סקר ארוחות צהריים....

זריחה3

New member
סקר ארוחות צהריים....

מתי אתן מבשלות את ארוחות הצהריים לילדים? אלו מבינכן שיש להם ילדים גדולים שחוזרים מורעבים בצהריים, מוזמנות קצת לשתף את כולנו בהצעות לארוחות צהריים מזינות לא פאסט-פוד. מתי אתן מבשלות?מקפיאות? טרי? הנושא טורד את ראשי בכל יום מחדש, מאז שביתי נכנסה לכתה א לפני17 שנה. עד אז נהננו מהזנת המעון . הקטנצ"יק בן 4 חוזר ב13.30 , רק יומייים בשבוע בצהרון, המתבגרת בת 13 מגיע ב1400 מורעבת ויש גם חייל משוחרר, שמח!!!! אני מבשלת בדר"כ בשעה 6-630 בבקר. אם היתי צריכה לבחור בין מבשלת למנקה, היתי הולכת על הראשונה. ערימות הכלים אחרי הבישול, הליכלוך והטיגונים, אוח!!! אז בבקשה.... בקר טוב.
 

AY1

New member
סורי , לשמחתי הרבה יש עוד שנה עד שאצטרך

לדאוג לארוחות צהריים
 
אצלנו יש צהרון אבל

זה לא אומר שלא מטריד אותי האוכל אני והחצי אוכלים ארוחה חמה בערב מה שאומר שהילדים מצטרפים אם בא להם ואם לא אז מכינים להם ארוחה קלה לערב ומודה שמאז שאני במשרה עד 16:00 כבר אין סיכוי לאוכל טרי טרי בכל יום אז עשינו הסדר אמא שלי מבשלת לנו בשרים שאני מקפיאה ואני מכינה תוספת מהירה וסלט
 

אתיש

New member
אני משתדלת ערב לפני..

אם לא באותו יום, רק אחה"צ הבן זוג מגיע מהעבודה ואוכל ארוחה חמה בערב ואנחנו בד"כ מצטרפים אליו בד"כ אני מכינה קציצות עוף/בשר ברוטב עם אורז עוף מבושל עם ירקות+ פירה ספגטי עם שניצל (את זה אני מכינה באותו יום) רצועות חזה עוף עם ירקות מוקפצים עוף עם אורז בתנור פרגיות בגריל עם ירקות מאחר ואני מאוד לא אוהבת להיות במטבח, כל המאכלים מאוד מהירים להכנה - וכמובן, לוקח הרבה פעמים אוכל שאמא שלי מבשלת הביתה.
 

הילהל

New member
לשמחתי אני עדיין לא חייבת

כי הם בגן וצהרון מכיוון שאני צפויה לשבת בבית בקרוב ומקווה אח"כ לעבוד עם הבנזוג - אני מקווה שאלמד למצוא זמן לבשל לשנינו, ושבשנה הבאה לא יהיה צהרון ויונתן יצטרף אני יודעת כ"כ מעט בישולים שזה מפחיד אותי, אני אהיה חייבת ללמוד עוד אחרת נשתגע מחוסר גיוון
 
שאלה טובה!

בדרך כלל יוצא לי לבשל בסופשבוע, ואז אני מכינה הרבה דברים, שמה בכלים וחצי מקפיאה. במהלך השבוע, אני מבשלת רק דברים מהירים, כי ממש אין לי זמן. אצלי הם מאוד אוהבים לזניה חלבית, קציצות טונה, פסטות מכל הסוגים עם רוטב פטריות או אדום או רוזה ועוף בתנור.
 
צהריים כולנו אוכלים בחוץ

הילדים ביול"א, בגן יש צהרון וגם במעון אוכלים, ואני אוכלת בעבודה. אבל אנחנו משתדלים להקפיד על ארוחת ערב מוקדמת משותפת, עם תבשיל חם. מכינים ביחד כאשר אני חוזרת מהעבודה - יש לנו מכשיר שחותך סלט והילדים אוהבים לשחק בו, כך שהם אחראים על הסלט הטרי. מרק אני מכינה פעמיים בשבוע, מחממת כל יום רק חלק ממנו, ומוסיפה משהו חם - גולש או אורז וירקות או פסטה טובה, או אפילו פיצה (ואז הילדים מתעקשים להכין כמעט הכל לבד). אמנם זה די ממלא את אחה"צ, אבל מאז שהכנסנו את השיגרה החדשה הזו - כולם שמחים בה.
 

שירי ל

New member
מבשלת במוצ"ש-

אוכל לראשון שני שלישי תמיד קוסקוס עם ממולאים - פעם בחודש אני מכינה ומקפיאה רביעי/חמישי- מתגלגלים - יש לי מסעדה שמוכרת אוכל ביתי קרוב אז אני קונה שם ואם יש זמן מעמידה סיר מרק גדול שהוא ארוחה- מרק עוף או גולש או קובה...
 

אמאפלוס

New member
לפעמים לא בא לי לבשל כי צריך לנקות אחר כך....

מרק עוף חזה עוף מוקפץ עם ירקות ספגטי בולונז דג סלומון בתנור (לעתים נדירות) סושי חביתה סלטים אורז פסטה ברוטב עגבניות וגם - אוכל קנוי מוכן
 

זריחה3

New member
סושי באמצע שבוע? מתי יש לך זמן? זו מלאכת...

מחשבת... והילדים אוכלים?
 

אמאפלוס

New member
אוכל. מת על זה../images/Emo10.gifבגללהמחיר של המצרכים)

אין לי זמן וחשק כל שבוע. עושה פעם ב.....יש לי עוד הרבה מה ללמוד בתחום הבישול.
 

liri לירי

New member
אוהוווווווו

נגעת פה הנקודה מאוד מאוד רגישה. הילדים (הגדולה בת 17 אחריה בת 13 ואחריה בן 8) לא מוכנים לאכול אוכל מחומם. מתעצלים לחמם לעצמם. מה שקורה בעצם שהם מרתיחים קומקום ומוזגים לעצמם מנה חמה. ככה עד שאני מגיעה. ואני אוכלת את עצמי יומיום ומתקשרת הביתה ומודיעה שיש אוכל במקרר רק לחמם. או במקפיא. והם בשלהם לא רוצים. נעזרים גם בשקיות תפוצ'יפס למינהם וזהו. כשאני מגיעה בארבע וחצי עיפה, הם כבר שבעים מנשנושים ולא רוצים שאכין להם כלום עד ארוחת הערב. בעיה........... מה עושים??????????
 
אוי, זה כל כך לא בריא!

אולי פשוט אל תקני "מנה חמה" ודומיו, תפסיקי להכניס הביתה נשנושים, כדי שלא תהיה להם ברירה והם ייאלצו לחמם אוכל נורמלי לבד? זה לא הגיוני שהם מתעצלים ככה ואני לא חושבת שנכון לוותר להם. שלא תביני אותי לא נכון, אני לא מבקרת אותך, רק מנסה לעזור לך לשנות את המצב.
 

liri לירי

New member
אני יודעת וכואבת

עד כמה זה לא בריא ולא נכון ההרגלים ש"רכשו" בארוחת הצהריים. אבל, אם לא אקנה מנה חמה או מרקים מסוג זה הם לא יאכלו כלום. ואז מה? אני כל יום מתקשרת בשעה קבועה וממש מתחננת לגדולות שיחממו לאחיהם אוכל, הן מצידן טוענות שהוא לא רעב ולא רוצה לאכול, בשיחה איתו הוא טוען שהוא לא רעב. נראה לי לצערי שכבר התרגלו לא לאכול בשעות אלו וכך יוצא שהם כמעט לא ניזונים. אני מודעת לכישלון האישי שלי שבכורתי בת ה 17 לא מסוגלת להיות במטבח ולחמם לעצמה ולאחיה אוכל כמו שצריך. אלא, מתעצלת ומחכה לי. בקושי חביתה היא מכינה. אני ממש אובדת עיצות. עפרה, אני יודעת שכוונתך אינה לבקר אותי אלא לנסות לעזור.
 
אולי פשוט תעמידי אותם בפני עובדה?

את יודעת איך זה. בהתחלה הם "לא יהיו רעבים" ובסוף הרעב יכריע אותם והם יתחילו לחמם לעצמם את האוכל הטוב והמזין שאת מכינה. כשהבת האמצעית שלי היתה בגן, היא החליטה יום אחד שאם לא נותנים לה לאכול ארוחת בוקר בפינת משחקים - היא לא מוכנה לאכול. הצוות היה אובד עצות אבל אני אמרתי להם - אל תיכנעו לה. בסוף היא תבין שיש כללים ויש חוקים ולפעמים צריך לציית להם כדי להנות מהתגמול. לקח לה כמעט שבועיים שבהם היא לא אכלה ארוחות בוקר בכלל (ילדה עקשנית, שהיתה מתנפלת אח"כ על ארוחת צהרים), אבל בסוף היא חזרה לשולחן ואכלה את ארוחת הבוקר עם כל הילדים.
 

liri לירי

New member
אני ודעת שכל מה שאכתוב

כאן יישמע כתירוצים אבל............ הגדולה חוזרת מבית הספר בשעה שלוש כשעתיים אחרי הצעיר. האמצעית, אינה אוכלת בשר ואינה מוכנה לחמם לאחיה אוכל, בטענה שהאוכל מגעיל אותה והיא לא מוכנה לגעת, לחמם וכו..... כשאני מדברת עם הבן בטל' מיד כשהוא מגיע הביתה אני מציעה לו לחמם לעצמו אוכל והוא מסרב בטענה שאינו רעב.... האמת, שהשבוע אפילו הבחנתי בכך שמגירת הנשנושים נותרה די מאוכלסת. כלומר, כמעט לא נגעו בה. אני מפחדת שהם מתרגלים לא לאכול. כשאני חוזרת הביתה עיפה ומותשת, להתחיל לבשל לכל אחד מהם כבתפריט במסעדה כי כל אחד רוצה/אוהב משהו אחר, כהרגל יומיומי מודה זה קשה לי. לכן, לפעמים אני מזמינה להם אוכל מבחוץ. אמנם הילדים גדולים, אבל, אם בפוסט הקודם כתבתי שאני מחפשת נואשות עוזרת, נראה לי שדחוף יותר למצוא משהי שתדאג להאכיל את הגוזלים שלי {בשבילי למרות הגילאים, תמיד יישארו גוזלים}.
 

chili3

New member
אני חושבת שאת צריכה להעמיד את הבנות במקום

לא בגלל שהן לא אוכלות אלא בגלל שהן לא מוכנות לדאוג ולטפל באחיהם הקטן את צריכה להסביר לביתך האמצעית שכמו שהיא מצפה שתעשי בשבילה דברים כשהיא מבקשת, היא צריכה לעשות דברים כשאת מבקשת לכל אחד יש את התפקיד שלו בבית וצריך לתרום את חלקו את יכולה אפילו להתנות את דמי הכיס בזה. כל עוד הן לא לוקחות חלק קטן בעזרה בבית הן לא מקבלות די כיס. לי זה נשמע הוגן ברגע שהיא תיהיה מחוייבת לחמם לו ארוחת צהריים יש סיכוי שזה יעשה גם לה חשק
 

liri לירי

New member
תודה על התשובה

מקווה שלא מפריע לך אך נתתי לבת האמצעית לקרוא את השרשור הזה והתשובות כולל שלך. היא חייכה במבוכה. טוענת שאחיה לא רוצה לאכול. מקווה לשיפור.
 
למעלה