סיפור חשוב ביותר (!) למטפלים בהורים קשישים!!!

גרב בר

New member
סיפור חשוב ביותר (!) למטפלים בהורים קשישים!!!

בשנתיים החולפות חיי לא היו חיים, נוכח העובדה שאמי הלכה והידרדרה מנטלית ופיזית בצורה נוראה. היא כבר הגיע למצב של הזיות, לא זיהתה את אבי ואת אחי, חשבה שאני אחותה ז"ל, בקושי אכלה, סבלה מקור גם בנסיבות של חום. לי זה עלה בכך שחייתי רק את הביקורים אצל הרופאים, המכונים, המומחים וכל זאת ללא קבלת אבחנה חד-משמעית. בסופו של דבר הגעתי לנוירו-גריאטר רציני אחד. סיכמנו יחד שנגדיר אותה כאלצהיימר, כדי שתוכל לקבל תרופה מסויימת שניתנת חינם בקופה רק לחולים במחלה זו. וכך אמי מוגדרת בקופה כחולת אלצהיימר. תוך כדי ישיבה עם הנוירו-גריאטר, החלטתי לקחת את אמי לרופא משפחה חדש ולהוריד לה תרופות מרשימת ה-10 תרופות הקבועות שלה. וראה זה נס!!!!! תוך פחות מחודשיים חזרה אמי לעצמה. לא ב-100%, אבל ב-90 בטח. התרופות שהורדו לה היו תרופות שגררה איתה שנים מאפיזודת מעי רגיז שהיתה לה. כמו כן הורדו אסיוול ובונדורמין. היום אמי מדברת בשטף מוחלט (בשנתיים האחרונות היא איבדה לחלוטין את שטף הדיבור). היא לא מספרת את אותו סיפור 7 פעמים בשעה. היא לא מתרפקת בצורה חולנית על העבר. היא מזהה את כולם. היא פעילה לגמרי. הכושר הפיזי שלה השתפר. בקיצור - נס! ועתה לא נותר לי, אלא למחוק את הגדרת ההלצהיימר מתיקה הרפואי. קחו לתשומת לבכם. ואל תחמיצו את הנקודה. הנקודה היא שרופאי המשפחה פועלים לעתים קרובות כאוטומטים. הרי הרופא היה מודע לחלוטין למצבה של אמי ולא עלה על דעתו שהוא האשם (כמו-גם כל המומחים).
 

kreuter acid

New member
השאלה היא ממה היא סובלת

שכתוצאה מכך קיבלה עשר תרופות? בונדורמין, למשל, גם אמי מקבלת, וגם היא נוטלת כשמונה או עשר תרופות, אלא שלדבריה בלי בונדורמין היא לא נרדמת בלילה מאז ומתמיד. נוסף לכך היא סובלת ממחלות לב, אז קרדיולוג רשם לה תרופות מתאימות למצבה. ברור שעם כל הוספה של תרופות יש יותר תופעות לוואי ולעתים הרופאים וגם אנחנו לא מודעים ולא יודעים מהן ההשפעות והשפעות-הגומלין של התרופות השונות. ידוע לי על עוד מקרה של קשיש חולה אלצהיימר שהמטפל שלו הוריד על דעת עצמו את התרופות הגריאטריות והוא מחזיק אותו במצב הרבה יותר טוב מאשר אילו היה מטופל ע"י רופא צמוד. אבל איך אנחנו יכולים לקחת את האחריות ולהוריד תרופות, כשאולי הדבר יגרום למצב חמור יותר? הייתי שמחה להוריד לאמי מחצית מתרופותיה, אולם איני רופאה. כיצד אוכל לקחת את האחריות על עצמי???
 
אבל גרב בר לא הורידה על דעת עצמה

אלא החליפה רופא שלקח על עצמו את האחריות הרפואית. גם אני מניחה שההורדות היו בהדרגה ובהתייחס למצבה. כל הכבוד על העירנות. יש לנו איזו תפיסה כזו בה נראה לנו שהרופא - זה שמכיר אותנו 20-30 שנים הוא האדם הכי נכון לנו וזה לא תמיד נכון. לפעמים שווה להשקיע את הזמן ולספר לרופא חדש הכל מההתחלה ולקבל זוית ראייה חדשה וטרייה על המצב.
 

גרב בר

New member
אל תקחי אחריות על עצמך - התייעצי עם רופא

אמי גם התנגדה שנים להוריד את הבונדורמין. עכשיו היא ישנה פחות טוב, אבל חושבת ומדברת הרבה יותר טוב. היתה לה אפיזודה של מעי רגיז לפני שנים ומאז היא נטלה את התרופות לנושא זה. למרות שהן הורדו, לא חזרו תסמיני המעי הרגיז.
 

kreuter acid

New member
תודה. קודם כל אבדוק מהן התרופות ואם שונו.

בבית האבות, כשאמי רק הגיעה לשם לפני כשנה, החליטו על דעת עצמם לעשות שינויים במשטר התרופות שלה, מה שגרם להרבה מאוד בלגנים ולתופעות לוואי חמורות, ולהחמרה במצבה. למשל, הם החליטו להפריד בין שתי תרופות לאסטמה שהיתה מקבלת בבת אחת ולתת לה אותן כל אחת לחוד, אחת אחרי השנייה. כתוצאה הוחמר מצב האסטמה ואמי סבלה משיעולים במשך חודשיים. עכשיו הם חזרו למתן התרופות יחד והכל בסדר. לכן, לא תמיד שינויים הללו מוצלחים. אבל אעבור על הרשימה - אולי בכל זאת עשו שינוים שאינני מודעת להם. תודה על הרעיון. הרבה בריאות לאמך.
 
למעלה