סע, 2.2. בחוזר מס הכנסה 3/2015 - הנחה במס מקצבת אבדן כושר עבודה

אסף 2021

New member
שלום רב,

אני בן 43, מזה 3 שנים מקבל קצבת אבדן כושר עבודה מלאה, מפוליסת ביטוח אבדן כושר עבודה שנרכשה במסגרת ביטוח המנהלים שלי. אני מוכר על ידי ביטוח לאומי, במסגרת נכות כללית, בנכות רפואית בשיעור 64% ואי כושר עבודה בשיעור 100% (לצמיתות).

בסעיף 2.2. בחוזר מס' 3/2015, הדן במיסוי קצבת אבדן כושר עבודה מפוליסה נכתב כי מי שפרש פרישה מוקדמת בשל מצב בריאותי, ויש לו נכות רפואית או תפקודית, בשיעור העולה על 75%, זכאי להנחה במס הכנסה בשיעור 67% מקצבת אובדן כושר עבודה. לפי המידע המצוי ברשת האינטרנט, לכאורה הביטוי "נכות תפקודית", מתייחס גם לקביעת ביטוח לאומי באשר לשיעור אובדן כושר עבודה.

רצ"ב ציטוט הסעיף הרלבנטי :

1612779546398.png

האם לכאורה אני עומד בהוראות סע' 2.2? האם יש צורך באיזה הליך פורמאלי, על מנת להיחשב כמי שפרש פרישה מוקדמת בשל הליך בריאותי? האם נכון כי המונח נכות תפקודית, מתייחס גם לקביעת ביטוח לאומי במסגרת נכות כללית בנוגע לשיעור אובדן כושר עבודה?

מצורף חוזר 3/2015.

אציין כי פניתי למס הכנסה ונדחתי בתשובה לקונית, שאין לי זכאות לפטור ממס הכנסה מאחר ואין לי נכות רפואית העולה על 90%, חזרתי טלפון לפקיד עמו דברתי והסברתי כי אני מעוניין בהנחה ולא בפטור וזאת בהתאם להוראות החוזר, אלא שהוא כלל לא הכיר את החוזר ואת התייחסותו לנכות תפקודית וסיים את השיחה בכך שהוא יבדוק את העניין.

אשמח לחוות דעתכם בנידון והאם אתם מכירים הנחייה או התייחסות כתובה אחרת מצד רשות המיסים בעניין או פס"ד הנוגעים לחוזר הנ"ל.

בתודה מראש,

אסף
 

קבצים מצורפים

  • חוזר אי כושר עבודה.pdf
    KB 458 · צפיות: 4

roheshbon

Member
עניין מורכב לפורום הזה.
אני כן יכול להמליץ לך לעשות פניה מסודרת בכתב דרך מערכת מפל ולכתוב שוב שאתה מעוניין בהנחה ולא בפטור זאת בהתבסס על החוזר.
זה יאלץ את מס הכנסה לתת תשובה , אל תיתן להם לענות באופן לקוני , תבקש תשובה מפורטת עם סימוכים לחוק/תקנות.
 
למעלה