סקר - מה הייתם עושים אם לכם זה היה קורה?

marrypoppins

New member
סקר - מה הייתם עושים אם לכם זה היה קורה?

הגשתם עבודת סמינריון מושקעת במיוחד, עליה עבדתם חודשים רבים, וקיבלתם ציון גבוה. חבר/ה, שלומד/ת שנה מתחת, מבקש/ת לעיין בעבודתכם כדי להיעזר בה ולקבל רעיון לעבודה שהוא/היא צריכ/ה להגיש. לאחר זמן מה, החבר/ה מבשר/ת לכם בשמחה שקיבל/ה 100 בעבודה, ומודה לכם מעומק הלב. הוא/ היא גם מראה לכם את העבודה שכתב/ה. אתם מעיינים בעבודה, ולהפתעתכם אתם מגלים שחלקים רבים מעבודתכם הועתקו בשלמותם על ידי copy-paste, לעיתים גם עמודים שלמים, אפילו לא בשינוי סימני פיסוק. מיותר לציין, שכל זה נעשה ללא רשותכם. הרי החבר/ה ביקש/ה רק להיעזר בעבודתכם. מה הייתם עושים במקרה זה? א. לא עושה עניין. אז העתיקו ממני. אז מה? כולם עושים את זה... ב. צורח/ת עליו/ עליה. מבטיח/ה ל"חבר/ה" שלעולם לא אתן לו/לה עבודה או בחינה שלי, אפילו לא אעזור לו/לה. בגדו באמון שלי, גנבו ממני את הרעיונות שלי. ג. לא אומר/ת אף מילה לחבר/ה. כותב/ת מכתב חריף במיוחד למרצה, מלווה ב-2 הקבצים, כאשר כל החלקים הזהים ב-2 העבודות מסומנים בצבע, ומוסיפים הערות ליד: אלה בדיוק החלקים שהועתקו מעבודתי. חבר'ה בבקשה תגיבו כמה שיותר, הייתי רוצה לשמוע כמה שיותר דעות. סופשבוע נפלא!
 

efectהפרפר

New member
ד. לא הייתי נכנסת לזה מלכתחילה

מהסיבה הזו בלבד - למרות שבמקרה שלך העבודה שלך הוגשה שנה קודם כך שאין חשד להעתקה. מקסימום,הבא, תני לעיין בעותק מודפס כשאת לידה ולא מעבר. אם את רוצה להנחות - תנחי אותה איך להתחיל ולהמשיך כמו לנסח השערות ולמצוא מקורות. אבל היא לא הבטיחה לך שלא להעתיק
 
לדעתי

(המעתיק ייוחס בלשון זכר לשם הנוחות). אני מבין אותך, גם אני הרגשתי ככה בהתחלה. את צריכה להיות שלמה עם העבודה שלך, ועם זה שעבדת עליה קשה, ולמדת תוך כדי. אם את באמת אוהבת את הלימודים שלך, אני בטוח שאת מבינה שאפילו שהציון זהה, את נמצאת במצב טוב בהרבה ממנו. מניסיון בתואר שלי, אלה שעשו את העבודות בעצמם, ואחרים העתיקו מהם, הם אלה שיצאו יותר מוצלחים מהתואר. אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. מבחינת התגובה לחבר - לא הייתי לוקח את זה אישית. הוא לא לוקח את הלימודים ברצינות, וזה בעיה שלו. אולי הייתי מבהיר לו שאני חושב שמה שהוא עשה לא אתי, ומספיק להביא לו עבודות, אבל לא מעבר. במיוחד בהתחשב בזה שנראה כאילו הוא היה כן איתך, ולא ניסה להסתיר את זה, ונראה כאילו מדובר פה בחוסר תיאום מצפוני.
 

Lir האחת

New member
הייתי אומרת משהו

ומה ואיך הייתי אומרת, תלוי עד כמה החברה הזאת טובה. אבל אין מצב שלא הייתי זורקת איזו הערה על זה
 

marrypoppins

New member
הערה קטנה

ראיתי ששכחתי לציין זאת בהודעה הראשונה... המתואר בהודעה לא קרה לי באופן אישי. השאלה היא לצורך מחקר קטן שאני עורכת. למגיבים עד כה-
 
לא ההיתי

עושה מזה ענין...מקסימום זורקת לה עקיצה או 2 על זה.. אז העתיקו ממך...החסיר ממך משו...?
 

PitchDark

New member
לא הייתי אומרת כלום

זאת בעיה שלי שנתתי את העבודה.אבל בפעמים הבאות שהיא הייתה מבקשת,לא הייתי נותנת לה שום עבודות שכתבתי והשקעתי שעות בכתיבתן. לא שיש לי עין צרה על מישהו,זה פשוט לא נכון בשבילי ובשבילה שאני אביא לה עבודה מוכנה ויפה-היא לומדת שהיא יכולה להשיג דברים בקלות,ואני אשאר בהרגשה שלקחו ממני משהו חשוב.
 
למעלה