ספרי הילדים של גיימן

ספרי הילדים של גיימן ../images/Emo85.gif../images/Emo28.gif

קורליין, הזאבים בקירות והיום בו החלפתי את אבי בעבור שני דגי זהב. אישית, אני קראתי רק את קורליין, אני חושבת שאולי הוא אפילו היה הספר הראשון שלו שקראתי, והתאהבתי לחלוטין. הוא ממש נפלא לדעתי, ולא ילדותי בכלל כפי שמשתמע מהגדרת ה"ספר ילדים". למעשה, אני בכלל לא בטוחה שהייתי מגדירה אותו כך, אני לא חושבת שהייתי קוראת אותו לאיזשהו ילד בלי לגרום לו לצילוק נפשי כלשהו.
ומצד שני, גם בסיפורי הילדים ה"מסורתיים" יש פן די אפל - כל הכיפה אדומה, זהבה ושלושת הדובים, עמי ותמי ושאר סיפורי היער השחור - למעשה השתמשו בהם בשביל חינוך דרך הפחדה בארצות צפון אירופה. הם היו אמורים להפחיד את הילדים הקטנים. אז במה הסיפורים האלו שונים בעצם? עוד משהו: כשנתתי לאמא שלי לקרוא את קורליין היא מאוד התלהבה גם כן, אפילו שבדרך כלל פנטזיה זה לא הcup of tea שלה ואפילו שזה "סיפור ילדים" בהגדרה, ומהצד השני הכרתי מספר חובבי גיימן שקראו רבים מיצירותיו - אך את אלה לא, רק בגלל שהם מוגדרים ככאלה.
האם קראתם את ספרי הילדים שלו או את חלקם?
אם לא, למה?
אם כן, איך התרשמתם מהם?
מה לדעתכם הופך אותם ל"ספרי ילדים", אם בכלל?
זה משהו שהייתם מקריאים לילדים שלכם, לו היו לכם?
למה?
ובאופן כללי, הוסיפו כל דבר שנראה לכם רלוונטי. חפירות יתקבלו בברכה
 

Apple Scruff

New member
וואו.

האמת, שאת קורליין בחיים לא הייתי מגדירה כ"ספר ילדים". מעבר לחלק הפנטזי שבו, יש בספר הזה חלקיק קטן של אימה שגרם לי לדמיין את היד של האמא האחרת בכל מקום, ובעיקר בלילה, על החלון שלי. בספר הזה ללא ספק יש משהו מעט אפל, והאמת שזו הדרך היחידה שאני יכולה גם לדמיין את הסרט שמתוכנן בעקבותיו- מעט אפל, מעט אימה, טיפה. ובכלל, זה מסוג הדברים שכל כך יכולים להגביר לילדים את הפחד הזה מהמפלצת שבארון, או הבוגי מן שמתחת למיטה (נו, אתם יודעים על מה אני מדברת, נכון?). הייתי רוצה שהילד שלי יידע שיש רק אמא אחת (
) ושלא ייקח את הדמיון שלו לכיוונים שונים בעקבות הספר. מי כמוני יודעת שדמיון מפותח בגיל צעיר יכול להוביל אותך למיטה של ההורים בשלוש בלילה.
 
זהו,

אני חושבת שאם הייתי קוראת אותו כשהייתי קטנה יותר הוא היה מפחיד אותי נורא. והוא ממש ממש ממש לא ילדותי מעבר לזה שהדמות הראשית בו היא ילדה, כך שנראה לי מטופש שאנשים פוסלים ישר רק בגלל שהוא מוגדר ככזה. הוא אפילו לא מתאים להגדרת ה"ספר ילדים שמבוגרים יהנו ממנו" כמו נגיד אליס בארץ הפלאות או פו הדב... ילדים קטנים (תלוי כמה קטנים אמנם, אבל נגיד עד גיל 9-10) יותר יתעסקו בזה שהוא מלחיץ חושילינג מאשר בעלילה, בדמויות או בכתיבה נגיד, כך שנראה לי לא נכון להפנות אותו דווקא לקהל היעד הזה.
 

KremboQueen

New member
קראתי רק את קורליין,

תוך חמש שעות, מהפחד שאם אני אלך לישון באמצע הספר יהיו לי סיוטים
בכל אופן, זה היה הספר הראשון של גיימן שקראתי, אה, לא קראתי הרבה, אבל הוא בהחלט גרם לי להתאהב. אני לא יודעת, הוא באמת לא ממש הרגיש לי כמו סיפור ילדים. אולי העובדה שהדמות הראשית היא ילדה קטנה, בעולם של מבוגרים, הופכת אותו לכזה, אבל חוץ מזה קשה לי לקרוא לו ככה. אם היו לי ילדים, לא הייתי מרחיקה אותם מהספר הזה, אבל לא נראה לי שמה שהייתי רוצה זה שהם ישארו עם טראומות גיימניות למשך כל חייהם
זה ספר לגילאים שבהם אתה כבר יודע איכשהו להתמודד עם כל הסוו קולד אימה הזאת, ואם לא אז זה באמת די מפחיד. כל הסיפורי כיפה אדומה וכו' גם טיפה כאלה, אבל הם מרופדים בהמון כוונות של חינוך באמת, וקורליין לא יחנך אותך לשום דבר חוץ מ'מה-לא-לעשות-כשאני-בבית-המפחיד-שלי-לבד', ככה שזה לא אותו הדבר. אבל מאוד אהבתי את ההקבלה לאליס בארץ הפלאות, זה היה נהדר.
 

Susan Death

New member
רק את קורוליין

ותכלס, אני לא רואה את זה עד כדי כך כספר ילדים. ז"א, הוא קצר יותר, והוא כתוב בשפה קצת יותר פשוטה, אבל העלילה היא עלילה שאפשר להתחבר אליה כמבוגרים, ואני אפילו עכשיו נלחצת ממנה, אז כילדה?!
 

Dave2D2

New member
הממ

האם קראתם את ספרי הילדים שלו או את חלקם? קראתי את קורליין אם לא, למה? על האחרים פשוט לא ידעתי אם כן, איך התרשמתם מהם? אחלה ספר P: מה לדעתכם הופך אותם ל"ספרי ילדים", אם בכלל? נראה לי נטע אמרה לי פעם שניל כתב את קורליין לילדה שלו, סיבה טובה? זה משהו שהייתם מקריאים לילדים שלכם, לו היו לכם? לא! בחיים לא. למה? אתם משוגעים?! זה יעשה להם צלקות נפשיות. עשיתי על זה book report בשיעור ספרות והמורה אמרה שזה נשמע לה כמו ספר אימה, כל הכיתה חשבה שאני משוגעת.
 
כמו כולן,

גם אני קראתי רק את קורליין. שוב, אני חושבת שההגדרה שלו כ"ספר ילדים" היא הגדרה בעייתית מאוד, ותכלס הספר לא ממש מומלץ לכל ילד (מה שניל מקריא לילדים שלו לפני השינה זה לא ענייננו...), אני אישית נתתי לאחותי שהיא עוד מעט בת 13 ואני חושבת שהיא די בוגרת לגילה לקרוא אותו, והיא דיווחה לי שהיו לה סיוטים.
 
S

sunshineBK

Guest
אני לא מבינה....

מה ז"א רק את קורליין? איזה עוד ספרי ילדים יש לו?? המטרה האישית שלי היא לקרוא את כל הספרים של ניל גיימן, כי לא נראה לי שיש משהו טוב יותר לקרוא, אבל לא שמעתי על עוד ספרי "ילדים" חוץ מקורליין... איזה עוד ספרים יש לו??
 
יש לו עוד שניים:

"הזאבים בקירות" ו"היום בו החלפתי את אבי בעבור שני דגי זהב", שניהם למיטב ידיעתי תורגמו כבר לעברית. אני חושבת שאפשר למצוא אותם בסטימצקי, צומת ספרים וכו'. לקרוא את כל הספרים של גיימן זה מבורך, אבל תזכרי שיש עוד ספרים. אם אהבת את הכתיבה והסגנון שלו אולי תנסי עוד ספרים מהז'אנר, יש כל כך הרבה טובים! חבל שתגבילי את עצמך לסופר אחד, גאון ככל שיהיה. ;) יש לנו פה פינת המלצות בפורום מדי פעם, אמנם לאחרונה היא קצת נזנחה אבל עכשיו כשלכולם קצת פחות עמוס לא רואה סיבה לא להחזיר אותה. בכל אופן, בינתיים את יכולה להציץ בפעמים הקודמות, אולי תמצאי שם משהו שימצא חן בעינייך
:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1806&MessageId=117143311
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1806&MessageId=117910001
 
למעלה