סכמ"ש אחרון

  • פותח הנושא giri
  • פורסם בתאריך

giri

New member
סכמ"ש אחרון

עם כל העומס של התקופה האחרונה, לקח לי יותר זמן משרציתי להגיע לזה... אבל מוטב מאוחר מלעולם לא, נכון?
אני עוזבת את ניהול הפורום ומקווה שימצא מנהל חדש שיפיח בו חיים.
כשנכנסתי לניהול הפורום הייתי מלאה תקווה שאצליח להעיר את הפורום מנימנומו ולתקופת מה היתה תחושה שאכן כך.
כעת המצב שוב בשפל ובכנות אין לי את הזמן והמשאבים לעשות משהו בנדון.
הנהלת תפוז מבטיחה לי שהפורום לא ייסגר אלא יימסר לניהול איש מקצוע מהתחום, ולכן אני מפסיקה לחוש אשמה על ה"נטישה" שלי ועוזבת. האמת היא שגדול עלי להציל את המצב.

אז... איך היה השבוע שלכם, עם הסוסים ובכלל?
 

giri

New member
השבוע שלי

היה בסימן התחרות אתמול - היו רכיבות ששימשו בעיקר להכנה, ואז התחרות עצמה, עליה כתבתי בבלוג שלי:
http://blog.giriofer.com/?p=1896
&nbsp
היה שבוע מצויין
 

jgut

New member
ניראה שהיתה לך חוויה מדהימה

ניראה לי שזה כיף לסוסים לגוון עם מכשולים שונים. קבלי ח"ח על התחרות, ההישגים והצילומים :)
&nbsp
מה זה הכיסוי שיש לצ'ואי על האף?
 

giri

New member
זו רשת זבובים קטנה

היא מתחברת לחוטמית ועוזרת עוד קצת עם הזבובים בנחיריים.
הוא נורא רגיש לזבובים ומאז שהתחלנו להשתמש ברשת הזו הוא הרבה יותר נינוח ברכיבה.
קצת חבל, כי היא לא אסתטית במיוחד, אבל באמת שההבדל מורגש (וזה למרות שאני מורחת לו חומר נגד זבובים על הפנים).
 

superKENZ

New member
איזה יופי

לקח לי שעות להבין שבתמונה האחרונה הוא לא אוכל כלום, אלא זה איזה קונוס ברקע :)
נראה מדליק להתחרות ככה.
 
סכמ"ש (סיכום שנתי :) )

קודם כל חבל לי שאת עוזבת את הניהול, אני מקווה שלפחות תישארי כאן בסביבה לקשקש מדי פעם. אני חושב שלפורום יתרון עיקרי בכל שהוא מאפשר לחלוק מידע עם אנשים שלא בהכרח מכירים, ולהשאר אנונימי למדי (עד כמה שזה יוצא :) ).

בגדול לגבי איך הולך. הייתה שנה עמוסה בצורה מטורפת, בין מבחנים לפרקטיקה כמעט לא היה לי זמן פנוי. מצד שני יצא לראות צדדים חיוביים ושליליים של הווטרינריה ושל עולם הסוסים. דברים שאילו הייתי נשאר בחווה לא הייתי רואה, ו-ווטרינריית סוסים זה תחום הרבה יותר רחב מלהסתובב בין חוות עם רכב ולשייף שיניים. יצא לי לראות סוסים נאבקים (ומתים) אחרי ניתוח חירום לקוליקים קשים, סטליונים ממגוון גזעים, תערוכות של סוסי עבודה (ובשר), לבקר בחוות ווסטרן תחרותיות ועוד. העולם הזה מורכב, יקר, ומשופע באינטרסים, אבל גם מלא בסוסים יפים ורגעים מתגמלים. גיליתי שאני מתחבר יותר למגדלים הפשוטים שאצלם העולם הוא יותר שחור ולבן (או יותר נכון, יכול\לא יכול) מאשר ל"אליטה" שמדברת הרבה, אבל בעולם האינטרסים והפוליטיקה הפנימית המשוואה של כסף= תנאי מחיה טובים לסוס, לא תמיד עובד. הבנתי שאני לא רוצה למצוא את עצמי מתחרה ורודף אחרי פרסים או נקודות אבל אני כן רוצה להמשיך ולהשתפר ברכיבה (ובעקר להספיק לעשות את זה) כתחביב רציני, לא כמקצוע.
חוץ מזה, פרות הן מעניינות! ככל שעובר הזמן הדילמה של במה לעסוק הולכת והופכת חשובה יותר. עוד שנה-שנה וחצי לסיום התואר, וזה קרוב מאוד. כרגע את התסי שלי אני עושה רשמית כבר על פרות, בתחום הזואוטכני ולא הקליני. אולי אני אצליח לשלב בין התחומים, זואוטכניקה לדוגמה, היא תחום מאוד גדול ועבודה מחקרית בתחום יכולה לכלול את שני המינים. מצד שני, זה אומר לוותר על הצד הקליני. דילמות.
אז את השנה הקרובה אני הולך להעביר בעיקר הפרקטיקה, שינוי מרענן לכמויות החומר התיאורי של 4 השנים האחרונות. הכוונה כרגע היא להתמקד במחלקה לכירורגיית סוסים אצלנו כפרקטיקה כירורגית, ואת שאר התחומים לעשות עם ווטרינרים כפריים, כך או אחרת, יהייה מעניין.
 
זואוטכניקה

זה התחום שמכיל בתוכו את כל מה שקשור להחזקת בע"ח ולבקרת המחלות והיצור בבתי גידול שונים. מבנה הרפתות\אורוות\דירי חזירים, תזונה, בקרה על קבוצת בע"ח, מניעת מחלות, הסמכת כוח אדם וכו'. השם הזה מקושר יותר לבע"ח "תעשייתיים" כי שם לזואוטכניקה תפקיד מרכזי (נסי לשלוט על 500 פרות חולבות, או 2000 חזירים, לשמור על היגיינה, למנוע מחלות, להזין אותם וכו'). בכלביות\ אורוות מכירים פחות את המקצוע אבל זה כי מלבד אורוות מרוצים לא קיים קשר ישיר של טכניקת גידול-תוצר (ולאורוות מרוץ יש 400 שנה של התפתחות מקצועית עצמאית).
בשנים האחרונות כל מה שקשור ל"רווחת בע"ח" זה הדבר החם בתחום, יחסי אדם-בע"ח, קביעת פרמטרים למדידה של סטרס וכו'.ואחרי שזה עבר במשקים התעשייתיים זה מגיע גם לכלבים\סוסים, את מי שזה מעניין יכול להעיף מבט ב shelter quality תוכנית מדידה של תנאי החיים בכלביות המבוססת על טכניקה דומה בחזיריות\רפתות.החלק היפה בזואטוכניקה, זה שאם מקפידים על הכללים וטכניקות נכון, הצורך בווטרינריה קלינית צונח כמעט לאפס, לכן ווטרינרים של משקים משקיעים יותר ויותר זמן בזה בשנים האחרונות, כי הקליניקה זה יקר, מסובך ונקודתי- ותמיד עדיף למנוע מאשר לטפל.
 

giri

New member
נהדר לשמוע שזו הגישה

גם מבחינת רווחת בע"ח, ברור שמוטב לשמור על בריאות האוכלוסיה מאשר להתמודד עם תוצאות של אחזקה פחות טובה.
אם יש לך איזשהם מקורות מידע נגישים אונליין שניתן לעיין בהם בנושא ויחסית נגישים להדיוט הממוצע, אשמח לקישורים, זה נשמע תחום מרתק.
 
יש כמה פרוייקטים:

1) ENFA- ארגון המזון האירופאי, השקיעו כ 15 מיליון יורו בפיתוח המודל הזה. הכוונה היא לאפשר ניקוד מספרי אחיד לרמת הגידול של בע"ח, ובהתאם לתת אותו למוצרים שנובעים ממנו כאמצעי שהצרכן יוכל לזהות בקלות. לצערי הפרוטוקול מסובך מדי, ולא הרבה מאמצים אותו כרגע, המאמץ עכשיו הוא להתאים את השיטה לחקלאים, ולאפשר יישומיות שלה בשטח, ביחד עם תמריץ כלכלי מתאים: http://www.welfarequality.net/everyone
https://www.pig333.com/company_news...assessing-farm-animal-welfare-published_1882/
2) OIE- הארגון העולמי למחלות מדבקות, החליט לאמץ את השיטה ומיישם אותה כרגע על כלביות: https://www.pig333.com/company_news...assessing-farm-animal-welfare-published_1882/
3) אוניברסיטת בריסטול נוגעת גם במה שקרוי חקלאות חדשה, אורגאנית\ אקולוגית, ויצאו בשיטה מבוססת על האירופאית, הבל פשוטה יותר שמכילה פרמטרים בסיסיים ולא דורשת אימון או הסמכה ליישום: http://www.bristol.ac.uk/vetscience/research/projects/bwap/

יש כמובן עוד הרבה, בארץ לדוג'. ה"חקלאית" מציע שרות של "רפואת עדר" בפרות חולבות פעם בשנה כדי לאפשר למגדל להבין איך הוא מתקדם, מבחינתם זה יתרון כי ככה שהמגדל מוצלח יותר ההוצעות שלהם עליו קטנות יותר (מגדלים בארץ משלמים הרבה פעמים סכום חודשי קבוע עבור שירותים, אם הווטירנר מצליח להפחית את הצורך להגיע למגדל, הוא מרוויח כלכלית :) )
 

giri

New member
נשמע מרתק

תודה על המלים החמות, אני בטוח שאשאר כאן, רק מקווה שתפוז ימצאו מנהל עם יותר פניות לפורום על מנת שהפורום יהיה פעיל יותר.
&nbsp
&nbsp
 

מר טווס

New member
תודה על הניהול המאוזן והמקצועי, ו...אל תרגישי רע -

רוב הפורומים מתים, וזה לא תלוי בכלל במי היה (או יהיה) המנהל.
&nbsp
יש פורמטים שמתיישנים, ופורמטים חדשים יותר שבאים במקומם, וזה בסדר גמור. בכלל, מערכת הפורומים של תפוז לא לגמרי מתאימה לעולם הטכנולוגי של היום (למרות מאמצים ניכרים בחודשים האחרונים).
&nbsp
בכל מקרה תודה על הזמן שהשקעת, זה לא ברור מאליו. בהצלחה בהמשך!
 
למעלה