סקרן לגבי מצב האוניברסיטה

סקרן לגבי מצב האוניברסיטה

שלום לכולם,
החלטתי לפני זמן לא מועט שאני רוצה ללמוד פיזיקה-מתמטיקה באוניברסיטה העברית. הרצון ללמוד דווקא באוניברסיטה העברית נובע בעיקר מהמסורת הארוכה שלה ומיקומה בדירוגים בינלאומיים (במדעים מדוייקים בפרט). אני חייב לומר שאני קצת מוטרד וארצה לשמוע את דעתכם על כמה שאלות שאלו לי בראש:
1. אני אמנם לא חי בסביבת ירושלים, אבל עושה רושם שכל האנשים סביבי מתלבטים בין כל מיני אוניברסיטאות בארץ והשם של העברית עולה לעיתים נדירות מאוד, האם הלומדים באוניברסיטה מגיעים מאזור ירושלים או שפשוט אין ביקוש ללימודים באוניברסיטה?
2. לאחרונה עלה בתקשורת נושא החובות של האוניברסיטה, אתם חושבים שתהיה לזה השפעה ממשית על תפקוד הסגל ו/או המתקנים של האוניברסיטה? האם ישנה/צפויה איזשהי התדרדרות אמיתית במצב האוניברסיטה? (מרצים ממורמים, זלזול בסטודנטים, גלי עזיבה וכו...)

מקווה מאוד לשמוע שהכל בסדר ושזה באמת מקום מדהים:)
תודה
 

RoyceGracie

New member
לא הייתי דואג

האוניברסיטה נמצאת בגירעון תמידי כבר עשרות שנים וזה לא מפריע לאף אחד. כל שנה יש שביתה, אם זה של הסגל הזוטר ואם זה של עובדי הקבל"ן ואם זה של הסגל הבכיר. זה דבר בשגרה. אני לא חושב שזה משפיע כלל על האופן שבו המרצים מלמדים.

יש באוניברסיטה הרבה סטודנטים מירושלים כי מן הסתם שנוח להם ללמוד. אבל יש גם הרבה שלא מהעיר. זה אמנם לא תופעה כמו שיש בבן גוריון - שיש המון סטודנטים מחוץ לעיר וכולם שוכרים דירות באותו אזור. אבל גם בירושלים יש הוואי, זה מאד תלוי בחוג שבו תלמד ובמחזור ובוועד החוגי שיהיה לכם. דווקה בסביבה שבה אני גדלתי (בגליל) המון רצו והלכו ללמוד בעברית.

בכל מקרה, האוניברסיטה קיימת מאה שנה, שום דבר לא משתנה בהרף עין. גם אם יש מגמות הם מתרחשות מאד לאט לפי דעתי
 

לIקי

New member
חשבתי שהוואי נמצאת רק במקום אחד(באוקיינוס השקט)


.
 

antreprize

New member
....

1. כמי שלומד פיסיקה, המחלקה טובה וההוראה ברמה גבוה. אולי מהחלקה קטנה ובגלל זה אתה לא שומע עליה, אבל הסטודנטים בהחלט מגיעים מכל רחבי הארץ ובסה"כ נראה לי שרובם אנשים טובים. המחלקות לפיסיקה ומתמטיקה זוכות לדירוגים די טובים ולא בכדי.
2. בינתיים אני לא מתרשם שלגרעון יש השפעה כלשהי על הלימודים, למעט הדחייה בהם.
 
למעלה