סיפור ראשון שלי

the rockman

New member
סיפור ראשון שלי

אני מצרף מסמך וורד
לצערי לא מצאתי דרך להוסיף את הסיפור בתוך ההודעה
אשמח לכל סוג של ביקורת
תרגישו חופשי
תודה מראש
 

g l o r y

New member
ברוך הבא.

אפשר לעשות העתק הדבק. זו הדרך היחידה להביא סיפור בתוכן ההודעה
 

g l o r y

New member
אוקי

קראתי אבל אין לי זמן לתגובה ארוכה כרגע אז אני רק אכתוב את התהיות שעלו בי במשך הקריאה כי אחר כך אני לא אזכור:
&nbsp
1)אתה אומר שרק הצבא ניצל והילדים הם המשפחות שלהם. אז איפה ההורים של המספר? איפה ההורים של אלה? לא אכפת להם שהוא לקח עליה בעלות?
2) למה לא מטפלים בילדים? ילדים זה העתיד, הם תפסו מקומות יקרים בחללית, כלומר למישהו היה מאוד חשוב לקחת אותם אבל עכשיו מזניחים אותם.
3)לא הבנתי בן כמה המספר. בהתחלה חשבתי שהוא ילד. אבל הוא סוחב 4 ארגזים אז חשבתי שהוא מבוגר ושהפציעה בראש הפכה אותו לאיטי. אבל אם ככה כמה שנים עברו מהנחיתה? זה גם אומר שאלה נולדה על האסטרואיד- כלומר יש לה הורים! ראה שאלה 1.
4) מאיפה הגיעה הספינה הקבורה בסוף, מי שם אותה שם ואיך זה יכול להיות שהיא תוכננה לקחת אותם הביתה? איך זה שאף אחד אחר לא ידע על זה? אחרת כולם היו הולכים לשם....
5)המשטחים ריפאו את הנזק המוחי שלו? וגם אם לא, למה הוא לא יכול ללמוד מהמשקפים כמו אלה?
&nbsp
חייבת לרוץ עכשיו.
 

the rockman

New member
המון תודה על הביקורת

המון תודה גלורי!
אגב, אני מקבל מגבלה של 7800 תווים. מה שלא מכסה סיפור בסיסי (1500 מילה) עם רווחים בתוך המודעה עצמה.
כתבתי תגובות למרות שעצם זה שהעלית את הנושאים אומר כבר שיש לי עוד עבודה וברור לי מה לשפר


1. אוסיף מידע
2. ניסיתי לצור אווירה קיבוצית או דרום תל אביבית (לא הצליח מן הסתם) שהילדים מקבלים מינימום השגחה כדי לאפשר עבודה חשובה וקיומית.
3. הדובר מתבגר אילם חזק ומוגבל (רגל ופגיעת ראש שהפכה אותו איטי קצת ואילם). לא כל כך מתייחסים אליו כי הוא לא כל כך מועיל. (כמו לרוב הילדים שם)
4. ניסיתי (שוב כנראה ללא הצלחה) לתאר מצב שבו זה היה בסיס שנבנה לקלוט ניצולים (מאיזה מין נשאר תעלומה שאני לא בטוח שצריך לענות עליה) ולהטיס אותם למקום אחר. הבסיס הזה היה חבוי באסטרואיד.
ניסיתי לתאר מסע שהזוג המוזר הזה ולאחר התמודדות קשה לקיחת סיכונים ואי השלמה עם גורל מצליחים למצוא תקווה ודרך יציאה למרות שכולם ויתרו עליהם (ועל עצמם)
אני מסביר את זה שההר ליד הפתח הזה התמוטט כנראה מפגיעה של אחת החלליות בנחיתה. ולכן היה נסתר. ברור לי שזה לא ברור עכשיו :)
5. עוד נקודה מצויינת. לא הם לא מרפאים נזק מוחי, וכל הכתיבה והשפה היו אמורים להסביר שהוא לא ממש יכול להבין הרבה אלא יותר לתאר ולהרגיש. אבל אני מבין לגמרי את התהייה.

שוב המון המון תודה על הזמן. אשכתב בודאי.
אסף
 

g l o r y

New member
כתבתי תגובה ממש ארוכה

ותפוז הזבל הזה טען את הדף מחדש באמצע ומחק הכל. אין לי כוח לשחזר עכשיו אז אני אומר רק שתחשוב ע התיאורים שלך. כמעט לא תיארת את הדמויות בכלל. כמו כן שב עם עצמך ותחליט איך הגיבור רואה את העולם מתוך הראש שלו ותכתוב את הקול הזה. הוא מיוחד. מעבר לזה תעשה בדיקות היגיון תכופות לפרטים. למשל האם ניצולים היו מזניחים את הילדים שהם עתיד הגזע ומטפלים בהם טיפול מינימלי? תחליט איך חיה החברה לפני ה"אפוקליפסה" ותשליך משם איך היא תשתנה אחרי. או איך יכול להיות שבסיס הצלה נמצא על אסטרואיד שתנאי הקיום בו תלויים במשהו ארעי כמו ענן. אני אנסה לשחזר כשאני אפסיק לרצות לדפוק תראש בקיר בגלל תפוז.
 

the rockman

New member
ממש ממש מודה לך

אני המום מההתיחסות הרצינית והעמוקה וזה עושה המון חשק לכתוב ולתקן
תודה רבה על המאמץ
אין מילים פשוט
תודה!
 

g l o r y

New member
אין בעד מה

זה תפקיד הפורום. אנחנו עוזרים אחד לשני לצבור ניסיון

תשכתב ותעלה שוב. תרגול הוא עצם העניין. הסיפור קיים שם, רק הכלים עוד לא מדוייקים.
ככל שתכתוב יותר ותערוך יותר זה יהיה יותר קל.
 

ויימס

New member
בגדול, זה מקסים ומעניין.

(כשאני אומרת מקסים אני לא מתכוונת לסופרלטיב חסר משמעות כמו מהמם, מדהים, מעלף, מטמטם וכו', אני מתכוונת שהוא מעורר בי תחושת קסם.)
&nbsp
בקטן, כשאני לא אהיה בעבודה אנסה יותר להעמיק חפור.
&nbsp
בן כמה אתה, דרך אגב, היות וזה הסיפור הראשון שלך?
 
למעלה