ספרי מתמטיקה יסודית לכיתה ג'

1אילת2

New member
ספרי מתמטיקה יסודית לכיתה ג'

נאמר לי בחנות שלמרות שהספרים לכיתות האחרות עברו שינוי, הרי שאלו של כיתה נשארן במתכונת הישנה והם כוללים "ספר ראשון" "חוברת ראשונה" ו"חוברת שניה" ו"ספר שני ", "חוברת ראשונה" ו"חוברת שניה".. האמנם? כיון שלא היה בחנות את הספר הראשון ואין בכוונתם להזמין אותו רכשתי את החוברת הראשונה של הספר הראשון (אוף! איזה סיבוך מילולי) נראה לי שילדי ואני נצליח להתמודד עמה. האם יש צורך בספר? תודה
 

1אילת2

New member
ועוד שאלה על חוברת 5 לכיתה ב'

שאלה של הדיוט (או סתם אדיוט). איך מודדים היקף לצורות הבאות?
 

3תיתי

New member
ההקף הוא סך כך הצלעות החיצוניות של הריבועים

כך שהקף צורה א' הוא 3+3 (מצד שמאל והבסיס)+2+2+2 (ה"מדרגות"). ביחד: 12 ס"מ. צורה ב': שני הריבועים הבולטים, הקף כל אחד (מלבד הצלע שאינה חיצונית, אותה לא מחשיבים לצורך מציאת הקף הצורה) הוא 3. הקף שני הריבועים, המצויים בטור הוא 4. כנ"ל הריבועים התחתונים באותו טור. קיבלנו 3+3+4+4 = 14 בג' עשו לנו הנחה! זה ממש פשוט. שתי צלעות המלבן, אורכן 3 ס"מ כל אחת, ושתי צלעות שאורך כל אחת 2 ס". כלומר: 2X2+2X3=10 ובאמת, אם תספרי את מספר הצלעות החיצוניות במלבן זה, תקבלי גם כן 10 ס"מ. צריך להמשיך?
 
תודה לתיתי על ההסבר הפשוט

לילד מסבירים שיילך לאורך הצלעות החיצוניות וימנה אותן אחת לאחת.
 
הסבר למבנה הספרים

א. לא ניתן לדלג על הרצף של הספרים. ב. כל הסט של כיתה ג' כפי שציינת הוא המבנה הבסיסי של ספרי סינגפור שמשרד החינוך אילץ אותנו לשנות. במקור: לכל שנה היו שני ספרי לימוד ולכל ספר שתי חוברות עבודה. צירוף החוברות והכנסתן לספרי הלימוד פגם בטיב הספרים, כי ספר הלימוד היה יפה ומושך ואילו החוברות היו הולכות ומתרפטות עם השימוש, חבל. עלי לציין כי הפעם הביורוקרטיה של משרד החינוך נאלצה לנהוג כך בגלל לחץ של הורים וכנסת, אבל לא כדאי להיכנס לנושא. משרד החינוך הלך לקראתנו והסכים לתת לנו שהות לארגן את הספרים לפי דרכם. אם תקני את ספרי ג' הקיימים בחלוקה שתארת, תזכי לאותו מידע כמו בספרים שיופיעו. אם יש לך קושי ברכישת כל החוברות וספרי הלימוד, חזרי אלי ואדאג לך.אל תוותרי על הרצף, כי זה יחסר לך בהמשך.
 

shira shira

New member
אל תוותרי על הספר

אפשר לרכוש גם דרך המפיץ:-"מדע" - סוכנות להפצת ספרים 04-8491862 04-8419353 או דרך "תרגומי איכות": 03-9234432 אם תקראי גם את המדריך, זה יוכל מאוד לעזור לך בדברים שקצת פחות ברורים לך (כמו היקף וכד'). בהצלחה!
 
למעלה