ספר למועדון הקריאה של הפורום

KremboQueen

New member
ספר למועדון הקריאה של הפורום ../images/Emo63.gif

חשבתי שכדאי שאמליץ על אחד מהספרים שהכי השפיעו עליי, והשאירו הכי הרבה רושם - 'פרידה מברלין', של כריסטופר אישרווד. לדעתי כדי להעביר את הרוח של הספר צריך לקרוא את אחת מהפסקאות הראשונות, בהן מכריז אישרווד שהוא "מצלמה שצמצמהּ פתוח, קולט בלבד, רושם מבלי לחשוב". הספר כתוב בגוף ראשון, ומתעד (למרות שהוא מבטיח שהוא אינו נאמן לאמת תמיד) את חוויותיו של אישרווד בברלין של שנות השלושים - לפני עליית היטלר לשלטון והתחזקות הנאצים. הספר מציג את דמויותיהן של סאלי בולס, האנגליה הצעירה שנקלעה לברלין ושרה בקברט, פיטר ואוטו, הומוסקסואלים המנהלים מערכת יחסים משונה, הלנאוורים, משפחה יהודית עשירה למדי הזוכה ליחס גזעני מרוב הברלינאים, ועוד הרבה דמויות ססגוניות המציגות צדדים רבים בחברה הברלינאית של אותם ימים. אישרווד נותן לקוראיו את הזכות לגבש דיעה אובייקטיבית לגבי המצב - האם היחס שהחברה נותנת לאנשים המוצגים בספר הוא מוצדק, היכן עובר הגבול בין גזענות להבעה תמימה של דיעה, ועוד כמה סוגיות. מייחסים לספר חשיבות פוליטית רבה, במיוחד מכיוון שהוא יצא לאור בשנת 39', כשלסוגיות האלו הייתה חשיבות גדולה יותר, אבל לדעתי אפשר לקרוא את הספר בלי לחשוב על כל אלו - ולעבור לרגע לגור בברלין ולהיות שכנים של פרוליין שרדר ולרכל איתה על שכנים אחרים. אני מאוד ממליצה על הספר הזה, ומקווה שגם אחרים יקראו אותו ויהנו
 

Dave2D2

New member
בכיף אקרא.

ואם יורשה לי גם: המשחק של אנדר. אחד הספרים המדהימים שקראתי בחיים שלי, וקראתי הרבה. מספר על אנדר, ילד שלישי בעולם שבו רק 2 ילדים רצויים, שנלקח כדי לפקד על צבא של ספינות חלל ולנצח את האויבים(שנראים אגב כמו נמלים) שרוצים להשתלט על כדור הארץ. ספר מומלץ ביותר לאוהבי פנטזיה. יש בו המון קרבות מגניבים.
 

dairy milk

New member
וואי, אחת הקלאסיקות ../images/Emo220.gif

ספר מדהים, בין המד"ב הראשונים שקראתי. באמת ספר מומלץ מאוד, אורסון סקוט קארד התותח.
 
המשחק נהדר!

וכמו שליטל אמרה, גם ספרי ההמשך והסדרה המקבילה של בין - זה שמונה ספרים בסך הכל, ארבעה בכל סדרה. מהסדרה של אנדר בינתיים קראתי רק את המשחק ואת קול למתים, ואת הסדרה של בין רק התחלתי (בדיוק שבוע שעבר סיימתי את הצל של אנדר, באנגלית), אבל אלו באמת בין הספרים האהובים עלי. אורסון סקוט קארד תותח.
 

Spirite

New member
ספר מצוין

אם כבר אורסון סקוט קארד, אני ממליצה על "אומן השיר", ספר מדהים שלו שגם עוסק בנער פלא שגורל העולם מוטל על כתפיו - אך הפעם בעלילה רוויית שירה וצליל, חוויה מדהימה.
 

dairy milk

New member
האמת היא ../images/Emo220.gif

לפני שקראתי את הספר עצמו, קראתי את הסיפור הקצר של 'אומן השיר' ב'מפות במראה', ואז רצתי אצתי לקרוא את הספר עצמו וקצת התאכזבתי. אבל אני מניחה שאם הייתי קוראת את הספר ראשון, לא הייתי מתאכזבת כלל וכלל, אז המלצה שלי - אל תקראו את הסיפור הקצר קודם!
 
נשמע מאוד מעניין.

בכלל, היסטוריה גרמנית זה דבר שהתעניינותי גוברת בו ככל שהזמן חולף, אבל אני אף פעם לא יודעת ממה להתחיל. אז תודה!
ובנוגע למשחק של אנדר- גאוני, אין ספק. מדע בדיוני במיטבו. סקוט קארד מלך. אני ממליצה גם על ספרי ההמשך (שמתפצלים לשתי סדרות: אנדר ובין, ושתיהן מצויינות לדעתי, למרות שלא סיימתי את אנדר).
 
נשמע טוב באמת.

גם יש לנו טעם מאוד דומה בספרים (ובסרטים ובמוזיקה וכל דבר אחר בערך
) בדרך כלל, וזה גם ברלין, אז זה נשמע כמו משהו שאהנה ממנו. תשאילי לי?:)
 
למעלה