע להחלפת אוטובוסים שהרי אין הוא נידרפלור ממש. הוא רק חצי נמוך רצפה והוא גורם לנזקים כלכליים כבדים באגד עקב מכות שהוא מקבל מהכביש ובעיות אחרות. תביט על קטרים למשל: קטרי G12 ישנים משנות ה-50 הרבה יותר אמינים מקטרים ספרדיים ממודל 1998. הם הפכו למחלצים לחדשים. זה המצב העצוב. פעם בנו טוב יותר הן קטרים והן אוטובוסים וכיום לצערי כדי לקבל אוטובוס מעולה, אתה צריך לשלם מחיר בשמיים. הסיטארו של מרצדס מאוד יקר אבל שווה כל יורו. באירופה הוא שולט ביד רמה ופלח השוק שלו הוא לערך פי 6 מהמקביל או מהחיקוי הנקרא מאן. באנגליה למשל, לא רוכשים מאן לאור ניסיון מר שהיה להם. במדינות ערב עשירות כמו במדינות המפרץ, רואים דומיננטיות של אוטובוסי מרצדס בשיעור המגיע לכדי 98 אחוז מסך כל האוטובוסים....יצאתי ולמדתי את כל מכלול הסיבות ואסכם במילה אחת: טענותייך נכונות והרבה מעבר לכך. בארץ לא עושים מספיק למניעה ויכולים לעשות בהשקעה לא רבה. יום טוב ותודה רבה על האומץ של דברייך הנכונים. סוף-סוף קם מישהו שרואה ומנתח את הדברים בצורה מדוייקת כמוך. קבל יישר-כח !
 

aviy99

New member
אביתר אתה לא צודק וגם לא יוסי לא!!!

יוסי: אתה צודק 100%. בתור חוקר
של התופעה הזו במשך 25 שנה ובתור אדם שכתב הן עבודת גמר על הנושא בסיום תואר שני והן דוקטוראט על הנושא, אני יכול לבשר לך שהתיאוריה שלך יותר מנכונה. אילו לא היו משביתים בשנים האחרונות, אוטובוסים שגילם 7 או 8 שנים, ניתן היה להוסיף אותם לנסיעות ולתגבר את מירב הקווים. אני טוען כבר זמן רב שאורך חייו של אוטובוס מרצדס הינו למעלה מ-30 שנה ולדעתי זו מצטרפים מהנדסים בכל תחומי התחבורה. ההשבתה הזו מיותרת ונועדה להכניס ממון לכיסים של כל מיני פוליטיקאים. האמת מאוד כואבת אבל הצדק עימך באופן מוחלט וצריך להגביל את מס' הנוסעים באוטובוס. גם הד"ר אורי מילשטיין הביע בעבר דעה זו ואף הוכיח אותה. במקום להשבית, יש להוסיף אוטובוסים חדשים נוספים ולהשאיר את הישנים בעבודה. הטעות הכי קשה הינה הצמצום שעושות אגד ודן במס' האוטובוסים ובמס' העובדים. הן נאלצות לעשות זאת עקב הרפורמה המזוייפת שמתבצעת בשנים האחרונות שנועדה לגרום ליעול אבל מביאה עימה את העולם הרביעי בסגנון אפריקני המזכיר מדינה כמו צ'ד שאנו מתחילים להראות דומים לה מאוד... מישהו אמר פה השבוע שגם באירופה נהוג להשבית אוטובוסים לאחר 15 שנה וכי הם נבנים מראש לתקופה זו. אמש דיברתי בטלפון עם מנכ"ל מרצדס העולמי, שהוא מכר ותיק שלי והוא כמעט נפל מהכסא לשמע השטות הזו. בגרמניה עצמה נוסעים אוטובוסים בני 25 שנה בקווים המרכזיים של העיר פרנקפורט יחד עם אוטובוסים בני שנה ואין שום הבדל בין אלה לאלה. הכל זה עניין של תחזוקה. לא פעם אמרו לי הן באגד והן במפעל שגם כיום אוטובוסים מדגם 0305 מוגמרים ממודל 1973, יכלו לנסוע כיום בארץ ללא שום בעיות בטיחות וללא שום בעיות אחרות. הנידרפלור הוא תירוץ גרוע להחלפת אוטובוסים שהרי אין הוא נידרפלור ממש. הוא רק חצי נמוך רצפה והוא גורם לנזקים כלכליים כבדים באגד עקב מכות שהוא מקבל מהכביש ובעיות אחרות. תביט על קטרים למשל: קטרי G12 ישנים משנות ה-50 הרבה יותר אמינים מקטרים ספרדיים ממודל 1998. הם הפכו למחלצים לחדשים. זה המצב העצוב. פעם בנו טוב יותר הן קטרים והן אוטובוסים וכיום לצערי כדי לקבל אוטובוס מעולה, אתה צריך לשלם מחיר בשמיים. הסיטארו של מרצדס מאוד יקר אבל שווה כל יורו. באירופה הוא שולט ביד רמה ופלח השוק שלו הוא לערך פי 6 מהמקביל או מהחיקוי הנקרא מאן. באנגליה למשל, לא רוכשים מאן לאור ניסיון מר שהיה להם. במדינות ערב עשירות כמו במדינות המפרץ, רואים דומיננטיות של אוטובוסי מרצדס בשיעור המגיע לכדי 98 אחוז מסך כל האוטובוסים....יצאתי ולמדתי את כל מכלול הסיבות ואסכם במילה אחת: טענותייך נכונות והרבה מעבר לכך. בארץ לא עושים מספיק למניעה ויכולים לעשות בהשקעה לא רבה. יום טוב ותודה רבה על האומץ של דברייך הנכונים. סוף-סוף קם מישהו שרואה ומנתח את הדברים בצורה מדוייקת כמוך. קבל יישר-כח !
אביתר אתה לא צודק וגם לא יוסי לא!!!
אתה טוען שאתה מומחה לענייני תחבורה ציבורית ואני באמת רואה שאתה מבין המון, אז מה פתאום אתה תומך בתיאוריה הדפוקה הזאת? הרי על כל אוטובוס חדש שנכנס לאגד או לדן הן חייבות להוציא אחד מהשירות. זה בכלל לא תלוי בחברות אלא במשרד התחבורה וגם נושא התדירות הוא לפי הנחיות משרד התחבורה. אז מה פתאום שהתיאוריה הדפוקה הזאת נכונה? זה בכלל לא נכון!!!
 
לא הבנת דבר ממה שכתב יוסי:

אביתר אתה לא צודק וגם לא יוסי לא!!!
אתה טוען שאתה מומחה לענייני תחבורה ציבורית ואני באמת רואה שאתה מבין המון, אז מה פתאום אתה תומך בתיאוריה הדפוקה הזאת? הרי על כל אוטובוס חדש שנכנס לאגד או לדן הן חייבות להוציא אחד מהשירות. זה בכלל לא תלוי בחברות אלא במשרד התחבורה וגם נושא התדירות הוא לפי הנחיות משרד התחבורה. אז מה פתאום שהתיאוריה הדפוקה הזאת נכונה? זה בכלל לא נכון!!!
לא הבנת דבר ממה שכתב יוסי:
זה הוא בדיוק. פה הטעות הקריטית. צריך להכניס אוטובוס חדש ולהשאיר את הישן בעבודה למשך תקופת זמן ארוכה עד אשר יהיה מס' אוטובוסים רב מאוד בשרות. החובה להוציא את הישן משרות היא הטעות. גם אני מאשים את משרד התחבורה. ככל-הנראה לפקידים שלו חסר כסף לרכוש עוד כורסא הביתה. ודבר נוסף: אם להפריט, אזי יש צורך קריטי כיום להעביר את משרד התחבורה לידיים פרטיות. זה חשוב כמו חמצן לנשימה. גם נושא התדירות - יש לו סיבות רעות וגם נושא מחירי הכרטיסים - כנ"ל. אגד מזמן רצה לגבות 2.60 ש"ח בעבור נסיעה עירונית ובכך לשבור את כל המתחרים. זו רפורמה אמיתית. באגד היתה הצעה לוותר על הסובסידיה. משרד התחבורה הוא שסרב ולא אגד. והמשרד ידע שברגע שאגד לא יקבל סובסידיה, הוא יתחיל לרכוש רק אוטובוסים מוגמרים, יוריד את המחירים ויתחרה בצורה פרועה מול המתחרים. כל הסובסידיה הזו נועדה להחזיק את אגד קצר ולהכתיב לו מה לעשות. ברגע שאגד ישתחרר מהכבלים, הוא...יישאר עם דן ביחד לבד בשוק....אבל אז, השוק יהיה יעיל מאוד. נקבל אוטובוסים מעולים, מחירים זולים ותדירות נסיעה רבה. זה נשמע ההיפך מהנכון אך זו האמת והיא מאוד כואבת למשרד התחבורה. לפני שמישהו שם במשרד התחבורה, פותח את הפה, יש להפריט את המשרד ולתת אפשרות לכל השחקנים בשוק להתחרות באופן חופשי לגמרי. אז זו תהיה רפורמה של ממש. רק לרגע הזה ממתינים אגד ודן כי באותו רגע הם יאחדו כוחות ויביאו שירות מעולה ברמה אירופאית שטרם נראתה כמוה בארץ. תשמע: אני כבר בדקתי את כל החלופות ואת כל האפשרויות. כולן נפלו. רק השחיתות בשוק הזה נשארה לשלוט....
 

aviy99

New member
דבר ראשון אני חושב שהבנתי

לא הבנת דבר ממה שכתב יוסי:
זה הוא בדיוק. פה הטעות הקריטית. צריך להכניס אוטובוס חדש ולהשאיר את הישן בעבודה למשך תקופת זמן ארוכה עד אשר יהיה מס' אוטובוסים רב מאוד בשרות. החובה להוציא את הישן משרות היא הטעות. גם אני מאשים את משרד התחבורה. ככל-הנראה לפקידים שלו חסר כסף לרכוש עוד כורסא הביתה. ודבר נוסף: אם להפריט, אזי יש צורך קריטי כיום להעביר את משרד התחבורה לידיים פרטיות. זה חשוב כמו חמצן לנשימה. גם נושא התדירות - יש לו סיבות רעות וגם נושא מחירי הכרטיסים - כנ"ל. אגד מזמן רצה לגבות 2.60 ש"ח בעבור נסיעה עירונית ובכך לשבור את כל המתחרים. זו רפורמה אמיתית. באגד היתה הצעה לוותר על הסובסידיה. משרד התחבורה הוא שסרב ולא אגד. והמשרד ידע שברגע שאגד לא יקבל סובסידיה, הוא יתחיל לרכוש רק אוטובוסים מוגמרים, יוריד את המחירים ויתחרה בצורה פרועה מול המתחרים. כל הסובסידיה הזו נועדה להחזיק את אגד קצר ולהכתיב לו מה לעשות. ברגע שאגד ישתחרר מהכבלים, הוא...יישאר עם דן ביחד לבד בשוק....אבל אז, השוק יהיה יעיל מאוד. נקבל אוטובוסים מעולים, מחירים זולים ותדירות נסיעה רבה. זה נשמע ההיפך מהנכון אך זו האמת והיא מאוד כואבת למשרד התחבורה. לפני שמישהו שם במשרד התחבורה, פותח את הפה, יש להפריט את המשרד ולתת אפשרות לכל השחקנים בשוק להתחרות באופן חופשי לגמרי. אז זו תהיה רפורמה של ממש. רק לרגע הזה ממתינים אגד ודן כי באותו רגע הם יאחדו כוחות ויביאו שירות מעולה ברמה אירופאית שטרם נראתה כמוה בארץ. תשמע: אני כבר בדקתי את כל החלופות ואת כל האפשרויות. כולן נפלו. רק השחיתות בשוק הזה נשארה לשלוט....
דבר ראשון אני חושב שהבנתי
ובכל מקרה אתה צודק...אופסססס...סליחה, אני מסכים עם דבריך בעניין ה"צודק/לא צודק" ומקבל את הערתך בעניין הזה. ובעניין הזה אני בהחלט מסכים עם דבריך
ואכן מי שאולי אשם במחסור באוטובוסים זהו משרד התחבורע, אבל אינני יכול להאשים את המשרד הזה בסיוע למחבלים. זה לא!!! כי לא זה מה שגורם ליותר נפגעים או פחות נפגעים במקרים של פיגוע.
 

ה2

New member
../images/Emo24.gif../images/Emo127.gif../images/Emo45.gif

לא הבנת דבר ממה שכתב יוסי:
זה הוא בדיוק. פה הטעות הקריטית. צריך להכניס אוטובוס חדש ולהשאיר את הישן בעבודה למשך תקופת זמן ארוכה עד אשר יהיה מס' אוטובוסים רב מאוד בשרות. החובה להוציא את הישן משרות היא הטעות. גם אני מאשים את משרד התחבורה. ככל-הנראה לפקידים שלו חסר כסף לרכוש עוד כורסא הביתה. ודבר נוסף: אם להפריט, אזי יש צורך קריטי כיום להעביר את משרד התחבורה לידיים פרטיות. זה חשוב כמו חמצן לנשימה. גם נושא התדירות - יש לו סיבות רעות וגם נושא מחירי הכרטיסים - כנ"ל. אגד מזמן רצה לגבות 2.60 ש"ח בעבור נסיעה עירונית ובכך לשבור את כל המתחרים. זו רפורמה אמיתית. באגד היתה הצעה לוותר על הסובסידיה. משרד התחבורה הוא שסרב ולא אגד. והמשרד ידע שברגע שאגד לא יקבל סובסידיה, הוא יתחיל לרכוש רק אוטובוסים מוגמרים, יוריד את המחירים ויתחרה בצורה פרועה מול המתחרים. כל הסובסידיה הזו נועדה להחזיק את אגד קצר ולהכתיב לו מה לעשות. ברגע שאגד ישתחרר מהכבלים, הוא...יישאר עם דן ביחד לבד בשוק....אבל אז, השוק יהיה יעיל מאוד. נקבל אוטובוסים מעולים, מחירים זולים ותדירות נסיעה רבה. זה נשמע ההיפך מהנכון אך זו האמת והיא מאוד כואבת למשרד התחבורה. לפני שמישהו שם במשרד התחבורה, פותח את הפה, יש להפריט את המשרד ולתת אפשרות לכל השחקנים בשוק להתחרות באופן חופשי לגמרי. אז זו תהיה רפורמה של ממש. רק לרגע הזה ממתינים אגד ודן כי באותו רגע הם יאחדו כוחות ויביאו שירות מעולה ברמה אירופאית שטרם נראתה כמוה בארץ. תשמע: אני כבר בדקתי את כל החלופות ואת כל האפשרויות. כולן נפלו. רק השחיתות בשוק הזה נשארה לשלוט....
 

ה2

New member
../images/Emo24.gif../images/Emo127.gif../images/Emo45.gif

לא הבנת דבר ממה שכתב יוסי:
זה הוא בדיוק. פה הטעות הקריטית. צריך להכניס אוטובוס חדש ולהשאיר את הישן בעבודה למשך תקופת זמן ארוכה עד אשר יהיה מס' אוטובוסים רב מאוד בשרות. החובה להוציא את הישן משרות היא הטעות. גם אני מאשים את משרד התחבורה. ככל-הנראה לפקידים שלו חסר כסף לרכוש עוד כורסא הביתה. ודבר נוסף: אם להפריט, אזי יש צורך קריטי כיום להעביר את משרד התחבורה לידיים פרטיות. זה חשוב כמו חמצן לנשימה. גם נושא התדירות - יש לו סיבות רעות וגם נושא מחירי הכרטיסים - כנ"ל. אגד מזמן רצה לגבות 2.60 ש"ח בעבור נסיעה עירונית ובכך לשבור את כל המתחרים. זו רפורמה אמיתית. באגד היתה הצעה לוותר על הסובסידיה. משרד התחבורה הוא שסרב ולא אגד. והמשרד ידע שברגע שאגד לא יקבל סובסידיה, הוא יתחיל לרכוש רק אוטובוסים מוגמרים, יוריד את המחירים ויתחרה בצורה פרועה מול המתחרים. כל הסובסידיה הזו נועדה להחזיק את אגד קצר ולהכתיב לו מה לעשות. ברגע שאגד ישתחרר מהכבלים, הוא...יישאר עם דן ביחד לבד בשוק....אבל אז, השוק יהיה יעיל מאוד. נקבל אוטובוסים מעולים, מחירים זולים ותדירות נסיעה רבה. זה נשמע ההיפך מהנכון אך זו האמת והיא מאוד כואבת למשרד התחבורה. לפני שמישהו שם במשרד התחבורה, פותח את הפה, יש להפריט את המשרד ולתת אפשרות לכל השחקנים בשוק להתחרות באופן חופשי לגמרי. אז זו תהיה רפורמה של ממש. רק לרגע הזה ממתינים אגד ודן כי באותו רגע הם יאחדו כוחות ויביאו שירות מעולה ברמה אירופאית שטרם נראתה כמוה בארץ. תשמע: אני כבר בדקתי את כל החלופות ואת כל האפשרויות. כולן נפלו. רק השחיתות בשוק הזה נשארה לשלוט....
 
והערה מתודית קטנה:

אביתר אתה לא צודק וגם לא יוסי לא!!!
אתה טוען שאתה מומחה לענייני תחבורה ציבורית ואני באמת רואה שאתה מבין המון, אז מה פתאום אתה תומך בתיאוריה הדפוקה הזאת? הרי על כל אוטובוס חדש שנכנס לאגד או לדן הן חייבות להוציא אחד מהשירות. זה בכלל לא תלוי בחברות אלא במשרד התחבורה וגם נושא התדירות הוא לפי הנחיות משרד התחבורה. אז מה פתאום שהתיאוריה הדפוקה הזאת נכונה? זה בכלל לא נכון!!!
והערה מתודית קטנה:
צדק מהו ? אין לך שום כלים אמפיריים לבדוק. לכן אמור מעתה: "דעתי שונה מדעתך". צדק זה דבר שלא ניתן לכמת או לבדוק אותו מחקרית. צדק בשביל אחד, הינו עיוולת בשביל אחר ! אני לא יודע מי צודק כי גם לי אין אפשרות לבדוק ולא לאף אחד. זה לגיטימי לחלוטין שיש שני אנשים עם שתי דעות שונות. רק המציאות תקבע מי היה קרוב יותר לחקר האמת אבל זה קשה מאוד לקבוע כיום כי יש המון פרמטרים לנושא, המצב מאוד נזיל וכל עניין הרפורמה עובר טלטלה חזקה מצד לצד כל העת. מה שאנחנו חושבים היום, יכול להיות שונה לחלוטין בעוד יומיים...
 

mucool2

New member
אבל כתבת

והערה מתודית קטנה:
צדק מהו ? אין לך שום כלים אמפיריים לבדוק. לכן אמור מעתה: "דעתי שונה מדעתך". צדק זה דבר שלא ניתן לכמת או לבדוק אותו מחקרית. צדק בשביל אחד, הינו עיוולת בשביל אחר ! אני לא יודע מי צודק כי גם לי אין אפשרות לבדוק ולא לאף אחד. זה לגיטימי לחלוטין שיש שני אנשים עם שתי דעות שונות. רק המציאות תקבע מי היה קרוב יותר לחקר האמת אבל זה קשה מאוד לקבוע כיום כי יש המון פרמטרים לנושא, המצב מאוד נזיל וכל עניין הרפורמה עובר טלטלה חזקה מצד לצד כל העת. מה שאנחנו חושבים היום, יכול להיות שונה לחלוטין בעוד יומיים...
אבל כתבת
"יוסי: אתה צודק 100%" שלוש הודעות למעלה.
 

mucool2

New member
אפשר גם וגם

נכון. ההערה שלך במקום !
כמובן שהייתי צריך לכתוב: "דעתך זהה לשלי".
אפשר גם וגם
זו בסה"כ צורת התבטאות מקובלת, ואי אפשר לכבול אותה לחוקים מחקריים-מתודולוגיים. אם אני אומר למישהו "אתה צודק" הרי ברור שזו רק דעתי.
 
ומומלץ לקרוא את מאמרו של רפאל:

והערה מתודית קטנה:
צדק מהו ? אין לך שום כלים אמפיריים לבדוק. לכן אמור מעתה: "דעתי שונה מדעתך". צדק זה דבר שלא ניתן לכמת או לבדוק אותו מחקרית. צדק בשביל אחד, הינו עיוולת בשביל אחר ! אני לא יודע מי צודק כי גם לי אין אפשרות לבדוק ולא לאף אחד. זה לגיטימי לחלוטין שיש שני אנשים עם שתי דעות שונות. רק המציאות תקבע מי היה קרוב יותר לחקר האמת אבל זה קשה מאוד לקבוע כיום כי יש המון פרמטרים לנושא, המצב מאוד נזיל וכל עניין הרפורמה עובר טלטלה חזקה מצד לצד כל העת. מה שאנחנו חושבים היום, יכול להיות שונה לחלוטין בעוד יומיים...
ומומלץ לקרוא את מאמרו של רפאל:
"צדק, חירות ושויון" הנלמד בכל אוניברסיטה בשנה א' של BA בחוג למדע-המדינה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה