סקופ: פינוקי outrigger מרחיב את פעילותו לבלוגים באנגלית

סקופ: פינוקי outrigger מרחיב את פעילותו לבלוגים באנגלית

הנה מה שגיליתי היום במדור התגובות בבלוג Sandwalk של הביוכימאי הקנדי לארי מוראן (בלוג מומלץ מאוד דרך אגב). כל מי שבילה יותר מחודשיים בפורום לא יתקשה לזהות את המגיב תחת הכינוי המקורי dcscccc.

בהתחלה רציתי לכתוב להם תגובה ולהזהיר אותם במי מדובר, אבל נראה לי שמיותר. אחרי השרשורים הרגילים של תגובות המסבירות בפירוט את כשלי ההגיון ברובוט המשתכפל ובמכונית מהמאדים, גם הם הגיעו למסקנה שמדובר בטרול.
 

dojee

New member


 
אכן, הרובוט המשתכפל בצורת פינגווין דווקא זה משהו חדש...

אגב אהבתי את התגובה הזו:

full credits for coming with a stupid argument that no creationist had
thought up before. Unless they did think it up, but then realized it was too stupid to share.
 
גם אהבתי את הדוגמה הזו למה "טיעון" הרובוט נכשל

For many years people have been trying to make artificial diamonds, and we have reached the point where the best man-made diamonds can be distinguished from natural diamonds only by experts, and then only with some difficulty.

Suppose some day we reach the point where an artificial diamond cannot possibly be distinguished from a real one. Would it then be correct to say that there is no such thing as a naturally occurring diamond, and that all diamonds in existence were the result of "design"?

כמובן, פינוקי מן הסתם מאמין שאלוהים תכנן ובנה באופן אישי כל יהלום לפני קצת פחות מ-6000 שנה ואז החביא אותו באדמה כדי שנמצא אותו (או לא).
 
לא הייתי קורא לפינוקי טרול.

בריאתן? כן.
שקרן? אין ספק.
טרול? לא ולא.
&nbsp
טרול הוא מישהו שכותב הודעות בפורום אך ורק כדי להציק (ע"ע דוגי).
פינוקי הוא סתם מאמין פנטי בדת הבריאתנות, או כמו שהוא אוהב לקרוא לה, "תכנון תבוני".
מהבחינה הזו הוא לא שונה מאף מחב"ת שאי פעם ביקר כאן בפורום - פשוט במקום לנסות לקרב אנשים לדת היהודית הוא מנסה לשכנע אנשים בדת שלו.
 
עניין של סטנדרטים

בבלוג של מוראן מספר מגיבים קבועים איבחנו אותו כטרול, בעיקר בגלל שהוא בבירור לא קורא את התשובות שניתנות לפוסטים שלו, לא מגיב לעניין, וכאשר אין לו תשובה הוא פשוט קופץ לטענה אחרת. בבלוג של מוראן זה טרול, אבל שם הסטנדרטים הרבה יותר גבוהים מאשר כאן. שמה רוב המגיבים הם מדענים בעלי שם, ומישהו כמו דוגי לא היה שורד למשך 5 הודעות.
 

Hameln

New member
בטח שיצא לך להיתקל בסטנדרטים

סטנדרטים כפולים.

דמויות נשיות הושחתו מפרסום בשלטי חוצות? "כל מי שפוגע בפרסום חוצות עושה עבודה ברוכה, יהיו מניעיו אשר יהיו". גם כשמדובר בשלט חוצות שמפרסם קבליסט? לא בטוח.

מידע מדעי בשילוט של רשות הטבע והגנים סותר את המיתולוגיה החביבה על בריאתנים? יש להתחשב ב"רגשות דתיים" של הבריאתנים ולצנזר את המידע מכלל הציבור. יש חילונים שבכל זאת מוצאים ערך רב בהנגשת מידע מדעי מהימן לציבור הרחב? זבש"ם (הרגשות שלהם זה לא "רגשות דתיים").
 

dude101

New member
לא הכל קשור לדת. תגיד אם זה נשמע לך מוכר:

"הם אינם מבינים מה משמעות הטענה המתמטית שדבר מסוים אינו אפשרי. הידע שלהם בתחום שבו הם פועלים חלקי ביותר, ובדרך כלל הם חסרי השכלה פורמלית. הם סבורים שהבעיות שהם תוקפים הן בעלות חשיבות רבה [...]. מעל לכל, לא ניתן לשכנע אותם שהם טועים.
בשל חוסר ההכרה בתגליות שלהם, טרחנים כפייתיים טוענים במקרים רבים לקונספירציה לה שותף הממסד המדעי המתנכל להם ומתכחש בכוונה לאמת. טרחנים משתמשים במונחים שהומצאו על ידם שאין להם הגדרה ברורה ונמנעים משימוש במונחים ברורים ומוגדרים היטב. כשהם מתבקשים להסביר את מינוחיהם, הם נוטים לעשות זאת באמצעות מונחים מעורפלים באותה המידה.
פעמים רבות הבעיה הבסיסית בטענותיהם של טרחנים כפייתיים היא חוסר הבדלה בין הגדרות, עובדות ודעות. תוצאות הסותרות את האינטואיציה שלהם נפסלות על ידם, לכאורה על ידי נימוק ריגורוזי אולם למעשה פעמים רבות טיעונם מורכב מרבדים רבים של טענות והגדרות שבבסיסן אין עקביות או שהנימוק היסודי מתבסס על הנחה אינטואיטיבית."
https://www.wikiwand.com/he/טרחן_כפייתי#/.D7.9E.D7.90.D7.A4.D7.99.D7.99.D7.A0.D7.99.D7.9D
(אין לי כח להתעסק עם הקישור. פשוט תעשו העתק-הדבק)
 

outrigger

New member
אכן מפתיע מאוד

אבל מי אמר שמדובר בי דווקא? אולי זה מישהו שיצא לי להתדיין עימו במייל\מסרים (או אולי שליח מטעמי?) היו לא מעט כאלה בעבר ולחלק אף שלחתי רשימת טיעונים מסודרת לבקשתם. אז אמנם זה נחמד מאוד, אבל מי אמר שיש לי קשר ישיר לעניין? מצד שני, אני גם לא יכול להכחיש קיום קשר כלשהו, אז אתן לקוראים להחליט...
 
למעלה