סיפור בהמשכים

ענתש

New member
סיפור בהמשכים ../images/Emo26.gif../images/Emo26.gif

נגה בת חמש כמעט, כבר מרגישה גדולה לספרי "חנן הגנן", סינדרלה ואפילו "להציל את הפיות"... היא מבקשת סיפור "של גדולים". אז התחלנו לקרוא ספר בהמשכים, כל יום כמה פרקים ואנחנו מתרגשים מהחידוש
הספר הראשון שאני מקריאה לה הוא "אלרגיה" של יוהנתן גפן כי במקרה קניתי אותו במבצע הנוכחי של 10 ב-10 של סטימצקי והוא משרת את מטרתו מצויין - כלומר, העלילה לא מסובכת מדיי או עמוסה מבחינת ארועים והתרחשויות (למרות שכן יש לה עומק רגשי שלא נמצא במילים, ומזה היא מבינה מה שהיא יכולה, אני מניחה, וזה יופי) וכל פרק נגמר במתח קל ובונה ש"מחזיק" את החשק עד מחר. הבעיה היא שעוד מעט יגמר הספר ואין לי שום רעיון לאן ממשיכים מכאן. דווקא יש לי אוסף מעולה של ספרי נוער, עברתי עליהם אחד אחד... אני מרגישה שהיא עוד קצת קטנה בשביל אורה הכפולה או האסופית, לדוגמא, מבחינת עומס ההתרחשויות וכל מה שצריך "לזכור" שקורה ועומס הדמויות וסיבוך העלילה... שקלתי את ג'ים ונהג הקטר אולי... לא יודעת. יש אולי המלצות לספרי "המשכים" ל"מתחילים" ? עם איזה ספרים אתם התחלתם לקרוא סיפור בהמשכים ? תודה
ענתש.
 

לאה_מ

New member
אני התחלתי עם המומינים

זה לא ממש בהמשכים, כי הפרקים לא בהכרח קשורים זה לזה, אבל זה ספר ארוך, והדמויות קשורות. אני מאד אוהבת את הספרים האלה, וגם את התרגום לעברית של אוריאל אופק. לבכור קראתי את הקוסם מארץ עוץ. לשלישי עדיין לא. צ'רלי והשוקולדה הלך אצלנו מצויין. עכשיו אנחנו קוראים את "ג'יימס והאפרסק הענק". לפני ג'יימס קראנו את "אמיל והבלשים". אחרי שהתחלתי לקרוא חשבתי שזה לא מתאים לגיל שלו, כי הספר מתאר חיים שהם לא המציאות של ילד בן 6 בישראל, וגם גיבורי הספר גדולים יותר... אבל כשחשבתי כך, הבן שלי כבר היה בתוך הסיפור ולא רצה להפסיק. הוא מאד נהנה! אז אל תחששי מ"אורה הכפולה" ודומיה. דוקא על מיכאל אנדה לא חשבתי. חשבתי שעדיף שיקראו אותו בעצמם
אבל אולי ננסה גם את ג'ים ונהג הקטר הנהדר, או את מומו המקסים.
 

ענתש

New member
נבוכה להודות שמעולם לא קראתי את

המומינים. איכשהו דילגתי עליהם בילדותי ומאז לא יצא לי. טוב, נשמעת כמו הרפתקת אמא-בת משותפת ששתינו נהנה ממנה ביחד - לא ?
 

פלגיה

New member
המומינים היו גדולים עלי

ניסו להקריא לי בגיל חמש ולא הבנתימה הספר רוצה ממני. יכול להיות שהיום, לאחר תכנית הטלוויזיה, קל יותר להבין את העלילה. אני חזרתי אליהם באהבה רבה בגיל 10 ומאז לא עזבתי אותם.
 

ימימה

New member
אצלנו "אורה הכפולה"

ו"פצפונת ואנטון" של קסטנר שיעממו את הבת בגיל 7, ועזבנו באמצע. היא חזרה אליהם בכיתות ד'-ה', ומאד נהנתה. לבן ה-7 הקראנו עכשיו את "צ'רלי והשוקולדה", ונרשמה הצלחה גדולה. עוד ספר קריא וקל לגיל הצעיר הוא "ד"ר דוליטל".
 

חוטהשני

New member
אורה הכפולה נראה לי כבד לילדה בת 7. העלילה בו מתאימה באמת לכיתות ד' ומעלה..
 

פלגיה

New member
אני קראתי אותו בגיל 7

ונהניתי מאוד. לא הרגשתי שום כובד. את הכובד אני מרגישה רק בקריאה בוגרת.
 
אורה הכפולה בגיל 5 וקצת היה

אצלנו להיט. גם צ'רלי והשוקולדה (הכי אהוב עד כה) והנסיכה הקטנה. בילבי התחיל לשעמם אחרי כמה עשרות פרקים
. עכשיו, בגיל רבע ל-6, אנחנו קוראות (לסירוגין עם "לו הייתי פלטיפוס", "הכבשה רחלי" והספרים שמגיעים מספריות הגנים של הילדות) את "נעלי בלט". את נרניה אהוב נפשי אני שומרת לה לקריאה עצמית (את הסרט ראתה ואהבה). אח, הלוואי שהייתי יכולה שוב לקרוא את "האריה המכשפה וארון הבגדים" ואת "אחיינו של הקוסם" בפעם הראשונה... בכלל, זו דילמה שיש לי עם הספרים האלה - האם להקריא, כי אני רוצה לחלוק איתה את חוויית הספרים האלה ולהרוס את חוויית הקריאה לבד בספר, או להשאיר לה אותם לגיל מאוחר יותר.
 

ללילילל

New member
זה לא סותר -

אלו שתי חוויות שונות לדעתי, שאחת לא גורעת מהשנייה. לי הקריאו את הספר הראשון של נרניה בהמשכים בבי"ס (בכתה ד', עם טעימות של הממתק שמתואר שם - ה-Turkish Delight), ואחר כך קראתי אותו ואת השאר גם לבד (לא פעם אחת). אישית אני לא חושבת ש"תהרסי" לה משהו אם תקריאי לה ספרים שאת אוהבת. הרי לספר כזה, אם מתחברים אליו, בכל מקרה חוזרים כמה פעמים וכל פעם הוא קצת אחר לפי הגיל וההקשר.
 

Rplus1

New member
צ'רלי והשוקולדה

ספרי ראשית קריאה (רמונה על כל כרכיה, ספרים של ג'ודי בלום). לורד פונטלרוי הקטן ( יש לי עותק מיותר, את מוזמנת), בילבי (גילגי). מטילדה אפל מדי? נדמה לי שברשימת המומלצים של הפורום יש גם הצעות מהזן הזה.
 

ענתש

New member
אתמול קראתי את מטילדה בעצמי

כי שקלתי אותו. (היה כיף) נראה לי אפל מדיי
לדעתי צריך לפתח קצת יותר יכולת של ציניות לפני שקוראים את זה.
 

ornaok

New member
לירי קטנה מנגה, אבל מאוד אוהבת

סיפורים ארוכים. בינתיים רכשתי את פו הדב, וכל פעם מספרים מתוכו סיפור אחר. כמו כן, יש לי כמה קבצי סיפורים ישנים - סיפורים של פניה ברגשטיין בהם אין המשכיות, המסע אל האי אולי של מרים ילן שטקליס שהוא בן כמה פרקים, ספרי ד"ר סוס שהם ארוכים יותר (בים גרבים, חתול תעלול וכד'). רציתי לרכוש עבורה את הרוח בערבי הנחל, אבל ראיתי שכל פרק בו מכיל 40 עמודים וזה יותר מדי בשבילי להקראה כרגע... אבל זה ספר שאני בילדותי מאוד מאוד מאוד אהבתי.
 
גמצלינו המסע אל האי אולי

וגם מפנקסו של הגמד סיפורון (אם עבד פעם - למה לא היום?) וגם מנהרת הזמן - ליותר גדולים ופליקס - כמובן - כל הסדרה.
 

justmom

New member
רוצה להמליץ שוב...

על סדרת ספרי האגדות הנפלאים עולם האגדה, של אנדרו לנג - יש חמישה - הספר האדום, הצהוב, הכחול, הירוק והסגול. הם יצאו ב"מחברות לספרות" (זמורה-ביתן) בשנות התשעים, ולמרות שקצת קשה להשיג אותם הם מצדיקים את המאמץ. אוצר בלום של אגדות בתרגום משובח - התחלתי לקרוא לגדולה כשהיתה בסביבות חמש והיא עד היום קוראת בהם מדי פעם בפעם.
 

אמאדובה

New member
קרשינדו?

זה היה הספר האהוב עליי כילדה, אבל קראתי אותו (בעצמי) בגיל 7 אז לא יודעת אם זה יתאים לגיל 5. שמעתי על הרבה שמקריאים אותו בהמשכים (גם שם כל פרק נגמר ברגע מותח!) ולכן חשבתי עליו.
 
../images/Emo45.gif כל מה שהיה אולי

וכל מה שקרה כמעט לקרשינדו ולי. מדהים ומעולה!
 

פלגיה

New member
המסע אל האי אולי

של מרים ילן שטקליס. מצוי בספר "שיר הגדי". מעולה לגיל חמש.
 

הילהל

New member
מיתולוגיה יוונית לילדים

לא סיפור בהמשכים אלא ספרים שבכל אחד מהם יש נושא מוביל (למשל - "גיבורים") ויונתן מאוד אוהב אותם. כל יום קוראים פרק אחד. יש 3 בספר. בנתיים יש לנו 2 ספרים. הוא גם אוהב ספר בשם "ציפור האש" שהוא עיבוד לאגדת עם רוסית - ואותו אנחנו קוראים בהמשכים. וגם נהנה מאוד כשאמא שלי הקראיה לו את "שביל קליפות התפוזים" בכמה חלקים.
 
למעלה