סקר - איזה מפעיל נותן את השירות הטוב ביותר?

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
לא קשורה, שתי החברות מתפקדות כל אחת לעצמה.

אני לא, מי שהתלונן כאן כן צריך
אני רק ניסיתי לדלות את ההודעה שאמרו שלא הודיעו לאזרחים, ולהראות כמה היא לא הייתה נגישה ואת העוול שגרמו לאנשים שהתלוננו פה. ומסתבר שזו הודעה רק לקווי מטרופולין, אני לא יודע כמה היא קשורה לקוי מטרודן.
לא קשורה, שתי החברות מתפקדות כל אחת לעצמה.
מה שמתוף להן זה שהמנכ"ל הוא אותו מנכ"ל.

ולכן זה מגוחך מאד שיש מנכ"ל לשתי חברות שאחת מודיעה על השינויים (בקושי רב לאיתור) והשנייה אומרת שאף אחד לא הודיע לה.
 

olli3

New member
מנהל
תראה את הטמטום, הנסיעות של 27 שמגיעות לביג

מצאתי הודעה באתר מטרופולין על השינויים בב"ש
ראיתי שבאתר המידע bus.gov עם לוז לכל הקווים הייתה הודעה וגם הפנייה להתעדכן באתר של מטרופולין. נכנסתי לאתר של מטרופלין ולא מצאתי עדיין את ההודעה. לחצתי על ה"אתר הישן" ובעדכונים שוטפים שם מצאתי את ההודעה שמודיעה על שינויים במרכז ביג בב"ש. כך שההודעה לא פורסמה במטרודן אלא במטרופולין שזה לא במקום גם אם מטרודן היא חברת בת של מטרופלין עדיין מדובר בכשל חמור במתן ההודעה ובשירות וגם היה קשה מאוד להגיע אליה.
קישור להודעה שמצאתי מצורף
http://old.metropoline.com/news.asp?newid=853&areaId=1
תראה את הטמטום, הנסיעות של 27 שמגיעות לביג
מבוטלות. אבל אנשים רוצים להגיע לביג, שם כל מרכז העיניינים.

אולי במקום לבטל נסיעות פשוט יסיתו את המסלול של 27 (חלופת דרך הביג)? למה לבטל נסיעות, למה?

אתה מבין את הטמטום של מטרופולין וגם של מטרודן? לא בודקים מה הנוסע צריך וכך מרכז הביג נותק מתח"צ לחלוטין כי גם קו 14 שהוא הקו המרכזי לביג פשוט דילג על הביג ויותר גרוע 16/25 סיימו את המסלול שלהם במרחק הליכה של 20 דקות ממתחם הביג כשבהחלט הם יכלו להתקרב יותר, מה גם שהדרך לתחנת הסופית שלהם בביג דווקא לא הייתה חסומה, עמוסה זה כן, אבל חסומה זה לא.

תחשוב על אירוע באיזור גני יהושוע/גני התערוכה ושלאחריו פשוט אין תח"צ - על דבר כזה היו זועקות כותרות האינטרנט ואולי גם העיתון. זה דיי באותו סדר גודל של אירוע מה שהיה אתמול, מתחם הביג הוא מתחם גדול מאד והוא היה מפוצץ באנשים.
 

fireman

New member
בחברת אגד אין אוטובוסים מעופפים

אכן, מה שהיה היום - פורים, פשוט מחדל.
אנשים מחכים בתחנות ואין אוטובוסים.

מתחם ענק המשתרע על קילומטר וחצי לפחות היה חסום לתנועה והאוטובוסים עשו מה שבא להם. שום מידע על השינויים, שום תגבור קווים והמון אנשים שהתייאשו ועלו על מוניות, אמרו "טוב שבאתי עם הרכב, אפילו אוטובוס אחד לא ראינו היום" ונוסעים ממורמרים שממתינים בתחנות (ברחוב שנמצא במסלול הקו והוא יכל להגיע לשם למרות העמוס, אך בחרו שלסיים את המסלול/להתחיל מנקודה אחרת במסלול הקו).

פשוט גועל נפש שככה מתנהלת תח"צ כאשר תושבים רבים מבאר שבע וערי האיזור מבקשים להגיע למתחם ביג. בימי החברה העירונית היו מעמידים לרשות הציבור אוטובוסים בחינם, לרוב ממיקום מרכזי (חניון כזה או אחר) והאוטובוסים היו נוסעים בשיירות לנייד את הבאים אל המתחמים השונים.

במקום זאת, פקקי ענק, בלאגן אחד שלם, כל פיסת אספלט במרחק קילומטר וקצת ממרכז העיניים הפך לחניה, אדום לבן, מעבר חציה, הכל הולך.

ומטרודן, כלל לא יודעת שהכבישים האלו יחסמו, אפילו הודעה מסכנה באתר שלהם הם לא העלו.

העיר הזאת גדלה משנה לשנה, עוד ועוד מוקדי בילוי נפתחים ושנים לוקח עד שפותחים שירות תח"צ למתחמי הבילוי וגם כשפותחים אותו הוא בתדירות נמוכה והשירות מסתיים מוקדם.

התח"צ בבאר שבע הפכה להיות יותר מידי מייגעת לכל מה שלא נמצא במרכזי העיר הישנים (איזור המרכזית, השוק, העיר העתיקה ואיזור בתי המשפט, קרית הממשלה). זה שלשם יש תח"צ טובה, לא אומר שצריך לזנוח את שאר האזורים בעיר. מתחם הביג הוא ללא ספק אחד המתחמים הפעילים ביותר, יום יום בבאר שבע, עם 4 מרכזי קניות במקום, בתי קפה, מסעדות... אפילו שלושת מפעילי הסלולאר הגדולים העבירו למקום את מרכזי השירות שלהם לפני כמה שנים טובות.
בחברת אגד אין אוטובוסים מעופפים
וגם לא במטרודן.
כשעירית באר שבע סוגרת עורק תחבורה ראשי ועדיין בכל זאת אלפי נהגים חושבים שהם חוכמולוגים שיצליחו להגיע לשם ברכב ובנוסף לציר הזה גם פוקקים חצי עיר אתה לא יכול לבוא בטענות כלפי אף אחד מלבד עירית באר שבע שמנהלת את החלטורה הזו כל שנה מחדש, סגירת כבישים לא הגיונית בנקודות בעייתיות שיוצרות בעיות רבות עוד יותר, 0 פרסום בעיתונות, אפס הודעות לתקשורת ובסוף גולש זועם ששוחח עם איזה מאבטח שעומד ליד חתיכת מחסום מברזל והופך את דבריו למגילת העצמאות.
גם אם היו אוטובוסים, היית עומד בפקק 40 דקות כשכל הדרך מהתחנה המרכזית למתחם הביג אורכת 15 דקות בסה"כ במזג אויר המעולה שהיה באותו יום חמישי, אם אני הצלחתי ועוד עשרות אלפי אזרחים אחרים הצליחו, אני בטוח שגם אתה היית יכול.

תלונתך היא קטנונית וקנטרנית, זה לא שהפסיקו את כל הקווים בבאר שבע, רק את הקו לביג כי הוא במילא לא יכול היה להגיע לביג כי הכל היה חסום, אז על מה אתה מלין בדיוק?
 

olli3

New member
מנהל
אני מאבטח, אני דיברתי עם קב"ט עיריה.

בחברת אגד אין אוטובוסים מעופפים
וגם לא במטרודן.
כשעירית באר שבע סוגרת עורק תחבורה ראשי ועדיין בכל זאת אלפי נהגים חושבים שהם חוכמולוגים שיצליחו להגיע לשם ברכב ובנוסף לציר הזה גם פוקקים חצי עיר אתה לא יכול לבוא בטענות כלפי אף אחד מלבד עירית באר שבע שמנהלת את החלטורה הזו כל שנה מחדש, סגירת כבישים לא הגיונית בנקודות בעייתיות שיוצרות בעיות רבות עוד יותר, 0 פרסום בעיתונות, אפס הודעות לתקשורת ובסוף גולש זועם ששוחח עם איזה מאבטח שעומד ליד חתיכת מחסום מברזל והופך את דבריו למגילת העצמאות.
גם אם היו אוטובוסים, היית עומד בפקק 40 דקות כשכל הדרך מהתחנה המרכזית למתחם הביג אורכת 15 דקות בסה"כ במזג אויר המעולה שהיה באותו יום חמישי, אם אני הצלחתי ועוד עשרות אלפי אזרחים אחרים הצליחו, אני בטוח שגם אתה היית יכול.

תלונתך היא קטנונית וקנטרנית, זה לא שהפסיקו את כל הקווים בבאר שבע, רק את הקו לביג כי הוא במילא לא יכול היה להגיע לביג כי הכל היה חסום, אז על מה אתה מלין בדיוק?
אני מאבטח, אני דיברתי עם קב"ט עיריה.
שאחראי על האירוע. לא עם עוד מאבטח מהחברים שלי, קפיש?

אותו קב"טי עיריה שמוציא מהמשרד שלו את ההנחיות האלו ועובד צמוד מאד ובתיאום מלא עם המשטרה ויודע בדיוק איזה כביש ייחסם עוד לפני שהאירוע מתחיל. אותו קב"ט אמר לי שזו לא פעם ראשונה שהם מעדכנים את מטרודן והם מצידם לא עושים דבר בנידון. השערה שלי, כנראה מבקשים מהם גם תגבור ואין להם מאיפה לתגבר אז הם עושים את עצמם עוצמים עיניים... לך תדע.

רק את הקו לביג? מה עם 16/25? קו 26 עוד הגיע לאיפה שהיה פנוי, אבל למה 16 ו25 לא יכלו להגיע לאן ש26 הגיע? למה לסיים את המסלול במגה? תעשה לי טובה, לזרוק אנשים ולהגיד להם שהאוטובוס שלהם יוצא מהמגה, זה שירות?

וכמו שאמרתי כביש הגישה לוואן פלאזה היה פתוח, עמוס אבל פתוח. כשיש פקקים בגוש דן אז מה עושים? ממתינים בפקק, כשיש אירוע בגוש דן, מה עושים? ממתינים בפקק. אבל מגיעים לתחנת המוצא/סיום וכל עוד שהציר פתוח לנסיעה ממשיכים בנסיעה.
 

fireman

New member
כביש הגישה לוואן פלאזה היה פתוח בכיוון אחד

אני מאבטח, אני דיברתי עם קב"ט עיריה.
שאחראי על האירוע. לא עם עוד מאבטח מהחברים שלי, קפיש?

אותו קב"טי עיריה שמוציא מהמשרד שלו את ההנחיות האלו ועובד צמוד מאד ובתיאום מלא עם המשטרה ויודע בדיוק איזה כביש ייחסם עוד לפני שהאירוע מתחיל. אותו קב"ט אמר לי שזו לא פעם ראשונה שהם מעדכנים את מטרודן והם מצידם לא עושים דבר בנידון. השערה שלי, כנראה מבקשים מהם גם תגבור ואין להם מאיפה לתגבר אז הם עושים את עצמם עוצמים עיניים... לך תדע.

רק את הקו לביג? מה עם 16/25? קו 26 עוד הגיע לאיפה שהיה פנוי, אבל למה 16 ו25 לא יכלו להגיע לאן ש26 הגיע? למה לסיים את המסלול במגה? תעשה לי טובה, לזרוק אנשים ולהגיד להם שהאוטובוס שלהם יוצא מהמגה, זה שירות?

וכמו שאמרתי כביש הגישה לוואן פלאזה היה פתוח, עמוס אבל פתוח. כשיש פקקים בגוש דן אז מה עושים? ממתינים בפקק, כשיש אירוע בגוש דן, מה עושים? ממתינים בפקק. אבל מגיעים לתחנת המוצא/סיום וכל עוד שהציר פתוח לנסיעה ממשיכים בנסיעה.
כביש הגישה לוואן פלאזה היה פתוח בכיוון אחד
בלבד....אתה יכול להתווכח על זה עד מחרתיים, מהתחנה המרכזית לפלאזה - היה סגור, מכיוון האורגים לפלאזה היה פתוח.
אני לא רואה דרך שבה האוטובוסים יכלו לרחף מעל המחסומים.
 

משה343

New member
הוא מתכוון ליציאה וכניסה דרך יצחק נפחא...

כביש הגישה לוואן פלאזה היה פתוח בכיוון אחד
בלבד....אתה יכול להתווכח על זה עד מחרתיים, מהתחנה המרכזית לפלאזה - היה סגור, מכיוון האורגים לפלאזה היה פתוח.
אני לא רואה דרך שבה האוטובוסים יכלו לרחף מעל המחסומים.
הוא מתכוון ליציאה וכניסה דרך יצחק נפחא...
מכיוון צומת בן גוריון עם יצחק נפחא , היתה משם כניסה ויציאה
של כלי רכב פרטיים , לזה הוא מתכוון שהוא אומר פתוח בשני כיוונים .
 

olli3

New member
מנהל
זה המסלול של 16/25 בקטע זה>>>

כביש הגישה לוואן פלאזה היה פתוח בכיוון אחד
בלבד....אתה יכול להתווכח על זה עד מחרתיים, מהתחנה המרכזית לפלאזה - היה סגור, מכיוון האורגים לפלאזה היה פתוח.
אני לא רואה דרך שבה האוטובוסים יכלו לרחף מעל המחסומים.
זה המסלול של 16/25 בקטע זה>>>
מהאורגים פונים שמאלה לבן גוריון, ימינה לחברון וימינה לנפחא ומסיימים את המסלול בכיר הראשונה של הוואן פלאזה.

אם דרך חברון חסומה, האם לא ניתן לנסוע כך: מהאורגים שמאה לבן גוריון ומיד ימינה לנפחא? לא תגיע לתחנה הסופית של הקו? לא תיקח משם נוסעים שממתינים בתחנה כמו אהבלים ולא מבינים למה אין אוטובוס ולבסוף מתייאשים ולוקחים מונית?

אז מה עם הכביש פקוק? זה ממש לא אומר שצריך לבטל את תחנות 16/25 ולהחליט שהתחנה הכי קרובה לקווים אלו מעכשיו נמצאת במגה, מי יילך עד המגה בשביל 16/25? מי???
 

משה343

New member
היו צריכים לסגור את רחוב יצחק נפחא לרכבים...

בחברת אגד אין אוטובוסים מעופפים
וגם לא במטרודן.
כשעירית באר שבע סוגרת עורק תחבורה ראשי ועדיין בכל זאת אלפי נהגים חושבים שהם חוכמולוגים שיצליחו להגיע לשם ברכב ובנוסף לציר הזה גם פוקקים חצי עיר אתה לא יכול לבוא בטענות כלפי אף אחד מלבד עירית באר שבע שמנהלת את החלטורה הזו כל שנה מחדש, סגירת כבישים לא הגיונית בנקודות בעייתיות שיוצרות בעיות רבות עוד יותר, 0 פרסום בעיתונות, אפס הודעות לתקשורת ובסוף גולש זועם ששוחח עם איזה מאבטח שעומד ליד חתיכת מחסום מברזל והופך את דבריו למגילת העצמאות.
גם אם היו אוטובוסים, היית עומד בפקק 40 דקות כשכל הדרך מהתחנה המרכזית למתחם הביג אורכת 15 דקות בסה"כ במזג אויר המעולה שהיה באותו יום חמישי, אם אני הצלחתי ועוד עשרות אלפי אזרחים אחרים הצליחו, אני בטוח שגם אתה היית יכול.

תלונתך היא קטנונית וקנטרנית, זה לא שהפסיקו את כל הקווים בבאר שבע, רק את הקו לביג כי הוא במילא לא יכול היה להגיע לביג כי הכל היה חסום, אז על מה אתה מלין בדיוק?
היו צריכים לסגור את רחוב יצחק נפחא לרכבים...
דעתי היא שאם היו סוגרים את רחוב יצחק נפחא למעבר כלי רכב
והיו מאפשרים רק לאוטובוסים להכנס אז היה יותר נוח לנוסעים שהגיעו עם
קווים 25+26+16 , אני אישית נסעתי עם קו 26 והוא חתך ימינה מבן גוריון ל-
יעקב גרשפלד ועצר בתחנה של בית נועם. כאשר תחנה זו עדיפה בהרבה
על התחנה במתחם מגה באורגים כאשר קווים 25+16 סיימו שם וכן גם
התחילו קו משם .

מטרודן יכלה לעשות יותר מאשר לא לעשות כלום.
לא היה מידע כלל באתר מטרודן עד לשעה 11:00 ביום חמישי יום הארוע .
לפחות היו רושמים שסיום הקווים ותחילתם של 16+25 יהיה במגה אבל גם
זה לא נעשה. גם ביום העצמאות אותו סיפור אין עדכונים כאשר באתרים של
דן ואגד כן מעודכן .

"אותה תחבורה ציבורית חינם מונהגת גם היום וגם ע"י חברת מטרודן שהיא חברה פרטית לבתי העלמין ולבמות השמחה ביום העמצאות גם היום!"

אני לא יודע איפה חינם אבל בעצמאות האחרון שילמתי ועוד אייך גם בהלוך וגם
בחזור בערב יום העצמאות לבמות שהיו ליד העירייה .

אני אישית לא משווה בין מה שהיה בעבר למה שיש כיום פשוט אני מצפה מחברת מטרודן
שתעשה את המינימום ע"מ להעביר מידע לנוסעים .
 

fireman

New member
ולגבי התחבורה הציבורית של העיריה שהזכרת

אכן, מה שהיה היום - פורים, פשוט מחדל.
אנשים מחכים בתחנות ואין אוטובוסים.

מתחם ענק המשתרע על קילומטר וחצי לפחות היה חסום לתנועה והאוטובוסים עשו מה שבא להם. שום מידע על השינויים, שום תגבור קווים והמון אנשים שהתייאשו ועלו על מוניות, אמרו "טוב שבאתי עם הרכב, אפילו אוטובוס אחד לא ראינו היום" ונוסעים ממורמרים שממתינים בתחנות (ברחוב שנמצא במסלול הקו והוא יכל להגיע לשם למרות העמוס, אך בחרו שלסיים את המסלול/להתחיל מנקודה אחרת במסלול הקו).

פשוט גועל נפש שככה מתנהלת תח"צ כאשר תושבים רבים מבאר שבע וערי האיזור מבקשים להגיע למתחם ביג. בימי החברה העירונית היו מעמידים לרשות הציבור אוטובוסים בחינם, לרוב ממיקום מרכזי (חניון כזה או אחר) והאוטובוסים היו נוסעים בשיירות לנייד את הבאים אל המתחמים השונים.

במקום זאת, פקקי ענק, בלאגן אחד שלם, כל פיסת אספלט במרחק קילומטר וקצת ממרכז העיניים הפך לחניה, אדום לבן, מעבר חציה, הכל הולך.

ומטרודן, כלל לא יודעת שהכבישים האלו יחסמו, אפילו הודעה מסכנה באתר שלהם הם לא העלו.

העיר הזאת גדלה משנה לשנה, עוד ועוד מוקדי בילוי נפתחים ושנים לוקח עד שפותחים שירות תח"צ למתחמי הבילוי וגם כשפותחים אותו הוא בתדירות נמוכה והשירות מסתיים מוקדם.

התח"צ בבאר שבע הפכה להיות יותר מידי מייגעת לכל מה שלא נמצא במרכזי העיר הישנים (איזור המרכזית, השוק, העיר העתיקה ואיזור בתי המשפט, קרית הממשלה). זה שלשם יש תח"צ טובה, לא אומר שצריך לזנוח את שאר האזורים בעיר. מתחם הביג הוא ללא ספק אחד המתחמים הפעילים ביותר, יום יום בבאר שבע, עם 4 מרכזי קניות במקום, בתי קפה, מסעדות... אפילו שלושת מפעילי הסלולאר הגדולים העבירו למקום את מרכזי השירות שלהם לפני כמה שנים טובות.
ולגבי התחבורה הציבורית של העיריה שהזכרת
וכל כך שיבחת בדבריך.....
תחבורה חינם הונהגה ביום הזכרון וביום העצמאות בלבד, שום אוטובוסים ושום בטיח לשום חגיגה....אגב, התחבורה הציבורית בב"ש לא זכתה להפעיל שירות אוטובוסים יעיל ומסודר למתחם הביג בכלל אז על מה אתה מדבר?!
על שני אוטובוסים ביום שנכנסו לביג? זה השירות שאתה מתגעגע אליו?

אותה תחבורה ציבורית חינם מונהגת גם היום וגם ע"י חברת מטרודן שהיא חברה פרטית לבתי העלמין ולבמות השמחה ביום העמצאות גם היום! אז אל תבלבל את המוח ואל תעיז להלל את החברה העירונית הבזויה והמאוסה שועד רכבת ישראל היום נחשב לילד הכאפות של השכונה לעומת הטרור שהם היו מאכילים את תושבי באר שבע עם ההשבתות שלהם.....לך כנראה יש זכרון קצר, לי לא!
ארורה ובזויה היתה החברה העירונית שהייתה צריכה להסגר לפני שלושה עשורים ולא לפני עשור.
 

olli3

New member
מנהל
שני אוטובוסים ביום לביג? להזכירך 26 הוקם אז.

ולגבי התחבורה הציבורית של העיריה שהזכרת
וכל כך שיבחת בדבריך.....
תחבורה חינם הונהגה ביום הזכרון וביום העצמאות בלבד, שום אוטובוסים ושום בטיח לשום חגיגה....אגב, התחבורה הציבורית בב"ש לא זכתה להפעיל שירות אוטובוסים יעיל ומסודר למתחם הביג בכלל אז על מה אתה מדבר?!
על שני אוטובוסים ביום שנכנסו לביג? זה השירות שאתה מתגעגע אליו?

אותה תחבורה ציבורית חינם מונהגת גם היום וגם ע"י חברת מטרודן שהיא חברה פרטית לבתי העלמין ולבמות השמחה ביום העמצאות גם היום! אז אל תבלבל את המוח ואל תעיז להלל את החברה העירונית הבזויה והמאוסה שועד רכבת ישראל היום נחשב לילד הכאפות של השכונה לעומת הטרור שהם היו מאכילים את תושבי באר שבע עם ההשבתות שלהם.....לך כנראה יש זכרון קצר, לי לא!
ארורה ובזויה היתה החברה העירונית שהייתה צריכה להסגר לפני שלושה עשורים ולא לפני עשור.
שני אוטובוסים ביום לביג? להזכירך 26 הוקם אז.
וקו 14 היה נכנס לביג בכל שעות הנסיעה שלו, לא מסתפק בלעצור על דרך חברון אלא נכנס פנימה. אם זה לא זכור לך, לא יודע איפה חיית.

לבמות השמחה אין תח"צ בחינם, לא היה אז וגם אין היום. אם אתה כמובן מדבר על הקווים שמסיימים ברגר פינת שמחררים/שז"ר. כי אני דיברתי על קווים שהיו לוקחים אותנו מהבימות בעיר העתיקה בערב יום העצמאות, אל הבימה המרכזית ברחבת העיריה.

ואני מדבר על שירות החינם שהונהג לשוק הבדוואי לכשזה נפתח מחדש.

אתה אולי שנאת אותה בשל השביתות, אני זוכר אותה במיוחד בזה שהיא שירתה את צרכיי לאותה עת בצורה נפלאה.

מטרודן בעשר שנים שהיא קיימת, לא עשתה הרבה. מלבד קו 21 והשינוי של 16 והוספת 25 לפני כשנתיים ו34 לאחרונה מה נשתנה? וכמה שנים מדברים על קו 4 שלא יעיל? וכמה זמן מדברים על כניסת אוטובוסים עירוניים לרכבת צפון? אתה זוכר דר"א את קו 24 של דאז? מרכבת צפון הישנה לתחנה המרכזית? היה אוטובוס שכל תפקידו היה להמתין לרכבת שתגיע. היום מה יש? רק את קו 5 וזאת אחרי כמה זמן שמבקשים שקווים 16/25/4/5 יכנסו לתחנת הרכבת. אז הסתפקו בקו 5 וזהו, מה שנקרא הנה עשינו, עזבו אותנו בשקט.

זאת כל כך בעיה להכניס את 16/25 לתחנת הרכבת? איך החברה העירונית הקימה את קו 24 תוך זמן קצר ואילו למטרודן זה פשוט לא הולך? ואומנם משרד התחבורה קובע וכו' וכו'... אבל אם קצת רצון מהמפעיל זה גם קורה מהר יותר.

תנסה לתפוס את קו 25 מהתחנה שלו במעונות ג', הוא עובר שם בדיוק 1-3 דקות לפני שתספיק להגיע לתחנה אחרי שירדת מהרכבת.

ולגבי הביג, אני זוכר את הימים שקו 14 היה מפוצל לשני קווים, לקו 14 וקו 14א והיה גם את קו 1 לאיזור התעשיה עמק שרה. והיה גם קו, יכול להיות 1, שהיה מסתובב בין השכונות (עבור יוממים) לעמק שרה.

קו 10 לקאנטרי, שמטרודן החליטה לבטל וכבר לא מפעילה ומה יש לך לקאנטרי היום? 13 עם מרחק הליכה או 351/353/371 ו40/42 בחד יומיים של אגד תעבורה, כי שאר קווי אגד תעבורה לא מורידים שם...

והשינוי הזה בקו 14, עזר מצד אחד אבל דפק מצד אחר. במקום שיהיה קו שאתה לפחות יודע מתי הוא יוצא מהמרכזית, עכשיו יום אחד הוא מגיע 5 דקות לפני ואתה יכול לפספס.

במשך 7-8 שנים מטרודן לא עשתה שום דבר כדי לשפר את השירות בבאר שבע, היא המשיכה להפעיל אותו בדיוק כמו שהעיריה הפעילה ועוד עם פחות אוטובוסים פעילים. אם כבר חלה ירידה בתדירות של חלק מהקווים ואח"כ כל כמה זמן התבשרנו על עליה בתדירות ועוד עליה בתדירות, עד שחזרנו לימי תח"צ באר שבע בעצם. עם קו 12 היה עובר פעם כל 7-8 דקות (בחברה העירונית) ורק לפני כשנה, זאת הפכה להיות התדירות שלו ובמשך הזמן הזה התדירות שלו הייתה כל 10 דקות, מזה אומר?

למטרודן צריך להיות כיום צי של לפחות 150 אוטובוסים. לא ייתכן שקו 14 נשאר באותה תדירות שהיה עוד בחברה העירונית. קו אוטובוס כזה לא יכול לצאת כל חצי שעה, צריך כל רבע שעה-20 דקות.

ו25/26 מפוצצים בבוקר ו26 היה מפוצץ עד הדלתות כבר בו החדשה לפני כניסת 25 בשעות הבוקר, מו' החדשה הוא היה משאיר אנשים בתחנות כבר. כמה פעמים ניסיתי לעלות עליו בד' וכשהצלחתי יכולתי לשלם לנהג רק כשהגענו לאוניברסיטה. ואני מדבר איתך על מצבים שקרו לי לפני 5 שנים ושרק לפני שנתיים השכילו והפעילו את 25.

לי פשוט יש תחושה שדברים קורים רק אם ממש אין ברירה. ודר"א אילן קרני הבטיח למשה בשידור ברדיו דרום שכאשר יהיה מחסום בתחנת רכבת צפון ברציף האוטובוסים, הקווים שעליו דיבר משה יכנסו לשם והם 4/5/16/25. מחסום קיים שם כבר שנה ורק לפני פחות מחודש קו 5 נכנס לשם וזהו, אף קו אחר לא נכנס לשם. אם ככה המנכ"ל מבטיח הבטחות שווא ברדיו, מה זה אומר על כל החברה?
 

fireman

New member
במטרודן עשו יותר ממה שאתה מתאמץ לזכור

שני אוטובוסים ביום לביג? להזכירך 26 הוקם אז.
וקו 14 היה נכנס לביג בכל שעות הנסיעה שלו, לא מסתפק בלעצור על דרך חברון אלא נכנס פנימה. אם זה לא זכור לך, לא יודע איפה חיית.

לבמות השמחה אין תח"צ בחינם, לא היה אז וגם אין היום. אם אתה כמובן מדבר על הקווים שמסיימים ברגר פינת שמחררים/שז"ר. כי אני דיברתי על קווים שהיו לוקחים אותנו מהבימות בעיר העתיקה בערב יום העצמאות, אל הבימה המרכזית ברחבת העיריה.

ואני מדבר על שירות החינם שהונהג לשוק הבדוואי לכשזה נפתח מחדש.

אתה אולי שנאת אותה בשל השביתות, אני זוכר אותה במיוחד בזה שהיא שירתה את צרכיי לאותה עת בצורה נפלאה.

מטרודן בעשר שנים שהיא קיימת, לא עשתה הרבה. מלבד קו 21 והשינוי של 16 והוספת 25 לפני כשנתיים ו34 לאחרונה מה נשתנה? וכמה שנים מדברים על קו 4 שלא יעיל? וכמה זמן מדברים על כניסת אוטובוסים עירוניים לרכבת צפון? אתה זוכר דר"א את קו 24 של דאז? מרכבת צפון הישנה לתחנה המרכזית? היה אוטובוס שכל תפקידו היה להמתין לרכבת שתגיע. היום מה יש? רק את קו 5 וזאת אחרי כמה זמן שמבקשים שקווים 16/25/4/5 יכנסו לתחנת הרכבת. אז הסתפקו בקו 5 וזהו, מה שנקרא הנה עשינו, עזבו אותנו בשקט.

זאת כל כך בעיה להכניס את 16/25 לתחנת הרכבת? איך החברה העירונית הקימה את קו 24 תוך זמן קצר ואילו למטרודן זה פשוט לא הולך? ואומנם משרד התחבורה קובע וכו' וכו'... אבל אם קצת רצון מהמפעיל זה גם קורה מהר יותר.

תנסה לתפוס את קו 25 מהתחנה שלו במעונות ג', הוא עובר שם בדיוק 1-3 דקות לפני שתספיק להגיע לתחנה אחרי שירדת מהרכבת.

ולגבי הביג, אני זוכר את הימים שקו 14 היה מפוצל לשני קווים, לקו 14 וקו 14א והיה גם את קו 1 לאיזור התעשיה עמק שרה. והיה גם קו, יכול להיות 1, שהיה מסתובב בין השכונות (עבור יוממים) לעמק שרה.

קו 10 לקאנטרי, שמטרודן החליטה לבטל וכבר לא מפעילה ומה יש לך לקאנטרי היום? 13 עם מרחק הליכה או 351/353/371 ו40/42 בחד יומיים של אגד תעבורה, כי שאר קווי אגד תעבורה לא מורידים שם...

והשינוי הזה בקו 14, עזר מצד אחד אבל דפק מצד אחר. במקום שיהיה קו שאתה לפחות יודע מתי הוא יוצא מהמרכזית, עכשיו יום אחד הוא מגיע 5 דקות לפני ואתה יכול לפספס.

במשך 7-8 שנים מטרודן לא עשתה שום דבר כדי לשפר את השירות בבאר שבע, היא המשיכה להפעיל אותו בדיוק כמו שהעיריה הפעילה ועוד עם פחות אוטובוסים פעילים. אם כבר חלה ירידה בתדירות של חלק מהקווים ואח"כ כל כמה זמן התבשרנו על עליה בתדירות ועוד עליה בתדירות, עד שחזרנו לימי תח"צ באר שבע בעצם. עם קו 12 היה עובר פעם כל 7-8 דקות (בחברה העירונית) ורק לפני כשנה, זאת הפכה להיות התדירות שלו ובמשך הזמן הזה התדירות שלו הייתה כל 10 דקות, מזה אומר?

למטרודן צריך להיות כיום צי של לפחות 150 אוטובוסים. לא ייתכן שקו 14 נשאר באותה תדירות שהיה עוד בחברה העירונית. קו אוטובוס כזה לא יכול לצאת כל חצי שעה, צריך כל רבע שעה-20 דקות.

ו25/26 מפוצצים בבוקר ו26 היה מפוצץ עד הדלתות כבר בו החדשה לפני כניסת 25 בשעות הבוקר, מו' החדשה הוא היה משאיר אנשים בתחנות כבר. כמה פעמים ניסיתי לעלות עליו בד' וכשהצלחתי יכולתי לשלם לנהג רק כשהגענו לאוניברסיטה. ואני מדבר איתך על מצבים שקרו לי לפני 5 שנים ושרק לפני שנתיים השכילו והפעילו את 25.

לי פשוט יש תחושה שדברים קורים רק אם ממש אין ברירה. ודר"א אילן קרני הבטיח למשה בשידור ברדיו דרום שכאשר יהיה מחסום בתחנת רכבת צפון ברציף האוטובוסים, הקווים שעליו דיבר משה יכנסו לשם והם 4/5/16/25. מחסום קיים שם כבר שנה ורק לפני פחות מחודש קו 5 נכנס לשם וזהו, אף קו אחר לא נכנס לשם. אם ככה המנכ"ל מבטיח הבטחות שווא ברדיו, מה זה אומר על כל החברה?
במטרודן עשו יותר ממה שאתה מתאמץ לזכור
קווים 21,26,25,24,34 לא היו קיימים בימי התחבורה הציבורית.
קו 10 והחלטורה הנוספת של קו 11 של התח"צ.....אוטובוסים שיצאו פעם ביום לקאנטרי קלאב....זה מה שחסר לך היום אני מבין.

קו 4 הוא ירושה של החברה העירונית, קו מחורבן שכבר הפך לשלושה....מתי? בתקופת התח"צ?.....כן בטח!.

מטרודן עשתה בעשור תחת הגבלות משרד התחבורה שחייב לאפשר כל שינוי של הזזת תחנת אוטובוס ב200 מטר את מה שהחברה העירונית לא עשתה ב30 שנה.
קו 5 היה מגיע לסורוקה בימי התח"צ? כינים.
קו 12 היה נוסע ישר לשכונות? כינים גם כן, היה עושה חצי מהמסלול של 4 ו 5 (אלוהים יודע למה) ואחר כך ממשיך הלאה.
לביג היה לך אוטובוס פעמיים ביום, אל תספר לי סיפורים על זכרון או לא זכרון, אני ב97 הייתי נוסע להתנדב בכיבוי אש בקו 14.....אוטובוס פעם בשעתיים וגם הוא היה אוטובוס שהקשר בינו לבין מזגן היה מקרי לחלוטין והוא לא היה נכנס לשום ביג אז אל תבלבל את המוח.
כן, איפה האוטובוסים הלא ממוזגים של מטרודן?
אתה ידעת מה זה גישה לנכים בתחבורה העירונית? אתה ידעת מה זה נמוך רצפה?
להמשיך?
 

olli3

New member
מנהל
קו 5 עוד לפני שנת 2000 היה מגיע לסורוקה.

במטרודן עשו יותר ממה שאתה מתאמץ לזכור
קווים 21,26,25,24,34 לא היו קיימים בימי התחבורה הציבורית.
קו 10 והחלטורה הנוספת של קו 11 של התח"צ.....אוטובוסים שיצאו פעם ביום לקאנטרי קלאב....זה מה שחסר לך היום אני מבין.

קו 4 הוא ירושה של החברה העירונית, קו מחורבן שכבר הפך לשלושה....מתי? בתקופת התח"צ?.....כן בטח!.

מטרודן עשתה בעשור תחת הגבלות משרד התחבורה שחייב לאפשר כל שינוי של הזזת תחנת אוטובוס ב200 מטר את מה שהחברה העירונית לא עשתה ב30 שנה.
קו 5 היה מגיע לסורוקה בימי התח"צ? כינים.
קו 12 היה נוסע ישר לשכונות? כינים גם כן, היה עושה חצי מהמסלול של 4 ו 5 (אלוהים יודע למה) ואחר כך ממשיך הלאה.
לביג היה לך אוטובוס פעמיים ביום, אל תספר לי סיפורים על זכרון או לא זכרון, אני ב97 הייתי נוסע להתנדב בכיבוי אש בקו 14.....אוטובוס פעם בשעתיים וגם הוא היה אוטובוס שהקשר בינו לבין מזגן היה מקרי לחלוטין והוא לא היה נכנס לשום ביג אז אל תבלבל את המוח.
כן, איפה האוטובוסים הלא ממוזגים של מטרודן?
אתה ידעת מה זה גישה לנכים בתחבורה העירונית? אתה ידעת מה זה נמוך רצפה?
להמשיך?
קו 5 עוד לפני שנת 2000 היה מגיע לסורוקה.
משנת 97-98 קו 5 הגיע לסורוקה, זאת במקום קו 4 שהיה מסיים במסוף האוטובוסים שהיה בזמנו בפתח האונ', מול היולדות.

קו 24 מרמות ב' הוקם עוד בחברה העירונית! חד משמעית! בהתחלה הוא הופעל במסלול שונה משל היום, ויצא ישירות למרכז אורן ופנה שמאלה בוינגייט והתחבר עם מסלול קו 4.

קו 26 בהחלט פעל!!!! הייתי ילד ביסודי כשהוא הופעל ואת היסודי שלי סיימתי בשנת 99.

אתה פשוט לא זוכר שום דבר ממה שהיה ואתה מעלה טענות שווא.

קו 12, וואי.... מאז שאני בגיל 8 הקו הזה כבר לא נוסע משם. הוא היה יוצא למה שהיה בזמנו רחוב התקווה, מה שכיום זה מדרחוב התקווה. תחנת המוצא של קו 12 בזמן הזה הייתה איפה שבנק הפועלים ברחוב העצמאות, ממש איפה שיש את הכאילו באר שמשם שואבים מים לקשתות וזה מגיע למזרקה לבסוף.

תגיד איפה אתה חי? איפה??? קו 12 כבר כ-15 שנה יוצא מהמרכזית, לשוק, עיר, ואז לדואר המרכזי על שדרות רגר וממשיך קדימה. אתה יכול לראות גם את התחנות שהוצבו עוד בתקופה של החברה העירונית, עם הסמל של החברה העירונית עליהן ואת מסלול הקו שבאף אחד מהמקרים לא עובר דרך רחוב התקווה או קרן היסוד.

אתה חוזר ל97, היה בארץ אוטובוס נמוך רצפה? ודע לך שהחברה העיורנית הפעילה כמה וולוו B7L כחודש-חודשיים לפני כניסת מטרודן. האוטבווסים האלו נתקעו במכס עקב שביתה ממושכת. ודע לך שוב, גם בשנת 2000 לא היו נמוכי רצפה בארץ, אז על מה אתה מדבר בדיוק?

וקו 14 של שנת 2000 בהחלט היה יוצא כל חצי שעה ונכנס לתוך הביג ומרכז הביג נפתח רק בשנת 96-97 ובהתחלה גם לא היה את הB7, אבל מהר מאד קו 14 כבר פעל לשם באופן תדיר וזה היה כבר בשנת 98 כי אני הייתי משתמש בו לא פעם.

סילפת את כל המציאות, סה"כ הקווים החדשים של מטרודן הם 21/25/34 ומתוכן רק 21 נפתח לפני כמה שנים טובות.
 

olli3

New member
מנהל
ואיפה כל החכורים שהיו למטרודן פה?

קו 5 עוד לפני שנת 2000 היה מגיע לסורוקה.
משנת 97-98 קו 5 הגיע לסורוקה, זאת במקום קו 4 שהיה מסיים במסוף האוטובוסים שהיה בזמנו בפתח האונ', מול היולדות.

קו 24 מרמות ב' הוקם עוד בחברה העירונית! חד משמעית! בהתחלה הוא הופעל במסלול שונה משל היום, ויצא ישירות למרכז אורן ופנה שמאלה בוינגייט והתחבר עם מסלול קו 4.

קו 26 בהחלט פעל!!!! הייתי ילד ביסודי כשהוא הופעל ואת היסודי שלי סיימתי בשנת 99.

אתה פשוט לא זוכר שום דבר ממה שהיה ואתה מעלה טענות שווא.

קו 12, וואי.... מאז שאני בגיל 8 הקו הזה כבר לא נוסע משם. הוא היה יוצא למה שהיה בזמנו רחוב התקווה, מה שכיום זה מדרחוב התקווה. תחנת המוצא של קו 12 בזמן הזה הייתה איפה שבנק הפועלים ברחוב העצמאות, ממש איפה שיש את הכאילו באר שמשם שואבים מים לקשתות וזה מגיע למזרקה לבסוף.

תגיד איפה אתה חי? איפה??? קו 12 כבר כ-15 שנה יוצא מהמרכזית, לשוק, עיר, ואז לדואר המרכזי על שדרות רגר וממשיך קדימה. אתה יכול לראות גם את התחנות שהוצבו עוד בתקופה של החברה העירונית, עם הסמל של החברה העירונית עליהן ואת מסלול הקו שבאף אחד מהמקרים לא עובר דרך רחוב התקווה או קרן היסוד.

אתה חוזר ל97, היה בארץ אוטובוס נמוך רצפה? ודע לך שהחברה העיורנית הפעילה כמה וולוו B7L כחודש-חודשיים לפני כניסת מטרודן. האוטבווסים האלו נתקעו במכס עקב שביתה ממושכת. ודע לך שוב, גם בשנת 2000 לא היו נמוכי רצפה בארץ, אז על מה אתה מדבר בדיוק?

וקו 14 של שנת 2000 בהחלט היה יוצא כל חצי שעה ונכנס לתוך הביג ומרכז הביג נפתח רק בשנת 96-97 ובהתחלה גם לא היה את הB7, אבל מהר מאד קו 14 כבר פעל לשם באופן תדיר וזה היה כבר בשנת 98 כי אני הייתי משתמש בו לא פעם.

סילפת את כל המציאות, סה"כ הקווים החדשים של מטרודן הם 21/25/34 ומתוכן רק 21 נפתח לפני כמה שנים טובות.
ואיפה כל החכורים שהיו למטרודן פה?
את הB7L הכחולות מטרודן רכשה מהחברה העירונית, כולן הגיעו כבר למוסך העיריה וחנו שם בשבוע שלפני המעבר. זו הסיבה שאין שום אזכור לסמל מטרודן על האוטובוסים האלו וכי הצי הבא שהיא הביאה ב2005 היה כבר צבוע בסמלי מטרודן.

ומה הגיע יחד עם הB7L אם לא מלא MAN SL מדן? וגם EL מדן (אח"כ) ונכנסו לשירות גם MAN SL של החברה העירונית לצד MAN EL של החברה העירונית, לצד מרצדס 405 בצבעים אדום לבן, סגול לבן, ירוק, צהוב שנרכשו מאגד וגם MAN NL מאגד עם מזגן מחורבן (אגד עשתה טעות והביאה דגם עם מזגן חלש ואלו שרצו כאן בבאר שבע כשנכחרו למטרודן). והיו כאן גם אוטבווס לבן אחד ואוטובוסים כתומים שנרכשו מרשות שדות התעופה ובלאגן אחד שלם בצבעים...

לא כל הצי היה של אוטובוסים נמוכי כניסה או רצפה, זה ידידי קרה רק בשנתיים האחרונות כי עת שאני הייתי בצבא הייתי מתחמק כמו מאש מהNL החכורים מאגד בימי הקיץ. סיוט מאין כמותו שנסיעה של 10 דקות אתה מזיע כאילו רצת 30 דקות עם המדים עליך.

אז אל תבלבל לי את השכל על נמוכי רצפה, 30 כאלו נרכשו ע"י העיריה עוד לפני כניסת מטרודן. אחת מהן עוד פעלה בקו 18 כחודשיים לפני כניסת מטרודן והשנייה אינני זוכר באיזה קו.

כמו כן בדן עד שנת 2003 אם אני לא טועה פעלו מכונות ללא מיזוג, בדיוק כמו אלו שהיו בבאר שבע, MAN SL. דיברו על זה כאן בפורום ואני לא זוכר את השנה בה הפסיקו את השימוש באותם אוטובוסים, אך אני זוכר נכון מדובר על השנים שבין 2002-2004. בכל מקרה החברה העירונית הפסיקה את פעולתה בסוף נובמבר 2002 ואם בחברת דן היו אוטובוסים שכאלו, אין שום סיבה שבבאר שבע הפחות לחה ומזיעה לא יהיו.
 

mister K

New member
בשנת 2002 כבר לא היו בדן מכונות בלי מזגן.

ואיפה כל החכורים שהיו למטרודן פה?
את הB7L הכחולות מטרודן רכשה מהחברה העירונית, כולן הגיעו כבר למוסך העיריה וחנו שם בשבוע שלפני המעבר. זו הסיבה שאין שום אזכור לסמל מטרודן על האוטובוסים האלו וכי הצי הבא שהיא הביאה ב2005 היה כבר צבוע בסמלי מטרודן.

ומה הגיע יחד עם הB7L אם לא מלא MAN SL מדן? וגם EL מדן (אח"כ) ונכנסו לשירות גם MAN SL של החברה העירונית לצד MAN EL של החברה העירונית, לצד מרצדס 405 בצבעים אדום לבן, סגול לבן, ירוק, צהוב שנרכשו מאגד וגם MAN NL מאגד עם מזגן מחורבן (אגד עשתה טעות והביאה דגם עם מזגן חלש ואלו שרצו כאן בבאר שבע כשנכחרו למטרודן). והיו כאן גם אוטבווס לבן אחד ואוטובוסים כתומים שנרכשו מרשות שדות התעופה ובלאגן אחד שלם בצבעים...

לא כל הצי היה של אוטובוסים נמוכי כניסה או רצפה, זה ידידי קרה רק בשנתיים האחרונות כי עת שאני הייתי בצבא הייתי מתחמק כמו מאש מהNL החכורים מאגד בימי הקיץ. סיוט מאין כמותו שנסיעה של 10 דקות אתה מזיע כאילו רצת 30 דקות עם המדים עליך.

אז אל תבלבל לי את השכל על נמוכי רצפה, 30 כאלו נרכשו ע"י העיריה עוד לפני כניסת מטרודן. אחת מהן עוד פעלה בקו 18 כחודשיים לפני כניסת מטרודן והשנייה אינני זוכר באיזה קו.

כמו כן בדן עד שנת 2003 אם אני לא טועה פעלו מכונות ללא מיזוג, בדיוק כמו אלו שהיו בבאר שבע, MAN SL. דיברו על זה כאן בפורום ואני לא זוכר את השנה בה הפסיקו את השימוש באותם אוטובוסים, אך אני זוכר נכון מדובר על השנים שבין 2002-2004. בכל מקרה החברה העירונית הפסיקה את פעולתה בסוף נובמבר 2002 ואם בחברת דן היו אוטובוסים שכאלו, אין שום סיבה שבבאר שבע הפחות לחה ומזיעה לא יהיו.
בשנת 2002 כבר לא היו בדן מכונות בלי מזגן.
הלא ממוזגות האחרונות (סדרה 35XX) הוצאו מהשירות למיטב זכרוני בסביבות שנת 2000 או אולי אפילו לפני כן.
 

olli3

New member
מנהל
תודה על המידע ועל התיקון.

בשנת 2002 כבר לא היו בדן מכונות בלי מזגן.
הלא ממוזגות האחרונות (סדרה 35XX) הוצאו מהשירות למיטב זכרוני בסביבות שנת 2000 או אולי אפילו לפני כן.
תודה על המידע ועל התיקון.
עדיין רוב מה ש fireman תיאר רחוק מהמציאות ואם הוא ירצה הוכחות צילומיות יש לי.
 

fireman

New member
בעניין הקווים, לצערי אין לי הוכחות חתומות

תודה על המידע ועל התיקון.
עדיין רוב מה ש fireman תיאר רחוק מהמציאות ואם הוא ירצה הוכחות צילומיות יש לי.
בעניין הקווים, לצערי אין לי הוכחות חתומות
לנושא אך לגבי האוטובוסים יש לי מה לחדש לך, כי בנקודה הזו, אני זוכר כנראה קצת יותר טוב ממך.

חברת התחבורה העירונית רכשה בתקופת גסיסתה 30 אוטובוסים וולבו B7L
מספרים נושאי רישוי 701-730
(701 אגב, היה האוטובוס שפוצץ בפיגוע הכפול בבאר שבע ולאחר מכן שופץ ונמכר לחברת קווים)
חברת התחבורה העירונית תחת עצמה זכתה להפעיל בסה"כ שני אוטובוסים מתוך ה"צי" המפואר שרכשה במשך מספר ימים שניתן לספור על אצבעות כף יד אחת.
כל שאר האוטובוסים עמדו במשך חודשים בחניון במושב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד מאחר ולעיריה לא היה הכסף להפעילם.
לא בגלל שום שביתה, לחברה העירונית לא היה הכסף לשחרר אותם מהמכס ולהעביר אותם רישוי והעיריה מצידה לא הייתה מוכנה לממן את השחרור בטענה שהחברה העירונית לא תוכל להחזיק את האוטובוסים הללו ובצדק.
אותם אוטובוסים הועברו לידי חברת מטרודן עם פירוק החברה העירונית.
(אגב, הועברו לחניון בשדרות שז"ר ע"י מטרודן)

אגב, אם האוטובוסים הללו היו מופעלים עד היום בידי החברה העירונית, אני יכול להבטיח לך שכבר לפני 5 שנים - כולם היו מושבתים כי זה לא מכונות כמו הSLים שהספיקו להם שמן מים וסולר בשביל לעבוד.

צי אוטבוסים חדש מקצה לקצה זה משהו שיכולת רק לפנטז עליו עד היום אם החברה הארורה הזאת הייתה ממשיכה לפעול בעיר.
והיית ממשיך לסבול את היד על השאלטר של הועד וחי על הרולטה של כן יגיע האוטובוס או לא יגיע האוטובוס ואם הוא כן יגיע.....האם הוא בכלל יעצור?
תושבי באר שבע היו ממשיכים לסבול שירות סוג ז' וכל זאת על חשבוננו, משלמי המיסים שדאגו לרפד היטב את חשבונות הבנק של עובדי החבר העירונית ולא....30 אלף שקל זו לא מילה גסה לשכרו החודשי של מכונאי בחברה העירונית שאם נשפוט את איכות עבודתם ביחס לאיך שנראו האוטובוסים של החברה, הם היו רחוקים מלהצדיק את משכורתם המנופחת (וזה עוד לפני 15 שנה)
 

olli3

New member
מנהל
רשמת דברים נכונים, אך יש לי מה להוסיף.

בעניין הקווים, לצערי אין לי הוכחות חתומות
לנושא אך לגבי האוטובוסים יש לי מה לחדש לך, כי בנקודה הזו, אני זוכר כנראה קצת יותר טוב ממך.

חברת התחבורה העירונית רכשה בתקופת גסיסתה 30 אוטובוסים וולבו B7L
מספרים נושאי רישוי 701-730
(701 אגב, היה האוטובוס שפוצץ בפיגוע הכפול בבאר שבע ולאחר מכן שופץ ונמכר לחברת קווים)
חברת התחבורה העירונית תחת עצמה זכתה להפעיל בסה"כ שני אוטובוסים מתוך ה"צי" המפואר שרכשה במשך מספר ימים שניתן לספור על אצבעות כף יד אחת.
כל שאר האוטובוסים עמדו במשך חודשים בחניון במושב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד מאחר ולעיריה לא היה הכסף להפעילם.
לא בגלל שום שביתה, לחברה העירונית לא היה הכסף לשחרר אותם מהמכס ולהעביר אותם רישוי והעיריה מצידה לא הייתה מוכנה לממן את השחרור בטענה שהחברה העירונית לא תוכל להחזיק את האוטובוסים הללו ובצדק.
אותם אוטובוסים הועברו לידי חברת מטרודן עם פירוק החברה העירונית.
(אגב, הועברו לחניון בשדרות שז"ר ע"י מטרודן)

אגב, אם האוטובוסים הללו היו מופעלים עד היום בידי החברה העירונית, אני יכול להבטיח לך שכבר לפני 5 שנים - כולם היו מושבתים כי זה לא מכונות כמו הSLים שהספיקו להם שמן מים וסולר בשביל לעבוד.

צי אוטבוסים חדש מקצה לקצה זה משהו שיכולת רק לפנטז עליו עד היום אם החברה הארורה הזאת הייתה ממשיכה לפעול בעיר.
והיית ממשיך לסבול את היד על השאלטר של הועד וחי על הרולטה של כן יגיע האוטובוס או לא יגיע האוטובוס ואם הוא כן יגיע.....האם הוא בכלל יעצור?
תושבי באר שבע היו ממשיכים לסבול שירות סוג ז' וכל זאת על חשבוננו, משלמי המיסים שדאגו לרפד היטב את חשבונות הבנק של עובדי החבר העירונית ולא....30 אלף שקל זו לא מילה גסה לשכרו החודשי של מכונאי בחברה העירונית שאם נשפוט את איכות עבודתם ביחס לאיך שנראו האוטובוסים של החברה, הם היו רחוקים מלהצדיק את משכורתם המנופחת (וזה עוד לפני 15 שנה)
רשמת דברים נכונים, אך יש לי מה להוסיף.
קודם כל לגבי הקווים, ההוכחות נמצאות בשטח. בן אם זה באמצעות תחנות ישנות הנושאות את השילוט של קו 5 שמגיע לסורוקה/אוניברסיטה (ניתן לראות שילוט ישן זה בתחנת המיון הישן למשל - רגר פינת מצדה). את קו 26 ניתן לראות לכל אורך בן גוריון כאשר כתוב: 26 - לביג. במרכז גילת קו 26 מופיע כחותמת וזה היה ייחודי לחברה העירונית (מטרודן משתמשת במדבקות).

בכל מקרה היו בשנת 98 או 99 גם שינויים במסלולים של קווים שלבסוף בוטלו. קו 7 הוארך לצפון ד' בחלק של מכללת קיי ובית החולים הפסיכאטרי (ביצע את מסלול קו 6 שם). קו 6 פנה מיהודה הלוי לשאול המלך ובקניון אביה פנה ימינה עד ליעקב דורי, וביצע שם את מסלול קו 3 בחלק המזרחי של השכונה. קו 3 פה מיעקב דורי ישר לקניון אביה וימינה לשאול המלך בלי הסיבוב בחלק המזרחי (איפה שמקיף ד').

לא זוכר אם היו עוד שינויים, אבל ה זכור לי היטב. ציבור הנוסעים לא אהב את זה ממש ולא התרגל לכך, למרות שלטעמי היה מדובר בשיפור השירות הן לתושבי מזרח ו' (החלק שבין קניון אביה למקיף ד') והן לתושבי ו' מערב שמסלול קו 3 התקצר להם. כנראה שמה שהרג את זה היה ש7 גם ככה היה עמוס וזה הוסיף לו...

לגבי מה שסיפרת על 30 האוטובוסים שהזמינה החברה העירונית. קודם כל אני זוכר שהיו אלו ימים של משבר כלכלי, שהעיריה שבתה כל הזמן והיה בלאגן בעיר גם מבחינת תח"צ. עובדי העיריה לא קיבלו משכורת ומוסך העיריה הדרדר מיום ליום ובו נעשו קיצוצים גם לפני 15 שנה. אני בהחלט זוכר אוטובוסים שלפתע במהלך נסיעה משמיעים רעשים יוצאי דופן ושלא ברור מזה... אני בהחלט זוכר את כל השיפצורים שעשו למוטות בתוך האוטובוסים, במיוחד במכונות הEL כי לא היה כסף לחלפים. במילים אחרות, עובדי המוסך נשארו בלי חלפים כמעט ואלתרו כל מה שיכלו.

יש לציין שמלבד אוטובוסים הם טיפלו גם במערך משאיות הזבל, ולגבי השכר, גם שכרם של נהגי האוטובוס היה גבוה, כמדומני כ10 אלפים ש"ח של דאז. אבל העניין הוא שכמה שנים שהעיריה נכנסה לקשיים וכבר לא סיפקה חלפים לאוטובוסים, כך שדווקא עובדי המוסך לטעמי עשו עבודה טובה עם כל הרעיונות היצירתיים שלהם כדי לשמר את האוטובוסים נוסעים כמה שרק אפשר.

לגבי ה30 B7L, אני לא זוכר מי אמר לי שהם היו תקועים במכס, אך מידע אישי לא ידעתי דבר זה. מה שאתה מתאר קצת יותר הגיוני מכיוון שבהחלט היו שניים שפעלו כאן זמן קצר מאד לפני המעבר למטרודן.

דר"א רק ב29 האוטובוסים האלו (1 הלך לעולמו בפיגוע), שילוט הקו הדיגיטלי נותן מידע נפלא. במקום לתת את שם התחנה הסופית כפי שהוא ניתן ע"י משרד התחבורה, כתוב לאיזה אזורים הקו מגיע. על קו 12 יהיה כתוב "לדרך מצדה", על קו 7 יהיה כתוב: לשכונה ד', בית חולים.

זה משהו שאני לא מבין למה מטרודן ומטרופולין עושות. אתמול יצא לי לראות את 386 של מטרופולין ועליו רשום "386 - מלון מצדה", איפה האיזכור שהוא נוסע לערד בכלל?

כל מה שאני מלין עליו זה שמטרודן נמצאת כאן כבר כמעט 10 שנים שבמהלך 7-8 שנות פעילותה הראשונות היא צמצמה בלו"ז, הפעילה אוטובוסים בשלל דגמים (חלקם מיושנים וגם הNL של אגד אפשר להגיד שלא ממוזגים, מזגן חלש מאד ובתוך האוטובוס 40 מעלות - מדדתי כמה פעמים), עכשיו לגבי שלל הדגמים האלו בסדר... כל אחד בצבע אחר זה אכן מבלבל תושבים ולא כך היה צריך להיות, אבל ניחא. אבל צמצום בלו"ז? שרק אחרי 6 שנות פעילות החל לחזור ללו"ז שבו פעלה החברה העירונית... אתה חייב להבין, שקווים רבים היו משאירים נוסעים בתחנות, מה שהיה הרבה פחות נפוץ בחברה העירונית. זאת מכיוון שצי האוטובוסים שהפעילה החברה העירונית בסוף דרכה היה גדול יותר מהצי שהפעילה מטרודן בשנת 2005 ואפילו כעת, זו אותה הכמות.

באר שבע גדלה, הביקוש לתח"צ גבוה יותר והתדירות של מרבית הקווים חזרה להיות כפי שהייתה בשנת 2002, ימי החברה העירונית.

קוסמטיקה זה מאד יפה, אוטובוסים חדשים, נמוך רצפה/כניסה - אבל אם התדירות נשארה כפי שהיא ואפילו לא, התדירות ירדה עם כניסת מטרודן ועלתה לאחר כמה שנים אט אט. מזה אומר על השירות? אז יש אוטובוסים חדישים? יש. אך האם יש שיפור בשירות לנוסע? לא. כי האוטובוס מדלג על תחנות כי אין בו מקום, אז מזה שווה שיש אוטובוס נמוך כניסה/רצפה כשאי אפשר לעלות עליו?

ולגבי שילוט קווים, כבארשבעים זה לא מפריע לנו. אבל אתה רואה תושבי חוץ מנסים להבין איזה קו נוסע לאן מדגלי תחנות שיש עליהם רק את מספר הקו, משילוט אלקטרוני שמציג: העצמאות כי זו התחנה הסופית, או התלמוד לקו 7 (מן הראוי שיהיה כתוב שכונה ד' - בית חולים) או קו 8, סנהדרין וקווים רבים אחרים. והכי נוראי 16/25 אשר מגיעים למסוף אוטובוסים, איזה מידע מעולה לנוסע. אז איפה השירות לנוסע? מזה עוזר בדיוק? וכשמטרודן מתחייבת שתיכנס אל תוך תחנת רכבת צפון בשידור חי ברדיו ע"י המנכ"ל שלה והיא לא עושה את זה מלבד קו 5. וכשמטרודן החזיקה את העובדים בביצים ולא נתנה להם להתאגד והייתה לנו שביתה כ"כ ארוכה כמו שלא הייתה לנו עם החברה העירונית במשך כל שנות חיי כאן בעיר. וכשמטרודן מחפפת באירועים ומשאירה תושבים להמתין בתחנות זה לא שווה את זה.

שיפור שירות לא היה כאן במשך כמה שנים טובות בכל מה שקשור לתדירות, הוספת קווים חדשים. השיניים המזעריים האלו החלו (מלבד 21) לפני כשנתיים. כפי שאמרתי 26 פעל בחברה העירונית, גם 24. תושבי רמות ב' בזמנו ביקשו קו לרמות ב' - קיבלו מהר מאד מהחברה העירונית כשהשכונה הייתה בחיתוליה ולכן גם בתדירות נמוכה, לא היה צורך ליותר. תושבי רמות של איזור האנדרטה ביקשו רק אח"כ ממטרודן קו מהיר לשכונה שלהם, מתי הקו הזה הגיע? לפני פחות מחודש. תושבי נחל עשן התלוננו במשך כמה שנים על קו 22 המייגע שכבר לא עמד בעומס (פחות מבחינת מסלול) ובעקבות לחצים הופעל קו 21 שדר"א זה מספר קו שהיה בשימוש בחברה העירונית לנחל בקע ובוטל כשאת כל הקרוונים הרסו.

ולסיכום, כל מה שאני אומר זה שבימי החברה העירונית, כאשר נוצר צורך חדש של שכונה חדשה, קו אוטובוס קם לו חיש מהר. במטרודן יותר מ5 שנים מייחלים לקו 34. לקו 21 ייחלו המון המון זמן ורק לפני כ-3 שנים הוא החל לפעול. כמו כן מבחינת תדירות הקווים, לא יכול להיות שרק בשנה האחרונה מטרודן יישרה קו עם הלו"ז המקורי של החברה העירונית במרבית הקווים. זו אותה מחלה של מטרופולין בתחילת דרכה, יום לפני המעבר קו 370 יצא בתדירות של כל 10-15 דקות בבוקר ובמהלך היום כל 15-20 דקות. והופ, למחרת כשמטרופולין ואגד תעבורה נכנסו לקווים אלו התדירות נפלה לכל 20-30 דקות. והכי חשוב, קוסמטיקה זה דבר יפה, נגישות זה דבר חשוב, אבל כשיש הרעה בשירות מבחינת לו"ז ומבחינת פתיחת קווים חדשים לשכונות חדשות וכו', מה זה שווה? ואם בדן עדיין מפעילים מכונות EL, מזה אומר? שדן היא חברה גרועה? לא. ואם החברה העירונית הייתה ממשיכה להפעיל גם כיום EL לצד וולוו מדגמי נמוכה כניסה/רצפה, לא הייתה שום בעיה.

אני חייב לציין שלולא המשבר הכלכלי והגרעון הענק של העיריה באותן שנים שקדמו להקמת מטרודן, החברה העירונית יכלה להמשיך ולפעול בעיר בלי כל בעיה.
 

oschlick

New member
ללא ספק - אגד

סקר - איזה מפעיל נותן את השירות הטוב ביותר?
אגד
אגד תעבורה
אומני אקספרס
אפיקים
ג.ב. טורס
גלים
דן
ויאוליה
מטרודן
מטרופולין
נסיעות ותיירות
נתיב אקספרס
סופרבוס
עילית
קווים
ש.א.מ
ללא ספק - אגד
האוטובוסים הכי נקיים ובמצב הטכני הכי טוב ועם הנהגים הכי נחמדים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה