ספרים ללימוד מתמטיקה לגילאי 16 ומעלה

שלום אילנית. לא הבינותי את מה שכתבת

לא ברור לי למה התכוונת.על איזו כלכלה את מדברת? אין לי כל קשר לעניני כלכלה. מה שטענתי הוא: שלא תמיד חידוש הוא כדאי. לעיתים הוא אפילו מזיק.
 
אין לי מושג למה את מתכוונת

שלום אילנית, לא הבינותי על איזה עניין דיברת? ומה לכלכלה ולזה?
 

Nick Drake

New member
ספרים ללימוד מתמטיקה לגילאי 16 ומעלה

שלום אני רוצה להתחיל ללמד מתמטיקה לבגרויות (ומעלה). עם אילו ספרים עובדים כיום התלמידים בכיתות ט' עד י"ב? תודה
 

3תיתי

New member
כאם לתלמיד בתיכון

הוא לומד מהספרים של בני גורן. אלה ממש אינם ספרי לימוד. יש משפט, דוגמא אחת לפתרון תרגיל והמוני תרגילים. תשובות (שגויות לעיתים) בסוף הספר. מלבד זאת, משתמש בספרי שאלות של יואל גבע. הבכור (סיים צבא עכשיו) למד עם הספרים של אהרון אספיס. אותו סיפור כמו בני גורן. אין ספר מסודר, ממש ספר לימוד.
 

Nick Drake

New member
כמה מפתיע...

12 שנה עברו מאז שסיימתי תיכון וזה אותם ספרים. יש מצב שעוד יש לי אותם איפושהוא :)
 

בני שור

New member
גורן ואספיס

הספרים אכן אינם ספרי לימוד, אך לפחות הם רלוונטיים לחומר הלימוד, ואינם מכניסים המצאות שרק מבלבלות את מרבית הקוראים.
 
החידושים התכופים הם שהכשילו אותנו

בכנס על הוראת המתמטיקה שהתקיים בטכניון הסכימו כמעט הכל שעודף חדשנות גורם יותר נזק משמרנות. שינויים בתכנית הלימודים - גרמו להורדת הרמה, גודש של נושאים ללא תוספת שעות לימוד גררו רק כשלונות ושטחיות. המורים סיפרו על שינויים כאלה שהונחתו עליהם באמצע השנה , ללא ספרי לימוד וללא תקציב להדפסת תרגילים לתלמידים. מאחר שאני מורה וותיקה, יש בידי ספרי לימוד מעולים כיין המשומר שחבל שהוחלפו בחדשים. דרך אגב, גם ספרי בני גורן נכנעו לשינויי תכנית הלימודים. זה לא מדויק שספרי בני גורן אינם ספרי לימוד, אלא ספרי תירגול. יש לו ספרים , כמו באנליזה ובטריגונומטרייה שמחולקים לשני חלקים: לספר לימוד ולתירגול. בדקתי זאת על תלמיד שהחסיר חומר והצליח ללמוד לגמרי לבד מהספרים. אל תרוצו אחר כל חידוש. צריך ללמד היטב את הליבה ולהקנות את הבסיס. לדעתי, תכנית הלימודים המוצעת לחטיבות הביניים, שמנסה לחדש - אינה אלא א ס ו ן שיגרום לכל מה שעוד נותר מהחינוך המתמטי להתנדף. באף מדינה בעולם לא מלמדים בדרך זו. כך התחילה ההידרדרות שלנו במתמטיקה בעזרת הרעיון המעוות של הבדידים. אותה רוח נושבת מהתכנית החדשה. אם היא תלווה בספרי לימוד - אינני יודעת אם אי פעם נצליח לתקן את הנזק. אל לנו לתור אחר חדשנות, חפשו את הליבה שאותה צריך להקנות.
 
למעלה